Přejít na obsah

Klapání v přední nápravě


Vrbi

Doporučené příspěvky

Minulý týden jsem najel autem do díry. Od té doby začalo v přední nápravě při otočení volantu napravo v zatáčkách při rychlosti nad 30km/h cvakat. Postupně se začala vše zhoršovat-při vyšší rychlosti začíná auto vepředu jako kdyby nějak vibrovat a ozývá se divný zvuk, jako bych jel snad 160km/hod. Pořád se to zhoršuje, najel jsem kolem 100km a auto už hlučí i při nízkých rychlostech při zatáčení to strašně klape vibruje a jako by o něco kolo nebo vnitřek dřelo, dělá to hrozné zvuky. Motor je zvukem v pořádku Neví někdo čím by to mohlo být a kolik bude stát oprava? Napadly mě ložiska:(.Je dobré zajet do servisu ihned?Potřeboval bych ještě dojet 80km domů, ale nevím jestli to je bezpečné, aby neupadlo třeba kolo:(. Děkuji moc za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minulý týden jsem najel autem do díry. Od té doby začalo v přední nápravě při otočení volantu napravo v zatáčkách při rychlosti nad 30km/h cvakat. Postupně se začala vše zhoršovat-při vyšší rychlosti začíná auto vepředu jako kdyby nějak vibrovat a ozývá se divný zvuk, jako bych jel snad 160km/hod. Pořád se to zhoršuje, najel jsem kolem 100km a auto už hlučí i při nízkých rychlostech při zatáčení to strašně klape vibruje a jako by o něco kolo nebo vnitřek dřelo, dělá to hrozné zvuky. Motor je zvukem v pořádku Neví někdo čím by to mohlo být a kolik bude stát oprava? Napadly mě ložiska:(.Je dobré zajet do servisu ihned?Potřeboval bych ještě dojet 80km domů, ale nevím jestli to je bezpečné, aby neupadlo třeba kolo:(. Děkuji moc za radu

Ložisko, nebo homokinetický kloub. Podle toho klapání v zatáčcé spíš to druhé. Měli jsme to nedávno v práci, je to choulostivé na vjetí do větší díry s natočenými koly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem vzal v 60 km/h betonový podélný retardér vysoký 15cm s úhlem náběhu 45° :o:o:o:o

Zatím nevím co se na podvozku stalo, všechno se tvárí normálně, tj. volant není nakřivo, nevibruje, disk není bouchlý a po ujetí 2.000km ložisko nehučí. Nevím kdy začne téct tlumič nebo odejde ložisko, ale určitě se to stane. Nevěřím, že by Fabie byla takhle bytelná, není to Defender :(:(:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vrbi : tipuju na poloosu

Riskuješ nedojetí - prostě se ti ten kloub rozpadne a konec

- ale taky to může být něco jiného - mmch, s načatou poloosou se dá jezdit, ale je to dost o ústa. Když by si se rozhodl to risknout, tak se snaž najíždět do ostřejších zatáček, ve kterých je tvoje vadná poloosa zatížena, pokud možno bez přenosu výkonu na kola.

- ale je to tvoje auto a tvoje rozhodnutí - rozhodně je lepší to hodit do blízkého servisu, kde se na to podívají a řeknou ti, co tomu vůbec je ... takhle od počítače se fakt špatně radí :huh:

Editováno: , autor: marvin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem vzal v 60 km/h betonový podélný retardér vysoký 15cm s úhlem náběhu 45° :o:o:o:o

Zatím nevím co se na podvozku stalo, všechno se tvárí normálně, tj. volant není nakřivo, nevibruje, disk není bouchlý a po ujetí 2.000km ložisko nehučí. Nevím kdy začne téct tlumič nebo odejde ložisko, ale určitě se to stane. Nevěřím, že by Fabie byla takhle bytelná, není to Defender :(:(:(

tak to jsi to měl o fous, protože pod autem je tak 15-16cm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem vzal v 60 km/h betonový podélný retardér vysoký 15cm s úhlem náběhu 45°  :o  :o  :o  :o

Zatím nevím co se na podvozku stalo, všechno se tvárí normálně, tj. volant není nakřivo, nevibruje, disk není bouchlý a po ujetí 2.000km ložisko nehučí. Nevím kdy začne téct tlumič nebo odejde ložisko, ale určitě se to stane. Nevěřím, že by Fabie byla takhle bytelná, není to Defender  :(  :(  :(

tak to jsi to měl o fous, protože pod autem je tak 15-16cm

To jsem teda měl, naštěstí jsem ho nevzal pod autem, ale přímo kolem, ale zase na neštěstí jsem ho vzal vůbec :angry::angry::(:(

Sere mě to hodně, byla to největší mrda jakou jsem v autě zatím zažil. Odhodilo mě to do protisměru a cca 5 metrů jsem jel po dvou kolech. Pak to dopadlo na všechna 4 a to byla další mrda. No uvidím, zatím na autě nic nepozoruju, ale ložisko časem odejde, to je bez debaty.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xp3: neřekl bych, že ložisko odejde - spíš bych se bál o poloosu a rozhozenou geometrii...

Geometrie moc rozhozená není, možná nebude nerozhozená vůbec. Vlant naní nakřivo, ani se netřese. O poloosu se bojím taky, možná taky časem odejde. Dost se bojím i o rameno a silentbloky ramen :(:(:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to v háji. Ujel jsem asi 20km a skončil jsem. Začalo to vrzat čím dál více začalo to i smrdět, jako když se něco pálí a kolo se vychýlylo na bok. Nemá někdo návod nebo neví jak vyměnit ložisko? Pokud to je teda tím ložiskem. Slyšel jsem že výměna ložiska může přijít až na deset tisíc. Nemá s tím někdo zkušenosti? Popřípadě kolik by stála oprava komokinetického kloubu a ložiska? Prosím.... Děkuji moc. Auto mám zaparkovné v práci na parkovišti a akorát tak na odtahovku....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to v háji. Ujel jsem asi 20km a skončil jsem. Začalo to vrzat čím dál více začalo to i smrdět, jako když se něco pálí a kolo se vychýlylo na bok. Nemá někdo návod nebo neví jak vyměnit ložisko? Pokud to je teda tím ložiskem. Slyšel jsem že výměna ložiska může přijít až na deset tisíc. Nemá s tím někdo zkušenosti? Popřípadě kolik by stála oprava komokinetického kloubu a ložiska? Prosím.... Děkuji moc. Auto mám zaparkovné v práci na parkovišti a akorát tak na odtahovku....

Tak to je mazec, hlavně, že se nikomu nic nestalo. Ložisko se dá original sehnat i za 1 500,- + práce (je potřeba stahovák)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako, chceš to vyměnit na parkovišti před prací ? No, jde to, ale doteď nikdo neví, co tomu je.

Pokud se kolo vychýlilo na bok, tak to nemusí být ložisko - ložisko hučí, a skřípe.

Jinak, pokud chceš low-cost verzi, tak ložisko se dá sehnat v ložiskárně (akorát musíš vědět, ktreý), vyměna v polních/domácích podmínkách je také možná, ale je to bez záruky. Osobně bych si rozmyslel, to takhle měnit.

1) nemám stahovák

2) ono vyměnit ložisko není jen tak - pokud se při narážení trochu zničí ( a pokud to děláš poprvé, tak pravděpodobně i jo), tak ho můžeš měnit znovu.

3) když ho tam neodborně namontuješ, ono může půl roku bejt v klidu a pak se zničí - nevím, jak by ti uznávali reklamaci.

4) Výměna ložiska je práce pro servis tak na cca 2 hodiny (odhad) - budeš na to mít papír a nepřijdeš o záruku (toho ložiska)... záruku automobilu neřeším :)

pokud nedodržíš body 2-4, tak výměna opravdu může přijít na 10 000,- Kč.

Ale vyboulené kolo ve mě spíš evokuje myšlenku na mechanickou závadu - poloosu, spodní rameno(čep), tlumiče ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co nechceš ?

Jsem ti říkal, hoď to do nějakýho servisu, ať se ti na to kouknou - takhle si jezdil 100 km s něčím načatým - a možná, že ta oprava vyjde dráž, než těch 800 Kč/h v autorizovaném servisu, přičti něco nad odtahovku (anebo s tím klidně jeď - je to jen a jen tvoje riziko)

Nezapomeň, že je to tvoje auto a tvoje peníze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak, pokud chceš low-cost verzi, tak ložisko se dá sehnat v ložiskárně (akorát musíš vědět, ktreý)

V ložiskárně :smich: to asi těžko, co já vím je jediný výrobce, který ložiska předních kol na Fabii vyrábí a to je německá firma FAG. Problém je, že se nemění samotné ložisko, ale ložisko je součásti náboje, který se musí vyměnit komplet.

nbojsloiskemfp3.jpg

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xp3: neřekl bych, že ložisko odejde - spíš bych se bál o poloosu a rozhozenou geometrii...

Jo a ještě když už jsme u toho: proč se bát o poloosu? Vždyť ta není nosným prvkem, uložení kola tvoří spodní rameno a tlumič, tak proč by to měla odnášet poloosa?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove kolik by me stala vymena homokinetickeho kloubu-2ks i s montaži?když jedu do zatačka ktera je hodne nerovna tak to zaklepe.silenbloky v ramenech jsou nove,stabilizatory jsou o.k.tak me už nic nenapada než ty homokinetaky.

a co takhle horní uložení tlemičů ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Xp3: neřekl bych, že ložisko odejde - spíš bych se bál o poloosu a rozhozenou geometrii...

Jo a ještě když už jsme u toho: proč se bát o poloosu? Vždyť ta není nosným prvkem, uložení kola tvoří spodní rameno a tlumič, tak proč by to měla odnášet poloosa?

... a proč ne? Nosná sice není, ale právě proto, že není nosná, tak na takové hopsání (cos předváděl) není dimenzovaná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove kolik by me stala vymena  homokinetickeho kloubu-2ks i s montaži?když jedu do zatačka ktera je hodne nerovna tak to zaklepe.silenbloky v ramenech jsou nove,stabilizatory jsou o.k.tak me už nic nenapada než ty homokinetaky.

a co takhle horní uložení tlemičů ?

Horní uložení tlumičů se pokud vím projevuje praskáním a vrzáním při otáčení volantem. Může třeba i bouchat při jízdě?

Ď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...