shmaic Vloženo 24. Říjen 2024 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2024 (editace) Ahoj, už jste někdo měnili silentbloky motoru a převodovky? Vaculík o tom básnil.. skutečně pozoruji, že to celé tak nějak víc vibruje (139000km), spojka pomohla ale furt to trochu vibruje.. Zajímají mě zkušenosti ostatních, co brát, nebrat, cena práce.. Dík. Editováno: 24. Říjen 2024, autor: shmaic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna Já jsem si to měnil sám když mělo auto 120K km a silentblok byl zcela vytržený a neplnil funkci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna @LosDavos ahoj, a který konkrétní byl vytržený??? Jsou tam přeci jen 3 uchycení.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 19. Ledna Sdílet Vloženo 19. Ledna (editace) Na převodovce. U motoru byl ok a jde vizuálně zkontrolovat. Kontrolu na převodovce udělat nejde musí se vyjmout. Po vyjmutí silentbloku na převodovce bylo hned jasné že už je zceka K.O Editováno: 19. Ledna, autor: LosDavos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferokulda Vloženo 20. Ledna Sdílet Vloženo 20. Ledna LosDavos: Měnil si silentbloky i na motoru, nebo jen na převodovce? Je to složité je vyměnit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 20. Ledna Autor Sdílet Vloženo 20. Ledna Díky za reakci. Nějaké utahovací momenty jsi řešil a nebo to dotáhnout co to jde? Motor mi už nějakou dobu létá tam a zpět, budu to muset řešit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 20. Ledna Sdílet Vloženo 20. Ledna (editace) Měnil jsem silentbloky i na motoru. Nový silentblok byl výrazně méně gumový/měkký než původní, ale utržený nebyl. Výměna na motoru je poměrně jednoduchá. Motor jsem zespodu podepřel heverem a mírně přizvedl. Celá výměna trvala přibližně 30 minut. U převodovky to bylo složitější. Opět jsem převodovku podepřel a mírně přizvedl. Musel jsem demontovat baterii i její držák. Kromě toho překážel plastový okap, ve kterém vede kabelový svazek. Ten jsem uvolnil a lehce odsunul stranou, abych se dostal ke šroubům, které drží silentblok. Přístup ke šroubům byl poměrně komplikovaný, a celá výměna tak trvala asi dvě hodiny. Jak už jsem zmínil, po demontáži jsem zjistil, že část silentbloku, která drží převodovku, byla zcela utržena od dílu upevněného na karoserii. Po výměně zmizely vibrace. Hlavním důvodem výměny silentbloků byla vůle při akceleraci a deceleraci a hluk/cvaknutí, který to doprovázel. Vůle v soustavě při akceleraci a deceleraci se po výměně zlepšila přibližně o 70 %. Silentbloky tedy splnily svůj účel, ale vůle zcela nezmizela. Myslím, že už se jedná o vůli přímo v převodovce. Na druhou stranu hluk/cvakání/mlácení/vibrace zmizelo úplně. Utahovací momenty jsem neřešil, dorval jsem to na na prasáka skoro krev, protože se to i hodně špatně povolovalo. Měnil jsem to v létě a od té doby jsem najel 20K km a zatím nic neupadlo a stále nic nemlátí. Jsem spokojen. Editováno: 20. Ledna, autor: LosDavos 1 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 21. Ledna Sdílet Vloženo 21. Ledna Tak já měnil zatím jen Akcelerační vzpěru dole pod motorem. Po vyjmutí bylo vidět, že ta guma je na boķách vytržená (nájezd 65 000). Motor se dost hýbal vpřed i vzad. Koupil jsem i ostatní dvě uložení na výměnu, čekám jen na teplejší počasí. Z toho uložení u baterie mám trochu obavy, zda to zvládnu. U rozvodů to vypadá že to půjde dobře.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 21. Ledna Sdílet Vloženo 21. Ledna (editace) Není třeba mít žádné obavy, chce to jen trpělivost. Jedná se pouze o demontáž jednoduchých dílů. Pro jistotu si můžeš postup průběžně fotit, ale myslím, že zpětné sestavení je prakticky nemožné udělat špatně. Jediné, co mi dělalo trochu starosti, byl kabelový svazek pod baterií. Nepodařilo se mi najít všechny spony, které ho drží, takže jsem ho musel překonat trochu silou. Akci jsem spojil s výměnou oleje, aspoň měl čas pořádně vykapat a také s výměnou oleje v převodovce. Mimochodem, výměna oleje v převodovce výrazně zlepšila kvalitu řízení vozu. Z převodovky jsem vypustil pouze 1,5 litru oleje, a to přes čepy řazení, jak doporučuje Sixta. Olej, který jsem vypustil, vypadal doslova jako asfalt. Následně jsem nalil nový olej v množství 2,3 litru, a převodovka začala fungovat velmi hladce. Dokonce i za studena je nyní možné řadit naprosto bez námahy. Editováno: 21. Ledna, autor: LosDavos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 21. Ledna Autor Sdílet Vloženo 21. Ledna Super, velmi díky za toto pozitivní sdělení. Tu reakční vzpěru jsem našel pouze Vika, ostatní (motor, převodovka) lemfoder. Tak snad to ta Vika nedo* ještě víc. Na youtube je k tomu video s jedničkovou fobií, vypadá to dost podobně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 21. Ledna Sdílet Vloženo 21. Ledna @LosDavos tak já do toho půjdu a vyměním i zbytek.... ale jak píšeš, raději budu i fotit.... S tím olejem v převodovce jsi mne navnadil abych to také udělal... @shmaic já tu akc. vzpěru bral ve orig. škoda. Jelikož mám číslo 6c0 199 851 N a když jsem hledal mimo orig. škoda, tak mi řekli, že nemají s tím N na konci, že mají jiné a nemohou mi zaručit, že to bude sedět.... bylo to 1000 dražší, ale jistota.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 24. Ledna Autor Sdílet Vloženo 24. Ledna Takže abych to shrnul, bavíme se o těchto dílech? Převodovka - 6Q0 199 555 AS Motor - 6C0 199 262 E Vzpěra - 6C0 199 851 N Je to tak? Přes autobaterii mi ještě vede hadice od reduktoru lpg uff 🙂 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JendaII Vloženo 24. Ledna Sdílet Vloženo 24. Ledna (editace) Všechny čísla souhlasí😃 Mám to stejně.... Editováno: 24. Ledna, autor: JendaII Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 24. Ledna Autor Sdílet Vloženo 24. Ledna Díky. Pak se můžeš pochlubit montáží. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 29. Ledna Autor Sdílet Vloženo 29. Ledna Tak mám za sebou vzpěru a převodovku. Motor si nechám na jindy. Kabelový svazek v cajku, fotil jsem krok po kroku, co jsem odmontovával, podle toho jsem pak postupoval zpět. Bylo nepříjemné Dotahovat ten zadní šroub držící silentblok na karoserii. měl jsem místo tak na 1/7 otáčky, takže to trvalo třeba 20 minut. Plus bylo vlastně celkově nepříjemné chytat závait do nového silentbloku. Nájezd 146000, původní silentblok byl jako prsa staré indiánky. Pocitově je to auto jako nové, jsem zvědav, co ještě udělá ten silentblok motoru. Nelíbilo se mi dílenské zpracování ani původních ani nových dílů, hnusné sváry, místy chyba laku. Ale účel plnit budou. Jdu se ještě projet:-)) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
turboagresive Vloženo 31. Ledna Sdílet Vloženo 31. Ledna Ahoj shmaic. Tiez budem menit. Daval si teda lemfoder? Lebo je divne, ze origo je skoro 3x drahsie🤔😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LosDavos Vloženo 31. Ledna Sdílet Vloženo 31. Ledna (editace) Ahoj, Já jsem dával Lemförder na převodovku, ale musím říct, že ve zpracování nebyl podobný originálu. Dokonce bych řekl, že kvalita gumy a celkového provedení byla spíše podprůměrná. Na motor jsem použil díl od Swagu, protože díl od Lemförder stál nesmysl. Swag byl na první pohled totožný s originálem. V místě, kde má být logo VW, bylo dokonce vidět, že bylo zbroušené. To mě vede k domněnce, že SWAG je ve skutečnosti původní díl, jen rebrandovaný. Na druhou stranu, originální díl taky moc dlouho nevydržel, takže bych se tím zbytečně netrápil. Za mě je nejlepší volbou najít něco s rozumným poměrem cena/kvalita. Z mé zkušenosti bych řekl, že ten Swag byl lepší volba. Editováno: 31. Ledna, autor: LosDavos Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shmaic Vloženo 2. Února Autor Sdílet Vloženo 2. Února (editace) VID_20250202_111647155~2.mp4 Tak už mám za sebou i druhou stranu, vše ok. Dával jsem uložení převodovky a motoru Lemforder - šlo vidět že se jedná o jeden o ten samý díl jako to co jsem z toho vytáhl. Take to bylo zbroušené - aftermarket. Vzpěru jsem vzal corteco - přišla mi dost podobná, možná o něco hnusnější než to, co jsem vytáhl. Pocitově je to nové auto. Původní díly byly velmi jeté, obzvláště u uložení motoru to bylo ko. Editováno: 2. Února, autor: shmaic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 24. Února Sdílet Vloženo 24. Února Chlapi dotaz ? Když budu měnit spodní reakční vzpěru a auto bude předkem najeté na nájezdech. Nebude problém při montáží, že se převodovka vůči karoserii pohne ? Zvedák nebo jámu aby auto stálo rovně nemám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom01 Vloženo Pátek v 04:03 Sdílet Vloženo Pátek v 04:03 (editace) Zda vadí při této montáži auto nakřivo na nájezdech, to nevím. Ale když jsem vloni měnil převodový olej u 1,0 TSI na nájezdech (nic jiného taky doma nemám), tak při plnění jsem zjistil, že auto potřebuji dostat do roviny (nevím kdo vymyslel absolutně nepřístupný plnicí šroub zezadu almary nad napravnicí, ale to sem nepatří). Podumal jsem, nasadil vzadu kouli a za ni panenkovým heverem postupně zvedal zadní část a zadní kola postupně podkládal širokými a plochými špalky, panenku taky. Sice trochu pakárna, ale asi natřikrát jsem auto do roviny takto dostal. Rapid byl celý cca čtvrt metru nad zemí 😆. Takže tereticky pokud bych měnil tu reakční vzpěru, tak pro klid duše bych si auto takhle do roviny dal. Druhá možnost, co mě tehdy napadla, byla sbušit z fošen druhé nájezdy s delší horní vodorovnou plochou, najet na ně až na doraz, dát druhé nájezdy k zadním kolům a couvnout na ně tak abych zadkem vyjel nahoru tak abych předkem nesjížděl už dolů, ale to se mi zdálo pracnější, komplikovanější a i postrkování motorem po dvojich nájezdech už dost riskantní. Někdo má třeba šikmou nájezdovou rampu, dá si na ni nájezdy a směrem dolů najede na ty nájezdy a tím si dá auto vlastně do roviny, což je geniální, ale tento "kopeček" doma nemám 🤔 Editováno: Pátek v 04:03, autor: tom01 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo Pátek v 08:53 Sdílet Vloženo Pátek v 08:53 je to jedno kedze mas dane dva pevne body medzi ktore ju srobujes ... budes si musiet motor potiahnut aby si trafil zavity to je vsetko 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.