Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Jde o to, jaky smysl máš namysli.

Kvalitní papírovej filtr stojí okolo 500-600,-.

KN filtr okolo 2000,-

Pokud jezdíš hodně, návratnost je dána.

Výkon jde jen nepatrně nahoru....už jsem to tu popisoval. Zlepšuje to trochu dynamiku v nížších otáčkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200km ZKUŠENOST S PALIVEM ETHANOL E85 (BIOlíh - bez jeho úprav na motoru)

Měřeno při normální jízdě (ani lehká aní těžka noha). Zkoušeny nižší a někdy i vyšší otáčky.

Jelikož toto palivo v západních čechách - karlovarsko nění vůbec rozšířeno, nabral jsem při cestě přes město MOST do kanystru 20L E85 za 26.90 (v republice se dá sehnat myslím i za 24.90). Což je o víc jak 10kč méně než za bežný N95.

Přimíchal jsem jej následně do nádrže v poměru cca 1:1, tedy 15L Naturalu95 a 15L Ethanolu E85.

Při teplotách nad 0°C (pod 0°C jsem neměl možnost to vyzkoušet) auto startuje bez problémů.

Motor jede trochu hůře v nižších otáčkách do 3000ot (skoro podobně jako když zapnete klimu), ale je to bez problémů. Vyšší otáčky byly výkonově nezměněné takéž bez problémů.

Volnoběh v pořádku.

Spotřeba na známých trasách se zvedla. Volnoběh místo 0.6-0.7l/h se změnila na 0.7-0.8l/h. Město a krátké trasy do 15km vzalo o cca 0.5-0,8l víc. Delší trasy 100km (rychlost do 110kmh) o 0.3l víc.

Píše se, že Ethanol řádně pročistí palivovou soustavu. Mám v plánu po dojeti nádrže vyměnit palivový filtr a motorvý olej v filtrem.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

zdar pánové, prosím kdo máte přístup k Etce, mohli by jste mi zjistit čísla originálních dílů pro rozvody na Octavia II, 1,6 MPi - kód motoru BGU ( 75 kW ), MY 2005 tedy:

1) sada rozvodů ( řemen + kladka )

2) vodní pumpa

když jako bonus přihodíte postup z DP je to dokonalý ;-)

Díkec

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ve vagu mi včera vyjely 2 chyby.

Cosi o nějakém systému sekundárního vzduchu.Pravděpodobně díky tomuhle mi asi týden svítila kontrolka emisí, ale v posledních třech dnech nic.

A pak sporadická chyba odvětrání palivové nádrže - chybný průtok, tu tam ale mám pořád.

Jestli se mi znova objeví ten sekundátní vzduch, mám to nějak naléhavě řešit? Je to nějaká motorovlivnujici součást?Ten motůrek tu mám, ale zase měnit to.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obě závady jsou pod krytem motoru.

1. Sekundární vzduch najdes u předních plastových parohů sání. Je to na emise, při studeném motoru se spouští a zahřívá rychleji KAT

- zkontrolovat prvotně pojistky v motor. prostoru)

- zkontrolovat funkčnost ventilátoru provést akční členy na diagnostice a těsnost hadic a kombinovaného ventilu

....závada není důležitá.

2. Odvětrání palivové nádrže

- zkontrolovat vedení od aktivního uhlí (u nádobky ostřikovače) k palivové nádrži a také ke škrtící klapce.

- zkontrolovat funkčnost elektromagnetického ventilu (blízko škrtící klapky) přes akční členy

....závada není myslím důležitá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chtěl bych požádat o radu. Pokud se to tu už řešilo,tak se omlouvám, ale nenašel jsem. Rozsvítila se mi na přístrojovce kontrolka motoru a maxidot hlásí emise do dílny. Zatím jsem vyhledal pouze známého automechanika, který našel problém s lambda sondou před kat. Chybu smazal a lambda sonda žádnou chybu nevykazovala. Ale asi po 30 km se kontrolka rozsvítila zase. Auto jede normálně a nic nepozoruji. Neřešil někdy někdo něco podobného ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloni jsem měl stejný problém. Pomohla výměna čidel teploty motoru (pozor, jsou tam dvě). Kdesi psali, že se na nich vytvářejí usazeniny, takže by je možná stačilo vyčistit.

Díky moc za radu, zaměřím se na to. Můžu se ještě zeptat, jestli vag hlásil taky problém na lamdě a kde jsou tato čidla umístěna ?

Editováno: , autor: hansHK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

........Chybu smazal a lambda sonda žádnou chybu nevykazovala. Ale asi po 30 km se kontrolka rozsvítila zase. Auto jede normálně a nic nepozoruji. Neřešil někdy někdo něco podobného ?

Presne toto som mal aj ja. Pomohla vymena Lambda sondy pred kat. Kedze je ich na trhu viacej a cena je cca podobna , nespekuloval som, a dal som original. Je to dos drahe - okolo 180€

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď. S tou lamdou samozřejmě počítám taky, ale chtěl bych si být jistý tím, že to tak opravdu je. Je mi divné, že po smazání chyby lambda pracuje správně. Poprvé se mi kontrolka rozsvítila asi 30 km po dotankování nádrže, takže teď po novém natankování jsem nechal chybu opě smazat a uvidím. Nejsem automechanik, takže možná je to nesmysl, ale říkám si, že problém může být i v tom, že lamda dostane špatnou informaci a zahlásí chybu...benzín, svíčka kabel atd....ale nevím :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpověď. S tou lamdou samozřejmě počítám taky, ale chtěl bych si být jistý tím, že to tak opravdu je. Je mi divné, že po smazání chyby lambda pracuje správně. Poprvé se mi kontrolka rozsvítila asi 30 km po dotankování nádrže, takže teď po novém natankování jsem nechal chybu opě smazat a uvidím. Nejsem automechanik, takže možná je to nesmysl, ale říkám si, že problém může být i v tom, že lamda dostane špatnou informaci a zahlásí chybu...benzín, svíčka kabel atd....ale nevím :kol-32:

Dostává špatnou informaci o teplotě motoru. Nová lambda 3 500,- a obě čidla 1 200,-. Opravdu jsem měl stejný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak u mě je problém s kontrolkou emisí vyřešen a problém byl s největší pravděpodobností skutečně v lambdě. Nechci to zakřiknout, ale najeto asi 1000 km a zatím v pohodě, při tom před tím se po vymazání chyby problém opakoval cca po 40 km. Měl jsem docela dilema, protože servisy nebyly za jedno a zatím co jeden hledal problém v benzínu, tak druhý pomalu chtěl měnil polovinu motoru stylem pokus - omyl. Nakonec jsem to vyřešil způsobem dost špatným, ale za ten pokus mě to stálo. Koupil jsem za 600,- použitou lambdu a namontoval.Nechal smazat chybu a zatím ok. Pokud se problém znovu po čase ukáže, tak už samozřejmě koupím novou, ale rozčiloval mě ten pocit, že mám koupit novou lambdu a nemít jistotu, že je to skutečně příčina problému. Servisy totiž tvrdili, že je v pořádku.Jinak v mém případě se problém objevil na 90000km.Všem reagujícím moc děkuji.

Editováno: , autor: hansHK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim všetkých škodovkárov. Ja mám síce audi, ale s týmto motorom (BSE). Taktiež som riešil lambdu pred katom - chyba bola tuším 18675 a to opakovane po zmazaní vyskočila asi po 30-40 km. Občas to aj jemne škublo, po výmene už asi 3000km je pokoj.

Nedávno som mal menší problém: Po dlhšej jazde vo veľmi silnom daždi som auto odparkoval. Po dvoch dňoch, keď som zase jazdil, mi motor od 1000 do 2000 ot. začal "skákať" na 3 válce. Nechal som otvorenú kapotu na slnku asi 5 hodín a potom to už bolo OK. Na diagnostike nebola žiadna chyba. Čo tam asi mohlo navlhnúť?

Editováno: , autor: marijko
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj.Mám nově koupenou Octavii tour trumf combi 1.6 mpi.Auto je trošku lenivé a když navytočím jedničku,tak dvojka od spodku vubec netáhne.Jakou máte u tohoto motoru spotřebu a za kolik jedete po dálnici?Byl jsem ted v Praze,400km tam a to same zpět po dálnici jel jsem kolem 130km/h a průměr tam 7.1 a zpět 7.3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...