Publikováno Červen 25, 20232 r Dobrý den, máme nové auto a u něj jsem zjistil nabiti baterie 12,3 V. Baterii jsem nabil na maximum, asi 12,8 V. Napeti autobaterie jsem zkusil změrit opět asi po 14 dnech a opět je je napěti 12,3 V. Můžete mi vysvětli proč to tak je? Je to normální? Vždyť by napěti nemělo klesnout na takovou úroveň za tuto dobu.
Červen 25, 20232 r Během těch 14 dní jsi s tím jezdil? Je to normální, výsledek inteligentního nabíjení. Pokud bys chtěl inteligentní nabíjení vyřadit, musel bys odpojit kablík u mínus polu akumulátoru (tím vyřadíš i start-stop). Je tu o tom popsáno dost, např. u Fabie III.
Červen 26, 20232 r Autor Díky za odpověď, ale není tam přesně co jsem hledal. Našel jsem článek, třeba zde: https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291 Tam se mluví o systémech v autě start/stop a především "inteligentní dobíjení". Co jsem si našel, tak elektronika v autech tzv. šetří benzín odpojováním alternátoru za jízdy, kvůli úspoře benzínu. Tedy jestli jsem to pochopil, tak i kdyby jste jeli za jeden den třeba 500 km, zastavíte a myslíte si, že jste touhle jízdou baterii auta dobili, není to pravda. Nabití baterie bude na hodnotě 30-60 procent (to odhaduji já). Proč? To je to "inteligentní dobíjení" co šetří benzín. To že jsou baterie v autech trvale nedobité není podle výrobců asi důležité. Hlavně že vyjde v testech úspora benzínu. Takže zopakuji, když je na novém autě trvale i podobití dobíječkou, po ujetí 500 km opět nabití baterie na 12,3 V, je to normální? Elektronika auta funguje bezvadně, baterie auta funguje bezvadně. Akorát to "inteligentní dobíjení" úmyslně nechává baterii nedobitou. Zkuste mi sdelit váš názor, jestli je to správně co jsem napsal.
Červen 26, 20232 r Tebou popsané chování je normální. (Ne)inteligentní dobíjení udržuje SOC na 70% = 12,3V
Červen 26, 20232 r Zde už 1000x řešené téma u jiných modelů. Mám Rapida 4 roky, občas dobíjím Lídlovkou a už to vůbec neřeším. Když dobiju stejně se baterka inteligentním dobíjením ihned vycucá. Kup si V-metr do zapalovače a můžeš to dobíjení už jen sledovat.
Červen 7, 20241 r Ako dlho vam vydrzala povodna bateria v aute? Mam tam stale povodnu, rozmyslam ci by nebolo lepsie na jesen kupit novu, co som sa bavil s kamaratmi, tak po 5-8 rokoch im vraj baterie odchazaju. Druha otazka, len sa meni bateria, ci treba aj nieco kodovat?
Červen 11, 20241 r @FFA pokial menis baterku za rovnaky typ (parametrovo) len kus za kus tak nie je potreba. Riesili sme to v servise a vysledok netreba.
Červen 12, 20241 r Ale ako potom autonabijaci managment v aute vie,ze ma novu a nie 8 rocnu bateriu a ako sa k nej ma spravat,ako ju ma nabijat?
Červen 27, 20241 r @Patrik1971 ja som hovoril o nakodovani a prijimaci technik, ze pokial je baterka parametrovo rovnaka nie je potreba. Tiez si neviem predstavit ako auto rozozna X rocnu a novu. Kolegovi toto tiez povedali v Hyundai presne co mne. Dalej som to neriesil, bolo to informativne ;-)
Červen 27, 20241 r Pointa je práve v tom, že auto nevie rozoznať novú baterku od starej, ale ak ju vymeníš a nenakóduješ, tak sa k novej bude naďalej správať ako k starej, čo práve nechceš. Preto sa hovorí, že aj keď meníš za úplne idenditckú baterku, mal by si zmeniť minimálne sériové číslo (môžeš si ho aj vymyslieť), tým pádom auto určite vie, že má tú česť k novej baterke a podľa toho môže zvoliť vhodné nabíjacie prúdy, resp. môže vybíjať, resp nabíjať baterku v oveľa väčšom rozsahu jeho kapacity.
Leden 3Led 3 Odpojení kablíku z autobaterie vyřeší pouze start-stop (doporučuji). Inteligentní nabíjení to nevyřeší, nová auta prostě baterie nedobíjí do plna - evropská unie 😟 Nutno dobíjet doma.
Červenec 25Čvc 25 @Jargon To je nesmysl. Odpojením kablíku od baterie přestane řídící jednotka auta dostávat informace ze sondy napětí a proudu a přejde na konvenční nabíjení baterie na 100%. P.S: Škoda záměrně ničí akumulátor "inteligentním" nabíjením jen na max. 80 % , přestože to je v přímém rozporu s požadavkem všech výrobců akumulátor nabíjet akumulátor vždy na 100 %. O nabíjení na pouhých 80 % samozřejmě není v návodu k autu ani zmínka... V USA by to již bylo na hromadnou žalobu na Škoda Auto.
Červenec 25Čvc 25 Tak a teraz tú o červenej karkulke... Ešte že jazdí po Európe mnoho užívateľov moderných áut, ktorým je jedno ako ten konšpiračný systém funguje. A čuduj sa svet, ono to funguje. Ale je jednoduchšie sa riadiť 30 rokov starou teóriou o nárokoch na dobíjanie, keď svet neriešil oleje viskozity 0w20, že štartér nebol tak efektívny a zároveň výkonný aby otočil motorom aj pri nižšom nominálnom napätí, že tie akumulátory nedokázali zo seba dať toľko prúdu v špičke a zároveň fungovať v takýchto externých podmienkách bez problémov ako teraz... a hlavne bolo nepredstaviteľné, že by nabíjanie mohol riadiť počítač s naprogramovaným energy manažmentom dobíjania. Miesto toho sa tu riadite desatinami čísel napätia akú a % kapacity dobíjania a pritom tie auta jazdia.... tak kde tá škodovka a XY ďalších výrobcov robí chybu?
Červenec 25Čvc 25 "tak kde tá škodovka a XY ďalších výrobcov robí chybu?" mají to v podstatě nařízené z EU, protože EMISE... tak jako slavný start stop Nízké napětí na autobaterii samozdřejmě spouští sulfataci a ta vede k degradaci baterie
Červenec 25Čvc 25 @DoubleGJargon Exide v návodu akumulátoru na první straně uvádí: Upraveno Červenec 25Čvc 25 od Caster
Červenec 25Čvc 25 A je snáď vybitý? Má pod 12V? Auto naštartuje? Alibistické vyjadrenie od Exide len aby sa nepovedalo, ak by mali na záruku niečo riešiť. Faktom je, že už skoro 20 rokov sa používa "inteligentné dobíjanie", tak aj výrobcovia aku sa za tú dobu prispôsobili. Teda mohli. @FCCID emisie bokom, na svojom nízkoobjeme zrazu viem jazdiť úsporne a ešte k tomu ho nič neťahá za gule z nízkych otáčok. Takže za mňa pozitívum. A to že mi aku nevydrží viac ako 10 rokov, ma necháva chladným.
Červenec 25Čvc 25 @DoubleG Nejde jen o Exide, 100% nabití požadují všichni výrobci akumulátorů. Auto samozřejmě startuje, než baterie chcípne. Mně trvalo 2 roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě odmítá nastartovat přídavné topení. Je to typický příznak baterie nabíjené na pouhých 80%, sulfatace, ztráta kapacity, neschopnost dodat proud pro spotřebiče s velkým odběrem (mj. přídavné topení) aj. Při nízkém napětí baterie odmítalo přídavné topené nastartovat i když auto jinak fungovalo normálně. Po podrobném měření dvěma klešťovými ampérmetry, koupě nové baterie a vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce pomocí software mi konečně začalo přídavné topení fungovat na SMSku i v zimě 😉. "Úspornost" mě nezajímá, běžně jezdím 160-200 km/h, nikdy jsem neměl žádnou nehodu 😀.
Červenec 25Čvc 25 Čo si predstavuješ pod pojmom, nízke napätie batérie? Poďme sa baviť exaktne, určite si robil nejaké merania. Toto asi nebude originál nezávislak však? Predstav mi ešte vypnutie inteligentného nabíjania. Čo si prehral v aute? Akú jednotku? O akom aute sa vôbec bavíme? Ja len že stále sme v téme o Fabii 4. generácií a píšeš svoju skúsenosť podľa všetkého s iným autom a inej triedy a nie v originál výbave.
Červenec 26Čvc 26 @DoubleG Jde o Ford Mondeo EcoBoost 1.6 kombi, benzín, 118kW/160HP. Přídavné topení je přímo z výroby. Myslím, že se nespustí, pokud napětí klesne pod 12 V což cca odpovídá stavu nabití akumulátoru (SOC) 50%. Popis problému s baterkou a řešení nemá v podstatě vliv na typ auta. U Škodovek je jen snadné odpojit rozpojením konektoru kabel na sondě napětí a proudu na akumulátoru.
Červenec 26Čvc 26 A tímto to tady končím, buď se budete bavit o FIV, nebo to tady prostě nebude. Máte na fóru v odpovídající části dostatek prostoru k obecným diskusím. Tak to respektujte.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.