Přejít na obsah

Vůle v řízení, táhne doleva, bouchání


MaxC

Doporučené příspěvky

Nevím co se stalo, ale vysledoval jsem že mi auto plave na silnici a když pustím volant táhne to doleva a to dost. Zjistil jsem že v řízení je vůle, je to cítit ve volantu, nevíte kde může být problém? Dále se z předku ozývá bouchání a to při jízdě po nerovnostech, jde to nejspíše z pravého kola, že by silentbloky?

Auto Octavia kombi TDI 81kW z roku 2001

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bouchání dělá buď vymačkaný uložení příčnýho stabilizátoru přední nápravy, nebo spodní čepy na ramenech. Pokud je vůle v řízení, jsou to čepy na spojovačkách řízení a jestli to má snahu při brždění v zatáčkách uhýbat ze směru, pak jsou to ty silenbloky na ramenech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si ako myslel "no koment"?

99,99% - to musí být krásná práce, takhle diagnostikovat závady... ;)

Pokud je vymačkané horní uložení tlumiče v tlumičové skříni karoserie, projevuje se to při přejíždění nerovností předevší při plně vytočeném rejdu, způsobuje to tzv. "lupání" při akceleraci, ale rozhodně né nějaké vůle v řízení při přímé jízdě nebo nedej bože plavání vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si ako myslel "no koment"?

99,99% - to musí být krásná práce, takhle diagnostikovat závady... ;)

Pokud je vymačkané horní uložení tlumiče v tlumičové skříni karoserie, projevuje se to při přejíždění nerovností předevší při plně vytočeném rejdu, způsobuje to tzv. "lupání" při akceleraci, ale rozhodně né nějaké vůle v řízení při přímé jízdě nebo nedej bože plavání vozu.

Mám dotaz Spidi.

Stává se mi, že když třeba zaparkuji a potom vycouvávám, tak někde v předu lupne/vrzne, ale jen jednou. Když jsem auto kupoval, 6.000km zpět, tak na STK mi řekli, že jediné co se jim zdá načaté na podvozku, tak je horní uložení tlumiče a že je to u TDI normální. Co ty na to, může být?

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dotaz Spidi.

Stává se mi, že když třeba zaparkuji a potom vycouvávám, tak někde v předu lupne/vrzne, ale jen jednou. Když jsem auto kupoval, 6.000km zpět, tak na STK mi řekli, že jediné co se jim zdá načaté na podvozku, tak je horní uložení tlumiče a že je to u TDI normální. Co ty na to, může být?

Ano, v tomto případě, jak to popisuješ, to vypadá na horní uložení tlumičů. U vznětové motorizace je to jasný důsledek těžší pohonné jednotky, u vozů VW G4 a Bora ročníků 00 a 01 bylo tohle možné pozorovat již po prvních 40 - 50.000 km.

Ještě zkus během jízdy přibrzdit a odbrzdit, pokud proběhne tohle "bez zvuku", zaměřil bych se právě na to horní uložení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže děkuji všem za nasměrování. Ještě bych dodal že mám pocit že všechny příznaky se projevují až od doby co s autem přítelkyně vjela do pole po té co nevybrala zatáčka, bohužel to nevím jistě.

Další věc, které jsem si všiml, strašne vržou přední pružiny a to hlavně při brždění, neprojevuje se to ale vždy, že by to záleželo na teplotě?

Jinak destičky mi nepřidírají a obě ložiska jsou nová, takže bych to viděl na ty čepy řízení, ovšem jak to poznat? bojím se, aby se nemusela měnit celá převodka řízení.

A to lupání co popisuje Peterer se mi projevuje taky, horní uložení tlumiče už mě taky napadlo, protože jsme to už měli i na Peugeotu.

Takže mě asi čeká výměna čepů řízení, svisláků, silentbloků a uložení tlumičů, není to trochu brzo po 140 000km najetých po Holandsku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vyřeším asi tak, že na jaře vyměním silentbloky, uložení tlumičů, ložiska, kotouče a desky a popř i více když bude třeba. Auto mám 4 měsíc, na tacho přes 90 tisíc, myslím, že ve skutečnosti tak 145 tisíc, ale jsem s autem moc spokojený. Za 6000km co jsem ujel nežere olej, jezdí jak šlak, prostě jsem k tomu autu získal postupně důvěru a tak holt udělám startovní čáru a postupně podvozek bude celý nový... Asi jsem se ... :wub:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vyřeším asi tak, že na jaře vyměním silentbloky, uložení tlumičů, ložiska, kotouče a desky a popř i více když bude třeba. Auto mám 4 měsíc, na tacho přes 90 tisíc, myslím, že ve skutečnosti tak 145 tisíc, ale jsem s autem moc spokojený. Za 6000km co jsem ujel nežere olej, jezdí jak šlak, prostě jsem k tomu autu získal postupně důvěru a tak holt udělám startovní čáru a postupně podvozek bude celý nový... Asi jsem se ... :wub:

Ložiska nech, dokud nezačnou hučet, jinak já mám ložiska na všech čtyřech kolech původní... ;)

Udělej ty spodní čepy a silenbloky ramen a pak se uvidí, ale myslím, že tohle by mělo hodně pomoct.

Čepy stojí neoriginál kolem 360,- Kč za kus, originál VW 1.012,- Kč za kus (1J0 407 365C - levý a 1J 407 366C - pravý) a silenbloky bych vzal rozhodně originály, stojí 366,- Kč (tuším 1J0 407 181).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Takže auto bylo v servisu a zjitili špatné uložení předního stabilizátoru takže to vyměnili a bouchání z předku ustalo. Ta vůle v řízení je způsobena poškozeným sloupkem řízení, s tím vůbec nevím co budu dělat. A ještě je špatné to horní uložení pravého předního tlumiče, ovšem na to jsem je musel upornit, nepřišli na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mne to mlati na nerovnostech, k tomu to pusobi jak rozhozena geometrie a tedka to zacalo uz mlatit i pri razeni, jak pustim plyn na jednicku nebo dvojku a radim vejs, nekde tam praskne ... diagnoza cepy rizeni v prdeli, zitra pujdou novy...ale mam najeto pres 200kkm :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem měl dnes pocit, že to při přeřazení bouchlo. Jen doufám, že ten spodek nebude nutno vyměnit skoro komplet <_< . Koupil jsem starší Ovču se servisní knížkou a mám najeto 104K.

Uff, tak nakonec vymena jen levyho cepu a je z toho novy auto. Zmizelo jakykoliv praskani a bouchani od napravy a hlavne to celkove jede nejak vic kam chci, s nasledne udelanou geometrii je to fakt jak novy. Ale krome pruzin a poloos sem vepredu vymenil asi vlastne uz vsechno. Tak snad bude dalsich 200.000km klid :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uff, tak nakonec vymena jen levyho cepu a je z toho novy auto. Zmizelo jakykoliv praskani a bouchani od napravy a hlavne to celkove jede nejak vic kam chci, s nasledne udelanou geometrii je to fakt jak novy. Ale krome pruzin a poloos sem vepredu vymenil asi vlastne uz vsechno. Tak snad bude dalsich 200.000km klid :)

Čéče Jaro, ten levej čep je nějaký slabý místo oktávky, já už mám třetí... <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Uff, tak nakonec vymena jen levyho cepu a je z toho novy auto. Zmizelo jakykoliv praskani a bouchani od napravy a hlavne to celkove jede nejak vic kam chci, s nasledne udelanou geometrii je to fakt jak novy. Ale krome pruzin a poloos sem vepredu vymenil asi vlastne uz vsechno. Tak snad bude dalsich 200.000km klid  :)

Čéče Jaro, ten levej čep je nějaký slabý místo oktávky, já už mám třetí... <_<

ja zase vymena vseho a pri dirach to bouchne - takze asi ulozeni tlumicu. Ramena - stabliky vse nove a cepy kontrola ok. Takze to vidim na horni ulozeni tlumice - bouchne to kdyz nad dirou prolitnes - rychleji ji projedes - pokud je jen zhoupnuti tak nic. Nemate nejaky odkaz kde to koupit? Autokelly me nejak nejde - E-shop

Jen prave kolo - asi nejvice vymlacena krajnice cest :)

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uff, tak nakonec vymena jen levyho cepu a je z toho novy auto. Zmizelo jakykoliv praskani a bouchani od napravy a hlavne to celkove jede nejak vic kam chci, s nasledne udelanou geometrii je to fakt jak novy. Ale krome pruzin a poloos sem vepredu vymenil asi vlastne uz vsechno. Tak snad bude dalsich 200.000km klid  :)

Čéče Jaro, ten levej čep je nějaký slabý místo oktávky, já už mám třetí... <_<

Hmm, covece, by me zajimalo cim to, pritom vetsi rany dostava prava strana. Nebo sme jako ridici moc tezky a zatezujem to :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Uff, tak nakonec vymena jen levyho cepu a je z toho novy auto. Zmizelo jakykoliv praskani a bouchani od napravy a hlavne to celkove jede nejak vic kam chci, s nasledne udelanou geometrii je to fakt jak novy. Ale krome pruzin a poloos sem vepredu vymenil asi vlastne uz vsechno. Tak snad bude dalsich 200.000km klid  :)

Čéče Jaro, ten levej čep je nějaký slabý místo oktávky, já už mám třetí... <_<

ja zase vymena vseho a pri dirach to bouchne - takze asi ulozeni tlumicu. Ramena - stabliky vse nove a cepy kontrola ok. Takze to vidim na horni ulozeni tlumice - bouchne to kdyz nad dirou prolitnes - rychleji ji projedes - pokud je jen zhoupnuti tak nic. Nemate nejaky odkaz kde to koupit? Autokelly me nejak nejde - E-shop

Jen prave kolo - asi nejvice vymlacena krajnice cest :)

co myslite?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec, padlo tu "vule ve sloupku rizeni", jinymi slovy vule ve volantove tyci v tom kloubku. Dneska sem se na to orientacne ptal v prodejne SKODA dilu...ani to nemaj v korunach, prej 300EUR :o za komplet sloupek (coz je zbytecny)

Ja sem slysel, ze prej de vymenit jen to bolavy misto... Vite o tom nekdo neco???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...