Míša Vloženo 3. Srpen 2022 Vloženo 3. Srpen 2022 Zdravím. Měnili mi v záruce škrtící klapku (najeto 42k km). Bez řečí, bez ptaní, rychle. Ale nechtěli mi sdělit, co přesně s ní bylo. Možná to ani nezkoumali. Ale bylo mi naznačeno, že je to celkem častá závada. Setkali jste se s tím ? Věděl by někdo, o co přesně jede ? Našel jsem na netu různé zmínky a náznaky, ale nikde jsem se nesetkal s nějakým komplexním vysvětlením. Na YTB jsou videa, kde si lidé opravují ozubená kolečka na ovládání klapek u různých motorů VW, ale nikdy nejde o 1.0 TSI. Ptám se proto, že mě to nemile překvapilo, že to odejde při tak malém nájezdu. Jinak se to stalo při více méně nepřetržité cestě z Chorvatska do Čech, po zastavení v Budějovicích se rozsvítilo EPC, později i "grilované kuře", ale auto stále jelo, dojel jsem domů a i potom do servisu. Citovat
ben06 Vloženo 3. Srpen 2022 Vloženo 3. Srpen 2022 Kdy by to byla tak častá závada tak by se to tady řešilo. Buď rád že jsi dojel a sleduju že je tady asi další nová možná sporadická závada u 1.0TSi. Mě zase odešel zapalovací modul, naštěstí ještě v 5. leté záruce při 30.000km. Dojel jsem 100 km domů jen díky náhradnímu vozu. První servis kam mě odtáhli katastrofální přístup, ve druhém auto ještě do večera opravili takže jsem si ráno pro něho jel. Citovat
Míša Vloženo 3. Srpen 2022 Autor Vloženo 3. Srpen 2022 Napadlo mě to, že to nebude tak časté, jak mi tvrdili v servisu. Právě proto, že to tady (ani u Rapidů a Oktávek) nikdo neřeší. Ale za zeptání jeden nic nedá. Citovat
Lancelot Vloženo 6. Únor 2023 Vloženo 6. Únor 2023 Ve 121 tis. km auto v nouzáku, kontrolka EPC, po ujetí pár km v nouzáku, se přidala i kontrolka motoru (emise) a motor šel na dva válce. Škrtící klapka KO - prasklá pružina, nevracela se do původní polohy. Výměna za novou origo. Vím ještě o jednom Rapidu, který to taky potkalo, ještě v záruce a při nižších km proběhu. Jinak klapka skladem, druhý den byla v servisu. Sehnat kroužek těsnění sání za 200 Kč na 1.2 TSI 66 kW byl teda větší oříšek. Citovat
Míša Vloženo 20. Únor 2023 Autor Vloženo 20. Únor 2023 Aby to nebylo jako kdysi, když jsem vozil v š105 náhradní cívku, rozdělovač, palivovou pumpu a vodní čerpadlo :-) 1 Citovat
lucky.jack Vloženo 20. Únor 2023 Vloženo 20. Únor 2023 Klapek jsme pár (bratru asi 10) vyměnili a bylo k tomu TPI, takže často hlášená závada ze servisní sítě. Citovat
Míša Vloženo 21. Únor 2023 Autor Vloženo 21. Únor 2023 Aha, takže si mám přece jenom jednu koupit a dát do kufru ? :-) Citovat
shmaic Vloženo 21. Únor 2023 Vloženo 21. Únor 2023 V 20. 2. 2023 na 14:22, lucky.jack napsal: Klapek jsme pár (bratru asi 10) vyměnili a bylo k tomu TPI, takže často hlášená závada ze servisní sítě. Ahoj, šlo by to nějak předvídat? Nějaké příznaky, než to přijde? Jaké cca nájezdy ta auta měla? Citovat
lucky.jack Vloženo 22. Únor 2023 Vloženo 22. Únor 2023 Nájezdy fakt nevím, ale rozhodně to nebyly statisíce. Předvídat se to asi nedá, praskne pružina a je hotovo. Citovat
Míša Vloženo 23. Únor 2023 Autor Vloženo 23. Únor 2023 V 21. 2. 2023 na 19:38, shmaic napsal: Ahoj, šlo by to nějak předvídat? Nějaké příznaky, než to přijde? Jaké cca nájezdy ta auta měla? No jestli bylo prasklé brko i u mě, tak předvídat se to nedá, ujede to 2k km a 120km před cílem, po natankování u pumpy, se prostě rozsvítí EPC a pak "motor". A normálně to jede. Pak zkusíte druhý den dojet do servisu a skoro to nejede. Tak to chcípnete, znovu nahodíte a hle (!) ono to zase jede. A pak vám v servisu vymění klapku. Takhle to probíhalo. Citovat
shmaic Vloženo 23. Únor 2023 Vloženo 23. Únor 2023 To je v prdeli, to je naprosto nepředvídatelná fatální závada... Citovat
Míša Vloženo 23. Únor 2023 Autor Vloženo 23. Únor 2023 Jo, no, proto jsem to taky založil. A ve finále je vidět, že je to problém, jak ostatně píší kolegové Lancelot a se znalostí věci i lucky.jack výše. Jen by mě zajímal obsah toho TPI... Citovat
Míša Vloženo 23. Únor 2023 Autor Vloženo 23. Únor 2023 Smutné zjištění, zaplatil jsem si přístup do erwinu, ale nebyl jsem schopen ta TPI najít. To je tak, když je někdo debil :-( Citovat
Míša Vloženo 16. Duben 2023 Autor Vloženo 16. Duben 2023 Takže vyřešení. Díky akci "nauč se hledat TPI v ERWINu", která proběhla zde: jsem zjistil, že závada klapky spočívá v prasklé vratné pružině (!!!!) a mění se celá klapka, číslo dílu stejné, takže žádná náhrada za jinou součástku, prostě jen výměna. Chápejte, prasklá pružinka...škoda, že mi nevrátili tu starou, vsadím se, že to brko jde v pohodě vyměnit. Citovat
hubo44 Vloženo 29. Červen 2024 Vloženo 29. Červen 2024 V 23. 2. 2023 na 22:22, Míša napsal: Jo, no, proto jsem to taky založil. A ve finále je vidět, že je to problém, jak ostatně píší kolegové Lancelot a se znalostí věci i lucky.jack výše. Jen by mě zajímal obsah toho TPI... Ja opravujem taxikom tieto klapky MPI 1.0 ale TSI som vadne ešte nestretol. Citovat
Alma Vloženo 30. Červen 2024 Vloženo 30. Červen 2024 Kdysi jsem se o to zajímal. Mění se celá klapka, protože ta pružinka se nedá koupit jako ND. Byl kdesi nějaký cizinec tuším na ebay, co nechal nadělat pružiny někde fe firmě a následně je prodával. TPI škrtící klapka.pdf 1 Citovat
Lancelot Vloženo 2. Červenec 2024 Vloženo 2. Červenec 2024 (editace) Nejvíc paradoxní mi na tom přijde, že klapka obsahuje řídicí elektroniku a motorek, kdy u nich bych spíš čekal závadu. Nehledě na to, že kvůli pitomé pružince tyto drahé a funkční prvky skončí v odpadu. Minimálně ekologický aspekt tady dostává dost na zadek. Editováno: 2. Červenec 2024, autor: Lancelot 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.