Přejít na obsah

1,4 16V vs 1,6 16V


petrk1

Doporučené příspěvky

Já tomu moc nevěřím, protože mi přijde, že 1.6 16V 77kW má problém udržet 180km/h "kopec nekopec", takže 1.4 16V na tom bude hůř. Nehledě na spotřebu. Tohle už je vážně fest neekonomický.

Podle mě optimální cestovní rychlost na dálnici je kolem 150 km/h (1.6 16V). Auto tam jde lehce a není problém kolem této hodnoty ještě slušně zrychlovat.

Na druhou stranu bude rozdíl mezi FII hatch a FII Combi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor 1,4 63kW je prvních cca 3000km opravdu hlučnější, má "syrový" zvuk. Dříve jsem měl Fabii 1 s motorem 1,4 50kW a pokud mám parametry těchto dvou motorů porovnat, tak 1,4 63kW je daleko živější, akcelerace je nesrovnatelně lepší, jen spotřebu má vyšší o 0,4 l/100km. Pokud jedu sám, tak na dálnici není problém jet konstantních tachometrových 180km/h kopec nekopec...

post-21233-1237050131_thumb.jpg

...tak to si opravdu zrovna kopec nekopec jel variantu z kopce a s vetrem v zadech...tezko jinak pri tehle spotrebe a tehlech otackach budes drzet bezproblemu tuhle konstantni rychlost...nevim, ale maximalku s plynem na podlaze bych nebral jako bezproblemovou konstantni rychlost pro tento motor... :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Já tomu moc nevěřím, protože mi přijde, že 1.6 16V 77kW má problém udržet 180km/h "kopec nekopec", takže 1.4 16V na tom bude hůř. Nehledě na spotřebu. Tohle už je vážně fest neekonomický.

Podle mě optimální cestovní rychlost na dálnici je kolem 150 km/h (1.6 16V). Auto tam jde lehce a není problém kolem této hodnoty ještě slušně zrychlovat.

Na druhou stranu bude rozdíl mezi FII hatch a FII Combi.

Souhlasím. 1.4 16V jezdí v pohodě okolo 140 kopec nekopec. Dokonce pokud jedu 120-130 je problém zrychlit, protože v oblasti otáček při tétop rychl. chybí Nm. Jinak jsem do táhlého kopce jel ve čtyřech 160 a jelo to pěkně -> nezpomalovalo udržovalo rychlost -> na spotřebu to však není leda, že by někdo chtěl jezdit za 9l na 100 a víc.

Maximálku jsem zatím měl 180 tachometrových, ale to bylo jen na krátkou dobu a na rovince -> z kopce by to dalo možná i 200.

Editováno: , autor: MikeshII
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mohu potvrdit. Taky mám 1.4 a udržet 140 i 160 je jednodušší než 130. Dneska jsem zkusil do kopce na dálnici

160 a vůbec jsem nemusel v kopci přidávat, pěkně se rychlost udržela a kdybych šlápl víc na plyn, tak si myslím, že by klidně

i zrychlila, ale spotřeba ve dvou byla v té chvíli 10 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 7 měsíců později...

Já mám 1.6 a docela dobrý,ale zdá se mi že je to ekonomický do 120km/h.Potom už to řve a má to vyšší spotřebu.Kdyby to mělo ještě 6.rychlost tak by to byla paráda.A jak píše Bojler kolem 2000 ot./min akcelerace do kopce nic moc.Zkrátka žádný dělo,ale na okresky dobrý. :) Nevím,asi 1.9tdi by byl podstatně lepší na výkon.Ale zas dražší a hlučnější.

Editováno: , autor: Honza 29
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 1,4 benzín a používám jej jako rodinné auto. Nevím, jak jezdí 1,6, ale já jsem s tím svým spokojenej. Na delší trasy dobrá spotřeba, optimální výkon pro rodinné auto. Samozřejmě, že s tím nejde trhat asfalt, ale pro bezpečné předjetí (když člověk správně podřadí) to výkon má. Určo bude 1,6 živější o tom není pochyb, ale svou zde taky hrají finance. My, když jsme auto vybírali, tak ze všech možných nám Fábia právě s tímto motorem přišla jako nejvhodnější. Důležitý pro nás byl taky kufr, páč máme už tři týdny doma malého prcka a když jej bereme ven, tak má věcí jak hollywoodská hvězda :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDI je logicky živější v nižších otáčkách. Co ale 1.6 s vyššíma otáčkama získává, to 1.9 naopak ztrácí. U 1.9TDI bych jako výhodu viděl asi možnost úpravy, bohužel, TDI je u FII aktuálně 35k nad 1.6, u R 55k. Čip u cimbu dalších 20k..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

přesně tak ... 1.6 + LPG nebo CNG je nejlepší volba.

Ja jsem ani jinou volbu nehledal. Pouze mě trvalo 7 měsíců, než jsem sehnal správně vybavený kousek Roomstera za přijatelnou cenu. Najeto cca 20000.

Když jsem ho ale zkoušel, měl jsem možnost si půjčit i 1.4 a 1.2. A musím říct, že kdybych kupoval nové auto a nechtěl LPG, tak půjdu do 1.2 motoru. Rozdíl v ceně je značný a jízdní vlastnosti na cestách, kde většinou jezdím (město a okresky) se mi zdál prostě lepší u menšího motoru. Potvrdil mě to pak i prodejce, který říkal, že 1.4 moc nedoporučuje a lidi je ani moc nechtějí.

Tak že moje zkušenost s 1.6 ... když se drží v otáčkách, jede velmi dobře. Spotřeba LPG (cca 50/50 město/okresky) teď v zimě 9,8 podle benzínového počítače a 8,2 podle tankování (v létě to bylo o malinko lepší). Počítači to prostě moc naměřit nejde. Jo a nejezdím jak drak. Ale vím, že když potřebuju zmizet z křižovatky, tak to 1.6 zvládne hodně dobře. A kopce, kde jsem s felicii 1.3 55kW měl problém jet na trojku, tak s tímto motorem není problém pětka.

Editováno: , autor: jojouf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ona je bohužel 1.4 kompromis. HTP je bez zatížení po městě a v nízkých rychlostech točivá, 1.4 je potřeba dostat do otáček. Ve vyšších rychlostech a při zatížení je zase mnohem lepší 1.6 - já mám auto zajetý, tatínek čerstvě 5000km a prvotní rozčarování, proč sem si blbec kupoval 1.6, tak to rychle vzalo za svý. Je možný, že to tatík dusí, je možný, že dojem na mě udělalo nezatížený auto, když já jezdím dycky pod nákladem.

Teď sem za víkend srovnal FIC 47kW, R 1.4, R 1.6 a na cestě na lyže SII 103kW. Superba do toho tahat nebudu. Vždycky to byla cesta tam 1 osoba, cesta zpátky 4 lidi. Fakt se ukázalo, že do městskýho auta HTP s klidem a velmi příjemnej motor. Při cestě zpátky s lidma ale v kopcu "smrt". U svojeho je potřeba točit a i ve městě se s tím dá jezdit, je to o zacházení s plynem. Na zatížení moc nereaguje. Jenže 1.4 je dole zdechlá a když se do otáček dostane, tak je hlučnější a nástup se už moc nekoná. Na druhou stranu zase není tak extrémně náchylná na zatížení jako HTP.

Nevim, jestli sem to napsal srozumitelně, ale já zastávám názor - buď HTP do města nebo 1.6 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

tak moja spokojnosť 1,6 je veľmi dobrá ako som už aj písal, ale je už na svete aj prvý problém. V motore som začal počuť klepot, ktorí vychádza z vrchnej časti. Obehal som veľa Škoda servisov s daným problémom a vyjadrenie som dostal asi takéto : JAZDITE A KEĎ TO BUDE VYŠE BÁCHAŤ TAK PRÍDITE !! Až na koniec sa jeden zo servisov na to podujal a pomeral tlaky a podobne. A od Škodovky vyjadrenie že asi výmena motora alebo celej hlavy. No ale stále taja v čom je závada. :wallbash:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč 1.4 lidi nechtěj mi prodejce nezdělil. Podle mě většina kouká na peníze a chce 1.2 a pokud si na zkušební jízdě zkusí 1.2 a 1.4 (1.6 je už cenově kapánek někde jinde), tak je prostě nic pocitově nedonutí jít do 1.4. Presně z těch důvodů, co psal Bojler. Pokud tedy nekupuju auto někde na horách, ale na rovině jako já. A do hor jezdí pouze 2x do roka třeba na lyže, tak 1.2 stačí. Já si 1.6 kupoval kvůli LPG, protože auto je pak přece jen o něco těžší a chtěl jsem mít nějakou výkonostní rezervu. Rozdíl v ceně, při normálním rodinným ježdění, těch pár koníků u 1.4 navíc nic pořádně nevyváží . Něco jiného bude nový motor 1.2 TSI. Tady jen nechápu, proč tomu zase nedali 6 kvalt, když je 7 rychlostní automat.

Souhlasím ale s názorem do Roomstera je rozumná volba u benzínu buď 1.2 nebo 1.6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...