Ben Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 Já mám trasu do práce téměř po rovině nějakých 20 km. Při jízdě tam 2-2500 ot spotřeba 5,1. Zpět ta sama trasa při 2900-3500 spotřeba 5,8. To je průměr z několika jízd. Opravdu záleží jak jedeš. Kolik tomu dáváš zabrat. Jestli máš klidnou nohu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 17. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 17. Srpen 2008 a jestli davas prednost chodcum, jestli mas na semaforu zelenou a jaky fouka vitr. Tech vlivu je tolik, ze to snad ani nejde vsechno postihnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akrubek Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 Já mám trasu do práce téměř po rovině nějakých 20 km. Při jízdě tam 2-2500 ot spotřeba 5,1. Zpět ta sama trasa při 2900-3500 spotřeba 5,8. To je průměr z několika jízd. Opravdu záleží jak jedeš. Kolik tomu dáváš zabrat. Jestli máš klidnou nohu. hele, tam můžeš mít rozdíl ve výšce, jednou jedeš celkově lehce z kopce, zpátky do kopce a 0,7 litru je tam, jen to lupne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ben Vloženo 18. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 18. Srpen 2008 To by mohlo platit i o větru, ale není to tak. Ten příklad s cestou tam a zpět byl iluzorní. Výsledky jsou průměrem z několika jízd. Když jsem to měřil dřív, tak mi to cestou z práce i do práce žere stejně. Proto si troufám tvrdit, že ta spotřeba vzrostla právě jen kvůli vyšším otáčkám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dmiklos Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 To majko: ty podpálený ventily nebyly na starejch střepech, ale na 1,2 40Kw - tedy moderní motor se senzorem klepání atd... asi bz to chtělo víc porovnání, ale mne opravdu jízda s nízkejma točkama spíš spotřebu zvyšuje - asi dáno provozem v kopcovitějším terénu - a tam to opravdu chce držet točky vejš. Nevím, ale shodlo se tu na tom víc lidí, že tenhle motor se nesmí podtáčet - znovu říkám, ty točky sou roubovaný na 1.2. 47, netvrdím, že v nich to bude stejné u 1.6 apod. Ale jak říkám, pokud se tu objeví víc zkušeností - třeba uznám že je to jen subjektivní a prostě se mi akorát nelíbí jak motor dole jde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 No vsetko zalezi od typu motoru. podla mna najlepsie je na tom z benzinakov 1.4 motor pre R a FII. Ako vidno na krvke, nema problem ani s nizkymi otackami ako je 1000rpm. Kdezto 1.2 a 1.6 zacinaju ovela vyssie. Takze je to individualne a neda sa to zovseobecnit ze nizzise otacky motorom skodia. Ale samozrejme ze v urcitych pripadoch plati ze je lepsie podradit a motor ma nizsiu spotrebu ako ked ho dusis na 5tke do kopca. Skus si to aj na bicykli. Daj si tazky prevod (na aute 5tka) s skus slapat do kopca a potom prerad na lahsi (4ka ci 3ka) a skus slapat. Zistis ze na najtazsom sa ti aj najhorsie ide...aj ked na rovinke najlahsie. To iste plati aj so spotrebou v aute. Nie vzdy otacky su ukazovatel spotreby...ked idem na 3jke autom dole kopcom s nohou nie na plyne, tak spotrebu mam kvazi 0 a otacky mam niekde aj v 5tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 Pekne prirovnanie s tym byciklom ale trochu to kriva. Ak si podradis, pri rovnakej sile na pedal pojdes pomalsie. Takze ak chces ist rovnakou rychlostou, musis do toho riadne sliapnut a castokrat to proste nerozdychas. To iste je aj v aute, akurat sa to neprejavi nedostatkom kysliku v hlave a ostatnych castiach tela, ale zvysenou spotrebou. Ja uz nerozumiem o co com tu vlastne furt dookola tocite. Pri miernom zrychlovani podradovat rozhodne nie je potrebne, takisto ak ma motor dostatok krutiaceho momentu na prekonanie jazdnych odporov (stupanie, zrychlovanie...) podradovat netreba. Elektronika sice nie je ziadny zazrak ale dokaze velke veci o ktorych sa karburatorovym motorom mohlo len snivat. Staci si sadnut do auta s automatom a uvidite ake otacky si pri konstatnej jazdne alebo miernom zrychlovani riadiaca jednotka nastavi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 19. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 19. Srpen 2008 No vsetko zalezi od typu motoru. podla mna najlepsie je na tom z benzinakov 1.4 motor pre R a FII. Ako vidno na krvke, nema problem ani s nizkymi otackami ako je 1000rpm. Kdezto 1.2 a 1.6 zacinaju ovela vyssie. Takze je to individualne a neda sa to zovseobecnit ze nizzise otacky motorom skodia. Ale samozrejme ze v urcitych pripadoch plati ze je lepsie podradit a motor ma nizsiu spotrebu ako ked ho dusis na 5tke do kopca. Skus si to aj na bicykli. Daj si tazky prevod (na aute 5tka) s skus slapat do kopca a potom prerad na lahsi (4ka ci 3ka) a skus slapat. Zistis ze na najtazsom sa ti aj najhorsie ide...aj ked na rovinke najlahsie. To iste plati aj so spotrebou v aute. Nie vzdy otacky su ukazovatel spotreby...ked idem na 3jke autom dole kopcom s nohou nie na plyne, tak spotrebu mam kvazi 0 a otacky mam niekde aj v 5tis. Na tom něco bude, také sleduji že když ťento motor míň točím tak je větší spotřeba něž když ho víc vytáčím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 Sranki, ved na tom bicykli nemusis hned preradit na najlahsi prevod...staci o jeden dole a rychlost udrzis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 (editace) No ale aj tak musis rychlejsie sliapat. Bicykel ma viac prevodov preto to tak necitit ako u auta, ktore ma len 5 (6) prevodov, na principe sa nic nemeni. Nie je vsetko len o sile ktoru musis vynalozit ale aj o otackach (rychlosti). Ved si to zober > praca je sila vykonana na urcitej drahe, vykon je praca za cas, alebo ekvivalent sila krat rychlost. Este ma tak napadlo. Ak v kopci podradis, stale vyuzivas rovnaky vykon (resp. krut. moment), pretoze ak predpokladam rovnomernu rychlost, jazdne odpory sa nezmenili. Preto som napisal, ze nizke otacky nie su problem pokial je auto schopne udrzovat rovnomernu rychost (aj ked je potrebne viac stlacit plynovy pedal). Editováno: 20. Srpen 2008, autor: Sranki Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 No ale kroutící monent (a apk z něho třeba dopočítaný výkon) je udáván na motoru (spopjce), takže když podřadít -vzrostou ti otáčky a nakyne krouťák - díky otáčkám, ale hlavně převodům. 1,4 je opravdu potřeba točit, lepší než jí v kopci (/pod zátěží) nutit běžet pod cca2,5tis. ot (jak kdy), podřadit a rozjet klidně k 5tis., a pak řadit vyšší kvalt. Sežere opravdu méně, než když se bude 5minut loudat/funět a hučet v kopci v malých ot... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 vyskusam a dam vediet skusenost. bo mne 2500 nepride ako nizke otacky. kedze idealny vykon dosahuje v 3200otackach zhruba... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 na rovině při zrychlování/došlápnutí ne, ale naloženej v kopci už asi moc nezrychlíš... nízký otáčky a "podtáčení" je relativní pojem, záleží jestli podtáčíš z kopce nebo stojíš na plynu a čekáš až se to z "volnoběhu" na 5tku rozjede .... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 No ale kroutící monent (a apk z něho třeba dopočítaný výkon) je udáván na motoru (spopjce), takže když podřadít -vzrostou ti otáčky a nakyne krouťák - díky otáčkám, ale hlavně převodům. Krivky ktore ti udava vyrobca platia pre 100% otvorenu skrtiacu klapku. V takomto rezime sa nejazdi ani 5% casu. Dolezite je, co je pod krivkou krutiaceho momentu. To, ze podradis, neznamena, ze budes mat kolesach vacsiu hnaciu silu. Ak by si drzal plynovy pedal rovnako stlaceny tak by to platilo, ale prejavilo by sa to akceleraciou auta pretoze hnacia sila by bola vacsia ako odpory. Tato problematika sa tazko vysvetluje textom, hlavne ked ludia nevedia co je to uplna otackova charakteristika motora, pilovy diagram alebo dynamicka charakteristika vozidla. A hlavne ako to cele funguje pri neustalenom jazdnom stave ako je napr. preradovanie rychlosti. Nie je to take cierno biele ako to tu vacsina ludi vnima, nizke ot=zle, vysoke ot.=dobre. Hlavne si nastudujte zaklady fyziky, co je to rychlost, zrychlenie a akcia a reakcia. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
majko Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 To majko: ty podpálený ventily nebyly na starejch střepech, ale na 1,2 40Kw - tedy moderní motor se senzorem klepání atd No ale kedze Skodofka to bere na vlastne triko (ako som to spravne zachytil) tak asi bude skor problem v konstrukcii a materialoch a nie v style...asi bz to chtělo víc porovnání, ale mne opravdu jízda s nízkejma točkama spíš spotřebu zvyšuje - asi dáno provozem v kopcovitějším terénuNo ja tu mam vacsinou kopcovity teren a moj priklad bol prave z tohoto terenu.Takze to beriem ako si povedal ako konkretnu vlastnost konkretneho motora. Pretoze pri motoroch co jazdim ja (1.6 16V; 1.4MPI; 1.9 TDI a 2.0 TDI) plati co pisem.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RomanKo Vloženo 20. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 20. Srpen 2008 pan ucitel sranki sa nam rozbehol... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NNNTomas Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 (editace) Krivky ktore ti udava vyrobca platia pre 100% otvorenu skrtiacu klapku. V takomto rezime sa nejazdi ani 5% casu. Dolezite je, co je pod krivkou krutiaceho momentu. To, ze podradis, neznamena, ze budes mat kolesach vacsiu hnaciu silu. Ak by si drzal plynovy pedal rovnako stlaceny tak by to platilo, ale prejavilo by sa to akceleraciou auta pretoze hnacia sila by bola vacsia ako odpory.No vždyť jo, já se do toho kopce nechci plazit... Takže jsem to pro 100% otevřenou klapku bral. Jinak je tohle nlábolení relativní... Mluvil jsem o snaze, že když chci zrychlit v kopci (a motor má velmi malou tendenci zrychlovat) je lepší podřadit (z třeba 5 na 4) a roztočit motor a zas tam vyšší rychlost (5) vrátit, než tejden čekat než se ti motor roztočí - pokud ještě není na pokraji sil v těchto otáčkách... Tato problematika sa tazko vysvetluje textom, hlavne ked ludia nevedia co je to uplna otackova charakteristika motora, pilovy diagram alebo dynamicka charakteristika vozidla. A hlavne ako to cele funguje pri neustalenom jazdnom stave ako je napr. preradovanie rychlosti. Nie je to take cierno biele ako to tu vacsina ludi vnima, nizke ot=zle, vysoke ot.=dobre. Já vím co je to, a hlavně jaký má vliv převodovka - změna kvaltu. Si to spočítej Hlavne si nastudujte zaklady fyziky, co je to rychlost, zrychlenie a akcia a reakcia. Sorry, nějak v tom neumim :-) kecko jako profik to urcite umis Editováno: 21. Srpen 2008, autor: Blacky nevkladej reakci do [quote], pak se v tom neda vyznat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sranki Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 Nejako som nepostrehol, ze by si hovoril o zrychlovani do kopca. Potom je to OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
colins Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 (editace) chlapi jazdim kazdy den po dialnici do prace 130km/h, lebo rad spim a chodim na poslednu chvilu. aku mam ocakavat od sluzobneho auta FII Sport 1,2 HTP 51kW spotrebu ? zatial mi vyslo prve tankovanie 9.07 litra. uz ma najazdene 15 000 km, prva prehliadka bola O.K. Editováno: 21. Srpen 2008, autor: colins Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 hm to sedi. HTP neni na dalnici staveny. pokud pojedes do 110, tak po zajeti (15000) se dostanes i k 6 litrum, pri tech 130 razem na 7 a pokud ji budes slapat na krk, tak 8 -9 nejni problem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Akrubek Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 jj, tak nějak to mám já, sice mám teď asi 1300km, ale dá se i po dálnici jet rozumně, jel jsem Plzeň - Praha se spotřebou necelých 7 litrů, ale bylo to tak 110kmh na tempomat, jedno omezení a občas předjetí kamionu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikoho Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 (editace) hm to sedi. HTP neni na dalnici staveny. pokud pojedes do 110, tak po zajeti (15000) se dostanes i k 6 litrum, pri tech 130 razem na 7 a pokud ji budes slapat na krk, tak 8 -9 nejni problem. Presne Blacky ako vravis mam 22000 km auto zlepsilo spotrebu na benzin do 90km rychlosti jazdim aj 5.4 ak je rovinka ak uz ja s kopcami idem 6,4 no dlhodoby priemer mam 7.0:Zial HTP naozaj nie je na dialnicu zere ako svina od 120 zerie mne aspon 7 litorv a ak slapnem aj 8 a to fakt nie je problem Editováno: 21. Srpen 2008, autor: Mikoho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foromen Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 JJ, je to přesně tak, spotřebu mám stejnou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 Já mám teď najeto 2800Km a dlouhodobou průměrnou spotřebu mám 7.6 80% mám najeto po Brně, tak nevím, myslím si že to není špatné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikoho Vloženo 21. Srpen 2008 Sdílet Vloženo 21. Srpen 2008 Ak jazdis len po meste tak to je v pohode ja by som púovedal dost dobre firemna octavia ma podobne a je diesel Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.