Timatko Vloženo 27. Února Sdílet Vloženo 27. Února Dobrý večer, vím, že půjde do jisté míry o věštění z křišťálové koule, přesto bych Vás rád požádal o radu s výběrem motoru. Ocením i podobnou zkušenost z S3, ale všiml jsem si, že S4 bude o cca 100 kg těžší - bude to hrát roli? Plánuji objednat S4 kombi v Selection, ale s řadou dodatků - udělá to cca Style plus v S3. Z nějakých důvodů potřebuji auto nejpozději na konci roku, proto na to trochu spěchám. Roční nájezd máme max 15000 Km. Celý týden auto stojí, o víkendu dlouhé trasy + cesty na dovolenou. Takže spíše dálniční přesuny, ale ne výhradně. Rozhoduji se mezi základní TSI a TDI. Jak byste volili? V současné době provozuji archivní Mondeo mk3 v benzinu, vždy jsem jezdil spíše benzinem, takže k němu mám blíže. Vzhledem k tomu, že jezdíme hlavně dálky mi zase nafta dává i trochu smysl… Díky za rady a tipy! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BigFoot007 Vloženo 17. Března Sdílet Vloženo 17. Března Mam zhruba podobny najazd ako ty - cez tyzden mi auto stoji, lebo chodim do prace MHD, cez vikend naopak jazdim na vylety a dialky. Rocne cca 15-18t km. Mam 1.4 TSI v Passate B8. Za diesel by som uz nemenil. Aj dlhe trasy jazdim v normalnom rezime za max 6.5 (dlhodoby priemer mam 6.3 podla dotankovania), 7 som mal len raz na nemeckom autobahne... Cenovy rozdiel sa ti nikdy IMHO nevrati pri danon najazde. Rozdiel v spotrebe bude max 1.5 litra na 100km, skor to bude liter. Navyse pokial ides vo vlaciku, ta 1.5 TSI vie jazdit na 2 valce a zrazu tam mas cisla zacinajuce 4kou... Long story short, ber 1.5 TSI, koni realne bude mat ten motor viac ako 2.0 TDI. Mild hybrid je prijemny, a usetrene peniaze daj do vybavy. Velkym plusom je aj lahsi predok o cca 100kg oproti nafte. To auto je na okreskach daleko ochotnejsie ist do zakruty. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
OpelIns1 Vloženo 17. Března Sdílet Vloženo 17. Března rada bude rozhodne iná ako kolega vyššie najhoršia vec na 1.5TSI s ktorou mám teraz 120tkm u O4 je jazda na 2 válce. Bohužiaľ moje auto je z roku 2022 už s ochranou proti zásahom/chipovaniu takže žiadna firma nevie túto fičúru odstrániť. Vibrácie, ktoré spôsobuje jazda napríklad 50kmh v obci na 4 a prenášajú sa nepríjemne do celého auta verím že dávajú ložiskám kľukovky, ojniciam a piestom riadny záhul. Jazdím tak, že neustále brnkám do plynu aby som sa vyhol 2-valcovému chodu. tým pádom sa len ťažko dá jazdiť na tempomat. Dlhé roky som jazdil s naftami a ťažký predok mi vždy vyhovoval. Práve na okreskách a hlavne keď fúka bočný vietor je to s O4 ľahkým predkom ako na plachetnici. Prečo mám teda benzín? A/ v čase kúpy to bol jediný motor v ponuke okrem 1.0TSI. Ale bol som s 1.5TSI aj tak uzrozumený pretože B/ B/ urobil som to, čo píše kolega vyššie, namiesto do TDI a do eTSI s DSG som investoval do M6 a do výbavy auta. (vo firme máme finančný limit, takže buď jedno alebo druhé). Vozil som sa neskôr s 2.0TDI 85kW - papierovo hodne nižší výkon, ale prekvapivo svižne a potichu. Myslím, že som ti neporadil. Je to len o osobnej preferencii, Toto totiž za teba nemôže nikto rozhodnúť. tu môžeš dostať len informácie čo kto považuje za dobré alebo menej podarené na tom ktorom motore či výbave. Treba to radšej vyskúšať a pokiaľ S4 ešte nie je na skúšanie k dispozícii, kľudne by som si to skúsil na prvé rozhodnutie v O4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 17. Března Sdílet Vloženo 17. Března Velmi zajímavá recenze: Ano, vím, samozřejmě jde o SIII, ale tu se jedná o to, jakým způsobem jde o autu taky třeba přemýšlet... opravdu potřebuji 4x4? Co udělá DCC v kombinaci s klikovou nápravou? Dále poměrně razantní rozdíly v motoru, pořád tam šlo o 2,0 TSI EA888 a na konci výroby to byl podstatně jiný motor. Nabízím k zamyšlení. Klacek má dva konce - pokud mi vadí to a to, pak asi musím jít pěšky (ono je super, jak to Vaculík řekne na rovinu, ale někdy pak nevím, co si on sám za své vydělané peníze koupil za auto, aby nevadil hluk, podvozek, zkorodované zadní kotouče, mělo to 2t na tažným, ideálně odvezlo rodinu na chalupu... a jezdilo za 6,5...) Aniž bych hodnotil kterýkoliv z těch "skrytých" aspektů (dneska se v konfigurátoru nenapíše počet válců, kroutící moment, hm. tažného je už úplná fikce...): 1,4 mHEV bude úsporný motor 1,5 velmi rozšířená "klasika" (nahrazující právě 1,4 - ono je to celkem zašmodrchané, ale u mHEV a green-tec (CNG) byla pro "adaptaci" použita starší specifikace, tzn. 1.4) 2,0 TSI bude revize 140kW verze, známé z Octavií; pak asi ještě další výkonová verze, patrně evoluce 180kW verze z RS245 - vždy asi půjde o pouze přímý vstřik - musely by se dohledat detaily v motorech EA... Všichni jsou strašně vyplašení z karbonování přímovstřiku (není tam omytí sacích ventilů směsí...). No mám video o hnoji v motoru 1,8 TSI/TFSI, nebo i dalších, kde byla kombinace vstřiků. Takže jsem klidný. Karbonuje každý motor, ořechové skořápky asi čekají všechny motory... proto razím teorii, že hodně vzácná a chtěná bude RS230/220. Diesel určitě ten silnější. Dle wiki koukám, že budou k dispozici 2 spec. DSG, tak to na věltší kroutící momenty, pokud bude možnost. Vybrat si samozřejmě nelze, je to o spárování s motorem. Odhaduji, že 2,0 TSI a TDI 147 kW budou jistě mít tu silnější (DQ380-500?) U TSI bude vypínání válců - strašák, či nikoli. Ideál by byl si to nechat stáhnout na menší rozpětí aktivace. Konfigurátor nemám v ruce - rozhodně chceš tažné zařízení, v dnešní pomatené době, pokud ho nedáš ihned z výroby, v TP bude 0/0 kg a už tam tažné nikdy nezapíšeš. Nepotřebnost dnes neznamená změnu potřeb zítra - karavan, nosič na kola, chata,... To je jedna z několika věcí, které nejde zpětně dodělat ani za půl milionu. Tažné, ideálně plně elektricky výklopné, stojí asi 3% ceny auta, to už nejsou tak šílená čísla. Jo a pozor - pouze kubatura motoru nerozhodne o tom, jestli na tažném bude 1600, nebo 2000 kg. Velmi záleží na pohonu - 4x4, provedení kombi/scout. U jiné Vaculíkovy rezenze sem se dozvěděl velmi nemilou novinu, že z 2200 kg u Kodiaqu je po přidání 3. řady sedaček automaticky jen 1600 kg. A to i u RS bi-TDI Nicméně to zde nehrozí. Zvážil bych "lepší" světlomety, tipuju, že budou tak 3 specifikace, nejvyšší bude full LED matrix, druhá bude high beam assist s full LED. Tak tu, nebo tu nejvyšší. Opět, nejde následně dodělat - hodně změn v HW, kamery... Možná přijdou i další motory (spíše jen evoluce). Dále může být ojeb ve velikost palivové nádrže - rozhoduje motor a pohon. Opět předem nedohledatelné. Pokud lze, specifikovat větší nádrž (u škodovky pochybuji). Dálky -> preference nafty, nemusí platit, ceny dnes shodné. Výbava - no kdo ví; dost věcí přijde třeba za rok... kdo řešil v OIV první generace těch infotainmentů, je dost nešťastný... ten HW může být jiný, opravy SW nemusí být aplikovatelné. 12V zásuvka v interiéru se hodí, v OIV není. USB-C - mít jich co nejvíc, dětičky to vyžadují dnes i vzadu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo 17. Března Sdílet Vloženo 17. Března Tak a teď se vrátíme k původnímu zadání tématu. A to o výběru motoru do S4. Takže tvůj komentář o výbavě, světlech, tažném apod jsou zcela mimo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 12. Května Sdílet Vloženo 12. Května (editace) Mám S3 prevádzkovaného v podobnom režime, cca. 15 tisíc km ročne, väčšinou cez víkend dlhšie trasy. Poradil by som počkať na slabší 2.0 TSI motor, lebo podľa mňa to zase bude taký zlatý stred (dostatok výkonu stále dobrá spotreba), ktorý veľa ľudí ignoruje, ale keď sa nedá čakať, tak treba vyberať z toho, čo je v ponuke. Pred vyberaním si ale treba určiť ďalšie parametre, ako je štýl jazdenia, na čo auto budeš používať a pod.. Je totiž rozdiel ak jazdíš sám a preferuješ rýchlu jazdu, alebo ak máš na palube deti a svokru. Pre tento druhý prípad je jedno čo kúpiš, s prstom v nose ťa obslúži aj 1.5 TSI, ale ak budeš autu viac nakladať, budeš ťahať príves, budeš pravidelne naložený po strop, prípadne budeš mať ešte aj nejaký nosič na streche, tak by som išiel do silnejšej motorizácie s lepšou prevodovkou (DQ381), takže TDI a silnejšie TSI. Ak sa na to zase pozrieš z ekonomického hľadiska, zase vyhráva 1.5 TSI, nakoľko je lacnejšie, aj poistky bude mať kvôli hmotnosti trochu lacnejšie, kvôli nižšej hmotnosti auta je predpoklad, že aj pneumatiky a brzdy budú mať o niečo dlhšiu životnosť, ku všetkému nemusíš riešiť ani výmenu oleja v prevodovke. Jednoducho sú to drobné úspory, ktoré ani moc nepostrehneš, ale počas rokov sa nazbierajú na peknú sumu. Samozrejme TDI bude jazdiť vždy za menej, ale návratnosť je dlhšia, preto si zrátaj, že koľko kilometrov bude trvať kým sa investícia vráti na PHM + AdBlue! Nezabudni na infláciu, lebo X tisíc zaplatených navyše dnes za TDI sa hodnotovo nerovná X tisícom, ktoré zaplatíš navyše na benzíne počas niekoľkých najbližších rokov! Editováno: 12. Května, autor: e1. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mito7 Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října (editace) Jediná odpověď na toto téma je vzít TSI 4x4 LaK a dovybavit vším co je možné, vč. 5 let záruky a předplaceného servisu. Udělal jsem to a jsem spokojen. Připlácel jsem nezávislé topení, tažné, zadní stěrač (liftback) ochrannou plastovou lištu kufru, střešní nosič, vak na lyže a přímé měření tlaku v pneumatikách. Ušetřil jsem na metalíze, 19" kolech a slevě od prodejce 182 000,- Kč. Takhle je vyřešen filtr pevných částic, aby tolik neomezoval protitlak výfuku, předpokládám, že jsou to filtry pevných částic, snímače tam jsou před i za. Katalyzátor předpokládám je hned za turbem. Vzadu je to potrubí zase rozdvojené a jsou tam dva koncové tlumiče. Editováno: 20. Listopadu, autor: mito7 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.