norbou Vloženo 24. Říjen 2021 Vloženo 24. Říjen 2021 Dobrý den, mám power banku s funkcí pro dobíjení autobaterie zapojením výstupu do zásuvky zapalovače. Instrukce pro použití jsou následující: Pokud autobaterie nenastartuje motor z důvodu vybití, lze k zapalovači cigaret připojit doplňkovou nabíječku do auta, která doplní výkon autobaterie s maximálním výstupním výkonem 72W. Tento výrobek nemůže nastartovat motor přímo. Může napájet pouze 12V baterii, aby zajistil dostatek energie pro nastartování motoru. Doba potřebná k nabití baterie vozidla pro nastartování motoru závisí na skutečné situací zdvihového objemu vozidla a baterie, obvyklá doba trvání je více než 35 minut. Auto by mělo být schopné podporovat zpětné nabíjení zapalovače cigaret. Absolutně netuším, jestli Octavia III podporuje zpětné dobíjení ze zapalovače :-) Nevěděl by někdo, kde to dohledat nebo jak se to dá ověřit? Mám k dispozici i multimetr. Citovat
Sudetak Vloženo 24. Říjen 2021 Vloženo 24. Říjen 2021 "Zpětné nabíjení zapalovače cigaret" je terminus technicus. Předpokládám překlad přes google. Změř napětí multimetrem, zapoj powerbanku, po odpojení změř. Nabito nebo ne, bys měl vědět v mžiku. Škodovky obecně mají zásuvku zapalovače pod stálým napětím. Citovat
h2o Vloženo 24. Říjen 2021 Vloženo 24. Říjen 2021 Prostě vypneš zapalování a pokud ti stále nabíjí telefon ze zasuvky zapalovače tak to bude fungovat. Citovat
norbou Vloženo 28. Říjen 2021 Autor Vloženo 28. Říjen 2021 V 24. 10. 2021 na 16:31, Sudetak napsal: "Zpětné nabíjení zapalovače cigaret" je terminus technicus. Předpokládám překlad přes google. Změř napětí multimetrem, zapoj powerbanku, po odpojení změř. Nabito nebo ne, bys měl vědět v mžiku. Škodovky obecně mají zásuvku zapalovače pod stálým napětím. Návod je normálně v češtině přímo od distributora. Chápu to tak, že standardně u starých jednoduchých aut by dobíjení přes zásuvku fungovat mělo, ale složitější auta mohou mít nějaké kontrolní prvky (např. diodu), odpojování zásuvky po nějakém čase, apod. Ale pokud je to pod stálým napětím, jak píšeš, tak to vypadá slibně. Aktuálně mám úplně novou baterii, ale můžu zkusit změřit alespoň nějaký minimální rozdíl po zapojení power banky. Každopádně je fajn mít nějaké řešení pro příští konec životnosti baterie nebo případný dočasný pokles nabíjení v průběhu zimy. Citovat
Sudetak Vloženo 28. Říjen 2021 Vloženo 28. Říjen 2021 Nabíjím baterii, resp. udržuji baterii v kondici nabíjením přes zásuvku zapalovače cigaret nabíječkou CTEK u OIII. Na problém jsem zatím nenarazil. Citovat
Strojvůdce Vloženo 28. Říjen 2021 Vloženo 28. Říjen 2021 U OIII lze nabíjet přes zásuvku. Je trvale připojená na baterii přes dvě pojistky, 125 a 20A. 1 Citovat
vfi Vloženo 11. Července Vloženo 11. Července Můžete mi říct proč je vyžadováno dobíjení autobaterie skrze kostřící bod v motorovém prostoru? Citovat
milanxx Vloženo 11. Července Vloženo 11. Července Aby se neobcházela sonda na -pólu a řj měla informace o stavu baterie Citovat
vfi Vloženo 11. Července Vloženo 11. Července Víme přesně, co je ta sonda? Je to trafo pro měření proudu? Citovat
JiVi Vloženo 13. Července Vloženo 13. Července V 11. 7. 2025 na 11:12, milanxx napsal: Aby se neobcházela sonda na -pólu a řj měla informace o stavu baterie a ze jsem tak smely, co konkretne monitoruje sonda v dobe, kdy je auto uspany a dobiji se v garazi? 1 Citovat
milanxx Vloženo 13. Července Vloženo 13. Července Na takové hloubky systému jsou zde možná jiní mistři. Třeba nespí až tolik. A nebo inženýři ve škodovce nemysleli na těch pár kutilů s dobíječkama s dob Formana a Felicií. Ale zas vcelku v pohodě si žije auto bez připojení k sondě, jen se chová k baterií jinak. Citovat
LucasCZE Vloženo 13. Července Vloženo 13. Července Udajne se ten system na monitorovani stavu baterie neuspava a proste to vybijeni/nabijeni baterie monitoruje porad. "Udajne" pisu protoze to nemam nijak overene. Nekde jsem to cetl, ale nebyl to vylozene duveryhodny zdroj. Ale smysl to dava a pravdepodobne to tak asi bude. Citovat
LucasCZE Vloženo 13. Července Vloženo 13. Července Jeste me napada, ze se treba neuspava jen primo ta sonda. Sonda monitoruje baterii a uklada si to do nejake sve pameti. A az se gateway vzbudi, tak si pres LIN nacte co se delo zatim co spala. Bylo by to treba jen jedno cislo. Napr. -3 Ah nebo treba +15 Ah. Je to ale jen teorie, ktera me ted napadla. Ale myslim si, ze to urcite nejak vyresene maji. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.