Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Já mám trasu do práce téměř po rovině nějakých 20 km. Při jízdě tam 2-2500 ot spotřeba 5,1. Zpět ta sama trasa při 2900-3500 spotřeba 5,8. To je průměr z několika jízd. :)

Opravdu záleží jak jedeš. Kolik tomu dáváš zabrat. Jestli máš klidnou nohu.

a jestli davas prednost chodcum, jestli mas na semaforu zelenou a jaky fouka vitr. Tech vlivu je tolik, ze to snad ani nejde vsechno postihnout. :kuk:

Já mám trasu do práce téměř po rovině nějakých 20 km. Při jízdě tam 2-2500 ot spotřeba 5,1. Zpět ta sama trasa při 2900-3500 spotřeba 5,8. To je průměr z několika jízd. :)

Opravdu záleží jak jedeš. Kolik tomu dáváš zabrat. Jestli máš klidnou nohu.

hele, tam můžeš mít rozdíl ve výšce, jednou jedeš celkově lehce z kopce, zpátky do kopce a 0,7 litru je tam, jen to lupne.

To by mohlo platit i o větru, ale není to tak. Ten příklad s cestou tam a zpět byl iluzorní. Výsledky jsou průměrem z několika jízd. Když jsem to měřil dřív, tak mi to cestou z práce i do práce žere stejně. Proto si troufám tvrdit, že ta spotřeba vzrostla právě jen kvůli vyšším otáčkám.

To majko: ty podpálený ventily nebyly na starejch střepech, ale na 1,2 40Kw - tedy moderní motor se senzorem klepání atd...

asi bz to chtělo víc porovnání, ale mne opravdu jízda s nízkejma točkama spíš spotřebu zvyšuje - asi dáno provozem v kopcovitějším terénu - a tam to opravdu chce držet točky vejš. Nevím, ale shodlo se tu na tom víc lidí, že tenhle motor se nesmí podtáčet - znovu říkám, ty točky sou roubovaný na 1.2. 47, netvrdím, že v nich to bude stejné u 1.6 apod. Ale jak říkám, pokud se tu objeví víc zkušeností - třeba uznám že je to jen subjektivní a prostě se mi akorát nelíbí jak motor dole jde.

No vsetko zalezi od typu motoru. podla mna najlepsie je na tom z benzinakov 1.4 motor pre R a FII. Ako vidno na krvke, nema problem ani s nizkymi otackami ako je 1000rpm. Kdezto 1.2 a 1.6 zacinaju ovela vyssie. Takze je to individualne a neda sa to zovseobecnit ze nizzise otacky motorom skodia. Ale samozrejme ze v urcitych pripadoch plati ze je lepsie podradit a motor ma nizsiu spotrebu ako ked ho dusis na 5tke do kopca. Skus si to aj na bicykli. Daj si tazky prevod (na aute 5tka) s skus slapat do kopca a potom prerad na lahsi (4ka ci 3ka) a skus slapat. Zistis ze na najtazsom sa ti aj najhorsie ide...aj ked na rovinke najlahsie. To iste plati aj so spotrebou v aute. Nie vzdy otacky su ukazovatel spotreby...ked idem na 3jke autom dole kopcom s nohou nie na plyne, tak spotrebu mam kvazi 0 a otacky mam niekde aj v 5tis. ;)

Pekne prirovnanie s tym byciklom ale trochu to kriva. Ak si podradis, pri rovnakej sile na pedal pojdes pomalsie. Takze ak chces ist rovnakou rychlostou, musis do toho riadne sliapnut a castokrat to proste nerozdychas. To iste je aj v aute, akurat sa to neprejavi nedostatkom kysliku v hlave a ostatnych castiach tela, ale zvysenou spotrebou. lol

Ja uz nerozumiem o co com tu vlastne furt dookola tocite. Pri miernom zrychlovani podradovat rozhodne nie je potrebne, takisto ak ma motor dostatok krutiaceho momentu na prekonanie jazdnych odporov (stupanie, zrychlovanie...) podradovat netreba. Elektronika sice nie je ziadny zazrak ale dokaze velke veci o ktorych sa karburatorovym motorom mohlo len snivat. ;)

Staci si sadnut do auta s automatom a uvidite ake otacky si pri konstatnej jazdne alebo miernom zrychlovani riadiaca jednotka nastavi.

No vsetko zalezi od typu motoru. podla mna najlepsie je na tom z benzinakov 1.4 motor pre R a FII. Ako vidno na krvke, nema problem ani s nizkymi otackami ako je 1000rpm. Kdezto 1.2 a 1.6 zacinaju ovela vyssie. Takze je to individualne a neda sa to zovseobecnit ze nizzise otacky motorom skodia. Ale samozrejme ze v urcitych pripadoch plati ze je lepsie podradit a motor ma nizsiu spotrebu ako ked ho dusis na 5tke do kopca. Skus si to aj na bicykli. Daj si tazky prevod (na aute 5tka) s skus slapat do kopca a potom prerad na lahsi (4ka ci 3ka) a skus slapat. Zistis ze na najtazsom sa ti aj najhorsie ide...aj ked na rovinke najlahsie. To iste plati aj so spotrebou v aute. Nie vzdy otacky su ukazovatel spotreby...ked idem na 3jke autom dole kopcom s nohou nie na plyne, tak spotrebu mam kvazi 0 a otacky mam niekde aj v 5tis. ;)

Na tom něco bude, také sleduji že když ťento motor míň točím tak je větší spotřeba něž když ho víc vytáčím.

Sranki, ved na tom bicykli nemusis hned preradit na najlahsi prevod...staci o jeden dole a rychlost udrzis. :)

No ale aj tak musis rychlejsie sliapat. Bicykel ma viac prevodov preto to tak necitit ako u auta, ktore ma len 5 (6) prevodov, na principe sa nic nemeni. Nie je vsetko len o sile ktoru musis vynalozit ale aj o otackach (rychlosti). Ved si to zober > praca je sila vykonana na urcitej drahe, vykon je praca za cas, alebo ekvivalent sila krat rychlost. ;)

Este ma tak napadlo. Ak v kopci podradis, stale vyuzivas rovnaky vykon (resp. krut. moment), pretoze ak predpokladam rovnomernu rychlost, jazdne odpory sa nezmenili. Preto som napisal, ze nizke otacky nie su problem pokial je auto schopne udrzovat rovnomernu rychost (aj ked je potrebne viac stlacit plynovy pedal).

Upraveno od Sranki

No ale kroutící monent (a apk z něho třeba dopočítaný výkon) je udáván na motoru (spopjce), takže když podřadít -vzrostou ti otáčky a nakyne krouťák - díky otáčkám, ale hlavně převodům.

1,4 je opravdu potřeba točit, lepší než jí v kopci (/pod zátěží) nutit běžet pod cca2,5tis. ot (jak kdy), podřadit a rozjet klidně k 5tis., a pak řadit vyšší kvalt. Sežere opravdu méně, než když se bude 5minut loudat/funět a hučet v kopci v malých ot...

vyskusam a dam vediet skusenost. bo mne 2500 nepride ako nizke otacky. :) kedze idealny vykon dosahuje v 3200otackach zhruba...

na rovině při zrychlování/došlápnutí ne, ale naloženej v kopci už asi moc nezrychlíš...

nízký otáčky a "podtáčení" je relativní pojem, záleží jestli podtáčíš z kopce ;) nebo stojíš na plynu a čekáš až se to z "volnoběhu" na 5tku rozjede ....

No ale kroutící monent (a apk z něho třeba dopočítaný výkon) je udáván na motoru (spopjce), takže když podřadít -vzrostou ti otáčky a nakyne krouťák - díky otáčkám, ale hlavně převodům.

Krivky ktore ti udava vyrobca platia pre 100% otvorenu skrtiacu klapku. V takomto rezime sa nejazdi ani 5% casu. Dolezite je, co je pod krivkou krutiaceho momentu. To, ze podradis, neznamena, ze budes mat kolesach vacsiu hnaciu silu. Ak by si drzal plynovy pedal rovnako stlaceny tak by to platilo, ale prejavilo by sa to akceleraciou auta pretoze hnacia sila by bola vacsia ako odpory.

Tato problematika sa tazko vysvetluje textom, hlavne ked ludia nevedia co je to uplna otackova charakteristika motora, pilovy diagram alebo dynamicka charakteristika vozidla. A hlavne ako to cele funguje pri neustalenom jazdnom stave ako je napr. preradovanie rychlosti. Nie je to take cierno biele ako to tu vacsina ludi vnima, nizke ot=zle, vysoke ot.=dobre.

Hlavne si nastudujte zaklady fyziky, co je to rychlost, zrychlenie a akcia a reakcia.

;)

To majko: ty podpálený ventily nebyly na starejch střepech, ale na 1,2 40Kw - tedy moderní motor se senzorem klepání atd
No ale kedze Skodofka to bere na vlastne triko (ako som to spravne zachytil) tak asi bude skor problem v konstrukcii a materialoch a nie v style...
asi bz to chtělo víc porovnání, ale mne opravdu jízda s nízkejma točkama spíš spotřebu zvyšuje - asi dáno provozem v kopcovitějším terénu
No ja tu mam vacsinou kopcovity teren a moj priklad bol prave z tohoto terenu.

Takze to beriem ako si povedal ako konkretnu vlastnost konkretneho motora. Pretoze pri motoroch co jazdim ja (1.6 16V; 1.4MPI; 1.9 TDI a 2.0 TDI) plati co pisem....

pan ucitel sranki sa nam rozbehol... :)

Krivky ktore ti udava vyrobca platia pre 100% otvorenu skrtiacu klapku. V takomto rezime sa nejazdi ani 5% casu. Dolezite je, co je pod krivkou krutiaceho momentu. To, ze podradis, neznamena, ze budes mat kolesach vacsiu hnaciu silu. Ak by si drzal plynovy pedal rovnako stlaceny tak by to platilo, ale prejavilo by sa to akceleraciou auta pretoze hnacia sila by bola vacsia ako odpory.

No vždyť jo, já se do toho kopce nechci plazit... Takže jsem to pro 100% otevřenou klapku bral. Jinak je tohle nlábolení relativní...

Mluvil jsem o snaze, že když chci zrychlit v kopci (a motor má velmi malou tendenci zrychlovat) je lepší podřadit (z třeba 5 na 4) a roztočit motor a zas tam vyšší rychlost (5) vrátit, než tejden čekat než se ti motor roztočí - pokud ještě není na pokraji sil v těchto otáčkách...

Tato problematika sa tazko vysvetluje textom, hlavne ked ludia nevedia co je to uplna otackova charakteristika motora, pilovy diagram alebo dynamicka charakteristika vozidla. A hlavne ako to cele funguje pri neustalenom jazdnom stave ako je napr. preradovanie rychlosti. Nie je to take cierno biele ako to tu vacsina ludi vnima, nizke ot=zle, vysoke ot.=dobre.

Já vím co je to, a hlavně jaký má vliv převodovka - změna kvaltu. Si to spočítej ;)

Hlavne si nastudujte zaklady fyziky, co je to rychlost, zrychlenie a akcia a reakcia.

;)

Sorry, nějak v tom neumim :-)

kecko :) jako profik to urcite umis

Upraveno od Blacky
nevkladej reakci do [quote], pak se v tom neda vyznat.

Nejako som nepostrehol, ze by si hovoril o zrychlovani do kopca. Potom je to OK.

:palec2:

chlapi jazdim kazdy den po dialnici do prace 130km/h, lebo rad spim a chodim na poslednu chvilu.

aku mam ocakavat od sluzobneho auta FII Sport 1,2 HTP 51kW spotrebu ?

zatial mi vyslo prve tankovanie 9.07 litra.

uz ma najazdene 15 000 km, prva prehliadka bola O.K.

Upraveno od colins

hm to sedi. HTP neni na dalnici staveny. pokud pojedes do 110, tak po zajeti (15000) se dostanes i k 6 litrum, pri tech 130 razem na 7 a pokud ji budes slapat na krk, tak 8 -9 nejni problem.

jj, tak nějak to mám já, sice mám teď asi 1300km, ale dá se i po dálnici jet rozumně, jel jsem Plzeň - Praha se spotřebou necelých 7 litrů, ale bylo to tak 110kmh na tempomat, jedno omezení a občas předjetí kamionu.

hm to sedi. HTP neni na dalnici staveny. pokud pojedes do 110, tak po zajeti (15000) se dostanes i k 6 litrum, pri tech 130 razem na 7 a pokud ji budes slapat na krk, tak 8 -9 nejni problem.

Presne Blacky ako vravis mam 22000 km auto zlepsilo spotrebu na benzin do 90km rychlosti jazdim aj 5.4 ak je rovinka ak uz ja s kopcami idem 6,4 no dlhodoby priemer mam 7.0:Zial HTP naozaj nie je na dialnicu zere ako svina od 120 zerie mne aspon 7 litorv a ak slapnem aj 8 a to fakt nie je problem

Upraveno od Mikoho

JJ, je to přesně tak, spotřebu mám stejnou.

Já mám teď najeto 2800Km a dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 7.6 80% mám najeto po Brně, tak nevím, myslím si že to není špatné.

Ak jazdis len po meste tak to je v pohode ja by som púovedal dost dobre firemna octavia ma podobne a je diesel

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.