Přejít na obsah

Snimac vysky podvozku pro xenon (nivelace)


Vojtěch Vaníček

Doporučené příspěvky

Nevěděl by prosím někdo hodnoty v krajních polohách nivelačních čidel, které jsou použity pro dynamické naklápění xenonů jednočkové octavie.

Počítám, že výstupní veličinou je odpor.

Případně jestli by nebyl někdo ochotný mi tyto hodnoty změřit.

Díky moc.

Stačí jen hledat. Většina z vás má DP. Nejsou to sice krajní polohy, ale snad ti to bude stačit.

post-1028-1233005403_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

urcit napeti v krajnich polohach je problem :(

a) by se cidla asi spis musela vymontovat

B) i pak tezko rict, kde je vlastne ta krajni poloha.

Mimochodem je to prachsrosty potenciometr. (napajeni 5V) Stejnej princip jako napr. plovak v nadrzi.

Jak tady je tady uvedeno nastavuje se pouze stredni poloha, nikoliv krajni.

Pruheh napeti neni linearni , ale spise odpovida nektere z goniometrickych funkci, protoze jde o rameno na pevne ose ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

skoda , myslel jsem, zes to mel rozdelany :( Ja si netroufnu, asi uz by to neslo dohromady.

Mohl by to byt specialni potenciometr se zesilenou odporovou drahou - zvysenou ochranou proti opotrebeni.

Par takovych uz jsem videl.

Ja bych to klidne zmeril, ale jak poznam , co je max poloha ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo měl jsem to rozdělaný. Xenony se nenaklápěly, VAG hlásil chybu. Přední čidlo bylo vadné. Pravá příčina zadřené kloubky na těch táhlech a tím se vlastní čidlo vytlouklo a nedávalo hodnoty. Už si přesně nepamatuji, ale myslím, že to byl jenom nějaký váleček, který se pohybem táhel pootáčel uvnitř obalu. Vše bylo zalito v nějakém plastu, ale zcela jistě uvnitř nebyly žádné dráty ,ani něco jako potenciometr. Je to už něco více než rok. Kdybych věděl, že tě to bude zajímat tak jsem to nemusel vyhodit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dodělával jsem náklony před rokem od Cosbyho, optika nepřipadá v úvahu, mohl by tam být potenciometr, není problém, aby tam byla odporová dráha, ale ta indukční cívka je spíš reálná, zkoušel jsem to měřit a nic jsem nenaměřil. Ale, tuším, že někdo tu nabízí redukci na manuální naklápění a pokud se nad tím trochu zamyslíme, moc složité to není. Vše pracuje na 5V a výchozím bodem je střed logicky. Výchozí hodnoty měřit na jiném autě není dobře. Auto by muselo být totžné, na stejné rovině se stejným množstvím náplní a váhou. Vůbec jsem tyto hovadiny neřešil, jednoduše jsem vše přizpůsobil a bylo. Pouze jsem se obával toho, že mám zvýšený podvozek. Je tam pouze nutné trefit se do tolerancí, které se dají najít v dílenské příručce. Rád bych uvedl data, ale přestěhoval jsem se a nemůžu najít cd s DP. Pokud bude nutno dodat čísla, někde to pohledám. Tuším, že to bylo nějak 2,8V na předek +- 1V a 3,2V na zadek +- 1V u combi. Normálně jsem stál na rovině, náplně nějak ani nevím, dal jsem přizpůsobit a bylo. Žádná věda. Vše funguje jak má.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím !

Před lety jsem dodělával nivelaci na své Octavce. Po letech jsem zjistil, že zadní čidlo mi světla naklání úplně obráceně (přední naklápí správně). Pravděpodobně jsem špatně zapojil konektor.

Pakliže si pamatuji, k čidlu vedou tři dráty. Jeden bude kostra a ty dva zbývající dráty musím otočit. Nemáte, prosím, někdo po ruce na jaké piny co vede, respektive na jakém pinu je kostra ... ? Moc by mi to pomohlo

Díky za pomoc !!! :kol-35:

PS: nebo to bude úplně jinak ...

Editováno: , autor: vlabar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za reakci pánové.

Podívám se na to. Že by tam šlo dát čidlo obráceně mě nenapadlo, to snad ani nejde ... Pamatuji si, že jsem ho sehnal z Octavky 4x4 a musel jsem shánět jiné uchycení které je na zadní nápravě jinde a jiné. To by mohlo chybnému umístění trochu nahrávat.

Matně si také pamatuji, že jsem ve schématech našel nějaký rozpor v zapojení (někde bylo vyobrazení čidla více než jen symbolikou tranzistoru). Nepamatuji si však, zda-li jsem to ignoroval a držel jsem se čísel pinů dle schémat ... Faktem je, že to lampy naklápí obráceně a ostudou je, že jsem si toho všiml po letech :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 11 měsíců později...

Zdravím, zajímá mě, zda někdo nemáte 4B0 907 503  i vepředu (standardně na Octávkách vzadu). Původní 1U0 907 503 je totiž dost drahé a tak mě zajímá varianta vyzkoušet zadní i vpředu. Logicky by se mělo chovat přední obráceně, čili při snížení vozidla zvedat - dalo by se to prasácky obejít otočením čidla o 180°? Díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...