Přejít na obsah

Sekání/cukání volantu


Blahy.filip

Doporučené příspěvky

Ahoj!

Mám Fabii 3, r.v. 2016. Když stojím s autem na místě (je jedno zda se studenými motorem, nebo po dlouhé jízdě) a chci s volantem lehce pootočit, seká se. Je to těžké popsat, ale jedná se o opravdu malé pootočení volantu lehkou silou (1-2cm doleva či doprava) tak volant jakoby lehce cukne, škubne, sekne se. Při jízdě, nebo je-li kolo v záběru se to neděje. Nepozoruji, že by posilovač nefungoval, neb při větším pootočení jde vše plynule a lehce. Chci se zeptat, zda je to „normální”, nebo bych měl navštívit servis?  Doteď jsem jezdil s roomsterem a ten měl, jestli správně tuším, klasické hydraulické servo čerpadlo. U Fabie by to mělo být čistě elektrické? 
Ještě dodám, že se neozývá žádné bouchání, nikde necítím přeskakování ani žádnou vůli na přední nápravě a to „cukání” jde pouze od volantu. Napadá mě, že by to mohlo dělat špatně promazaní díl někde v sloupku řízení či špatné číslu úhlu natočení? 
Jasný, můj popis není ideální, kdyžtak mohu natočit krátké video s volantem, ale nevím zda to bude zřetelně vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám úplne rovnaké prejavy. Je to zvláštny pocit, ale nemá to na nič vplyv a vžil som sa s tým.

Osobne mi to príde, ako keby som cítil "zuby" zapadať v hrebeni riadenia, ale len pri ozaj jemnom otáčaní volantom.

 

Ešte doplním, že niečo podobné mi robí aj Octavia 2. Tam ale pri zimných štartoch viditeľne cukne volantom párkrát a potom to funguje OK celú jazdu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

To isté som spozoroval, pri státí trochu pohnem volantom a ako keby sa o 2mm pohol do smeru. Už to neriešim zvykol som si. Neviem či to nie je tým že volant sa dá nastaviť cez diagnostiku na tuhší alebo veľmi ľahký chod. Dal som si na tuhší nastaviť. Či to nie je tým, nemám to odskúšane na najľahšom chode.

Editováno: , autor: RichardSA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám rapid a přesně to stejné (rapid má taky elektrický posilovač). Akorát bych řekl, že se mi to zhoršuje. Hlavně jízda na dálnici. Člověk chce změnit pruh, zkusí pootočit jemně volantem, nejde, zabere víc a volant celý poskočí ... jak to povolí. Ach jo, je to pěkná otrava. Pochybuji, že se dá sloupek řízení (je to jako celek s posilovačem) nějak opravovat ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby si nebol prekvapený, keď ti výmena nepomôže. Toto bude skôr SW záležitosť. Aký to je rok výroby?

Ono niekedy existujú aj aktualizácie SW, dokonca sa dajú nahrávať rôzne adaptácie aj z iných modelov. Preto by som prv skúsil zmeniť charakteristiku serva či to nepomôže.

BTW: tuším, že podobné problémy riešili aj majitelia OIII, kde im "tuhlo" riadenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Nazdar, neviem či som si to za tie roky len neuvedomoval, ale teraz keď častejšie jazdím so služobným rapidom, tak som si u svojej Fabie tiež všimol rovnaké chovanie volantu. Ak volant držím pevne oboma rukami, tak je to nepostrehnutelne, ale ak sa len cukam mestom a jednou rukou chcem jemne korigovať smer tak to ide sekano. Vyriešili ste to niekto za ten rok? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někde na FB, tuším ve skupině o Rapidech někdo nasdílel TPI z jara 2017. Týká se tedy O3 a nevim jestli  F3/Rapid od MR 2016 to mají na menší platformě řešené stejně. 

 

Mě se toto "přihodilo" také. Cca 200km dálniční cesta brzo ráno na lyže, konkrétně na dálničním křížení v táhlém oblouku. Mrzlo, cesta mokrá prosolená a najednou v tom oblouku tento jev. První mi blesklo hlavou, že to tam přes noc přimrzlo a jsem na ledě, to se mi v tu chvíli pěkně stáhly půlky 😆. Pak to pokračovalo. Jel jsem rovně a chtěl třeba změnit pruh jemným pohybem doleva / doprava. Volant jakoby přilepený v poloze rovně a pak to vždy jakoby poskočilo do strany. Pěkně nepříjemný jev. Po sjetí z dálnice na dojezd do ski střediska (bez zastavení a třeba restartu motoru) to v zatáčkovité horské cestě zmizelo a naštěstí se doposud nikdy nezopakovalo. 

 

Mám Rapid MR 2019. V roce 2021 měněn celý sloupek řízení, trochu teklo nějaké mazivo z převodky řízení (či co to je) za palubkou nad pedály. Zároveň s tím se dělala geometrie. Následně v témže roce nastaven tužší režim řízení, vadilo mi jak šlo zlehka.

 

Na tom FB někomu měnili ten sloupek s převodkou za nějaký modifikovaný, jinému pomohlo seřízení geometrie, jinému to zmizelo třeba přezutím pneu, jinému to ustalo s nastavením sport režimu posilovače... Takže hledání řešení asi nebude snadné 🤔

FB_IMG_1709275751101.jpg

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...