Přejít na obsah

2.0 TDI - Přibývá olej


petry

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám Superb III (2023) s motorem 2.0 TDI, 110kw, automat a začal mi přibývat olej. Cca před týdnem se mi objevila kontrolka motoru, že mám nad maximum oleje v nádrži. Tak jsem zajel do servisu a tam mi řekli, že mám v oleji naftu, ale že olej vypadá ještě dobře. Olej mi teda jenom upustili a řekli, že jezdím krátké jízdy a že se motor (nebo dpf) musí nějak regenerovat a taky, že mám jezdit delší trasy cca. 15min jízdy při 2000-3000 otáčkách. Každopádně mají pravdu, protože diesel není na krátké jízdy, ale mám občas týdny, kdy jedu na den max. 3km a tak jsem je poslechl. Jezdil jsem 3 dny, a to každý den 50-70 km na sport režimu no a kontrolka je zpátky. Nechápu jak je to možné, a chtěl bych se zeptat proč to tak je, nebo jestli je chyba někde jinde, protože za 2 - 3 měsíce, co mám tohle auto jsem najel 4000 km, což mi přijde docela dost.

 

Předem děkuji za odpověd a omlouvám se za trochu rozsáhlé téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, denial napsal:

a ako druhe si hned zisti, kedy ti auto regeneruje dpf

A to se prosím udělá jak? Vrtá to hlavou nejen mně, ale i milionům dalších uživatelů...

 

VAG má "interní" obochacení směsi, ne další vstřikovač. Pokud jezdíš častěji takovou vzdálenost ve Sport, regenerace by měla doběhnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, denial napsal:

LOL. to sa pozreli na olej a povedali, ze je OK a staci odpustit? 

ako prve si mal tvrdit, ze auto pouzivas vzdy vyhradne podla navodu na pouzitie.

a ako druhe si hned zisti, kedy ti auto regeneruje dpf a vtedy NIKDY nevypinaj motor.

No ale mně se tam žádná kontrolka, ani žádné upozornění neukazuje, že zrovna teď se regeneruje dpf a v návodu o tom nic napsáno není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, koudy_123 napsal:

Tak treba si koupis stekr do diag. zasuvky. Na mobil si nainstalujes VAG DPF a hlidas si to. To neni zadna veda.

To mě ani nenapadlo, ale mohl by to být dobrý nápad. Nevíš náhodou, jaký by jsem měl koupit adaptér, aby to sedělo jak s aplikací, tak zároveň s motorem?? Nedaří se mi to najít :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

85 eur za jednoucelove zariadenie mi pride *riadne* moc, ked za taku sumu sa da kupit 5 bluetooth obd adapterov ...

k tomu niektore dpf aplikacie do mobilu su zadarmo

a cez obd adapter sa daju aj vycitat chybove kody z roznych rj, aj mazat, co tu asi nehrozi

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 19. 11. 2024 na 17:28, petry napsal:

To mě ani nenapadlo, ale mohl by to být dobrý nápad. Nevíš náhodou, jaký by jsem měl koupit adaptér, aby to sedělo jak s aplikací, tak zároveň s motorem?? Nedaří se mi to najít :D

Nepatri to sem, ale... Lup stekr CARISTA (.treba na amazonu) a sezen apku VAG DPF.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Regenerace zjistuju z obrazovky stav vozidla -> info StartStop kde je napsano nutny beh motoru, dalsi je bezici sahara na plny kule... Nicmene k dotazu opravdu v roce 2023 stale regenerace zvysuje hladinu oleje? Pokud ano musi bezet vicemene porad a pak je v haji vstrik, egr nebo turbo... udelal bych poradnou diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...