Přejít na obsah

Projektorová světla


ntr23

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Ptal jsem se tady jestli jde seřizovat dálková parabola u světel s projektory? Chtěl bych dát dálkový malinko vejš.

Tak jsem na to přišel a jde to, jsou tam dva štelovací výstupky který vypadaj jak torx a pasuje na to 4mm oříšek.

Ty co jsou blíž ke středu vozu ty jsou na štelování do stran a jsou vidět, a ty co jsou na štelování svisle tak ty nejsou vidět a jsou pod tou gumovou krytkou pro dálkovou žarovku.

viz.:foto

post-58936-0-97338900-1322147893_thumb.j

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Pred vikendom som zalozil NIGHTBREAKER PLUS aj do projektorov aj do dialkovych. Ziadna slava, cakal som viacej za tie prachy :prc: . Inak, pri vymene som sa dost zapotil. Je tam k tomu pristup, ako k peniazom. Cely cas som mal strach, ze ulomim natacanie projektorov...

Niekto tu tiez spominal, ze sa mu "zadymili" sosovky. Nic take som zatial nespozoroval...

Nevím jestli to pomůže ale žárovky jsem vyčoudil mimo parabolu, chvíli se z nich čoudilo a potom už ne. Tak by to mělo pomoci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravim, chci se zeptat, potřeboval bych vymontovat přední lampu u spolujezdce. Musim jí slepit a při té příležitosti dám i lepší žárovky... Musí se kvůli tomu sundavat maska/blatník? Našel jsem asi tři šrouby, ale nerad bych to vyrval ještě víc než to je... Dík za radu. Fabia 2FL, H7...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Praskla první Tungsram H7 plus 50%, výdrž cca 28500km. S druhou sadou je zatím najeto 21000km mnou a před cca měsícem jsem je přehodil do druhého auta.

Pro zajímavost, při výměně žárovky ve FI (cca 38000km, krátké trasy bez jízdy po velkých nerovnostech) jsem přišel na to, že byla osazena právě Tungsram H7. Roomstery měly z výroby horší Philips.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl v Roomu patrně ještě původní Osramy H7/55W - aspoň se nezdálo že by byly měněný. Vloni začátkem srpna jsem je nahradil NightBreakerama Plus90% - zatím svítí oba bez viditelný změny. Ty původní Osramky v tom loňským srpnu odešly obě dvě během jedinýho týdne. První jsem nahradil další obyčejnou Osramkou ze sady, když prdla i ta druhá z původního páru, už jsem měl koupený ty NB+, tak jsem je přehodil obě a tu obyčejnou Osramku vrátil zpátky do krabičky.

Původní Osramky jsou totožnýho typu jako ty, který jsem dostal jako "pozornost" před lety od člověka z mohelnický Helly, když jsem tam jezdil řešit reklamace jako zástupce subdodavatele komponentů = byl to běžný typ H7/55W osazovaný do světlometů dodávaných Hellou Automotive koncernu VW i jiným odběratelům. Pochybuju, že ŠA nebo obecněji nějaká značka v rámci koncernu má čas a prostředky na to, aby před montáží na lince odlišovala konstrukčně světla osazovaný do dvou různých typů auta (zde konkrétně FII/R) nebo aby v nich dokonce na poslední chvíli měnila žárovky za typ od jinýho výrobce. Jediná možnost by byla, že Hella pro danou sérii objednala dodávku od jinýho výrobce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám projektorová světla (roomster 2012) a vysledoval jsem že když stojím a mám zpanutá světla např. proti zdi tak slyším a vidím že se sami nastavují potkávací světla jde to vidět že se sama mění výška a jdo slyšet motorky. Za jízdy to možná dělá také ale to člověk nepostřehne ani by neslyšel motorky ve světlech. U předcházejícího Roomstera kde jsem měl staré projektory to nedělalo. Měl jsem za to že to dělají jen xenony. Dělá to někomu také???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem si toho všiml když jsem měnil žárovky , rozsvítil jsem proti zdi a nepatrne se zvedly na danou hodnotu a byly slyšet motorky. Když jsem zhasl a znovu zkusil tak pak už nic. Zřejmě po ňáké době nepatrně klesnou a po rozsvícení se doštelují.

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uvědomte si, podle ČEHO se ty světla nastavujou. Ovladač na palubce je pouhý potenciometr, zapojený jako dělič napětí, který má mezi svými konci napětí shodný s napětím baterie. Na jeho pohyblivým kontaktu je napětí, který se mění podle posunutí ovladače - v rozmezí od nuly (napětí na kostře) až po maximum shodný s okamžitým napětím v palubní síti. Tohle napětí je v klidu asi 12,3V, ale po nastartování motoru vlivem rozběhnutýho alternátoru vyskočí na cca 14,5V. Percentuálně ta změna dělá asi +17%, což je DOST. O stejný percentní díl "povyskočí" i napětí na pohyblivém kontaktu ovladače. Motorky ve světlech mají v sobě elektroniku, která obsahuje i posuvný snímač polohy výstupního táhla serva - další potenciometr. Elektronika otáčí motorkem v takovém směru a tak dlouho, aby se napětí na středním vývodu snímacího potenciometru v servu srovnalo s napětím podávaným ovladačem na palubní desce.

Nastavovací motorky ve světlech by měly rychlou změnu napětí poslanou z ovladače ignorovat, bohužel pokud jsou někde špatné spoje a na nich vznikající úbytky napětí, může docházet ke změnám poměru napětí mezi snímacím kontaktem a oběma krajními polohami. Chtělo by to projet všecky spoje mezi baterkou, ovladačem světel a regulátory ve světlech, oměřit úbytky napětí přesným voltmetrem na kabeláži v momentě, kdy to začne "hejbat bez povelu" a v místě, kde budou rozdíly napětí největší, je ta závada...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Největší problém je ale v zapojení, jak to výrobce provedl. Takhle zapojeno to přímo předurčuje k nestabilitě. Napájení regulačního kolečka - potenciometru, je z palubovky, ale napájení elektroniky ve světle je ze žárovky tlumeného světla. Sice ušetřili nějaký metr drátu, ale ....

Já jako hloupý amatér, když jsem si na minulé feldě předělal naklápění světel na elektrické, jsem už při plánování na to myslel a napájení všeho jsem měl ze stejného místa, takže nějaké náhodné úbytky ve vedení to nemohly ohrozit. Bylo k tomu ale potřeba o nějaký metr vodiče navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...