Přejít na obsah

Škubání motoru 1.4 16V


Ondryyy

Doporučené příspěvky

Zdravím, řeším tu respektive dva problémy. Jeden problém je že při jízdě z kopce a pouze při ohřátém motoru začne motor nad 2000ot/min cukat jak kdybych rychle přidával a pouštěl plynový pedál. Poloha škrtící klapky když to začne cukat je furt stejná jako normálně, to samé i doba vstřiku. Škrtící klapka vyčištěná, provedeno základní nastavení a egr jsem taky zkoušel odpojovat avšak stále beze změny. Druhý problém začal až po výměně svíček a filtrů, nejdříve jsem si všiml toho, že když jsem na volnoběh u polostudeného motoru zapl ventilátor topení na plno a začal točit volantem tak otáčky motoru spadly až k 500ot/min a hned na to se rozsvítilo několik kontrolek a to i včetně kontrolky motoru, motor začal mít volnoběh jako WRC a byl neskutečně líný za plynem. Napadlo mě že mohlo prostě klesnout napětí v palubní síti a čidla začaly hlásit nesmysly ale nějak se mi to nezdá. Ve vagu bylo napsáno že si to někde bere faleš a že čidlo tlaku v sání hlásí nesmyslné hodnoty. Sání jsem rozdělané neměl, tak že pochybuji že by to někde mohlo brát faleš ale ještě to radši vyzkouším, ještě tomu teďka při normální jízdě a vyřazení začal houpat volnoběh, tudíž bych to přisoudil k čidlu tlaku v sání avšak když jsem ji od nervů chvilku podržel kolem omezu tak problém s houpáním otáček přestal. Za normální odpovědi předem děkuju, už jsem z toho auta fakt zoufalej :D

Jinak kod motoru BBY 55kw :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba skusit senzor tlaku. Dalej by som upozornil pri svieckach je vhodne pouzivat original co su tam, nie alternativy. Mal som  kedysi 1,4 16V 55kW AUA, tam boli origo NGK, lenze BBY ma tusim ine a (ideal je dodrzat aj elektordy, napr. AUA malo 3 na sviecku), dolezita je este aj vzdialenost elektrody. Ale dufam, ze toto bolo dodrzane. Vzduchac, bolo tam vlozene tesnenie a spravne spasovane ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, svíčky jsem dodržel jak jiskřištěm, tak i vzdáleností elektrod. Filtr jsem také namontoval správně, dosedací plochy pro dobrý pocit jsem vzal silikonovým sprejem aby byly hezky mastně a čisté, těsněníčko tam také krásně sedlo :)

Editováno: , autor: Ondryyy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Tonda-B napsal:

MAP senzor (kombinovaný s čidlem teploty nasávaného vzduchu) může být špinavý nebo vadný.

Pokud jsi ho vyčistil (třeba od kapky oleje) průvanem v sání při roztočení motoru do omezovače, mohlo by to napovídat, že tímhle směrem se vydat.

Dobře, děkuji za názor. Zkusím ho prohodit z haťapky kde je tuším stejný jako na BBY :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 1. 2023 na 19:19, houmr napsal:

Treba skusit senzor tlaku. Dalej by som upozornil pri svieckach je vhodne pouzivat original co su tam, nie alternativy. Mal som  kedysi 1,4 16V 55kW AUA, tam boli origo NGK, lenze BBY ma tusim ine a (ideal je dodrzat aj elektordy, napr. AUA malo 3 na sviecku), dolezita je este aj vzdialenost elektrody. Ale dufam, ze toto bolo dodrzane. Vzduchac, bolo tam vlozene tesnenie a spravne spasovane ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 22. 1. 2023 na 18:04, Tonda-B napsal:

MAP senzor (kombinovaný s čidlem teploty nasávaného vzduchu) může být špinavý nebo vadný.

Pokud jsi ho vyčistil (třeba od kapky oleje) průvanem v sání při roztočení motoru do omezovače, mohlo by to napovídat, že tímhle směrem se vydat.

Tak jsem dnes zkoušel MAP senzor jestli náhodou není zanešený, malinko karbonu na něm bylo ale pochybuji že to mělo na funkci vliv. Lehoučce jsem ho očistil tech. Benzínem, vyfoukal vzduchem očistil dosedací plochy, lehoučce tírnul gumičky silikonovým olejem a dal nazpátek. Problém s cukáním při jízdě z kopce furt přetrvává a problém s houpáním volnoběhu jsem zatím nepostřehl, budu ještě jezdit a pozorovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...