Publikováno Duben 24, 20223 r Ahoj, poslední dobou, jak je nad 12°C, tak mi občas zastudena (ale i za tepla) trvá někdy startování 4-5 sekund. V zimě se startováním nebyl jediný problém. Nechce se mi věřit, že by po roce a půl byl opotřebený startér... Provozní otáčky mívám tak 2000 - 2500 /min. Jednou týdně italská údržba při oleji zahřátým na 90°C vytočení až k červenýmu poli. Že by EGR? To se mi nechce věřit při mým způsobu ježdění. Máte někdo podobný problém se zdlouhavým startováním? Upraveno Duben 24, 20223 r od hardhouse.trip
Duben 24, 20223 r A ako startujes? Vytlacis spojku a stlacis tlacidlo? Ci stlacis tlacidlo, pockas zhavenie a potom spojka s dotlacenie tlacidla-start? Pri prvom sposobe vzdy toci dlhsie.
Duben 24, 20223 r Autor V zimě druhým způsobem, ale občas dělám druhý způsob i teď ...ale ono to točí stejně pomalu i když nejdřív zapnu zapalování a pak zmáčknu znovu tlačítko... Problém jsou jak teplý, taj i studený starty...
Duben 25, 20223 r Autor Statter točí... Napada mně vysokotlaký čerpadlo, nebo regulátor tlaku na něm. Třeba vadná série z výroby?
Duben 25, 20223 r Tento jav mavam aj ja. Nezalezi na vonkajsej teplote okolia, ci je auto zohriate alebo je to prvy ranny start. Skratka sa to obcas stane. Asi to treba brat ako vlastnost, nie zavadu. Mam pocot ze viacere TDI, tu na fore sa s tym uz stretli.
Duben 25, 20223 r Zase, ja aby som to nezakrikol som tento jav este nemal, ak startujem tym sposobom 2, co som opisal. Zatial startuje pekne. Asi teda budu mat dalsi diel nie celkom koser v zostave (mozno v zavislosti od roku vyroby).
Duben 25, 20223 r Řešení neznám, spíš takový tip: Taky jsem řešil podobnou věc na jiném autě, startér točil a motor chytnul po 1-2 sekundách, při tom šel i cítit nespálený benzín. Takto se auto chovalo s nedochlazeným, tzn. ještě ne studeným motorem (např. po nákupu v obchodě), v zimě -20;+10C vždycky v pohodě, při takových teplotách se vždycky motor dochladil. Někdo mi radil, že na nízkotlaké pumpě, která je u nádrže, že tam nemusí držet po vypnutí zapalování tlak a když pak klesne, tak motor po nastartování točil. Bohužel tímto jsem problém nevyřešil, protože LPFP(low-preasure-fuel-pump) držel konstantní hodnotu tlaku. @hardhouse.trip nebude asi špatný tip i na tu vysokotlakou pumpu. Upraveno Duben 25, 20223 r od self
Duben 25, 20223 r Autor Když jsem měl starou Octu 1, tak tak se dala zvednout startovací dávka paliva po studeným startu... Předpokládám, že u CR to asi nepůjde? Ten druhý způsob startování, jak říká csabac mi někdy jde líp, a někdy ne. Je tu nějaký diagnostik, který by to dokázal upravit tak, aby se tím prvním způsobem dalo startovat tak, aby se startér spustil až zhasne kontrolka žvanění? Pokud by se to dalo upravit, tak bych pak laboroval, co s tím dál. Zatím s tím nechci otravovat AS, i když je to ještě 3,5 roku v záruce...
Duben 25, 20223 r Autor Teď nevím, ale nemá vstřikování Delphi jenom Scala a Kamiq? Nebo už to měla i Octavia III? Pak by s tim bylo více zkušeností...
Duben 25, 20223 r před 5 hodinami, self napsal: Někdo mi radil, že na nízkotlaké pumpě, která je u nádrže, že tam nemusí držet po vypnutí zapalování tlak Měl jsem za to, že tato nízkotlaká pumpa (jinak pojmenované třeba jako dopravní čerpadlo) je to, co zabzučí při otevření dveří řidiče po odemknutí a pak následně, když je klíček na I. Kdo nemá klíček, stejně to slyší, start je malinko zpožděný. U mojí FII je to jediná součást, která na sobě nemá žádnou diagnostiku (což jsem řešil, když jsem šlápnul na plyn a ono nic... offtopic, ale dráha pedálu to nebyla, tak snad "škytnutí" tohoto čerpadla, což ale nejde diagnostikovat. No zatím dobrý.) A nemám žádné další, protože 1,4. Takže bych řekl, že tam musí být tlaku dost. Jestli ne, nemůže to stíhat při prudkých akceleracích a muselo by se zadusit. Autor píše o dieselu, tam je to asi o dost jinak. Nevím, jestli přidání na dávce něco řeší. Servis bych naopak otravoval a to opakovaně. Chce to mít hodně videí, někteří se kroutí tak neskutečně, že natočit i VIN. Jasně, poprvné řeknou krátké jízdy, podruhé nekvalitní palivo. Potřetí nechají vyměnit baterku za peníze zákazníka, počtvrté až pošesté pomění drahé díly (ty tvoje už budou mezitím v bazaru). To je naprd. Když si uvědomím, že mě nové auto někde nechá. edit - často se zmiňují špatná čidla (auto si myslí, že...), nebo senzor vačky. Upraveno Duben 25, 20223 r od bouchy
Červen 16, 20223 r Je nějaký výsledek? Teď se mi to taky třikrát stalo u dá se říct teplého motoru, že tak dvě vteřinky točil než naskočil, jinak provozně vše ok, jen ten start. Nemůže na to mít i vliv nafta?
Červen 16, 20223 r Autor Nafta? Nevím, kde tankuješ, ale mně to dělá i u Vervy, kterou beru pořád... Měl jsem to ve Škodovce a prej normální... Poradili startovat tlačítkem jak píše Csabac výše. Nejdřív zapalování (bez spojky) a podruhé se spojkou. Prej při teplým motoru si to nepomáhá žhavením... No a ten startér asi taky nebude z nejvýkonnějších... Zkrátka prej normální věc...
Červen 16, 20223 r Dík za info. Jen mě zarazilo, že celou dobu nic a najednou v jednom dni třikrát. Od soboty ok, záhada :-) Ta nafta mě jen napadla. jelikož jsem bral poprvé u Makra cca 25l, ale měl jsem ještě půlku, tak se to řízlo půl na půl. Teď o víkendu to vyjedu, zkusím jiný zdroj a uvidí se. :-)
Červen 17, 20223 r Ještě zkus změřit baterku! Nechávám teď vždy prvně zhasnout kontrolky a potom startuju. Je to v poho.
Červen 17, 20223 r Autor Je fakt, že to nemají vychytaný a v zimě jsem si všiml, že po stisku tlačítka svítilo ještě to žhavení, a už to startovalo... Jak to takhle mohli pustit mezi lidi, je mi záhadou...
Červen 18, 20223 r V zimě holt poprvé tlačítko bez spojky... mně by vadila hlavně spotřeba z baterky: žhavení + startér. Nežhaví se už při otevření dveří řidiče?
Červen 18, 20223 r Autor To ne, ale myslím, že po otevření dveří se zapíná podávací čerpadlo? Myslím že v jiných tématech ke Scale jsem to četl...
Červenec 12, 20223 r Ahoj všem, dotaz, sporadické zdlouhavém startování cca 2-3 vteřiny. Poprvé se stalo asi měsíc zpět to udělalo asi 5x, pak klid a nyní o víkendu 3x. .Studené starty ok, Vypozorováno, že se děje po delší cestě, kdy je motor více teplý (olej nad 100) a hodinu stojí, spojitost? Psalo se zde něco o relé, může být třeba nějak přehřáté? Kde se popřípadě nachází (třeba foto). Jinak auto se po nastartování chová normálně, jízda, spotřeba, projev - vše ok. Jsem v záruce, nahrané video nemám a když pojedu do servisu, tak budu bez auta a výsledek nejistý, je třeba je drtek popostrčit. :-) Nějaká rada a zkušenost, dík.
Červenec 12, 20223 r ahoj, začal bych tím, že to zkus zachytit na video Když jsem dával auto do servisu ja, tak se jim to samozřejmě za týden, co to tam stalo, neprojevilo a až na základě videa skodovka přistoupila k řešení. Obnáší to to, že jsem měsíc jak vocas pokaždé nahrával startování, jestli se to neprojeví, když jde o sporadickou závadu.
Červenec 12, 20223 r Dík za reakci, s nahrávkou tak nějak počítám, ale raději bych kdyby někdo, kdo má podobný problém poradil s jeho nápravou. Pokud by to bylo nenáročný a v cenové hladině, tak lepší než dvakrát servis tam a zpět, strávená doba, projeté phm - udělej si sám :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.