Přejít na obsah

TSI a zabraneni karbonizace


Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny, vzhledem k tomu, ze koncern uz nenabizi zadne neprimo vstrikujici motory s atmosferou jsem poridil TSI, ktery trpi na karbonizaci pri nevhodnych provoznich podminkach. Cetl jsem spoustu clanku jak tomu zabranit, protoze pri mych dennich studenych 5km trasach do prace(olej se dostane v letnich dnech nekam k 70°C) a o vikendu nekam dal tomu urcite neprospeje. Karbonizaci se snazim zabranit tim, ze tankuji pouze 100 oktanu, olej chci menit pri 10tkm a v otackach se snazim pohybovat jak v obci tak mimo mezi 2-3t/min, popripade vys. Eko radce na pristrojovce ignoruji, mam manual. Jedno z hlavnich doporuceni je obcas dat motoru za usi, ale co tato zaklinaci veta vlastne znamena? Jednou tydne jit do 5t/min nebo casteji nebo je nutne jet ve vyssich otackach delsi cas? Skutecne je mi zahadou co je tou vetou mysleno. Dokaze nekdo upresnit? Diky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc se dělat nedá, zejména vzhledem k vnejšímu/vnitřnímu EGR. Kdesi jsem četl, že nekašlat na výměny vzuchového filtru motoru. "Lepší" benzín (většina diskusí je v rovině přání), aditivace. VIF pronikající i do olejové náplně - opět rovina spekulací. Vyhnáním pavučin rozumím svižnější rozjezd do červeného pole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem odborník, tak jen co mám z doslechu. 100 oktanů je dle mě zbytečných. Spíše benzin s aditivy. A jednou týdně jsem motor (když jsem měl manuál) vytáčel opravdu až do omezovače otáček. Ale jen na chvilku. Jestli jsou tyto rady správné, taky nevím. Ale určitě nic nestojí (100 oktanový benzín) 😉.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno je k ničemu, protože se to na sací ventily stejně nedostane. Jediné, co pomáhá, je jednou za 100 tisíc kilometrů nechat ventily vyčistit pomocí skořápek a sody.

Alternativně by pravidelné čištění vodíkem při výměně oleje mohlo také významně omezit usazování karbonu v sání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začnime otázkou odzadu - koľko teda ročne najazdíš a koľko rokov mieniš prevádzkovať toto auto?

Pokiaľ najazdíš 5000km/rok a chceš ho mať 10 rokov tak si myslím, že určite nemusíš riešiť nič.

Pravda, otázkou môžu byť tvoje krátke studené cesty do práce - na to myslím by bol vhodný hybrid. No, alebo elektrická kolobežka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...