Přejít na obsah

Zvuk po ubrání plynu u TDI


Sita

Doporučené příspěvky

U své octy mám následující problém. Pokud vytočím motor (zatížený i nezatížený) nad 1800 ot. a pak zcela uberu plyn, ozve se krátce takový divný, jakoby rezonující zvuk. Ozve se to vždy a právě jen v tom pásmu cca 1800ot. To znamená, vytočím-li na 3000 a pustím plyn, otáčky klesají a když už se dostanou do pásma 1800-2000, zvuk se ozve.

Předpokládám že to bude souviset s turbodmychadlem. Pokud tušíte něco víc, budu rád za info. Jinak problém s motorem žádný. Výkon ok, najeto 120000, ASV, 81kW...

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U své octy mám následující problém. Pokud vytočím motor (zatížený i nezatížený) nad 1800 ot. a pak zcela uberu plyn, ozve se krátce takový divný, jakoby rezonující zvuk. Ozve se to vždy a právě jen v tom pásmu cca 1800ot. To znamená, vytočím-li na 3000 a pustím plyn, otáčky klesají a když už se dostanou do pásma 1800-2000, zvuk se ozve.

Předpokládám že to bude souviset s turbodmychadlem. Pokud tušíte něco víc, budu rád za info. Jinak problém s motorem žádný. Výkon ok, najeto 120000, ASV, 81kW...

Díky

No vidiš, máš tam BOV už z výroby...ale to ti poradí spíš nějakej naftoznalec... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě dělá to samé když uberu plyn tak to jakoby zapíská trochu , jako by pískalo turbo ale jen na chviličku

Zkontroluj Volnoběžku na alternátoru zda se proti směru hodinových ručiček volně protáčí. Po sundání řemenu. Pozor řemen nesmíš při montáži otočit . Musí se točit tím směrem jako před sundáním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to takový hvízdavý zvuk? Když třeba prudce podřadíš?

Myslím že tohle bude něco jiného. Skutečně to jde slyšet jen když otáčky klesají do pásma 2000 - 1800. Jinak vše OK. Nevím, asi to zatim nebudu řešit, pokud by se to zhoršovalo, zaměřím se na turbo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No u motoru 1.8T takovej zvuk vydává turbo, přidáš, ubereš a turbo dostane ráz vzduchu od škrtící klapky ( proto se tam dávaj ty "píšťalky") Je na to i nějaké "aktuální sdělení" a dodělávaj se tam nějaký tlunení hluku, ale u TDi žádná klapka není.... :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě to dělá spíše při studeném motoru a pokud se zahřeje na provozní teplotu tak nic, ticho. Mám nalítáno 48000 Km, ASV, 81 kW

se přidám - dělá mi to jen ráno, když to je studený - po cca 5 km už to není slyšet - ptal jsem se všude možně a každej jen krčí ramenama :( Je to takovej fakt neidentifikovatelnej zvuk, když třeba přeřadím z 2 na 3 ve 2 tis., tak jak šlápnu na spojku ozve se takovej...já nevím...jako když se dotáčí nějakej strvák nebo co :disgust:

motor 1.9 TDi, 66, ALH, 2005, 44 tis.km

Editováno: , autor: ppfox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě to dělá spíše při studeném motoru a pokud se zahřeje na provozní teplotu tak nic, ticho. Mám nalítáno 48000 Km, ASV, 81 kW

se přidám - dělá mi to jen ráno, když to je studený - po cca 5 km už to není slyšet - ptal jsem se všude možně a každej jen krčí ramenama :( Je to takovej fakt neidentifikovatelnej zvuk, když třeba přeřadím z 2 na 3 ve 2 tis., tak jak šlápnu na spojku ozve se takovej...já nevím...jako když se dotáčí nějakej strvák nebo co :disgust:

motor 1.9 TDi, 66, ALH, 2005, 44 tis.km

Hledal jsem informace ještě na fóru dieselpower.cz. Závěr je následující, pokud je zvuk jakoby bublavý, není potřeba nic řešit, pokud je ale zvuk spíše kovový, pak se může jednat o poruchu... konkrétně neví "nikdo nic" :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě to dělá spíše při studeném motoru a pokud se zahřeje na provozní teplotu tak nic, ticho. Mám nalítáno 48000 Km, ASV, 81 kW

se přidám - dělá mi to jen ráno, když to je studený - po cca 5 km už to není slyšet - ptal jsem se všude možně a každej jen krčí ramenama :( Je to takovej fakt neidentifikovatelnej zvuk, když třeba přeřadím z 2 na 3 ve 2 tis., tak jak šlápnu na spojku ozve se takovej...já nevím...jako když se dotáčí nějakej strvák nebo co :disgust:

motor 1.9 TDi, 66, ALH, 2005, 44 tis.km

Hledal jsem informace ještě na fóru dieselpower.cz. Závěr je následující, pokud je zvuk jakoby bublavý, není potřeba nic řešit, pokud je ale zvuk spíše kovový, pak se může jednat o poruchu... konkrétně neví "nikdo nic" :-)

No jo...je to kovový zvuk, ale v servisu mi řekli, že to nic není - že je to normální...tak fakt nevím - asi si hned po ráno zapnu volume na víc a budu dělat, že o tom nevím :disgust:

Editováno: , autor: ppfox
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no mě to dělá spíše při studeném motoru a pokud se zahřeje na provozní teplotu tak nic, ticho. Mám nalítáno 48000 Km, ASV, 81 kW

se přidám - dělá mi to jen ráno, když to je studený - po cca 5 km už to není slyšet - ptal jsem se všude možně a každej jen krčí ramenama :( Je to takovej fakt neidentifikovatelnej zvuk, když třeba přeřadím z 2 na 3 ve 2 tis., tak jak šlápnu na spojku ozve se takovej...já nevím...jako když se dotáčí nějakej strvák nebo co :disgust:

motor 1.9 TDi, 66, ALH, 2005, 44 tis.km

Hledal jsem informace ještě na fóru dieselpower.cz. Závěr je následující, pokud je zvuk jakoby bublavý, není potřeba nic řešit, pokud je ale zvuk spíše kovový, pak se může jednat o poruchu... konkrétně neví "nikdo nic" :-)

No jo...je to kovový zvuk, ale v servisu mi řekli, že to nic není - že je to normální...tak fakt nevím - asi si hned po ráno zapnu volume na víc a budu dělat, že o tom nevím :disgust:

Zatím mi asi taky nic jiného nezbyde. Sleduju to už asi posledních 3000 km a nemění se to. Vzhledem k tomu že jinak motor jde normálně, budu sledovat dál :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny. Koukam, ze nejsem sam, kdo hleda pricinu divneho zvuku motoru. Mam presne stejny problem jako ppfox, jen s tim rozdilem, ze to dela porad. Driv to bylo az po zahrati motoru, ale ted mi to pripada, ze to je slyset po celou dobu. Je to zvuk pripominajici zvuk setrvacniku, ktery je slyset v rozsahu otacek 2000-2500. Ve vyssich otackach je te zvuk asi prehlusen hlukem motoru. Byl jsem s tim uz ve dvou servisech. Ze prej nic neslysej a na diagnostice je vsechno v poradku. Jen nahrali novou verzi softwaru do ridici jednotky a mam to prej sledovat. Od turba to prej neni, ze by se to poznalo na vykonu motoru. Motor jde az na ten zvuk dobre. Chod se jeste zlepsil po nahrani te nove verze. Ale mam obavu, aby ten zvuk nebyla prezvest nejaky poradny poruchy. Napadlo me, jestli by to nemohlo bejt opravdu od setrvacniku. Mam totiz jeste jeden problem, ze se mi auto pri volnobehu nepravidelne trese(pohupoje). Jakmile jen trochu povolim spojku se zarazenou rychlosti, pohupovani prestane a auto je klidu. Budu vdecny za jakoukoliv informaci k tem dvema problemum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Zdravim vsechny. Koukam, ze nejsem sam, kdo hleda pricinu divneho zvuku motoru. Mam presne stejny problem jako ppfox, jen s tim rozdilem, ze to dela porad. Driv to bylo az po zahrati motoru, ale ted mi to pripada, ze to je slyset po celou dobu. Je to zvuk pripominajici zvuk setrvacniku, ktery je slyset v rozsahu otacek 2000-2500. Ve vyssich otackach je te zvuk asi prehlusen hlukem motoru. Byl jsem s tim uz ve dvou servisech. Ze prej nic neslysej a na diagnostice je vsechno v poradku. Jen nahrali novou verzi softwaru do ridici jednotky a mam to prej sledovat. Od turba to prej neni, ze by se to poznalo na vykonu motoru. Motor jde az na ten zvuk dobre. Chod se jeste zlepsil po nahrani te nove verze. Ale mam obavu, aby ten zvuk nebyla prezvest nejaky poradny poruchy. Napadlo me, jestli by to nemohlo bejt opravdu od setrvacniku. Mam totiz jeste jeden problem, ze se mi auto pri volnobehu nepravidelne trese(pohupoje). Jakmile jen trochu povolim spojku se zarazenou rychlosti, pohupovani prestane a auto je klidu. Budu vdecny za jakoukoliv informaci k tem dvema problemum.

Tak tady se to resi ... taky mam ten problem, ale vidim, ze kazdemu se ten zvuk objevuje v jinem rozmezi otacek. Ja to pozoruju kdyz vymacknu spojku a klesaji otacky tak kolem 1.800 (1.500) az doluuuu ... Kupoval jsem to koncem minuleho roku a mela najeto 68.000 km, dnes mam neco malo cez 80.000 km a zvuk pozoruju porad, horsi je, ze na zacatku jsem to slysel jenom nekdy (treba kdyz jsem mel otevrene okno a vypnute radio) a ted to slysim porad (teply motor, studeny motor, otevrene nebo zavrene okno, pustene nebo vypnute radio :( ... to je jedno, slyset to jde porad - samozrejme ze treba vedet co poslouchat...). Kdyz jsem se na to ptal v jednom servise, tak mi rekli, ze to jeste nevideli, ale prej to muze byt napinaci kladka a kedze mam pred vymenou rozvodu, tak bych to mel vymenit cim driv a prijit na to, jestli to bylo tim nebo ne ... Odkdy mi to rekli, tak mam trochu strach vytacet ten motor moc do otacek nebo ja nevim, aby se tomu neco nestalo nebo aby se mi to nepotkalo ... ja teda tomu az tak moc nerozumim, ale trochu se mi nezda, proc by to mela byt kladka a bylo ji slyset uz pri cca. 70.000 kdyz rozvody se meni pri 90.000 ... ja vim, zaruku na takovou soucastku nikdo nikdy presne neda, ze tech 90.000 vydrzi ... ale ozaj bych rad vedel, cim to je...

[ Octavia I TDI 81 kW 2003 ]

Editováno: , autor: lamosi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...