Přejít na obsah

Rozvody 1.4 16V 74 kW


lada

Doporučené příspěvky

jak se pozna ze se potkal ventil s pistem???Snad se mi to jese nestalo ne??To by asi uz nejelo.Vsude mi ted rikaj ze je nebezpecny s tim takhle jezdit

Ne to se ti ještě nestalo až se ti to stane tak to bude rána jako kráva, a budeš rád když se ti to stane při startu nebo při rozjíždění na 1, protože jestli ti praskne v 100km tak ještě poletíš do příkopu , ten motor pak můžeš vzít a shánět novej, většinou prasknou i vačky, záleži kdy praskne, jinak novými písty a ventily si bud jistý a jistota je dát novou hlavu, už to tady někdo řešil po prasknutí, za pár tisíc mu to prasklo znovu pač se mu zadřely ventily následkem toho prvního prasknutí byly ohnuté vodítka ventilů, to je prostě na novej motor, myslím že v týhle diskuzi už není co řešit prostě výměna rozvodů to jistí a pokud máš volný ten řemen na vačkách, jezdil bych hodně opatrně..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám MPi, výměna rozvodů stojí 3100kč, to se měněj řetezová kola a řetěz nebo ještě něco, nepočítám gufírko na víku.

Tom

Já platil 3068kč, mění se kola i řetěz je to sada takže komplet jinak ty kola s řetězem stojí asi 400kč, jinak nic jinýho se nemění krom těsnění pod prsama, ale tam dávaly nějaký silicon..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě tato diskuze donutila jit se kouknout na rozvody..Vysledek je takový. Mám najeto cca 77tis a rozvody jsou v pořádku :) Na řemenech ani na kladkách není vidět nějaké výrazné opotřebení nebo náznak steření.... Pak jsem to sledoval i za chodu a horní řemen kvuli kterému vznikla tato diskuze je bez vůle..

TADY jen ze zajímavosti přikládám video za chodu...formát 3gp z mobilu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mě tato diskuze donutila jit se kouknout na rozvody..Vysledek je takový. Mám najeto cca 77tis a rozvody jsou v pořádku :) Na řemenech ani na kladkách není vidět nějaké výrazné opotřebení nebo náznak steření.... Pak jsem to sledoval i za chodu a horní řemen kvuli kterému vznikla tato diskuze je bez vůle..

TADY jen ze zajímavosti přikládám video za chodu...formát 3gp z mobilu..

Tak aspoň vím, jak to vypadá za chodu. Dobrý video ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

No napíši Vám jednu věc kterou jsem absolvoval s mým 16V 74 KW. Vzhledem k tomu, že jste všichni psali, že na tomto motoru se to musí určitě vyměnit ve 90 000 km rozvodový řemen tak jsem to neriskoval a u známého v servisu jsem si domluvil věci. Dva řemeny, kladky, vodní pumpu + jsem měnily chladící směs, výměna oleje, všechny filtry na autě vč. benzínového + jsme přetěsňovali vanu oleje, protože se mi zdálo, že to pučí. cca cena i s prací známeého 11 000 což si myslím že je na množství věcí docela dobrá cena. Vše jsme vyměnili a když jsem odjížděl tak si kolega co dělal ty rozvody všiml, že auto srašně pocukává, teda toho jsem si všimnul i já. Zeptal se mě kolik mam na svíčkách. měl jsem najeto 60 000. Řekl mi, že je to moc, že tak 30 000 na svíčky. Tak jsem je šli vyměnit a když ponořil klíč na vyndání svíčky tak tam na nich byl olej. Načeš mi řekl, že se musí vyměnit těsnění nad ventili, že to tam tudy teče. Ale těsnění tam žádné není a dělá se to pomocí nějaké silikonové pasty. Zítra jdu na výměnu toho těsnění nad těmi ventily. to jsem teda nečekal, že by mi mohl téct olej na svíčky. Hlavně na 1 a 4 svíčku. 4 byla hodně zalitá. Tak jsem zvědavej jestli to pomůže to znova přetěsnit a jestli to přestane téc na ty svíčky....... To je jedna věc, ale když jsem vyměnili ty rozvody tak byli v neskutečným pořádku. já auto koupil v 60 000 a pochybuju, že by je někdo měnil, ale nevylučuji to, spíš tomu moc nevěřím. A to ještě počítám stím, že to bylo možná stočené(spíše určitě). No tak nevídím důvod to měnit tak brzo. Nevím, nerozumím, ale u mě rozvodák ve 120 000 byl v pořádku. Jestli mi k tomu někdo můžete něco říci budu velice rád. A ještě řešil někdo u toho 16V to žraní oleje? Přetěsnoval někdo to víko nad ventili jak mi to pučí na ty svíčky? Měl bych tam udělat něco ještě přitom? Díky za rady. Jsem z toho paf. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prý poměrně častá závada, hlavně u strších ročníků 16v motorů. Tátu to loni taky potkalo, měl olej na jedné ze svíček.Olej prolíná přes závit na jisjřiště svíčky ta se zalepí a motor vynechává - škube. Musí se přesně jak píšeš přetěsnit víko hlavy speciálním tmelem (origo VW - docela drahý), nemá těsnění. Soudruzi asi udělali chybu a ve snaze ušetřit tam dali toho tmelu asi málo. Co jsem zjišťoval tento stav pokud nastane se děje kolem 70 - 100 tkm, po přetěsnění už problémy nejsou. Co se týče svíček, předpis měnit je co 60 tkm, ale dle mého názoru je to už hodně na hraně. Mě motor cca už od 50 tkm při prudkém přidání plynu zaklepal (detonační spalování), po výměně svíček za doporučené tento jev zmizel. Budu měnit taky co 30 tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

škoda je, že se musej shodit rozvody když už se to přetěsňuje, taky to mohli udělat jen jako víko ventilů a né uložení vaček

jj, to mi taky ten kluk říkal... nejhorší je, že jsme si toho všimly, až když byl rozvoďák vyměněnej a chtěl jsem jet domů.. Holt se musí sundat znova :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...