Přejít na obsah

Znáte tyto škodovky?


ritchie

Doporučené příspěvky

Tak jako sem se nepreregistrovaval.... asi se me pletes s nekym jinym... Jinak my by sme tu meli co jist, ale asi to nema cenu se hadat s tebou... Jen sem opravoval nepravdu, ze mraky skodovek se nedostalo do vyroby kvuli Ivanovi

Obávam sa, že šíriš dezinformácie - práveže veľa vecí sa nemohlo dostať do výroby, pretože nikto z celej RVHP nemohol vyrobiť lepšie auto, než mali Rusi. V Škode sa mohlo vymyslieť hocičo, neprešlo to cez "výbor"... Info z prvej ruky, otec dlhé roky pracoval na vývoji v AZNP kol5 Škoda, že som bol ešte malý a skôr ma zaujímali angličáky a autobus ŠM-11 na baterky, než to, čo robí tato v práci :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo zrcátka jsou z favorita a hlavice řadící páky taky nejspíš. Buď je to jeden z pozdnějších exemplářů, nebo už měli určité díly vyvinuté na favorita dávno...

Některé díly, které zde zmiňuješ byli vytvořeny již před výrobou favoritu. Protože na Favorit byl velmi dlouho vyvíjený podvozek, který pocházel z řady Š 780, byl v prvních prototypech dokončen (včetně karosérie) roku 1980. Původní karosérie byla použita pouze v prototypech Š 781 SV 1 a SV 2. Byla použita z projektu Š 762 P2. Následující karosérie Navrhl jaroslav Kindl.

Maketa vozu Š 781 testovaná v anglickém aerodynamickém tunelu a zkušebním ústavu MIRA.

24737.jpg

Jedny z posledních změn navrhla firma Porsche, která navrhla několik úprav k potlačení hluku a vibrací. Stalo se tak během testování v Weissachu při srovnávacích jízdách s VW Golf a Seat Ibiza, kde dosáhl projekt velmi příznivých výsledků. Poslední prototyp, na kterém byly již použity úpravy od Porsche byl konečným výsledkem projektu a byla proto požádána firma Ital Desing, aby vytvořila karosérii. V té době ale Ital Desin hostil japonskou delegaci a usoudil, že by nebylo pro firmu příhodné vidět je se "patlat" s Čechoslováky. Nabídku hned na to přijala firma Bertone, která sídlila též v Turíně. Bohužel pro ně byl dány rozměry předních světlometů a zadních světlometů (aby správně odváděli teplo vyzařované žárovkami, které by roztavili teplu méně odolný plast).

Interiér a zrcátka byla vyrobená nezávisle na designovém studiu a zakomponovaná do prvních prototypů a první skončil v při testovaném nárazu do bariéry.

Pokud zde zmiňujete, že některé díly byly na Favorita vyrobeny již dříve, tak máte samozřejmě pravdu, protože se nemuselo investovat do vývoje a výroby forem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 3 týdny později...
A když jsme u toho Favorita - Forman 1600 75kW:

By mě zajímalo, jak to brzdilo z dvouset s těmi bubny vzadu...

geogri přestaň vkládat ty fotky na úchylnej obrázekhek a dávej je sem jako přílohu ;)

jinak nevidím na bubnu nic špatnýho, buben má větší účinost než kotouč, jen se blbě chladí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A když jsme u toho Favorita - Forman 1600 75kW:

By mě zajímalo, jak to brzdilo z dvouset s těmi bubny vzadu...

Jo tak nefalšovaná škodovácká šestnáctistovka-to nemá chybu. Jestli dobře vidím, tak čtyřbodové vstřikování...rozdělovač zboku. Je to motor dost podobný 1,6 55Kw. Dlouho jsem zuřil proč ho nedávali do Feldy a později i Octavie. Jenže motorárna byla vybavená na škodovácké OHV a předělat výrobu by asi byl finančně dost náročný manévr, takže převzali už vyvinuté a odzkoušené motory z německa- tedy 1,6 55Kw a pak i 1,6 74Kw. Je ale fakt že s tím AEE je dost podobností, předpokládám, že česká 1,6 má hliníkový blok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...