Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

viskozita je na tobě - motorový olej by měl splňovat specifikaci výrobce motoru. Aneb, pokud splňuje tuto specifikaci, pak volba viskozity je dle přání každého souduha (ježdíš ve Finsku nebo Maroku, lej si tam co předepisujeme a současně, co chceš) :D

Vloženo
Dávám longlife a měním po 15tis. :) :)

Pokud ten tvůj long-life splňuje specifikaci výrobce motoru pro daný motor, nevidím problém. Pokud daný motor long-life nezkousne, resp. danou specifikaci nemá povolenou, dej si majzla, aby si neměl motor short-time.

Zkrácenou dobou výměny oleje si nepomůžeš :(

A proč pak kupuješ long-life, když ho provozuješ v normálním režimu ?

Vloženo
no v tom je ta dilema. Podla toho co som o vyskozitach cital neviem zaradit svoje auto uplne do ziadnej kategorie. Mam to aj aj z kazdeho.

Pokud měníš olej co půlrok, myslím, že máš jasno - pokud olej jednou za rok až dva, dej tam tu "lepší/zimní" viskozitu :D

Vloženo
bodaj by to bolo raz do roka ale bohuzial (co sa penazi tyka) menim kazdych 6mesiacov. <_<

To vypadá, že dost jezdíš spíš delší trasy...V tom případě dej 10W40 a není problém..

Vloženo
pokud jezdí více, spíše bych dal 5W-30, ale to je každého boj ;)

Proč 5W30??Myslíš kvůli spotřebě?Zas tak rapidně stejně neklesne navíc ten olej je dražší. Pro motor SDi je ta 10W40 ideální..V případě více studených startů 5W40..Pokud se bude měnit pravidelně, doporučoval bych už po 10 až 12tis km, tak ten motor nás přežije..Není důvod do něj cpát drahou 5W30..

Vloženo
Pokud ten tvůj long-life splňuje specifikaci výrobce motoru pro daný motor, nevidím problém. Pokud daný motor long-life nezkousne, resp. danou specifikaci nemá povolenou, dej si majzla, aby si neměl motor short-time.

Zkrácenou dobou výměny oleje si nepomůžeš :(

A proč pak kupuješ long-life, když ho provozuješ v normálním režimu ?

No, na to je jednoduchá odpověď, jednak longlife (Castrol edge 5W30 VW 507.00) v pohodě koupíš za cca 1450,- / 5 litrů a měním ho po 15-18 tis Km prostě proto že to tak najezdím za 2 roky což mi vyjde podstatně levněji než měnit každý rok po nějakých +- 8 tis km :)

Vloženo

Existují i levnější alternativy, než Long-life Castrol měnit po 2 letech a 15-18 tkm. :)

1) Třeba normální olej 5W-30 (anebo nemusí být ani 5W-30, že) který není longlife a je o pár stovek levnější a ty 2 roky vydrží v motoru taky.

2) Nebo - při tomhle nájedzu řešit auto úplně jinak :)

Ale jak jsem psal, záleží vždy na přání a tužbách každého soudruha, včetně toho, kolik je do dané srandy ochoten vrazit. ;)

... jinak mi povídej, zrovna o víkendu mě čeká - Kanďák 10W-40 (4 lt) + filtr + kroužek (a cenovka něco okolo 500,-)

Vloženo

Když já se zase snažím dodržovat ty intervaly, co je na rok vyleju za rok, co je na dva vyleju za dva :) ,

máme doma ještě Favorita, žena (já někdy taky) s ním nacuká po městě za rok cca 3-4 tis. km a taky dám každej rok olej, holt asi úchylka :)

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Mám jeden dotázek. Budu měnit olej na dovezeném autě a nevím,jaký tam byl doteď. Jaký by jste mi doporučili olej při ročním nájezdu 25 tis. km ? Jezdím většinou delší trasy. Více o mém krassavci v podpisu ;)

Vloženo

je úplně jedno, jakou dáš značku oleje (pokud bude od ronomovaného výrobce). Důležité je dodržet normu oleje danou výrobcem motoru a hlavně včas a pravidelně měnit olej!

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak jsem teprve dnes zjistil, že mé vozítko má specifikaci motoru QG0 (tudíž interval výměny oleje 15 000 km) a já tam před 14 dny nalil long life, který do těchto motorů přijít NESMÍ VŮBEC :help::feve: Co teď? Bude stačit jen výměna za správný olej a výměnu filtru, či ještě nějaký výplach atd. ? S autem jsem od výměny zatím najel 1 100 km.

Vloženo

Tím si právě nejsem jistý, čerpám z této stránky: http://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/...-pro-diesely-VW

a pozn. 4: - Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

Vloženo (editace)

normálne najazdi do 15tis a vymeň za niečo lacnejšie - nič sa nestane!!!!!!!!! - treba kontrolovať hladinu lebo long life sú redšie...

Mám OG0 a olej v knižke povolujú VW502 alebo VW504 (čo je long life) !!!!!!!! takže aké rozdiely v motoroch?

Editováno: , autor: mode
Vloženo

Dyť přece auto na long-life oleje /QG1 interval/ se dá překódovat na pevnej interval QG0 - tudíž i oleje mohou do motoru oba druhy.

Pochybuji, že by používali na long intervaly jiný slitiny pístú, válcú, bloku, jiný volant :D

Long-life do normálního nesmíš, jelikož nemáš čidlo hladiny a teploty oleje /s rozumen ŘJ/, jinak bys taky mohl... :)

Vloženo

Ano longlife 5W-30 od MOB1L a norma 507 00, jinak lze překódovaT QG1 na QG2 , či naopak, NIKOLIV QG0 píše se to i na té stránce co jsem dával v posledním příspěvku.

Vloženo

Z QGO na QG1 nebo QG2 to nelze /motory nemají přinejmenším to čidlo/.

Z QG1 na QGO to lze.

Je mi divné jakto, že lze překódovat z QG2 na QG1.

Zeptej se přímo ve Škodovkce.

  • o 1 rok později...
Návštěvník
Toto téma je nyní uzavřeno, a proto není možné odpovídat.
×
×
  • Vytvořit nový...