Publikováno Prosinec 4, 200618 r Dobrý den, vlastníte někdo FABII 1.4 16V 74kW? Chci se zeptat kolik se dají vytočit maximální otáčky? Zkoušel jsem to vytočit až na 6400ot/min, ale 6400ot je uz v červeném, kde by to správně vůbec nemělo jít? Diky za odpověď
Prosinec 4, 200618 r Dobrý den, vlastníte někdo FABII 1.4 16V 74kW? Chci se zeptat kolik se dají vytočit maximální otáčky? Zkoušel jsem to vytočit až na 6400ot/min, ale 6400ot je uz v červeném, kde by to správně vůbec nemělo jít? Diky za odpověď Tak to je něco jako u mě. jednou jsem to pučil kámošovi a hodil mi tam z trojky za dva. rádio na plný koule a nic ani slyšet nebylo, ale bylo to někde kolem 6500 možná víc.
Prosinec 4, 200618 r No ja som tiez skusal obmedzovac a zastavil sa pri 6450 otackach ,dalej som to uz neskusal a asi by to ani neslo!!
Prosinec 4, 200618 r 74kW verzie maju obmedzovac niekde cca 6500 ot. zalezi aj od nastavenia ktore sa moze lisit vzhladom nato ci je to motor AUB alebo BBZ. ale rataj ze ak si tam mal 6400 ot. tak si bol tesne pred obmedzovacom.
Prosinec 9, 200618 r Ahojte. Mám tiež takú Fabiu s motorom 74 Kw. Ak máš rozvodový remen v dobrom stave tak sa nemusíš báť krátkodobo pri akcelerácii vytočiť motor na maximum.Samozrejme ak je zahriaty na prevádzkovú teplotu. N motore BBZ obmedzovač vypína asi pri 6600 ot.min .Nebezpečenstvo hrozí len pri prudkom podradení pri jazde z kopca. Max otáčky sa dajú zmeniť pri preprogramovaní riad, jednotky motora .
Květen 20, 201114 r A jak to poznám, že se zapnul omezovač. To se vypne motor nebo co? Promiňte hloupou otázku, ale já to fakt nevím.
Květen 20, 201114 r spíš už to nebude chtít víc vytočit bych řekl. Mám AUB motor, ale jel jsme max 5500 ot.. víc si netroufnu :-)
Květen 21, 201114 r Myslím že s tím bržděním je to přehnaný přirovnání - ale je to jako bys prudce ubral plyn, prostě auto už nezrychlí ani když máš pedál "na lopatkách" - a když ho tak podržíš, bude to cukat asi tak s destinu vteřiny trvajícím intervalem , protože ten omezovač má určité rozmezí otáček, o které musí točky klesnou, aby se znovu zapnulo vstřikování a zapalování - a je to samozřejmě níž, než při kolika vypíná. Takže vypne - maličko klesnou točky - jednotka zase na moment zapne, motor vyjede o pár stovek výš a jednotka zase vypne... Jet v tomhle "režimu" se snad nikdo nepokusí déle jak zlomek sekundy - pak buď ubere plyn nebo přeřadí a točky klesnou.... Jinak mne to dost stolicuje, protože na 1,4 63kW (BXW) mám ten omezovač posazený jen na pouhých 5500rpm a hodně to vadí třeba v momentě, kdy si jedouc za nějakým náklaďákem 85-90 vzpomenu že vlastně spěchám a vrazím tam přes meziplyn "za tři" - jen vyjedu "z pytle" a v tu ránu mám motor "v omezovači" a musím potupně řadit "čtyři" a předjíždět o poznání pomaleji = déle = nebezpečněji... Upraveno Květen 21, 201114 r od Ekkar_z_Bastlírny
Květen 23, 201114 r Dík, to je dobrý vědět, protože kdyby se mi to někdy stalo, tak by mě zbytečně polilo horko z toho, že je motor v čoudu. Ale jak už tady nekdo psal, taky si netroufnu víc než 5.500 +- ňáký drobný, i když mám červenou až v 6.500. (Nechci svojí kočičku moc trápit )
Květen 23, 201114 r ale tak není zase špatný občas ty faldíky provětrat , ale je fakt že mě se to stalo s hoooodně hlasitou muzikou, takže jsem motor neslyšel a taky jsem v té době měl v háji EGR ventil a tak jsem ho měl zaslepený a tam nastupoval omezovač o takových cca 150-200 ot./min dříve, tak jsem jak píše Ekkar dal za tři a začal předjíždět kamion a též jsem se pěkně lekl, když najednou auto začalo brzdit, mrkla jsem na otáčkoměr a byl ovše jasné, tak jsem hodil rychle za 4 a dopředjížděl ho. naštěstí to tehdy nebylo až tak v kritický okamžik, že tam ještě nějaký prostor byl, to bezpečně dokončit, ale od té doby vždy tak po očku na ten otáčkoměr čučím a hlídám si kdy přeřadit.
Květen 23, 201114 r Dík, to je dobrý vědět, protože kdyby se mi to někdy stalo, tak by mě zbytečně polilo horko z toho, že je motor v čoudu. Ale jak už tady nekdo psal, taky si netroufnu víc než 5.500 +- ňáký drobný, i když mám červenou až v 6.500. (Nechci svojí kočičku moc trápit ) přesně tak, to jsme psal já . I když rozvody jsou oka, olej kvalitní, tak si to prostě vzhledem ke stáří vozu netroufnu :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.