Tooomas1 Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října Dobrý den měl bych prosbu na lidi kteří vědí trochu víc, chtěl bych vědět jaky je rozdíl principu motoru 1.4 16v a 1.4MPI ano vím ze je rozdíl mezi počtem ventilu ale jaky je další rozdíl? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října Jsou to dva úplně odlišné motory, MPI je Škodovácká konstrukce sahající ještě k Škodě MB. 16V je konstrukce od VW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tooomas1 Vloženo 3. Října Autor Sdílet Vloženo 3. Října No dobře ale já bych chtěl vědět v čem jsou ty motory jiné nějakými hodnotami nebo principem, to ze ma jiný počet ventilu a jinak řešeny rozvody, okey ale ještě něco ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tooomas1 Vloženo 3. Října Autor Sdílet Vloženo 3. Října Dam příklad existují stavby 1.4 16v Turbo (samo děl) ale kdyz to dělají tak se říká ze na 1.4 MPI by to prý nešlo, proč ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října Na to ti asi málokdo jen tak odpoví. Zkus nejprv studovat sám. O konstrukčním provedení motoru 1,4MPI (motor Škoda) i motoru 1,4 16V (motor VW) je nejen na webu, ale i v odborných knihách informací spousta. Jde o naprosto odlišné konstrukce motorů. Důvody proč něco na VW motoru jde a na Škodováckém nikoli by ti mohli vysvětlit ti, co tyto (vpravdě bizarní) přestavby dělají 😉. Případně pak nasdílej info. Ne, že by se tu do toho někdo pouštěl (legálnost této úpravy, emise, STK atd.), ale bylo by to velice zajímavé téma v dnešní předpisy a normami velmi sešněrované a nudné době 😕. Četl jsem teď knhu Cesta k Favoritu, kde před vývojem tohoto modelu, kdy nebyly na nic vpodst. peníze vznikaly ve vývoji automobilky různé přestavby modelu Š 742 - klasické "stodvácy", jako "obrtlík" či "klasik", do něhož zastavěli i vlastní vývojové moderní OHC motory z konce šedesátých let atd. a šlo to přihlásit normálně do provozu a ty auta pak léta běžně jezdila v soukromých rukou. To je dnes třeba u zmňované Fabie vpodst. nemožné - u profi přestaveb bohužel / u nebezpečných zbastlenin bohudík. Za znalce úprav Škodováckých motorů léta platil Zdeněk Janda z Cimbu a určitě není jediný. Určitě pak dej vědět, jestli něco nového zjistíš 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října Pro turbo bude asi lepší více ventilů, neboť se tam dá nacpat více vzduchu. Motory jsou zřejmé celé jiné, no někde kdysi myslím zmiňovali zejména nové olejové čerpadlo a pak že jsou ložiska a možná i klikovka montážně sladěny s blokem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října O bastlení turba na 1.4 MPI je zde již dávno jedno téma. A co se rozdílů týká, hledej, na fóru jsou i škodovácké učební manuály o těchto motorech. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy01 Vloženo 3. Října Sdílet Vloženo 3. Října 1,4 50kW (a i ta chcíplá 40 kW) je motor OHV, čili poslední evoluce motoru 1000 MB s krátkým řetězem. 16V je OHC/DOHC. Ostatně občas používám tyto seznamy: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_discontinued_Volkswagen_Group_petrol_engines#:~:text=OHV%2C engine displacement %26 engine configuration https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.