mikyhu Vloženo 12. Únor 2007 Sdílet Vloženo 12. Únor 2007 Zdarec chtěl bych se zeptat, mám v plánu měnit olej a v motoru mám polosyntetiku a chci tam dát 5W- 40 Je treba proplachovat motor ? Nějakým tim proplachovacím olejem? Diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
joachimdarmo Vloženo 12. Únor 2007 Sdílet Vloženo 12. Únor 2007 Takze. Ja som to urobil. Presiel som z polo na plnu syntetiku. Zacala mi zrat olej ako blazniva. Po 5000km som vypustal miesto oleja ropu. V domneni, ze ked tam dam opat plnu syntetiku sa to zlepsi bol omyl. Urobilo to iste. Olej bol cierny a husty. Daval som tam CASTROL TXT SOFTEC 5w40. Opat som sa vratil na polosyntetiku a dava sa to dokopy. Prestala olej papat, je tichsia a spokojnejsia. A samozrejme olej je lacnejsi. Dal som Valvoline. Urob ako myslis, alebo si pockaj na dalsie navrhy a odpovede. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 12. Únor 2007 Sdílet Vloženo 12. Únor 2007 Zdarec chtěl bych se zeptat, mám v plánu měnit olej a v motoru mám polosyntetiku a chci tam dát 5W- 40 Je treba proplachovat motor ? Nějakým tim proplachovacím olejem? Diky Proplachovací olej v žádném případě. Nevypustíš všechno, něco tam zůstane a to znehodnotí nový olej. Jinak pokud jsi tam už měl polosyntetiku, tak bych tam plnou synt. už nedal. Já dávám do své od nova 5W40 Syn Com OMV a nemám problém najeto 100 000. V naší druhé octě je polosynt a tak jak to říká kolega nade mnou, když jsem tam zkusil dát plnou synt tak se motor zhlučnil a muselo se doplňovat. proto je tam teď opět 10W40 Tato druhá osta má najeto 275 000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Davon Vloženo 12. Únor 2007 Sdílet Vloženo 12. Únor 2007 Prejmenovano Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikyhu Vloženo 13. Únor 2007 Autor Sdílet Vloženo 13. Únor 2007 Ptám se proto že jsem kupoval jiný motor a po namontování jsem chvilku jezdil na olej co tam byl a motor byl krásně tichej. Ted´jsem vyměnil olej, dal jsem tam 10W-40 Castrol Magnatec a zdá se mi že motor je ted hlučnější. Tak proto jsem to chtěl vyzkoušet dát tam plnou syntetiku ale jak to tady čtu tak na to asi hodim bobana. Jinak mám motor 1.6 55kW Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 13. Únor 2007 Sdílet Vloženo 13. Únor 2007 Ptám se proto že jsem kupoval jiný motor a po namontování jsem chvilku jezdil na olej co tam byl a motor byl krásně tichej. Ted´jsem vyměnil olej, dal jsem tam 10W-40 Castrol Magnatec a zdá se mi že motor je ted hlučnější. Tak proto jsem to chtěl vyzkoušet dát tam plnou syntetiku ale jak to tady čtu tak na to asi hodim bobana. Jinak mám motor 1.6 55kW Když jsi s tím 10W40 nejezdil dlouho, tak klidně zkus 5W40. A na Castrol se vy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gaza01 Vloženo 15. Únor 2007 Sdílet Vloženo 15. Únor 2007 Ptám se proto že jsem kupoval jiný motor a po namontování jsem chvilku jezdil na olej co tam byl a motor byl krásně tichej. Ted´jsem vyměnil olej, dal jsem tam 10W-40 Castrol Magnatec a zdá se mi že motor je ted hlučnější. Tak proto jsem to chtěl vyzkoušet dát tam plnou syntetiku ale jak to tady čtu tak na to asi hodim bobana. Jinak mám motor 1.6 55kW Nech tam tu polosyntetiku, pokud bys to proplachoval a dával tam plnou syntetiku, tak ti to může začít žrát olej a to přece nikdo nechce. Já mám 1.6 74kW a dávám tam též 10W-40 Castrol Magnatec. Bez problémů ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicouncz Vloženo 20. Únor 2007 Sdílet Vloženo 20. Únor 2007 U tohohle pozor.Zadny motorar nedoporucuje prechazet mezi mineral - polo a plnou syntetikou.Vsechny tyto tri skupiny maji sva specifika a trochu rozdilne vlastnosti.A stare zlate pravidlo pravy,ze pokud byl motor zajizden na polosyntetiku,tak lit jenom polosyntetiku. Add vyplachovani..To bych delal pouze tehdy,ze bych do motoru misto oleje nalil cokoliv jineho nez olej.Porusis vsechny mazaci filmy a to muze mit velice neblahe nasledky zvlaste pokud ma motor uz neco za sebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikyhu Vloženo 20. Únor 2007 Autor Sdílet Vloženo 20. Únor 2007 Jo to je mi jasny ja ale myslel jestli to mužu udělat když nevim jakej tam byl olej když jsem ten motor kupoval. Protože se mi zdá že ten motor při zkoušce po namontování (běžel ještě na neměněný olej) byl tišší. Ale už na to prdim necham tam tu polosyntetiku. Jinak diky za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 20. Únor 2007 Sdílet Vloženo 20. Únor 2007 z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal.....a to preplachnutie tiez nie... pretoze ak sa tam da nejaky pripravok na preplachnutie, tak moze niekedy aj usadnuty karbon preplachnut. A to znamena ze nieco z toho karbonu moze ostat v motore a usadi sa na vyvodovych rurkach kadial ide olej, to znamena ze ak sa tam dostane tak zadrie motor mozno som sa nevyjadril celkom zrozumitelne ale hadam ma chapete ))) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krupica Vloženo 20. Únor 2007 Sdílet Vloženo 20. Únor 2007 z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal... prečo presne? nejde tam len o nižšie prvé a vyššie druhé číslo- t.j. lepšia viskozita pri nízkych aj vysokých teplotách?? takže bude iné zloženie... a aké dôsledky to môže mať pre motor?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicouncz Vloženo 21. Únor 2007 Sdílet Vloženo 21. Únor 2007 z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal... prečo presne? nejde tam len o nižšie prvé a vyššie druhé číslo- t.j. lepšia viskozita pri nízkych aj vysokých teplotách?? takže bude iné zloženie... a aké dôsledky to môže mať pre motor?? Nejde jen o viskozitu,ale hlavne o to,ze polosynteticky olej je delany trochu jinou technologii a obsahuje i jeste trochu mineralnich prisad,narozdil od full syntetic oleju.To muze mit spatny vliv na tlak oleje nebo na mazani komponent,ktere vyzaduji opravdu cisty olej(hlavne turbo-tam jsou naroky obrovske).A rozhodne nemusi platit ze olej 10W/40 je syntetika!!To muze byt i mineral;-) Motor vyrobce jiz na urcity typ oleje konstruuje,takze neexperimentujte a lejte tam to,co tam ma bejt a nemuzete nic pokazit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasB Vloženo 21. Únor 2007 Sdílet Vloženo 21. Únor 2007 Když přecházíš z oleje na olej(i stejné specifikace), tak by asi bylo dobrý to propláchnout, ale troškou toho oleje kterej tam buděš dávat. Tím nic nezkazíš. Nebo nejlíp, vyměnit olej, a pak ho po třeba 2tkm vyměnit znovu. A máš jistotu, že nemůžeš nic zkazit. Jinak ti můžu poradit olej Mogul z Parama patřičné specifikace dle auta a budeš myslím spokojený, protože kvalitativně je O.K. a za pěknou cenu. Mně stál do TDI litr tuším 112,- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicouncz Vloženo 22. Únor 2007 Sdílet Vloženo 22. Únor 2007 Souhlasim s TomasemB. Mam 1.9TDI,r.v.99, najeto 178tisic,od zacatku jety na Mogul a naprosto bez problemu.Klasicka polosyntetika 10W/40 Mogul Forte GX-FE. Bohate staci..Neni treba davat 350 kachly za litr podobneho oleje,akorat s jinym logem a mrte napisama stylem Full-synthetic,Magnetec a podobny nesmysly...Jak to rika soudruh Zednicek...Nakupujte chytre;-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camron Vloženo 22. Únor 2007 Sdílet Vloženo 22. Únor 2007 Podívej se na http://www.oleje.cz/forum/index.php Tam se dozvíš více, než zde. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikyhu Vloženo 22. Únor 2007 Autor Sdílet Vloženo 22. Únor 2007 Tak jsem si to pročet a jsem z toho jelen. Castrol podle většiny názorů by asi měli přestat vyrábět, každej ho haní tak fakt nevim. Ale tu plnou syntetiku bych chtěl vyzkoušet, co řikáte na značku Agip Sint 2000 10W-40 (prý plná synt.) a nebo Agip Extra HTS 5W-40 nějakej maník to tam docela chválil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 25. Únor 2007 Sdílet Vloženo 25. Únor 2007 pokial ja viem, 10w-40 nebola nikdy plna-syntetika,alebo sa mylim? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikyhu Vloženo 25. Únor 2007 Autor Sdílet Vloženo 25. Únor 2007 Nevím možná jsem to špatně pochopil, ale schválně mrkni na to diskusní forum je to na strně 8 a název tématu Octavia 55 kW -olej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
camron Vloženo 25. Únor 2007 Sdílet Vloženo 25. Únor 2007 (editace) ..... a nebo Agip Extra HTS 5W-40 nějakej maník to tam docela chválil. Já tento olej ve své 1.6 mám a plná spokojenost. No, on ten Castrol se mně osobně zdá být dosti předražený. Editováno: 25. Únor 2007, autor: camron Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 26. Únor 2007 Sdílet Vloženo 26. Únor 2007 (editace) ..... a nebo Agip Extra HTS 5W-40 nějakej maník to tam docela chválil. Já tento olej ve své 1.6 mám a plná spokojenost. No, on ten Castrol se mně osobně zdá být dosti předražený. Přesně, Castrol není špatný, ale stejně kvalitní olej koupíš za nižší cenu. A oleje jsou minerální, polosyntetické, syntetické a plněsyntetické. Je rozdíl mezi syntetickým a plněsyntetickým olejem. Pokud motor nežere olej dát 5W40,nebo 5W30, pokud bere olej, tak 10W40 Více info zde: http://www.oleje.cz/ a zde: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=14166 Editováno: 26. Únor 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SnakeBR Vloženo 26. Únor 2007 Sdílet Vloženo 26. Únor 2007 no to viete,ale za znacku sa plati Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikyhu Vloženo 26. Únor 2007 Autor Sdílet Vloženo 26. Únor 2007 O tom Mogulu- vynikající diskuze Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 28. Únor 2007 Sdílet Vloženo 28. Únor 2007 (editace) U tohohle pozor.Zadny motorar nedoporucuje prechazet mezi mineral - polo a plnou syntetikou.Vsechny tyto tri skupiny maji sva specifika a trochu rozdilne vlastnosti.A stare zlate pravidlo pravy,ze pokud byl motor zajizden na polosyntetiku,tak lit jenom polosyntetiku. Add vyplachovani..To bych delal pouze tehdy,ze bych do motoru misto oleje nalil cokoliv jineho nez olej.Porusis vsechny mazaci filmy a to muze mit velice neblahe nasledky zvlaste pokud ma motor uz neco za sebou. Tak teď jsi mě rozesmál. Jaké porušení mazacích filmů? Nezlob se na mě, ale tobě Díky, že je tady ten smajlík, jinak bych zas dostal 33%. Ne, vážně. Použitím výplachového oleje se samozřejmě žádný "mazací film" (vím, co tím je myšleno, ale výraz je to strašný) neporuší. Výplachový olej slouží k vyčištění cirkulačních cest, kudy proudí olej. Takže i mazacích kanálků apod. Proto nechápu, proč by měl motor, který "už má něco za sebou" mít problém. Pokud mě se týká, já osobně si myslím, že při dnešní kvalitě olejů (pokud samozřejmě člověk mění tak jak má) není potřeba se tím do určitého počtu několika set tisíc km zaobírat. Co jsem si tak o olejích různě přečetl, samy o sobě také ty srač.y rozpouštějí. Možná bych to použil, kdy se motoru něco stalo a musel se rozebrat. A to jen tak preventivně. Toť můj názor. Editováno: 28. Únor 2007, autor: Berry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Berry Vloženo 28. Únor 2007 Sdílet Vloženo 28. Únor 2007 z polo syntetiky na plnu by som neprechadzal... prečo presne? nejde tam len o nižšie prvé a vyššie druhé číslo- t.j. lepšia viskozita pri nízkych aj vysokých teplotách?? takže bude iné zloženie... a aké dôsledky to môže mať pre motor?? Samozřejmě, že můžeš přejít. Olej prostě jen musí splňovat požadovanou normu danou výrobcem auta. Nic víc a nic míň. Prostě, když máš na to, abys přešel na dražší olej, klidně můžeš. Ale pravda je ta, že spousta z nás má tu zkušenost, že starší motor při přechodu z polo na plnou začne víc žrát olej. Je to tím, že starší motor už má větší vůle a plná synt. je zřejmě o něco méně hustá, když se zahřeje na provozní teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libor11 Vloženo 28. Únor 2007 Sdílet Vloženo 28. Únor 2007 CAUKY, S TOU PŘEDRAŽENOU CENOU OLEJŮ CASTROL- PRÁVĚ JSEM KOUPIL NA WWW.SUPERAUTODÍLY LONG LIFE CASTROL 0-30W ZA 321 KČ- TO JE O CELOU POLOVINU LEVNĚJŠÍ NEŽ VE ZNAČKOVÝCH / A NEJEN ZNAČKOVÝCH/ SERVISECH. JSOU TO PRÝ ZAVÁDĚCÍ CENY, ALE MOC HEZKÉ.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.