Srpen 21, 20223 r Potrebujem poradit. 140kw 4x4 2018, 145000km. Poslednu dobu pozorujem dost velky unik chladiacej kapaliny. V podstate po kazdych 400-500 km kapalina pod ryskou alebo vobec. Chod motora sa zmenil. Je tvrdsi. Poradte co to moze byt. Dakujem
Září 14, 20223 r Tak to bude s největší pravděpodobností vodní pumpa, trpí na to motory 2.0 TDI. Pokud je to již delší dobu, tak to může skončit i novými rozvody. Rychle bych udělal diagnostiku chladícího systému.
Září 25, 20222 r Dobrý den, Příchazím s žádostí o radu, vlastním Superb 3 L&K 2.0 TDI 140kW verzi. Zhruba jednou za měsíc, se mi stane to, že mi z nádobky na chladicí kapalinu, kapalina kompletně vyteče, zřejmě se nejedná o samovolný únik, voda nejde do motoru a pod autem louže není (stane se to při stání). Po dolití kapaliny a následném uvedení vozidla na provozní teplotu, při otevření víka od nádobky se voda odněkud vrátí zpět a nádobka je pochopitelně brutálně přelitá. Mou otázkou tedy je, kde voda stojí, co to může mít za příčinu? Mockrát děkuji za každou radu.
Říjen 29, 20222 r Caute klubaci. Uz druhykrat sa mi stalo, ze som nasiel nadobu prazdnu. Poslednykrat auto stalo skoro 2 mesiace a po nastartovani zasvieti kontrolka a pozeram, nadrzka prazdna iba na dne trocha kvapaliny. Mozno by som pochopil, ze sa straca pri jazde nejakym sposobom rychlejsie, ale nechapem, ze po 2 mesiacoch statia najdem prazdnu nadrzku. Nahodou nejake rady? Co som hladam po nete, nasiel som iba za jazdy problem netesnost pripadne viecko alebo tecie pri chladici vyfukovych plynov pripadne na motore. Pri stati som rieseny problem nenasiel. Dakujem za rady. Upraveno Říjen 29, 20222 r od tomasmu
Červenec 9, 20232 r Zdravím, Mám problém s kapalinou u S3 2.0tdi 140kw, Po výměně rozvodů ve 190k km, jsem musel dolít asi 1l kapaliny po ujetí cca 2k km.. v servisem mi bylo řečeno, že kapalina byla plněná pod tlakem a že mám hlídat hladinu a případně dolít. Pročetl sem různé fóra a kapalina je čistá, auto nedymi, víčko oleje čisté , spotřeba i teplota v pořádku. Jediné co sem jsem zpozoroval, je že při otevření víčka chladící kapaliny, se tlakem do nádržky trocha kapaliny vrátí. Kde ještě hledat chybu ? Upraveno Červenec 9, 20232 r od Manas11
Červenec 9, 20232 r Je to úplne normálny jav keď menia vodnú pumpu (čo predpokladám robili na tvojom aute tiež). Jednoducho trvá to nejaký čas kým sa celý systém úplne odvzdušní a keď sa to deje, musíš dolievať. Ono to po čase prestane, ale zatiaľ to ešte pre istotu sleduj ak nechceš mať svietiacu červenú kontrolku niekde na diaľnici.
Červenec 9, 20232 r Tlakove plneni, kdyz je udelano jak se ma... se nic dolivat nemusi... max cca decka vody.... Bud to nekde tece... to se da zjistit tlakovou zkouskou nebo pri tlakovce poskodili nejaky radiator... to se znovu zjisti tlakovou zkouskou... normalni to neni...
Červenec 10, 20232 r Díky za odpovědi pánové. Vodu vozím pro jistotu sebou. Četl sem různé diskuze o prasklém těsnění pod hlavou a podobné věci. Ještě tomu dám chvíli a pokud se nic nezlepší, navštívím znovu servis. Díky za rady
Červenec 10, 20232 r To ze se pri otevreni nadrzky pri teplem motoru zvedne trochu hladina je uplne normalni.
Červenec 10, 20232 r Ako píše Stanson. Kvapalina sa teplom rozpína a tlakuje do systému. Keď otvoríš expanzku, tak tlakom sa voda vráti naspäť do expanzky. Tvoje dolievanie by som neriešil, pokiaľ sa to nebude diať pravidelne, alebo by vznikala strata pri výkone. Pokiaľ nemáš bublinkovanie, alebo špinavú vidu, tak je všetko ok.
Září 20, 20231 r Zdravím, tak mám také problém s chlazením. 2016, motor 110kW CRLB Najednou mi zmizela kapalina z nádržky, tak jsem ji dolil a začal víc sledovat. Kapalina zmizela ještě několikrát a vždy byla trochu mokrá nádržka, takže to vypadá, že voda vyletí tudy. Když stojím, tak pod autem mokro není, takže musí vyletět asi za jízdy. Topení vypadá, že topí normálně. Kapalina a pumpa (orig. VW) byly měněny cca před 10 měsíci a od té doby mám najeto víc jak 20tkm a vše bylo v pohodě. Kapalina je krásně čistá. Teplota se drží na 90st. a nijak nekolísá. Poradíte mi kde hledat zradu? Díky.
Září 21, 20231 r Keby tesnenie, tak má špinavý olej, alebo špinavú expanzku od oleja alebo spalín. Záležalo by v ktorej časti by bol únik pri tesnení. A postupne by sa to zhoršovalo... Upraveno Září 21, 20231 r od r_e_n_e
Září 21, 20231 r To záleží, kde těsnění praskne. Olej nemusí být vůbec degradován kapalinou . Pokud praskne u výfukového kanálu, tak se kapalina nemísí většinou s olejem, ale odchází výfukem ven.
Září 21, 20231 r Začal bych výměnou víčka na nádobce(pakliže se u ní objevuje voda), počítám že je dotažený pořádně.... U dvoulitrů taky často praskal vevnitř chladič nasávaného vzduchu na motoru, případně rosí vodní čerpadlo. Ale to jsou ty katastrofičtější případy 🙂
Září 21, 20231 r před 3 hodinami, Boleslavák napsal: To záleží, kde těsnění praskne. Olej nemusí být vůbec degradován kapalinou . Pokud praskne u výfukového kanálu, tak se kapalina nemísí většinou s olejem, ale odchází výfukem ven. Tak píše, že mu vodu tlačí von cez expanzku. Asi... Každopádne lucky.jack mal tiež dobrú poznámku... Môže byť aj viečkom. Každopádne mne vymenili dve viečka ešte na Superbe 2 a nakoniec to bolo chladičom klímy. Písal som to aj do fóra pre S2.
Září 22, 20231 r Díky všem za odpovědi a rady. Dnes pár dalších poznatků a zkoušení. Ano, víčko je dotažené, tak jak má být. Ano, kapalina asi uniká nádobkou přepadem - nádobka i okolí je poblité od kapaliny. K uniku musí dojít za jízdy, protože pod autem není louže a není vidět, že by něco teklo. Vodní pumpa i EGR ventil jsou před rokem dávané nové, takže ty jsou snad OK. Kapalina se dávala před rokem také nová a je čistá bez zákalu nebo nějakých nečistot. Půjčil jsem si měřák a zkusil chladící okruh natlakovat, dal jsem necelé 2 bary, během asi 10 minut tlak klesl k 1 baru a tam se už držel. Nastartoval jsem a zahřál vodu na 90 st., tlak v nádobce pomalu vystoupal na asi 0,5baru a nahoru už nešel. Mám DSG, takže jsem se při měření nedostal nad 2500 otáček a tlak turba asi 1,4baru. Vše bez viditelného uniku nebo úbytku kapaliny. Mám podezření na tlakový vzduch někde na cestě od turba k sání nebo to těsnění pod hlavou, oboje ale při vyšším tlaku.
Září 22, 20231 r Viečko môže byť dotažené na bomby, ale neudrží tlak. Preto ti vyrazí vodu cez expanzku. Zvláštne však je, že nemáš mokro na kryte motora! Chladiaca sa tak jednoducho nevyparí... Ešte si mi nepovedal ako je na tom chladič klímy.
Září 24, 20231 r Ahoj borci, U mě to bylo nakonec sací potrubí.. při natlakování na volnoběh žádný únik, až když byl motor pořádně prohřátý tak se to projevilo. Nejdřív kontrola kamerou a už tam byly vidět kapky, takže se sundalo a vyměnilo za nové. Podle toho co sem zjišťoval tak je to jedna z nejčastějších závad při ztracení vody.
Září 24, 20231 r V 24. 9. 2023 na 9:05, lucky.jack napsal: Co má společného chladič klimy s chladícím okruhem?? 🤔 To, že keď máš predný chladič klímy obitý od kamienkov, tak ti neprechádza dostatočne vzduch cez rebrovanie až k chladiču motora. Na S2 som ho mal obitý na cca 40% a pri výkone mi vyrazilo vodu cez expanzku. Po výmene chladiča a doplnenie dodatočnej ochrany pred kanienkami vyrážanie vody cez expanzku prestalo. Holt Škodovka má chladiaci okruh nadizajnovaný na doraz a akýkoľvek úbytok chladenia sa hneď odzrkadlí na teplote. Prikladám foto v akom stave bol starý chladič a ako som to poriešil. Keď som kúpil S3, tak som hneď riešil mriežku. Bohužiaľ Škodovka neráta so slovenským kamienkovým posypom v zime. Upraveno Červen 27, 20241 r od r_e_n_e
Září 25, 20231 r V 24. 9. 2023 na 9:15, Manas11 napsal: Ahoj borci, U mě to bylo nakonec sací potrubí.. při natlakování na volnoběh žádný únik, až když byl motor pořádně prohřátý tak se to projevilo. Nejdřív kontrola kamerou a už tam byly vidět kapky, takže se sundalo a vyměnilo za nové. Podle toho co sem zjišťoval tak je to jedna z nejčastějších závad při ztracení vody. Dík, za odpověď. Auto se mi chová stejně. Co jste měnili, hliníkové sání nebo to pouštěl EGR nebo něco jiného?
Září 25, 20231 r V 22. 9. 2023 na 23:23, r_e_n_e napsal: Viečko môže byť dotažené na bomby, ale neudrží tlak. Preto ti vyrazí vodu cez expanzku. Zvláštne však je, že nemáš mokro na kryte motora! Chladiaca sa tak jednoducho nevyparí... Ešte si mi nepovedal ako je na tom chladič klímy. Díky za rady. Chladič jsi měl pěkně zřízený, ten můj vypadá celkem v pohodě. Auto se mi chová podobně jako popisuje Manas11. Voda na krytu pod motorem být nemusí, protože pokud voda vyletí několik km od baráku, tak ji proudící vzduch může strhnout rovnou pod auto. Na nádobce a podběhu je vidět, že voda lítá ven nádobkou.
Září 26, 20231 r před 14 hodinami, Milan357 napsal: Dík, za odpověď. Auto se mi chová stejně. Co jste měnili, hliníkové sání nebo to pouštěl EGR nebo něco jiného? Měnil sem jen to hliníkové sání.. nikde jinde sem neměl únik, nebo viditelné stopy po vodě.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.