Přejít na obsah

Spojka


Bery

Doporučené příspěvky

Ahoj všem.mám dost zavažný problém.Dneska jsem ještě Octavii 1,6 55Kw normalne odjel a přijel všechno ok.A za zhruba dvě hodiny jsem zase nastartoval auto tak jsem se rozjel na jednicku, ale to byl konec.Když jsem chtěl zařadit dvojku atd. tak už to nšlo.Zustalo to na neutralu.Spojkovy pedal klade stejný odpor vypadá jako neporušený, ale rychlosti nejdou zařazovat.Prostě konec.Když přitlačím už hodně jde to přez zuby.Nejde ani zpátečka.Prostě jako by tam spojka nebyla.Netušíte co se děje tak najednou???? je tohle možné? Viditelně jo. :angry::angry::angry::kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem.mám dost zavažný problém.Dneska jsem ještě Octavii 1,6 55Kw normalne odjel a přijel všechno ok.A za zhruba dvě hodiny jsem zase nastartoval auto tak jsem se rozjel na jednicku, ale to byl konec.Když jsem chtěl zařadit dvojku atd. tak už to nšlo.Zustalo to na neutralu.Spojkovy pedal klade stejný odpor vypadá jako neporušený, ale rychlosti nejdou zařazovat.Prostě konec.Když přitlačím už hodně jde to přez zuby.Nejde ani zpátečka.Prostě jako by tam spojka nebyla.Netušíte co se děje tak najednou???? je tohle možné? Viditelně jo. :angry::angry::angry::kuk:

no nemáš třeba jen přilepenou lamelu? Se mi tohle taky na jednom autě stalo, když jsem myl motor. A jde ti tam ta rychlost na místě bez motoru?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem.mám dost zavažný problém.Dneska jsem ještě Octavii 1,6 55Kw normalne odjel a přijel všechno ok.A za zhruba dvě hodiny jsem zase nastartoval auto tak jsem se rozjel na jednicku, ale to byl konec.Když jsem chtěl zařadit dvojku atd. tak už to nšlo.Zustalo to na neutralu.Spojkovy pedal klade stejný odpor vypadá jako neporušený, ale rychlosti nejdou zařazovat.Prostě konec.Když přitlačím už hodně jde to přez zuby.Nejde ani zpátečka.Prostě jako by tam spojka nebyla.Netušíte co se děje tak najednou???? je tohle možné? Viditelně jo.  :angry:  :angry:  :angry:  :kuk:

no nemáš třeba jen přilepenou lamelu? Se mi tohle taky na jednom autě stalo, když jsem myl motor. A jde ti tam ta rychlost na místě bez motoru?

Jo kdyz vypnu motor tak vsechny rychlosti jdou v pohode, ale kdyz ho zapnu a vsechno se toci tak uz nezaradim zadnou.A vsiml jsem si jak jsem to zkousel znova tak nachvili to fungovalo jak ma, ale po chvilce to zacalo blbnout zase a zadna rychlost pri bezicim motoru zaradit nesla.Kdyz ovsem motor vypnu tak muzu zaradit vsechny.Kdyz to nejde tak i ten spojkovy pedal se mi nakonec zda ze jde vic tezko.Normalne kdyz bylo vse ok sel lehceji.Je v nem ted citit vetsi odpor a rychlosti proste zaradit nejdou.Zeby lamela???? nebo pritlacny talir? Zadny zvuk nikde neni slyset.Ticho jako by bylo vse ok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem.mám dost zavažný problém.Dneska jsem ještě Octavii 1,6 55Kw normalne odjel a přijel všechno ok.A za zhruba dvě hodiny jsem zase nastartoval auto tak jsem se rozjel na jednicku, ale to byl konec.Když jsem chtěl zařadit dvojku atd. tak už to nšlo.Zustalo to na neutralu.Spojkovy pedal klade stejný odpor vypadá jako neporušený, ale rychlosti nejdou zařazovat.Prostě konec.Když přitlačím už hodně jde to přez zuby.Nejde ani zpátečka.Prostě jako by tam spojka nebyla.Netušíte co se děje tak najednou???? je tohle možné? Viditelně jo.  :angry:  :angry:  :angry:  :kuk:

no nemáš třeba jen přilepenou lamelu? Se mi tohle taky na jednom autě stalo, když jsem myl motor. A jde ti tam ta rychlost na místě bez motoru?

Jo kdyz vypnu motor tak vsechny rychlosti jdou v pohode, ale kdyz ho zapnu a vsechno se toci tak uz nezaradim zadnou.A vsiml jsem si jak jsem to zkousel znova tak nachvili to fungovalo jak ma, ale po chvilce to zacalo blbnout zase a zadna rychlost pri bezicim motoru zaradit nesla.Kdyz ovsem motor vypnu tak muzu zaradit vsechny.Kdyz to nejde tak i ten spojkovy pedal se mi nakonec zda ze jde vic tezko.Normalne kdyz bylo vse ok sel lehceji.Je v nem ted citit vetsi odpor a rychlosti proste zaradit nejdou.Zeby lamela???? nebo pritlacny talir? Zadny zvuk nikde neni slyset.Ticho jako by bylo vse ok.

Asi tě rozebrání nemine :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ovladani ti funguje.....mas kapalinu ?

jj kapalina tam je kontroloval jsem to hned. no kazdopadne v nestesti tak trochu aspon me tesi to, ze uz delsi domu jsem stejne potreboval vymenit synchron na druhe rychlosti tak me to konecne dokopalo a udela se to prijednom.necham udelat generalku prevodovky u znameho a spojku rozebere taky a koukne co ji chybi.Kdyz uz s tim bude tolik roboty tak necham vymenit raci i sroubky :blbec: at uz je to udelane poradne, protoze kdyz uz se ma rozebrat pulka predku auta tak at uz se udela vsechno co ma a poradne.Doufam, ze pak spojka uz prezije to auto.podle me je to mozna i zpusobem jizdy jakym se zrejme zachazelo s autem predemnou.Jestli predtim nekdo kazdou chvili protacel kola aby machroval a nebo radil jako zavodni jezdec tak se nedivim, ze spojka odesla pri cca. 120000 km. A podle me kdyz je vadny synchron i v prevodovce ten co je namahany nejvic (tedy druhy rychlostni supen) tak je videt a lze si vydedikovat,ze s tim asi nekdo jezdil jak hovado.Jinak je auto ok, ale bohuzel je to jen auto a opravovat je vzdycky co.Hlavne jak to clovek ceka nejmin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jestli to nebude tím že to nemá poctivách 120tis.Km

kousnuté ložisko dělá kravál ale řadit jde.

No znamy mi rikal ze mel uz v oprave i Octavku TDI s 80 000 a spojka v hajzlu.Ale jak rikal.Vidi to na pritlacny talir.Uvidime.Kazdopadne jsem to vcera jeste nastartoval jednou a uz se dokonce ozyval opakujici se drncivy zvuk ze strany jak je spojka a spojkovy pedal jakoby po seslapnuti a pomalem pousteni pulzuje.Je to citit.Takze to bude s nejvetsi pravdepodobnosti krasny pozdrav spojky.Nejhorsi na tom je ze ted asi napadne snih a v takovem pocasi se s tim tahat to je na prd.Nejde s tim totiz jet motor se toci,ale to je vse spojka je v haji takze pockam co bude a musi me znamy odtahnout.To je zas situace. :blbec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se přesně to samé stalo na stařičké Sieře - po rozebrání jsem zjistil, že vylítly dvě pérka ve spojkové lamele - ale to auto byl r. 82 takže nevím jak vývoj těchto dílů pokročil.

Nevím jak v Sieře v té době bya spojka ještě asi na lanko.Teď už je tam hydraulika, ale myslím si, že krom samozřejmě možná "kvalitnějších" materiálů je základ spojky pořád stejný.Lamela má pořád ty pružiny, přítlačný talíř plní taky tu samou funkci jako předtím.Takže bych se vůbec nedivil, kdyby to bylo něco podobného.V pondělí s kolegou auto odtáhnu do servisu tak uvidím co mi řeknou.Každopádně jsem už koupil celou spojkovou sadu na Oktu tak budu chtít ať to vymění už samozřejmě celé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tak už se ví čím to je spusobeno?Držím palec at to není ranec. :doh

Zatím bohužel ne. Auto jsem tam dal v pondělí ráno a podle smlouvy v úterý v 17:00 to mělo být hotové.Volal jsem tam, ale rekli mi, že ještě jim něco neprišlo poštou tak že se mi ozvou jak to bude.No dneska ve čtvrtek pokud mi nezavolají během dne tak tam zavolám sám jestli můžu vůbec počítat s autem na pátek a víkend. Uvidím co mi řeknou. :blbec:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konečně oprveno. Byl to přítlačný talíř ve spoéjce.Ale vyměnili všechno.Komplet celou spojku krom setrvačníku a jelikož jsem mel problémy i v převodovce s řazením dvojky přes "zuby" při rychlejším řazení tak vyměnili i synchrony z 1-2 a pak z 2-3 rychlost jelikož už taky byl před koncem a všechno je ok... Tolik tedy jestli to někomu do budoucna může pomoct. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konečně oprveno. Byl to přítlačný talíř ve spoéjce.Ale vyměnili všechno.Komplet celou spojku krom setrvačníku a jelikož jsem mel problémy i v převodovce s řazením dvojky přes "zuby" při rychlejším řazení tak vyměnili i synchrony z 1-2 a pak z 2-3 rychlost jelikož už taky byl před koncem a všechno je ok... Tolik tedy jestli to někomu do budoucna může pomoct. ;)

a cena ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj povim proc ne jen nejsem na netu porad... Takze bylo to v original servise Skoda.Mel jsem z toho celkem depresi kolik bude cena ale nakonec to nemylo tak spatne si myslim. Menil jsem celou spojkovou sadu VALEO (pritlacak, lozisko,lamelu i sroubky :-) ta me stala u znameho bez marze 3100,- no a zbytek uz delal servis. Takze co udelal servis: Kompletne vymenili vnitrek SPOJKY a pak mi prijednom jeste na me prani rozebrali prevodovku a udelali generalku. Vymenili mi tam (na me prani) dva opotrebovane synchrony z 1-2 a z 2-3 rychlost. Jeden synchron stal origos skoda cca 625,- takze 2x synchron 1250 kč, oprava cele spojky 2000,- generalka a prace na prevodovce 2000 ,- nový prevodovy olej tam dali Castrol 2L 1000kč takze plus nejake malickosti jako tesneni a spol to vyslo na nejakych 6400,- bavil jsem se se znamym co dela automechanika takoveho domaciho a rikal mi sam, ze je prekvapeny celkem obstojnou cenou, protoze pocital vic na origos servis.A ja jsem taky spokojeny, protoze jsem pocital ze mi udelaji generalku prevodovky a spojky za aspon 6000 jen prace a tak uz to bylo i s materialem.Nehlede na to, ze prevodovka a synchrony jsem sveril radeji servisu a ne do garaze znamemu, protoze uz on sam me upozornoval na to, ze prevodovka neni sranda a neni to o tom, ze se vysypou kolecka a pak se to posklada jako lego.Je u toho treba vetsi odbornosti.Tak jsem byl rad.Slape to uzasne.Jako nove.Rychlosti tam padaji samy i rano jak je zima.Snad to uz prezije to auto. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...