Publikováno Říjen 3, 2024Říj 3 Dobrý den měl bych prosbu na lidi kteří vědí trochu víc, chtěl bych vědět jaky je rozdíl principu motoru 1.4 16v a 1.4MPI ano vím ze je rozdíl mezi počtem ventilu ale jaky je další rozdíl?
Říjen 3, 2024Říj 3 Jsou to dva úplně odlišné motory, MPI je Škodovácká konstrukce sahající ještě k Škodě MB. 16V je konstrukce od VW.
Říjen 3, 2024Říj 3 Autor No dobře ale já bych chtěl vědět v čem jsou ty motory jiné nějakými hodnotami nebo principem, to ze ma jiný počet ventilu a jinak řešeny rozvody, okey ale ještě něco ?
Říjen 3, 2024Říj 3 Autor Dam příklad existují stavby 1.4 16v Turbo (samo děl) ale kdyz to dělají tak se říká ze na 1.4 MPI by to prý nešlo, proč ?
Říjen 3, 2024Říj 3 Na to ti asi málokdo jen tak odpoví. Zkus nejprv studovat sám. O konstrukčním provedení motoru 1,4MPI (motor Škoda) i motoru 1,4 16V (motor VW) je nejen na webu, ale i v odborných knihách informací spousta. Jde o naprosto odlišné konstrukce motorů. Důvody proč něco na VW motoru jde a na Škodováckém nikoli by ti mohli vysvětlit ti, co tyto (vpravdě bizarní) přestavby dělají 😉. Případně pak nasdílej info. Ne, že by se tu do toho někdo pouštěl (legálnost této úpravy, emise, STK atd.), ale bylo by to velice zajímavé téma v dnešní předpisy a normami velmi sešněrované a nudné době 😕. Četl jsem teď knhu Cesta k Favoritu, kde před vývojem tohoto modelu, kdy nebyly na nic vpodst. peníze vznikaly ve vývoji automobilky různé přestavby modelu Š 742 - klasické "stodvácy", jako "obrtlík" či "klasik", do něhož zastavěli i vlastní vývojové moderní OHC motory z konce šedesátých let atd. a šlo to přihlásit normálně do provozu a ty auta pak léta běžně jezdila v soukromých rukou. To je dnes třeba u zmňované Fabie vpodst. nemožné - u profi přestaveb bohužel / u nebezpečných zbastlenin bohudík. Za znalce úprav Škodováckých motorů léta platil Zdeněk Janda z Cimbu a určitě není jediný. Určitě pak dej vědět, jestli něco nového zjistíš 🙂
Říjen 3, 2024Říj 3 Pro turbo bude asi lepší více ventilů, neboť se tam dá nacpat více vzduchu. Motory jsou zřejmé celé jiné, no někde kdysi myslím zmiňovali zejména nové olejové čerpadlo a pak že jsou ložiska a možná i klikovka montážně sladěny s blokem.
Říjen 3, 2024Říj 3 O bastlení turba na 1.4 MPI je zde již dávno jedno téma. A co se rozdílů týká, hledej, na fóru jsou i škodovácké učební manuály o těchto motorech.
Říjen 3, 2024Říj 3 1,4 50kW (a i ta chcíplá 40 kW) je motor OHV, čili poslední evoluce motoru 1000 MB s krátkým řetězem. 16V je OHC/DOHC. Ostatně občas používám tyto seznamy: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines#:~:text=OHV%2C engine displacement %26 engine configuration https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.