Přejít na obsah

Proplachnuti pri výměně oleje


mikyhu

Doporučené příspěvky

Takze. Ja som to urobil. Presiel som z polo na plnu syntetiku. Zacala mi zrat olej ako blazniva. Po 5000km som vypustal miesto oleja ropu. V domneni, ze ked tam dam opat plnu syntetiku sa to zlepsi bol omyl. Urobilo to iste. Olej bol cierny a husty. Daval som tam CASTROL TXT SOFTEC 5w40. Opat som sa vratil na polosyntetiku a dava sa to dokopy. Prestala olej papat, je tichsia a spokojnejsia. A samozrejme olej je lacnejsi. Dal som Valvoline. Urob ako myslis, alebo si pockaj na dalsie navrhy a odpovede. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec chtěl bych se zeptat, mám v plánu měnit olej a v motoru mám polosyntetiku a chci tam dát 5W- 40 Je treba proplachovat motor ? Nějakým tim proplachovacím olejem? Diky

Proplachovací olej v žádném případě. Nevypustíš všechno, něco tam zůstane a to znehodnotí nový olej. Jinak pokud jsi tam už měl polosyntetiku, tak bych tam plnou synt. už nedal. Já dávám do své od nova 5W40 Syn Com OMV a nemám problém najeto 100 000.

V naší druhé octě je polosynt a tak jak to říká kolega nade mnou, když jsem tam zkusil dát plnou synt tak se motor zhlučnil a muselo se doplňovat. proto je tam teď opět 10W40

Tato druhá osta má najeto 275 000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptám se proto že jsem kupoval jiný motor a po namontování jsem chvilku jezdil na olej co tam byl a motor byl krásně tichej. Ted´jsem vyměnil olej, dal jsem tam 10W-40 Castrol Magnatec a zdá se mi že motor je ted hlučnější. Tak proto jsem to chtěl vyzkoušet dát tam plnou syntetiku ale jak to tady čtu tak na to asi hodim bobana. Jinak mám motor 1.6 55kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptám se proto že jsem kupoval jiný motor a po namontování jsem chvilku jezdil na olej co tam byl a motor byl krásně tichej. Ted´jsem vyměnil olej, dal jsem tam 10W-40 Castrol Magnatec a zdá se mi že motor je ted hlučnější. Tak proto jsem to chtěl vyzkoušet dát tam plnou syntetiku ale jak to tady čtu tak na to asi hodim bobana. Jinak mám motor 1.6 55kW

Když jsi s tím 10W40 nejezdil dlouho, tak klidně zkus 5W40. A na Castrol se vy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ptám se proto že jsem kupoval jiný motor a po namontování jsem chvilku jezdil na olej co tam byl a motor byl krásně tichej. Ted´jsem vyměnil olej, dal jsem tam 10W-40 Castrol Magnatec a zdá se mi že motor je ted hlučnější. Tak proto jsem to chtěl vyzkoušet dát tam plnou syntetiku ale jak to tady čtu tak na to asi hodim bobana. Jinak mám motor 1.6 55kW

Nech tam tu polosyntetiku, pokud bys to proplachoval a dával tam plnou syntetiku, tak ti to může začít žrát olej a to přece nikdo nechce. Já mám 1.6 74kW a dávám tam též 10W-40 Castrol Magnatec. Bez problémů ..... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tohohle pozor.Zadny motorar nedoporucuje prechazet mezi mineral - polo a plnou syntetikou.Vsechny tyto tri skupiny maji sva specifika a trochu rozdilne vlastnosti.A stare zlate pravidlo pravy,ze pokud byl motor zajizden na polosyntetiku,tak lit jenom polosyntetiku. Add vyplachovani..To bych delal pouze tehdy,ze bych do motoru misto oleje nalil cokoliv jineho nez olej.Porusis vsechny mazaci filmy a to muze mit velice neblahe nasledky zvlaste pokud ma motor uz neco za sebou. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to je mi jasny ja ale myslel jestli to mužu udělat když nevim jakej tam byl olej když jsem ten motor kupoval. Protože se mi zdá že ten motor při zkoušce po namontování (běžel ještě na neměněný olej) byl tišší. Ale už na to prdim necham tam tu polosyntetiku. Jinak diky za odpovědi -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal.....a to preplachnutie tiez nie... pretoze ak sa tam da nejaky pripravok na preplachnutie, tak moze niekedy aj usadnuty karbon preplachnut. A to znamena ze nieco z toho karbonu moze ostat v motore a usadi sa na vyvodovych rurkach kadial ide olej, to znamena ze ak sa tam dostane tak zadrie motor :) mozno som sa nevyjadril celkom zrozumitelne ale hadam ma chapete :))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal...

prečo presne? nejde tam len o nižšie prvé a vyššie druhé číslo- t.j. lepšia viskozita pri nízkych aj vysokých teplotách?? takže bude iné zloženie... a aké dôsledky to môže mať pre motor??

Nejde jen o viskozitu,ale hlavne o to,ze polosynteticky olej je delany trochu jinou technologii a obsahuje i jeste trochu mineralnich prisad,narozdil od full syntetic oleju.To muze mit spatny vliv na tlak oleje nebo na mazani komponent,ktere vyzaduji opravdu cisty olej(hlavne turbo-tam jsou naroky obrovske).A rozhodne nemusi platit ze olej 10W/40 je syntetika!!To muze byt i mineral;-)

Motor vyrobce jiz na urcity typ oleje konstruuje,takze neexperimentujte a lejte tam to,co tam ma bejt a nemuzete nic pokazit. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když přecházíš z oleje na olej(i stejné specifikace), tak by asi bylo dobrý to propláchnout, ale troškou toho oleje kterej tam buděš dávat. Tím nic nezkazíš. Nebo nejlíp, vyměnit olej, a pak ho po třeba 2tkm vyměnit znovu. A máš jistotu, že nemůžeš nic zkazit.

Jinak ti můžu poradit olej Mogul z Parama patřičné specifikace dle auta a budeš myslím spokojený, protože kvalitativně je O.K. a za pěknou cenu. Mně stál do TDI litr tuším 112,-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasim s TomasemB. Mam 1.9TDI,r.v.99, najeto 178tisic,od zacatku jety na Mogul a naprosto bez problemu.Klasicka polosyntetika 10W/40 Mogul Forte GX-FE. Bohate staci..Neni treba davat 350 kachly za litr podobneho oleje,akorat s jinym logem a mrte napisama stylem Full-synthetic,Magnetec a podobny nesmysly...Jak to rika soudruh Zednicek...Nakupujte chytre;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to pročet a jsem z toho jelen. Castrol podle většiny názorů by asi měli přestat vyrábět, každej ho haní tak fakt nevim. Ale tu plnou syntetiku bych chtěl vyzkoušet, co řikáte na značku Agip Sint 2000 10W-40 (prý plná synt.) a nebo Agip Extra HTS 5W-40 nějakej maník to tam docela chválil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

..... a nebo Agip Extra HTS 5W-40 nějakej maník to tam docela chválil.

Já tento olej ve své 1.6 mám a plná spokojenost.

No, on ten Castrol se mně osobně zdá být dosti předražený.

Přesně, Castrol není špatný, ale stejně kvalitní olej koupíš za nižší cenu.

A oleje jsou minerální, polosyntetické, syntetické a plněsyntetické.

Je rozdíl mezi syntetickým a plněsyntetickým olejem.

Pokud motor nežere olej dát 5W40,nebo 5W30, pokud bere olej, tak 10W40

Více info zde: http://www.oleje.cz/ a zde: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=14166

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tohohle pozor.Zadny motorar nedoporucuje prechazet mezi mineral - polo a plnou syntetikou.Vsechny tyto tri skupiny maji sva specifika a trochu rozdilne vlastnosti.A stare zlate pravidlo pravy,ze pokud byl motor zajizden na polosyntetiku,tak lit jenom polosyntetiku. Add vyplachovani..To bych delal pouze tehdy,ze bych do motoru misto oleje nalil cokoliv jineho nez olej.Porusis vsechny mazaci filmy a to muze mit velice neblahe nasledky zvlaste pokud ma motor uz neco za sebou. ;)

Tak teď jsi mě rozesmál. Jaké porušení mazacích filmů? Nezlob se na mě, ale tobě :prc: Díky, že je tady ten smajlík, jinak bych zas dostal 33%. Ne, vážně. Použitím výplachového oleje se samozřejmě žádný "mazací film" (vím, co tím je myšleno, ale výraz je to strašný) neporuší. Výplachový olej slouží k vyčištění cirkulačních cest, kudy proudí olej. Takže i mazacích kanálků apod. Proto nechápu, proč by měl motor, který "už má něco za sebou" mít problém. Pokud mě se týká, já osobně si myslím, že při dnešní kvalitě olejů (pokud samozřejmě člověk mění tak jak má) není potřeba se tím do určitého počtu několika set tisíc km zaobírat. Co jsem si tak o olejích různě přečetl, samy o sobě také ty srač.y rozpouštějí. Možná bych to použil, kdy se motoru něco stalo a musel se rozebrat. A to jen tak preventivně. Toť můj názor.

Editováno: , autor: Berry
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal...

prečo presne? nejde tam len o nižšie prvé a vyššie druhé číslo- t.j. lepšia viskozita pri nízkych aj vysokých teplotách?? takže bude iné zloženie... a aké dôsledky to môže mať pre motor??

Samozřejmě, že můžeš přejít. Olej prostě jen musí splňovat požadovanou normu danou výrobcem auta. Nic víc a nic míň. Prostě, když máš na to, abys přešel na dražší olej, klidně můžeš. Ale pravda je ta, že spousta z nás má tu zkušenost, že starší motor při přechodu z polo na plnou začne víc žrát olej. Je to tím, že starší motor už má větší vůle a plná synt. je zřejmě o něco méně hustá, když se zahřeje na provozní teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

CAUKY, S TOU PŘEDRAŽENOU CENOU OLEJŮ CASTROL- PRÁVĚ JSEM KOUPIL NA WWW.SUPERAUTODÍLY LONG LIFE CASTROL 0-30W ZA 321 KČ- TO JE O CELOU POLOVINU LEVNĚJŠÍ NEŽ VE ZNAČKOVÝCH / A NEJEN ZNAČKOVÝCH/ SERVISECH. JSOU TO PRÝ ZAVÁDĚCÍ CENY, ALE MOC HEZKÉ.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...