Přejít na obsah

Jak rozleštit přední světla


Majký

Doporučené příspěvky

Dělal jsem to 1200 - 2000 - leštěnka na auto a vrtačkou rozleštěno a výsledek ok, i bylo vidět, jak lak mizí. Sem tam je navoskuju. Je možný, že za nějaký čas budou KO, ale bez toho leštění by byly už teď, takže je člověk za velmi malé náklady vytáhne hrobníkovi z lopaty a co vydrží navíc je plus.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusí to být vždycky tak! Viz. ceník na www.renovacesvetlometu.cz. Celková renovace obou předních světel vychází jako ta jedna sada a výsledek, především životnost je někde jinde....

Dovolím si tentokrát a vyjímečně souhlasit s tím,že pokud je firma seriozní,je lepší světla svěřit jí.Také jsem měl cukání,že nakoupím všechny ty brusné papíry a serepetičky co na světelnou údržbu jsou třeba a dám se do toho,ale....pak jsem potkal ceduli s nabídkou renovace světel za 300kč jedno i s fotkama a bylo rozhodnuto.Ráno jsem tam auto dal v poledne vyzvedl a světla nepoznával.Byly jako nové a né,že bych byl línej,ale tak jako ani bych to nejspíš nezvládl.Mě to za těch 600kč stálo,ale je to každého věc,jak se k tomu postaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Když se někdo neobtěžuje číst předchozí stránku...

Pouhý MECHANICKÝ ODSTRANĚNÍ POVRCHOVÝ VRSTVY krycího "skla" světlometu mu spíš ublíží než aby mu dlouhodobě prospělo. Každej výrobce světlometů totiž na základní tvar výlisku "skla" ještě před kompletací nanáší vrstvu speciálního "anti UV" laku, kterej filtruje dopadající záření a brání tak "fotosenzitivní degradaci" toho plastu (polykarbonátu). Projevem vlastní ochranný funkce je právě to zažloutnutí lakový vrstvy. Když se ta vrstvička odbrousí a odleští, MĚLY BY SE KRYCÍ PLASTY ZNOVU POKREJT NOVOU VRSTVOU UV-OCHRANNÝHO LAKU, aby během další doby nedocházelo k UV-degradaci samotnýho plastu. Samotnej plast bez toho laku se během pár roků rozpadne a nebude k ničemu...

 

 

Když on ten lak právě chrání plast pod sebou tím, že sám sežloutne - v celý tloušťce. Aby světla nebyly žlutý, musí se lak odstranit a nanést novej. A protože to odstraňování není bezbolestný, polykarbonát se při něm poškodí (poškrábe), protože lak je navrženej a z výroby nanesenej tak, aby na polykarbonátu opravdu držel.

 

Tudíž nejdřív odstranit lakovou vrstvu, která už svou práci splnila, pak odstranit stopy po tom odstraňování a docílit na polykarbonátu povrchu, jako by byl čerstvě vylisovanej - a pak vytvořit novej nános UV ochrannýho laku.

 

Kdo jen odrbe starej lak a přeleští polykarbonát docílí jen toho, že mu během pár následujících let zdegraduje i ten kryt v celý tloušťce - a pak se při sebemenším nárazu rozkřápne jako kalený boční okýnko.

 

Takže odbrousit - klidně - ale vzápětí hned nalakovat. Dělal jsem před cca 10 lety ve výrobě těch "skel" u subdodavatele HELLy Mohelnice, ne sice přímo pro škodovky, ale na Mercedesy Vito a Sprinter, na náklaďáky DAF/Leyland nebo třeba tahače Rencek Magnum. Materiál je na všecky "skla" stejnej, je to vysokomolekulární polykarbonát s obchodním názvem MAKROLON a "povrchovka" před montáží je na všecky "skla" taky stejná - ochrannej lak s UV filtrem, stříkanej na povrch skoro okamžitě po zchladnutí materiálu... Bez toho nalakování má "sklo" životnost pár let - s nalakováním klidně 10-15 roků.

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže radíte vzít to rukou? Vezmu to tedy 1500 a 2000 rukou. Pak mám na to pastu + na doleštění tempo vrtačkou.

 

A co pak tedy? Vosk nebo přestříkat nějakým lakem? Byl bych docela rád aby mi ta světla ještě pár let držela pohromadě. Hoďte rovnou pdkaz na nějaký přípravek abych věděl co koupit.

 

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahoj, udelal jsem par obrazku mych svetlometu, kde se mi objevilo nasledujici. zacina to na spodku svetlometu po jeho cele delce a vzlina to nepravidelne vzhuru. Tvarove na obou svetlometech stejne. Neni to tedy v jedne vysi. Ma to tvar U.
Nejdriv jsem si myslel, ze jde o nejakou necistotu zevnitr, ale cim dal vic si myslim, ze je to zvenci a mohla by pomoci klasicka renovace svetel. co myslite?
diky

 

 

SAM_3559.jpg

 

SAM_3558.jpg

 

SAM_3556.jpg

 

SAM_3555.jpg

 

SAM_3551.jpg

 

tady jsem se pokusil znazornit linii mezi cirou a "spinavou" casti svetla.

 

linie.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdřív ty světla  POŘÁDNĚ UMEJ. Tohle vypadá jako že to je bordel nalepenej na vrchu krycího polykarbonátu. Pokud to nepůjde umejt, pak je možný že to je skutečně podřený - a to mechanicky, bordelem nalítávajícím na světla ze silnice - ten bordel zvedá aerodynamický proudění pod autem PŘED TEBOU...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Čaute lidi, trochu jsem si to pročetl a tím že mě čeká technická a přes světla již takřka nejdou vidět žárovky, musel jsem na tom taky zapracovat a pokud možno, ne do toho vrážet zbytečně moc. Protože nemám garáž a ani aku vrtačku pro leštění, jel jsem to ručně.

 

 

1. očistit světla vodou s mýdlem

2. očistit hrubé nečistoty technickým lihem

3. "šmirglem" s hrubostí 2000 sjel pod lehkým tokem mýdlové vody světlomety, kruhovitým pohybem. Potom jsem ještě přidal hrubost 3000.

4. Nanesení pasty na světlomety (Colgate whitening - opravdu to funguje). Chvíli nechat pracovat. Pak umýt mýdlovou vodou, opakovat a rozestírat po světlometu kruhovým pohybem - dokud světlomet nebude uspokojivě průhledný.

5. Očištění od pasty, nanesení nějakého vosku (já použil nějaké leštidlo od známého, stačilo málo a pořádně rozleštit). Výsledek na fotkách. První toky mají pravé světlo (z pohledu proti autu) nevyleštěné pro srovnání rozdílů.

 

 

IMG_20160324_154355.jpg

IMG_20160324_154424.jpg

IMG_20160324_154436.jpg

IMG_20160324_162556.jpg

Editováno: , autor: Durannn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdarec,

nechci zakládat nové téma, můžete mi doporučit firmu či človíčka, který se přímo zabývá renovací světlometů? Vím, google, ale potřeboval bych již nějaké zkušenosti s konkrétní firmou či člověkem, který to dělá. Nejlépe v okolí Ostravy či Havířova.

Děkuji a Fabii zdar! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdarec,

nechci zakládat nové téma, můžete mi doporučit firmu či človíčka, který se přímo zabývá renovací světlometů? Vím, google, ale potřeboval bych již nějaké zkušenosti s konkrétní firmou či člověkem, který to dělá. Nejlépe v okolí Ostravy či Havířova.

Děkuji a Fabii zdar! :kol-47:

Sada za 300 Kč, hodina a půl času a práce a světla jsou jako nová. https://www.youtube.com/watch?v=aDBGporD3WI

Koupil jsem to na http://eshop.rowax.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdaréc,po delším rozhodování jsem i já dnes leštil.CAREX nad mé očekávání.Borec v servisu-že to mám vypálené zevnitř.Můj SUPERB vypadá 100% x líp a na cestě to jde taky poznat.Jen si říkám,vydrží to ? Mám na tom pouze karnaubský vosk...Jinak Doporučuji ☺

20160830_150046.jpg

20160830_132839.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Leštění předních světel už mám taky za sebou, já použil sadu Rowax basic a výsledek je super! Přikládám fotky - jednotlivé světla před leštěním, 1 světlo hotové + původní stav pro srovnání, 1 hotové + počátek broušení zrnitost 400 (foto s otevřenou kapotou, levé světlo je úplně až mléčné) a foto kde jsou již obě světla hotové -_-

20170811_093612.jpg

20170811_093629.jpg

Světla.jpg

Světla2.jpg

Světla3.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu,

já se jal rozleštit levý světlomet. Brusné papíry a na konec tempo a leštička. Hodně mne inspiroval kolega Ekkar_z_Bastlírny, dodela dost ví a má zkušenosti. Když jsem měl vyleštěno, bál jsem se na ten plast použít jakýkoliv čistič na bázi lihu. I na plexisklo se nesmí žádné lihové čističe používat. Proto jsem to očistil Jarem. Následovalo stříkání UV odolným lakem. Výsledek byl kouzelný. Jenže v současné době se lak začíná pomalu šupinkovitě odlupovat. Vím, co není dokonale odmaštěno, to je problém. Koketuji s myšlenkou světlo přelepit UV odolnou folií, aby nedocházelo k stárnutí plastu. Ano, vím, že folie by neměla být na světle, ale dodatečný lak, také ne. Pokud dojde k poškrábání laku, je to problém, pokud dojde k poškození fólie, sloupne se a nahradí se novou. Pojďme o tom podiskutovat. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...