Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den měl bych prosbu na lidi kteří vědí trochu víc, chtěl bych vědět jaky je rozdíl principu motoru 1.4 16v a 1.4MPI  ano vím ze je rozdíl mezi počtem ventilu ale jaky je další rozdíl?

Jsou to dva úplně odlišné motory, MPI je Škodovácká konstrukce sahající ještě k Škodě MB. 16V je konstrukce od VW.

  • Autor

No dobře ale já bych chtěl vědět v čem jsou ty motory jiné nějakými hodnotami nebo principem, to ze ma jiný počet ventilu a jinak řešeny rozvody, okey ale ještě něco ?

  • Autor

Dam příklad existují stavby 1.4 16v Turbo (samo děl) ale kdyz to dělají tak se říká ze na 1.4 MPI by to prý nešlo, proč ?

Na to ti asi málokdo jen tak odpoví. Zkus nejprv studovat sám. O konstrukčním provedení motoru 1,4MPI (motor Škoda) i motoru 1,4 16V (motor VW) je nejen na webu, ale i v odborných knihách informací spousta. Jde o naprosto odlišné konstrukce motorů. Důvody proč něco na VW motoru jde a na Škodováckém nikoli by ti mohli vysvětlit ti, co tyto (vpravdě bizarní) přestavby dělají 😉.

 

Případně pak nasdílej info. Ne, že by se tu do toho někdo pouštěl (legálnost této úpravy, emise, STK atd.), ale bylo by to velice zajímavé téma v dnešní předpisy a normami velmi sešněrované a nudné době 😕. Četl jsem teď knhu Cesta k Favoritu, kde před vývojem tohoto modelu, kdy nebyly na nic vpodst. peníze vznikaly ve vývoji automobilky různé přestavby modelu Š 742 - klasické "stodvácy", jako "obrtlík" či "klasik", do něhož zastavěli i vlastní vývojové moderní OHC motory z konce šedesátých let atd. a šlo to přihlásit normálně do provozu a ty auta pak léta běžně jezdila v soukromých rukou. To je dnes třeba u zmňované Fabie vpodst. nemožné - u profi přestaveb bohužel / u nebezpečných zbastlenin bohudík. Za znalce úprav Škodováckých motorů léta platil Zdeněk Janda z Cimbu a určitě není jediný. Určitě pak dej vědět, jestli něco nového zjistíš 🙂

Pro turbo bude asi lepší více ventilů, neboť se tam dá nacpat více vzduchu. Motory jsou zřejmé celé jiné, no někde kdysi myslím zmiňovali zejména nové olejové čerpadlo a pak že jsou ložiska a možná i klikovka montážně sladěny s blokem. 

O bastlení turba na 1.4 MPI je zde již dávno jedno téma.

 

 

A co se rozdílů týká, hledej, na fóru jsou i škodovácké učební manuály o těchto motorech.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.