Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den, máme nové auto a u něj jsem zjistil nabiti baterie 12,3 V. Baterii jsem nabil na maximum, asi 12,8 V. Napeti autobaterie jsem zkusil změrit opět asi po 14 dnech a opět je je napěti 12,3 V. Můžete mi vysvětli proč to tak je? Je to normální? Vždyť by napěti nemělo klesnout na takovou úroveň za tuto dobu.

Vloženo

Během těch 14 dní jsi s tím jezdil? Je to normální, výsledek inteligentního nabíjení. Pokud bys chtěl inteligentní nabíjení vyřadit, musel bys odpojit kablík u mínus polu akumulátoru (tím vyřadíš i start-stop). Je tu o tom popsáno dost, např. u Fabie III.

Vloženo

Díky za odpověď, ale není tam přesně co jsem hledal.

 

Našel jsem článek, třeba zde:

https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop-start-vedeli-jste-ze-nici-autobaterie-113291

 

Tam se mluví o systémech v autě start/stop a především "inteligentní dobíjení".

Co jsem si našel, tak elektronika v autech tzv. šetří benzín odpojováním alternátoru za jízdy, kvůli úspoře benzínu. Tedy jestli jsem to pochopil, tak i kdyby jste jeli za jeden den třeba 500 km, zastavíte a myslíte si, že jste touhle jízdou baterii auta dobili, není to pravda. Nabití baterie bude na hodnotě 30-60 procent (to odhaduji já). Proč? To je to "inteligentní dobíjení" co šetří benzín. To že jsou baterie v autech trvale nedobité není podle výrobců asi důležité. Hlavně že vyjde v testech úspora benzínu.

 

Takže zopakuji, když je na novém autě trvale i podobití dobíječkou, po ujetí 500 km opět nabití baterie na 12,3 V, je to normální? Elektronika auta funguje bezvadně, baterie auta funguje bezvadně. Akorát to "inteligentní dobíjení" úmyslně nechává baterii nedobitou.

 

Zkuste mi sdelit váš názor, jestli je to správně co jsem napsal.

 

 

Vloženo

Zde už 1000x řešené téma u jiných modelů. Mám Rapida 4 roky, občas dobíjím Lídlovkou a už to vůbec neřeším. Když dobiju stejně se baterka inteligentním dobíjením ihned vycucá. Kup si V-metr do zapalovače a můžeš to dobíjení už jen sledovat. 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Ako dlho vam vydrzala povodna bateria v aute?

Mam tam stale povodnu, rozmyslam ci by nebolo lepsie na jesen kupit novu, co som sa bavil s kamaratmi, tak po 5-8 rokoch im vraj baterie odchazaju. 

Druha otazka, len sa meni bateria, ci treba aj nieco kodovat?

  • o 3 týdny později...
Vloženo

@Patrik1971 ja som hovoril o nakodovani a prijimaci technik, ze pokial je baterka parametrovo rovnaka nie je potreba. Tiez si neviem predstavit ako auto rozozna X rocnu a novu. 

Kolegovi toto tiez povedali v Hyundai presne co mne. 

Dalej som to neriesil, bolo to informativne ;-)

Vloženo

Pointa je práve v tom, že auto nevie rozoznať novú baterku od starej, ale ak ju vymeníš a nenakóduješ, tak sa k novej bude naďalej správať ako k starej, čo práve nechceš. Preto sa hovorí, že aj keď meníš za úplne idenditckú baterku, mal by si zmeniť minimálne sériové číslo (môžeš si ho aj vymyslieť), tým pádom auto určite vie, že má tú česť k novej baterke a podľa toho môže zvoliť vhodné nabíjacie prúdy, resp. môže vybíjať, resp nabíjať baterku v oveľa väčšom rozsahu jeho kapacity.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Odpojení kablíku z autobaterie vyřeší pouze start-stop (doporučuji). Inteligentní nabíjení to nevyřeší, nová auta prostě baterie nedobíjí do plna - evropská unie 😟 Nutno dobíjet doma.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

@Jargon

To je nesmysl. Odpojením kablíku od baterie přestane řídící jednotka auta dostávat informace ze sondy napětí a proudu a přejde na konvenční nabíjení baterie na 100%.

P.S: Škoda záměrně ničí akumulátor "inteligentním" nabíjením jen na max. 80 % , přestože to je v přímém rozporu s požadavkem všech výrobců akumulátor nabíjet akumulátor vždy na 100 %. O nabíjení na pouhých 80 % samozřejmě není v návodu k autu ani zmínka... V USA by to již bylo na hromadnou žalobu na Škoda Auto.

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Vloženo

Tak a teraz tú o červenej karkulke...

 

Ešte že jazdí po Európe mnoho užívateľov moderných áut, ktorým je jedno ako ten konšpiračný systém funguje. A čuduj sa svet, ono to funguje.

 

Ale je jednoduchšie sa riadiť 30 rokov starou teóriou o nárokoch na dobíjanie, keď svet neriešil oleje viskozity 0w20, že štartér nebol tak efektívny a zároveň výkonný aby otočil motorom aj pri nižšom nominálnom napätí, že tie akumulátory nedokázali zo seba dať toľko prúdu v špičke a zároveň fungovať v takýchto externých podmienkách bez problémov ako teraz... a hlavne bolo nepredstaviteľné, že by nabíjanie mohol riadiť počítač s naprogramovaným energy manažmentom dobíjania.

 

Miesto toho sa tu riadite desatinami čísel napätia akú a % kapacity dobíjania a pritom tie auta jazdia.... tak kde tá škodovka a XY ďalších výrobcov robí chybu? 

Vloženo

"tak kde tá škodovka a XY ďalších výrobcov robí chybu?" 

mají to v podstatě nařízené z EU, protože EMISE... tak jako slavný start stop

Nízké napětí na autobaterii samozdřejmě spouští sulfataci a ta vede k degradaci baterie

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Vloženo

A je snáď vybitý? Má pod 12V? Auto naštartuje? Alibistické vyjadrenie od Exide len aby sa nepovedalo, ak by mali na záruku niečo riešiť. Faktom je, že už skoro 20 rokov sa používa "inteligentné dobíjanie",  tak aj výrobcovia aku sa za tú dobu prispôsobili. Teda mohli.

@FCCID emisie bokom, na svojom nízkoobjeme zrazu viem jazdiť úsporne a ešte k tomu ho nič neťahá za gule z nízkych otáčok. Takže za mňa pozitívum. A to že mi aku nevydrží viac ako 10 rokov, ma necháva chladným.

Vloženo

@DoubleG

Nejde jen o Exide, 100% nabití požadují všichni výrobci akumulátorů.

Auto samozřejmě startuje, než baterie chcípne. Mně trvalo 2 roky, než jsem přišel na to, proč mi v zimě odmítá nastartovat přídavné topení. Je to typický příznak baterie nabíjené na pouhých 80%, sulfatace, ztráta kapacity, neschopnost dodat proud pro spotřebiče s velkým odběrem (mj. přídavné topení) aj. Při nízkém napětí baterie odmítalo přídavné topené nastartovat i když auto jinak fungovalo normálně.

Po podrobném měření dvěma klešťovými ampérmetry, koupě nové baterie a vypnutí "inteligentního" nabíjení v řídící jednotce pomocí software mi konečně začalo přídavné topení fungovat na SMSku i v zimě 😉.

"Úspornost" mě nezajímá, běžně jezdím 160-200 km/h, nikdy jsem neměl žádnou nehodu 😀.

Vloženo

Čo si predstavuješ pod pojmom, nízke napätie batérie? Poďme sa baviť exaktne, určite si robil nejaké merania. Toto asi nebude originál nezávislak však? Predstav mi ešte vypnutie inteligentného nabíjania. Čo si prehral v aute? Akú jednotku? O akom aute sa vôbec bavíme? 

Ja len že stále sme v téme o Fabii 4. generácií a píšeš svoju skúsenosť podľa všetkého s iným autom a inej triedy a nie v originál výbave. 

Vloženo

@DoubleG 

Jde o Ford Mondeo EcoBoost 1.6 kombi, benzín, 118kW/160HP. Přídavné topení je přímo z výroby. Myslím, že se nespustí, pokud napětí klesne pod 12 V což cca odpovídá stavu nabití akumulátoru (SOC) 50%.

Popis problému s baterkou a řešení nemá v podstatě vliv na typ auta. U Škodovek je jen snadné odpojit rozpojením konektoru kabel na sondě napětí a proudu na akumulátoru.

Vloženo

A tímto to tady končím, buď se budete bavit o FIV, nebo to tady prostě nebude. Máte na fóru v odpovídající části dostatek prostoru k obecným diskusím. Tak to respektujte.   

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...