Publikováno Listopad 20, 200618 r Meli jste dobre dotazene disky kol z vyroby? Nebo je nutne po nejakych km od vyroby disky dotahnout? Pokud si kola prehazujete sami, je nutna kontrola dotazeni po nejakych km nebo se srouby nepovoluji?
Listopad 20, 200618 r Pokud jsou dobře dotažený tak se nepovolují. Pro klid v duši můžeš, ale na 99% to bude v poho
Listopad 20, 200618 r když prohazuju kola, tak vždy po týdnu překontroluji šrouby jestli jsou v pořádku, lae jelikož jsem starej Rambo, tak to drží jako přivařený
Listopad 20, 200618 r Když přehazuju sám, kola dotáhnu lehce na heveru, pak to shodím a dotáhnu je. Když stojí auto na všech čtyřech, tak ho kousek postrčím a přejdu to ještě jednou. Pak už nekontroluju a nikdy jsem neměl problém.
Listopad 21, 200618 r správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat
Listopad 21, 200618 r Když přehazuju sám, kola dotáhnu lehce na heveru, pak to shodím a dotáhnu je. Když stojí auto na všech čtyřech, tak ho kousek postrčím a přejdu to ještě jednou. Pak už nekontroluju a nikdy jsem neměl problém. Takto to dělám i já.
Listopad 21, 200618 r Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m.
Listopad 21, 200618 r Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m. To je až úchylně vzorná práce
Listopad 21, 200618 r Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m. Je to hnusný, ale já utahuju šrouby 1.4 MPIčkem. Má sice 132Nm., ale jistota je jistota
Listopad 21, 200618 r Autor Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m. A kdyz kola dotahujes vzorne momentovym klicem, po tech 10km pri dotahovani Ti nektery sroub jeste "popojede"?
Listopad 21, 200618 r A kdyz kola dotahujes vzorne momentovym klicem, po tech 10km pri dotahovani Ti nektery sroub jeste "popojede"? Ne, ale protože je to Mirek Dušín dotahování kol...
Listopad 21, 200618 r Lehce na heveru, pak na zemi momentovym klicem na predepsanych 120N.m., nasleduje kratka cca 10km projizdka a znova momentovy klic na 120 N.m. Je to hnusný, ale já utahuju šrouby 1.4 MPIčkem. Má sice 132Nm., ale jistota je jistota Neutahuj tím ale středovou matku, tan dvanáctihranná je 50Nm a otočit o 90stupňů tím by ses hůř trefoval
Listopad 21, 200618 r správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat ...proto k autu dostaneš tak krátkej klíč, abys ho mohl nastavit trubkou a pořádně utáhnout - jistota je přece jistota...
Listopad 21, 200618 r nez jsem koupil fabku tak predtim jsem jezdil Corsou a po zime jsem tam daval alu vsechno v pohode,dotahl jsem to,potom jeste projel a dal do garaze..druhy den rano si auto pucila pritulkyne a asi 2 km od baraku ji kolo upadlo...pry to nejak divne zaclo hazet tak ze jako chtela zastavit ale nez to provedla tak ji kolo upadlo B)jenze to delalo porad,bylo to tak zarvany a znovu se to povolilo...az tak kolem 50 najetych km to dalo pokoj a kolo drzelo,jinak kam jsem jel tak po 5 km vzdycky vystoupit utahnout kolo a pak zase...fakt sranda... fabka uz takovy problem nema
Listopad 21, 200618 r správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat auto už má všude 15" zadní 17" už spinkaj na půdě
Listopad 22, 200618 r správně je lepší po několika km(např. 50km) po výměně přetáhnout, ale ne zas je narvat tak jako bobik, aby je museli odvrtávat auto už má všude 15" zadní 17" už spinkaj na půdě
Listopad 22, 200618 r co to je za auto ked mam dotahovat koleso kazdych 5 km ? a dosiel si na ten problem , preco to robi?
Listopad 22, 200618 r Co ja vim, stava se to u tech vozu, kde nejsou srouby, ale matice. U nakladaku je to uplne normalni, snad i povinnost, i kdyz nektere maji zajistovaci podlozky. Kdyz prezouvam doma, ta po 10 km, kdyz dojedu k pumpe dofoukat, tak je pro jistotu pretahnu, nahoda je blbec.
Listopad 22, 200618 r ok , ale to by ma ani vo sne nenapadlo ze by sa mohlo koleso uvolnit na osobaku
Listopad 23, 200618 r nez jsem koupil fabku tak predtim jsem jezdil Corsou a po zime jsem tam daval alu vsechno v pohode,dotahl jsem to,potom jeste projel a dal do garaze..druhy den rano si auto pucila pritulkyne a asi 2 km od baraku ji kolo upadlo...pry to nejak divne zaclo hazet tak ze jako chtela zastavit ale nez to provedla tak ji kolo upadlo B)jenze to delalo porad,bylo to tak zarvany a znovu se to povolilo...az tak kolem 50 najetych km to dalo pokoj a kolo drzelo,jinak kam jsem jel tak po 5 km vzdycky vystoupit utahnout kolo a pak zase...fakt sranda... fabka uz takovy problem nema Podle me jsi mel spatne srouby, jinak to neni mozne.
Listopad 23, 200618 r Autor Co ja vim, stava se to u tech vozu, kde nejsou srouby, ale matice. U nakladaku je to uplne normalni, snad i povinnost, i kdyz nektere maji zajistovaci podlozky. Kdyz prezouvam doma, ta po 10 km, kdyz dojedu k pumpe dofoukat, tak je pro jistotu pretahnu, nahoda je blbec. Na stare Octavii byly matice i na S105 mam matice a pokud jsem kola dotahl jeste po nejakych desitkach ci stovce km, kdy se nektera matice jeste malinko "pohla", nemel jsem s povolovanim matic nikdy problemy.
Listopad 25, 200618 r Nové auto před prodejem ještě prochází předprodejní kontrolou, tak tam bych to neřešil... Všiml jsem si, že i v pneuservisech upozorňují na nutnost po pár km zkontrolovat dotažení a to tam kola dotahují lepší technikou než většina z nás, co si mění kola doma sami
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.