Přejít na obsah

Spotřeba oleje ?


Jarda48

Doporučené příspěvky

Dobrý den, máte někdo zkušenost se spotřebou oleje motoru 2.0 tdi 85 kW ? Syn měl toto auto jako nové, jezdil s tím  jen on, jezdil slušně, pomalu zahříval, nechával dochlazovat atd... a při nájezdu 17.000 km mu chyběl víc než litr motorového oleje. Hlásila to kontrolka na přístrojovce. Jinak  za mě auto oproti předchozí generaci lepší sedačky, lepší podvozek. Ta spotřeba oleje mě ale trochu odrazuje. Auto vyrobeno 7/2021.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, OpelInsi napsal:

riešilo sa to tu niekde naokolo. Moje skúsenosti zatiaľ s požičanými O4 a S3 sú úplne rovnaké. Vyraziť napríklad do Nemecka bez litru oleja v kufri sa nedá.

Za 20 rokov VW neurobil v tomto žiaden pokrok. To som mal Passat B5 1.9TDI a bolo to rovnaké.

 

Měl jsem 2.0 TDI 103 kW v O2 pak 110 v O3 oboje prodány s 250K km. Olej měněný průměrně po 20-25K km nikdy jsem nemusel dolévat a olej nikdy neklesal pod spodní rysku.

Ted mám TSI motor se hladina nepohne vůbec... Takže bych řekl že spíš nová vlastnost než že by tím trpěl VW vždy.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) :) :)

NA Oplech jezdím kolego od 2003 a nejal jsem na nich ca 1.5 mil km

Vectra 2.2DTI - ta měla servisní interval a výměnu oleje 50000km !!!

2x VectraC 1.9CDTI

a od 2009 4ks Insignie 2.0CDTI, teď pátou 1.6T. Olej jsem v životě v autě neměl, s každou najeto přes 150t.

Poslední Vectra z 2008 u mne zůstala 350tkm, druhá Insignie pořád u synovce má 280tkm, moje nynější Insignia má teď 190tkm protože již rok čekám na nešťastnici O4. Kromě toho ještě Astra - také šla na prodej minulý rok s 250tkm.

Tak asi tak.

 

z VAG jsem měl Passat B5 1.9TDI již s PD - olej se zde měnil po 15000km a vždy k tomu 1L dolití. Najeto ca 250tkm.

Octavku "1" 1.9TDI klasický motor dtto, litr na ca 15000km

různě půjčované auta z leasingovky - někdy 2017 S3 najeto ca 10000km 2.0TDI - musel jsem koupit olej, to mne překvapilo. Za těch 10000km jsem dolil 0,75L oleje, zbytek je ještĚ u mne v garáži.

 

Žádné auto u mne nemá "special care" kromě pravidelné prohlídky jak píše palubka - ale je to vždy po 30000km, protože auto jezdí hodně a každý den za každého počasí, takže těch 30000km je časově 3÷5 měsíců.

Měl jsem ještě Astru v 96, první 2.0i16V 136k bez turba. Snad jsem do ní něco dolil ale třeba půl litru počas výměny. Kolega jednu přidřel, protože nevěděl, co to znamená, když na palubovce svítí OEL MANGEL a tak do ca 5-litrové náplně jsem mu nalil 4 litry oleje než začala být měrka oleja vlhká na spodní části. Tak tato Astra pak žrala olej snad 1:1 s benzínem.

 

Pravda, tyto zkušenosti jsou možná subjektivní, je to sice hromada aut, ale pořád jeden řidič.

Možná bych mohl udělat anketu ve firmě - kde jsme byli 100% Opel vesměs Vectry/Insignie 2.0CDTI a Astry 1.6CDTI ale postupně v rámci firemní politiky je přesun ke Škoda a teď je ca 30% na O3, myslím 2ks O4 a něco Karoq. Spolu asi 40 aut takže by šlo srovnat.

Editováno: , autor: OpelInsi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dolití skoro litru oleje u tří shodných O4 2.0TDI 85kW (služební) bylo u všech kolem 13tkm. U mě následně na 27tkm výměna oleje a nyní najeto od výměny dalších 23tkm, již bez potřeby dolití. Ten motor si potřebuje sednout a bohužel to mléko, co se tam leje je totální řidina, takže úbytky musí být přirozeně vyšší než tomu vždy dříve bývalo. Nicméně, pokud na intervalu 30tkm doliju pouhý litr, považuji to za velmi slušný výsledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Řešíme teď problém se spotřebou oleje u bratrovo Octavie IV Scout  2.0 TDI 147kW EVO 8/2022, najeto 23tkm a dnes dolejval potřetí ca skoro litr, takže pomalu 3 litry oleje, to už je docela dost, chce to co nejdříve řešit, auto je v záruce. Řešil jste někdo takovouto spotřebu oleje na reklamaci? Na svém Kodiaqu 2020 TDI 140 kW jsem nikdy olej nedoléval.  Díky 

Editováno: , autor: lakrij
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proste klasika - novy motor, navyse este v kombinacii s "tekutymi" olejmi normy 508/509. Az na jedno auto (Kia 1.7 CRDI) mi kazde auto v prvom intervale (0-15t km) zozralo ~1l oleja (diesele aj benziny). Po garancke a vymene oleja mi auta uz dalej olej nezrali, vzdy vydrzali do dalsej garancky (rok alebo 15t km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tak na bratrovo Octavii byl nyní na záruku vyměněný motor (147kW), při 25tkm bylo do motoru dolito průběžně ca 3,5 l oleje. Škodovka udělala zkoušku a olej při ní stále ubýval, takže došlo k výměně. Prý se tato silnější motorizace né úplně povedla, těch motorů je potrefenejch vícero, Škoda to řeší individuálně dle nějakého nařízení, záleží na změřené spotřebě...

Editováno: , autor: lakrij
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj, přidávám moji zkušenost se služebním Scoutem 147kW.

V provozu od 05/2023.

Včera jsem byl opět v servisu a v 25 000 km doplněn zase 1 l oleje.

Celkem dolity 4 litry /po 1l v: 5 000,  11 000,  17 000 a v 25 000 km/.

Zatím se  servisem domluva, že při prohlídce 30 000 km budou řešit co a jak dál.

..........

 

Editováno: , autor: Racek08
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...