Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den,

dnes mi opět na mé trojkové Fabii 1.0tsi (nájezd 49k) začalo svítit EPC na dashboardu. Již se mi to za poslední tři měsíce stalo třikrát. Vždy to začne svítit a po pár dnech svítit přestane. Nevšiml jsem si žádné změny výkonu (byť i nepatrné), světla brzd fungují normálně. Jediné, čeho jsem si všiml je, že tato varovná EPC kontrolka začne svítit pouze v případě, když je venku neskutečné vedro, na auto praží a já po startu zapnu klimatizaci naplno. 
Popíši situaci - neskutečné vedro. Zapnu motor, klimatizaci a po pár minutách vyrážím. Po ujetí cca 500m mi začne svítit kontrolka EPC. Dojel jsem do cíle. Ráno sednu do vozidla, zapnu motor ale klimatizaci nezapínám (není potřeba, není vedro), kontrolka EPC po startu stále svítí. Jakmile ale ujedu znovu cca 500m, kontrolka svítit přestane. Takto se to opakovalo dvakrát, kontrolka přestala vždy svítit na stejném místě (parkuji vždy více méně na stejné pozici). 
Je dost možné, že klima s tím nemá nic společného. Jsem laik a nedovolím si říct, že autům rozumím, nicméně je to něco, co jsem vypozoroval. Vždy kontrolka začla svítit pouze, když bylo obrovské vedro a já zapl klimu naplno. 
Nevíte někdo, co toto může způsobovat? Samozřejmě bych mohl zajet do servisu a udělat diagnostiku, ale upřímně dva tisíce jsou dva tisíce. Pokud s tímto má někdo zkušenosti, tak budu rád za jakýkoliv nápad. 
Ještě mě možná napadla baterie. Na vozidlo praží celý den a ona to taky nemusí snášet, těžko říct a prosím Vás o jakoukoliv radu. 

Vloženo

Měl jsem celkem 4 Fabie 3 TSI a dělaly to vždy vozy tmavší barvy, které se na slunci více hřejí (modrá race a modrá lava). Pravidelně jak píšeš při vedrech se rozsvitilo EPC. Stříbrná Fabia to nedělala :)

Někde tady bylo již psáno, že při velké teplotě se kapota rozpálí a pak čidlo na sání zpracovává mylné hodnoty (někdo to snad detailněji popíše). Jednou mi v servisu na základě tohoto čidlo měnily a vydrželo to do prvního dalšího vedra poté se opět rozsvitilo EPC. Pak už jsem neřešil.

 

Taky jsem se dočetl, že snad pomůže zakoupit tlumení kapoty. A je pravda, že ho nyní mám dokoupený a naprosto bez problémů, i když vůz stojí na celodenním pařáku (barva červená velvet). Může to být nahoda, ale za zkoušku to stojí.

Vloženo

Tak toto bol dobrý vtip na dnes, ešte som nepočul o tom, že by farba ovplyvňovala chod motora. Prečo ich potom vlastne predávajú, tie tmavšie?

 

Ako už spomenul hubo44, treba vyčítať konkrétne chyby na diagnostike. Bez toho ani krok.

  • Pozitivní 4
  • Negativní 2
Vloženo

Takže nevyriešili ste svoj problém s autami, zmierili ste sa so svojím odôvodnením, že to je tmavou farbou... OK

 

V tom prípade nechajte vyriešiť problém užívateľa Salda03 k jeho spokojnosti a nepodsúvajte mu mýtus o tmavej farbe.

Vloženo

Mám blue race, mr 2018 najeto přes 80tkm a nikdy se mi toto co tu popisujete nestalo i při teplotách přes 30,  takže to není vyloženě chyba barvy karoserie... :) 

Vloženo

Chlapi, z princípu veci. Farba a teplota auta nemá čo spôsobovať chybu manažmentu motora. To že automobilka to nerieši alebo to nevie vyriešiť je vec druhá. Tí čo to reklamovali, dostali aspoň ten filc?

Ja by som sa osobne neuspokojil s tvrdením, že som si mal vybrať svetlejšiú farbu auta, lebo inak budem mat vianočný stromček na palubnej doske.

Vloženo

dostali hovno , oficiálne riešenie bolo chybu vymazať , tí čo chceli si kúpili za 15e tlmenie kapoty a bolo , naozaj to funguje , naozaj farba auta má na to vplyv ale robili to aj svetlé na veľkom slnku ... 

 

a pokial viem tak potom vysiel aj soft co tu chybu riesil ale prakticky nik sa s tym nevratil 

Vloženo

Tento problém psal i Vaculík do svého článku o Fabii. Dovolím si ocitovat:

 

Citovat

Svítící kontrolka motoru za horkého počasí (1.0 TSI, kód DKRC):
Zajímavá závada postihující vozy s tmavým lakem. Ohřátím prostoru pod kapotou od slunce se rozešly údaje teploty nasávaného vzduchu a chladicí kapaliny, což si řídicí jednotka neuměla vysvětlit. Vyřešeno novým softwarem.

 

Mě osobně se to stalo taky. Shodou okolností poté, co jsem se objednal na pobazarovou kontrolu do AS. Mám stejný motor a šedý metalický lak, r.v. 2020. Nastartoval jsem za velké teploty za studena, když sluníčko žhnulo na kapotu a asi po minutě se zobrazilo EPC. To tam několik dnů viselo, aby později po cestě do dílny samo zmizelo. Na výkonu jsem problém nepocítil a na kontrole nic s motorem neodhalili.

  • o 7 měsíců později...
Vloženo (editace)

Dnes ma nechala na diaľnici F3 combi FL. Auto mi prestalo ťahať, na 2° max 20km/h. Najskôr svietila kontrolka EPC a dole na displeji kde je nájazd kilometrov ikona ako pri "Limiter" funkcii s výkričníkom. Auto mi odtiahli a keď som ho dával zatiaľ na dvor tak pri naštartovaní mi svietila už len kontrola ako na fotke a ukázala sa mi hláška porucha Štart Stop. 

 

Máte ohdad co by to mohlo byt? Auto bolo na STK 3 týždne dozadu, žiadne problémy a doteraz fungovalo ako hodinky. Najazd 101 838 km.

 

Úprava: asi som zalozil duplicitnu temu a bol som presunutý sem. Ospravedlňujem sa. 

každopádne mne sa toto nestalo na slnku, stalo sa to za dažďa a pri relatívne nízkej teplote. Farba auta je biela Candy.

20250314_182157.jpg

20250314_182206.jpg

20250314_182140.jpg

Editováno: , autor: PS1984
Vloženo

Zatiaľ neviem. S autom ma odtahovka doniesla domov už po pracovnom čase,  takže najskôr asi v pondelok budem môcť riešiť veci. Zatiaľ som chcel aspoň takto čo to zistiť...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...