Přejít na obsah

1,4 16V vs 1,6 16V


petrk1

Doporučené příspěvky

Až na koniec sa jeden zo servisov na to podujal a pomeral tlaky a podobne. A od Škodovky vyjadrenie že asi výmena motora alebo celej hlavy. No ale stále taja v čom je závada. :wallbash:

No já sem teď taky poslouchal motor a bylo to něco jako šustění. Možná to bylo topení, chcu to vyzkoušet ještě jednou. Každopádně doufám, že se to buď rozpadne hned a nebo vůbec.

Dneska sem natankoval N98, s tim to ma pocitove hladsi chod, tak uvidim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Když jsem ho ale zkoušel, měl jsem možnost si půjčit i 1.4 a 1.2. A musím říct, že kdybych kupoval nové auto a nechtěl LPG, tak půjdu do 1.2 motoru. Rozdíl v ceně je značný a jízdní vlastnosti na cestách, kde většinou jezdím (město a okresky) se mi zdál prostě lepší u menšího motoru. Potvrdil mě to pak i prodejce, který říkal, že 1.4 moc nedoporučuje a lidi je ani moc nechtějí.

Položím sem svou zkušenost, starou 4 měsíce: na podzim 09 jsem se konečně rozhoupal k pořízení jiného auta. Začal jsem prolézat bazary a internet, nakonec volba padla na Roomster - kvůli rodině, občasné potřebě převážet objemnější věci a třeba i kvůli tomu, že má nekonfekční design. Už od náběhu výroby FI doslova opovrhuju vozítky s písmeny HTP na zádi a v TP. Měl jsem tu pochybnou čest používat trojhrnek HTP v jedné z prvních FI Combi jako služební - nejčastější jízda na víc jak 100km a minimálně 4 dospělí na palubě. Děs běs bída a utrpení, už jen ve vozidle o pohotovostní hmotnosti kolem 1100kg (u Rooma s jeho víc jak 1200kg je to ještě horší) mi ten motor přijde vysloveně nepatřičný. Rodinná doprava probíhá hlavně po městě a na kratších trasách, takže z volby byla vyloučena dieselová varianta, navíc nájezd kolem 10 000km ročně to potvrdil. Takže zbývaly varianty 1,4 a 1,6 benzín. Z nejrůznějších příčin byla vyšší preference dána motoru 1,4 (spotřeba, cena, pojistka, využití na krátké/dlouhé trasy...). Protože koupě nového v show-roomu nepřipadala z finančních důvodů do úvahy, začal jsem monitorovat stránku "tipcars.cz" a zajímavé nabídky obtelefonovávat. Opravdu "ostrý" telefonní režim trval asi 14 dnů ve druhé polovině listopadu a během něj jsem se dotazoval na přibližně 50 místech. Můj dojem z této akce - nevím jak F, ale R 1,4 se v bazarech nemají šanci ani ohřát, zatímco 1,6 často stojí "na place" i několik měsíců - zkušenost z bazaru u letiště v Roudnici nad Labem, ten samý Room 1,6 v černé perleti, který jsem tam viděl stát vloni v listopadu za 260tis, tam stál ještě před 14 dny s cenou na hranici 200tis. Přitom "plná palba", alu kola, žádný horentní km proběh. Zato po 1,4 16V se doslova jen zapráší, mnohdy jsou prodány nebo minimálně vážně zamluveny ještě tentýž den, co se na internetové nabídce objeví. Přitom jde samozřejmě o vozy většinou ne starší jak 2 roky u obou kubatur.

A včíl, ogaři, mudrujte...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tři poznámky:

- benzinovej 1.6 bez normovaného řidiče váží i s rezervou 1175kg, slabší jsou ještě o něco lehčí

- rozdíl ve spotřebě je minimální, máme doma obě verze

- k rozdílům v poptávce u kupců ojetin podle mě není důvod (1.6 má např. řetěz) a když jsem váhal mezi novým a referenčním, tak mizely od pohledu velmi podobnou rychlostí. velký pokles ceny je u HTP, tam byl často u srovnatelných aut rozdíl výrazně nad rozdílem pořizovacích cen; silnější 1.6 jsou povětšinou referenční, od normálních majitelů je jich hodně málo - jestli máš nějaké ohlasy po důvodech, docela by mě to zajímalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tři poznámky:

- benzinovej 1.6 bez normovaného řidiče váží i s rezervou 1175kg, slabší jsou ještě o něco lehčí

....

Citace z "velkého techničáku", Room 1,4 16V: Provozní hmotnost 1240kg, nejvyšší technicky přípustná hmotnost 1785kg, nejvyšší technicky přípustná/povolená hmotnost na nápravu P-Z 890-1000. Předpokládám, že chápeš rozdíl mezi POHOTOVOSTNÍ a PROVOZNÍ hmotností - ta první je bez paliva, jen s mazacími a chladicími náplněmi. A při objemu palivové nádrže 55 litrů a obvyklé hustotě benzínu Natural kolem 0,9kg/litr mi to vychází bez paliva a bez řidiče ±pár kilo na 1200... Rozdíl hmotností mezi "čtrnáctkou" a "šestnáctkou" bude asi minimální, dejme tomu 10-20kg. Tam je to o něčem jiném.

Jinak o důvodech většího zájmu o motorizaci 1,4 hovoří například i to, že sice pro oba platí zařazení do objemové třídy "nad 1351ccm - do 1850ccm" pro určení výšky pojistného za povinné ručení - ale "čtrnáctky" mají minimálně ve dvou pojišťovnách na českém trhu slevu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já rozdíly chápu, proto říkám, že pohotovostní rozhodně u 1.4 není "víc jak 1200kg". V mojem případě má 1.6 oficiální pohotovostní 1175kg a provozní (tj. včetně 75kg normovaného řidiče 1250kg). Ale to není předmětem tématu.

K tomu pojištění. Celkově za jedno platíme 2618Kč a za druhý 2416Kč. Když to očistím od trochu větší slevy na 1.6, tak by byl rozdíl 2618Kč vs. 2289Kč. Což je nic. Fabia 1.2 je za 1622Kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Ekkar_z_Bastlírny

ahoj ... to by mě zajímalo, v jakém je ta 1.6 v Roudnici stavu. Když opomenu blbou černou barvu, tak s cenou kolem 200tis by měla být rychle pryč. Jinak je každého věc, co si nakonec koupí. Ja mám 1.6 kvůli LPG. Kdybych to LPG nechtěl a v době nákupu sehnal podobně vybavenou 1.4, asi bych šel do ni. Problém je v tom, že minulé jaro a léto se daly sehnat skoro výhradně 1.2. Nechtěl jsem navíc moc auto od neznámých bazarů a z moc vélké dálky. Na tu moji 1.6 jsem padl úplně náhodou a jsem za to zatím rád. Pojitku mám teď nižší, než před tím u 1.3 Feldy. Prostě jsem se u toho konečně vykašlal na pojišťovny a sehnal si dobrého pojišťovacího makléře (doporučuji vyzkoušet, jejich pojištění pro několik tisíc aut v jedné flotile pak dělá s bonusama divy. To co oni jsem jako jednotlivec v pojišťovně prostě nedokázal).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stým motorom :

máte hlučnejší motor pri voľnobehu? Tam sa my zdá ako keby niečo klepalo ale keď zvýšim otáčky tak nič !

a teraz Vám poviem niečo čomu asi ani neuveríte :)

po neuspešnéj reklamácií motora som chcel aspoň niečo spraviť pre svoje auto ( motor ) tak som zavolal do servisu či je kvalitnejší olej ako 5W 30 Castrol, že ak áno tak by som si ho zaplatil spolu s výmenou. Tak som si dal vymeniť olej. V autorizovanom servise mi dali do mojej 1,6 77KW s zabehanými 13 000 km olej 15W 40.

pekné čo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mame si trhat vlasy, když jsme si pořídili 1.4 63kW místo 1.2 TSI?

Ano, já si přeju aby mi ji ukradli a poběžím do autosaloonu znovu ;) pro 1.2 TSI s DSG. Ne vážně, 1.2 TSI bude super motor, ale můj názor je ten, že po 100tis bude tak vyběhanej, že pryč s ním z baráku. I u HTP dost praskají hlavy a to je to bez turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U HTP jsem o prasklé hlavě neslyšel, pouze u 6V se občas podpalují ventily.

Vynášet soudy nad motorem, který se pomalu ani nezačal vyrábět, je trochu předčasné, počkejte dva roky a uvidí se. Mě je 1,2TSI výkonově i spotřebou hodně sympatický, spolehlivost ukáže čas. Myslím, že toho vydrží hodně, určitě nebude po 100 000 na odpis. To se o HTP zpočátku taky říkalo a jsou lidi, co ne něm mají 250 000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mame si trhat vlasy, když jsme si pořídili 1.4 63kW místo 1.2 TSI?

Myslim, že můžete mít klidné spaní. Já mám F combi 1,4 16V 5 měsíců a najeto 6000km (takže novej motor)a průměrná dlouhodobá spotřeba 6,7 l/100km (a to jezdím ve 3 až 5 lidech téměř pouze po té naší "krásně rovné" D1 v useku Humpolec - Brno), takže spokojenost se spotřebou i výkonem. Příbuznej koupil Golfa 1,4TSI (a to chtěl původně TDi ale pak ho v autosalonu přesvědčili), je s nim docela spokojenej, ale bude ho prodávat, protože průměrná spotřeba 8,4 l/100 po ujetých 25000 km to je dost nato, že jezdí stylem "na spotřebu".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mame si trhat vlasy, když jsme si pořídili 1.4 63kW místo 1.2 TSI?

Záleží na použití, ale na trhání vlasů to není v žádném případě. Podle toho, co jsem slyšel a jak vypadají např. křivky výkonu nebo technická data:

- spotřeba je kolísavější, dokáže jezdit za pět, ale pod zatížením zase za 9; celkově to bude podle mě mírné snížení, papírům ale úplně nevěřím, protože se nedávno koncern přizpůsobil ostatním a je dost optimistický

- výkon je k dispozici od nízkých otáček - vypadá to, že se do cca 3500ot. nebudou obě výkonové verze TSI prakticky lišit; na druhou stranu chvály na utlumený turboefekt a LINEÁRNÍ já beru hodně s rezervou, jednoduše to cítit jde a ověřit si to může každý třeba v OII nebo Y; 1.4 je dole líná, ale když se člověk naučí řadit ve vyšších otáčkách, tak se to srovnává a podle pozorování menší vytáčení neznamená nějaký nárůst spotřeby.

- akcelerace je papírově téměř totožná s předchůdci - pokud tedy TSI převyšuje předchozí motory v nízkých otáčkách a už tam má k dispozici mnohem víc výkonu, musí zákonitě někde začít ztrácet, aby se na stovku dostaly 77kW motory za stejnou dobu

Uvidíme, jak to bude vypadat v reálu. TSI bude pro škodovku dobrý i kvůli 15 nebo 25 tis. zvýšení příjmu - podle mě totiž za normální a už vůbec za snížený cenový rozdíl nemá cenu kupovat HTP. A právě kupci 51kW HTP jsou podle mě jediní, kdo by si měl rvát vlasy - za 15k teď mohli mít silnější a úspornější motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Příbuznej koupil Golfa 1,4TSI (a to chtěl původně TDi ale pak ho v autosalonu přesvědčili), je s nim docela spokojenej, ale bude ho prodávat, protože průměrná spotřeba 8,4 l/100 po ujetých 25000 km to je dost nato, že jezdí stylem "na spotřebu".

1. spotřebě 8,4l nevěřím, pokud nejezdí jenom ve městě a nebo nemá cihlu na plynu; já jsem 1.4TSI 90kW verzi testoval a i při jízdě ve městě a "zkoušení jak to umí" za městem to mělo spotřebu 7,8l

2. pokud chce prodávat zánovní auto kvůli spotřebě, tak je podle všeho hodně velkej vůl - první roky po nákupu je obrovský pokles ceny a musel by jezdit jako šílenec, aby mu to pokles ceny vynahradilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rád bych oprášil zapadlé téma

Na fóru F1 diskutovali ohledně F2 RS pro řecko, jezdí tam s 1.4 a 1.6 které mají upravený program ŘJ přímo od Škoda Auto + sportovní sání + výfuk

Zde odkaz na stránky: http://www.skoda-auto.gr/models/fabia_sport/popup/

Zde PDF s tabulkou parametrů: http://www.skoda-auto.gr/models/fabia_sport/popup/fabia_sport_tech.pdf

Zrychlení: 10.5 sec

Max. rychlost: 185 km/h

Výkon: 102hp 4910 ot/min

Kroutíci moment: 148Nm 3690 ot/min

Mě přijde super nárust krouťáku o 12Nm což je znát a také jeho posunutí směrem níž. Lze takový soft do jednotky sehnat a jaký výfuk + sání tam montují. Má někdo z MB více info? Docela bych do toho šel, protože na 1.4 nikdo chipnout neumí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...