Přejít na obsah

Barva na třmeny


Jirik.DC

Doporučené příspěvky

ty máš ty třmeny už z výroby, ne? ..myslím lakovaný ;)

Jasný, mám třmeny už z výroby, dokonce lakovaný, ale šlo mi o náboje, ty byly orezlé.

Teď jsem sundal přední levé kolo..a taky náboj netknutý. Ale jak jsem tak na to koukal, přijde mi,že to je něčím natřený už z výroby..že by to byla výsada aut na export? Na druhém kole ten náboj vyfotím v původním stavu..snad si vzpomenu.

Když jsem je drbal tak jsem si říkal, jestli to není něčím natřené, ale nejspíš ne e.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa nemá význam tie náboje natierať, iba to pri prezúvaní podľa potreby prebehnúť drôtenou kefou, aby disk neprihrdzavel.

Taky jsem k tomu došel -_-

Dneska jsem koukal a jak přes týden pršelo, jsou náboje stejné, ne-li horší než předtím...

Té dosedací ploše neuškodí, když se lehce mázne vazelínou..a ten obvod, mně se to nazeleno líbí..a zatím všem, kdo to viděli, pěkně to září a hlavně ladí.. Dnes jsem se pustil do posledního kola, ten obvod mi přijde z výroby natřený nějakou stříbřenkou..že by výhoda auta pro vývoz ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Té dosedací ploše neuškodí, když se lehce mázne vazelínou..a ten obvod, mně se to nazeleno líbí..a zatím všem, kdo to viděli, pěkně to září a hlavně ladí.. Dnes jsem se pustil do posledního kola, ten obvod mi přijde z výroby natřený nějakou stříbřenkou..že by výhoda auta pro vývoz ;)

Já ten obvod taky asi nakonec natřu až budu mít čas, ale dosedací plochu určitě ne e.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, dosedací plochu ani náhodou..

Jinak tady je fotka předního náboje, jen sundané kolo a trochu vyčištěné..ale jen od prachu a bordelu z destiček..je vidět, že právě po obvodu je to z výroby natřené nějakou stříbřenkou

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jiriku, tak na te fotce to opravdu vypada, ze to je natrene něčím, protože já to tak neměl, ale spíše než že to je výhoda aut pro vývoz, tak mi to příjde, že to někdo před tebou natíral. Myslím že jsi psal, že ju nemáš funglovku ale už si ji koupil jako druhý majitel že? Kdyžtak mě oprav kdybych se pletl, ale opravdu mi to přijde, že to je amatersky natřeno, tak jak to natíráme všici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jiriku, tak na te fotce to opravdu vypada, ze to je natrene něčím, protože já to tak neměl, ale spíše než že to je výhoda aut pro vývoz, tak mi to příjde, že to někdo před tebou natíral. Myslím že jsi psal, že ju nemáš funglovku ale už si ji koupil jako druhý majitel že? Kdyžtak mě oprav kdybych se pletl, ale opravdu mi to přijde, že to je amatersky natřeno, tak jak to natíráme všici.

4 měsíce to jezdilo jako předváděčka na autohausu v Německu, to je pravda.. Ale právě to mně přijde, že v servisu by se s tím nikdo nenatíral, zvlášť na tak novém autě..to by museli natřít v podstatě hned co to dostali.. Je tím vzatý taky jen obvod, dosedací plocha ne..a co to přechází přímo na činnou plochu kotouče v tom žlábku, tam je to takové olezlé, to už asi tam účinkuje teplo při brzdění. Rozhodně to ale není natřené štětkou nebo tak..tedy teď už jo, dokonce zeleně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozeral som si svoje fotky a strmeň je nafarbený ozaj statočne, ale kotúč je nastriekaný len tenkou vrstvou striebornej farby. Pripadá mi to tak, ako by to striekali len tak, aby im to nezhrdzavelo do doby montáže a potom ako keby sa rátalo s tým, že to zhrdzavieť má. Na mojom kotúči už boli aj bodky hrdze a to som mal auto na objednávku a nepostávalo mesiace u nejakého dealera na dvore.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 týdny později...

Včera večer jsem natíral všechny třemeny.

Na plechovce píšou, že má být náter na dotyk suchý po 2 hodinách a po 4 hodinách se může natírat druhá vrstva.

Druhou vrstvu jsem dělal po cca 5 hodinách a pořád to ještě lepilo.

Teď je to natřené 2x už asi 14 hodin a pořád to lepí. Vypadá to tak na týden.

Jak dlouho vám schnul Hammerite?

Natírali jste nejdřív základovkou? Na pozink se podle výrobce barvy má použít nějaká jejich speciální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera večer jsem natíral všechny třemeny.

Na plechovce píšou, že má být náter na dotyk suchý po 2 hodinách a po 4 hodinách se může natírat druhá vrstva.

Druhou vrstvu jsem dělal po cca 5 hodinách a pořád to ještě lepilo.

Teď je to natřené 2x už asi 14 hodin a pořád to lepí. Vypadá to tak na týden.

Jak dlouho vám schnul Hammerite?

Natírali jste nejdřív základovkou? Na pozink se podle výrobce barvy má použít nějaká jejich speciální.

Já to dělal min po těch 5 hodinách, 2, vrstvy a roztírat tak přiměřeně, přesně jak píšou.. A schlo to v pohodě.. Většinou to vyšlo tak, že ráno jsem to natřel a druhý nátěr jsem stíhal pozdě odpoledne..pak hned kolo nasadit a vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ředil jsi ředidlem?

Já ne i když se mi zdála ta barva dost hustá.

Po 24 hodinách to pořád lepí...

Jak měli tu reklamu s natíráním plotu "... až budem ten plot natírat znovu tak vy už tu nebudete, maminko" bych viděl takhle:

"... až ta barva uschne tak vy už tu nebudete , maminko"

Já to dělal min po těch 5 hodinách, 2, vrstvy a roztírat tak přiměřeně, přesně jak píšou.. A schlo to v pohodě.. Většinou to vyšlo tak, že ráno jsem to natřel a druhý nátěr jsem stíhal pozdě odpoledne..pak hned kolo nasadit a vše OK.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vlhkost nevim, ale vysoká by neměla být

teplota je stálá cca 24 stupňů.

mám garáž pod úrovní terénu

Žádný ředidlo, jen lehce promíchat..a natírat. u mně nenastal žádný problém, schlo to jak má..nemá vliv třeba vlhkost vzduchu nebo tak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po 48-mi hodinách pořád trochu lepí....

Muj hammerite byl na trmenech suchy cca za 3 hodiny, ze se vubec nelepil a po 6 hodinach jsem natrel druhou vrstvu a pak jsem to uz rovnou posadil na kola. V sobotu rano jsem zacal a v nedeli odpoledne jsem uz jezdil...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čéčé, tak v procesu někde mezi nákupem barvy a natřením třmenu je chyba...

po 48-mi hodinách pořád trochu lepí....
Muj hammerite byl na trmenech suchy cca za 3 hodiny, ze se vubec nelepil a po 6 hodinach jsem natrel druhou vrstvu a pak jsem to uz rovnou posadil na kola. V sobotu rano jsem zacal a v nedeli odpoledne jsem uz jezdil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bude chyba už v nákupu. Kupoval jsem barvu v OBI....
Čéčé, tak v procesu někde mezi nákupem barvy a natřením třmenu je chyba...

:doh pixla hammerite stojí asi 170,- Kč a ještě Ti 2/3 zbydou...

To je pravda. Mě zbyly tak 3/4.

Cena +- souhlasí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Hmm,s tym Hammeritom,ale vystrajate veci.... :kuk:

Tomu co ten nater trochu lepi este aj po 48 hodinach mozem napisate len tieto mozne priciny...

Nekvalitna varka farby v plechovke ( stava sa dost casto)

Nanasanie pri nizkej teplote

Nanasanie pri vysokej vlhkosti vzduchu

Osobne by som to videl na kombinaciu vsetkych troch faktorov.

Najjdenoduchsi sposob co s tym,je zobrat aceton a vsetok nater omyt dolu a natriet znovu novou farbou.

Aj ked tieto druhy farieb niesu prave najvhodnejsie na tento ucel.Hammerite ( a tiez jeho lepsi konkurent Alkyton) nema velku tepelnu odolnost.Taktiez nema velku stalofarebnost. Standartne od vyrobcu sa pocita so zmenou odtiena o dva az tri stupne v priebehu jedneho roka.

Ked uz by som isiel do natierania strmenov,bubnov a kotucov farbami alkydoveho typu,tak si zvolim radsej Alkyton a to najma koli jeho vacsej pruznosti,flexibilite nateru a lepsej antikoroznej ochrane, vacsiemu vyberu odtienov a dlhsej vydrzi s nasledovnym postupom:

Hlinikove casti ako su napr. strmene brzd(bez ohladu ci su nove,alebo niekolko rocne) v prvom rade dokladne,ale naozaj dokladne ocistit a umyt od nanosov spiny a to najma vsetky zahyby a pod...Potom dokladne odmastit napr. uz spominanym cisticom brzd (velmi dobry je od Loctite)

Nasledne naniest tenku vrstvu reakcneho zakladu Galvinol - namodrala tekutina,ktora sa natiera bez riedenia stetcom v uplne tenuckej vrstve(velmi dolezite je to neriedit a dodrzat tu tenku vrstvu a to vsade aj tam kde by to mohlo zatekat a tvorit mlacky. Da sa kupit v takej uplne malickej plechovke)

Nasledne pockat cca 15 - 30 min ( upoz. ten zakladny Galvinol zostane lepivy .Nikdy neuschne do sucha,takze treba davat pozor na prach a musky pripadne cokolvek co by sa tam mohlo prilepit ak to nechcete mat pod farbou) a mozte natierat vrchnym Alkytonom - odtien podla vyberu je jedno ci hladky,alebo kladivkovy efekt

Alkyton je husta farba,je dolezite ju dobre premiesat ale neriedit ak to nieje nevyhnutne.V pripade potreby je mozne pridat trochu riedidla 6001.

( v pripade potreby znamena keby sa vam lepil stetec na farbu,a trochu riedidla znamena naozaj trochu,farba ma byt husta. Pri vacsom nariedeni straca farba svoje vlastnosti )

Farba sa nanasa v hrubsej vrstve ako je clovek bezne zvyknuty pri povedzme syntetike,ale zasa nie v takej vrstve aby farba stekala .Mal by sa robit pekne hladky film farby na povrchu a farba sa zlievat tak aby takmer zmizli stopy po tahoch stetca.Nepouzivat ziadne riadne roztieranie a vtieranie farby do podkladu ani sa nenatiera ziadna prva tenka vrstva. Ak to natriete spravne mal by stacit jeden nater.V pripade ak niekde presvita podklad treba urobit druhy nater po zaschnuti prveho nateru.Nieje vhodne snazit sa pretriet za kazdu cenu presvitajuce miesta napriklad hrubsou vrstvou farby.

Na povrch ako su napr. zadne bubny,alebo hrany kotucov ktore zvykny dost oxidovat postupovat nasledovne.

Dokladne ocistit drotenou kefou,odmastit a pouzit zaklad na hrdzu. Alkyton Penetrator - velmi dobra vec na zoxidovany kov.Tiez sa da kupit v uplne malickej plechovke. Je to zaklad ktory prenika aj do hrubej korozie a vytlaca na povrch vodu a vzdusnu vlhkost z podkladu a dalsiu koroziu nedovoli.Plechovku dokladne premiesat a zasa bez riedenie ( ak je nutne riedit pouzit trochu 6001) naniest zasa tenku vrstvu na povrch bubna...tentokrat ale dobre vtriet do podkladu aby sa nater dostal aj do najmensich porov a nechat aspon 24 hodin schnut. Na obale bude napisane kratsia doba,ale doporucujem 24 alebo aj 48 hodin koli lepsej vytesnovasej reakcii zakladu.Moze sa stat ze po tejto dobe uvidite na povrchu male kvapky vody ( vytlacena vlhkost z podkladu - tuto treba osusit najlepsie vatou,papierove kuch. utierky a pod).Dolezite je,pokial mozno nechytat natrety povrch rukami,prstami.

Na takto upraveny povrch mozte naniest farbu postupom ako pri strmenoch.

uff,ale som sa rozpisal.Kazdopadne ak sa s tym takto pohrate ako to tu mate popisane,nater vam posluzi poriadne dlho,( ak sa dobre pamatam tak sa davala zaruka od 7 do 15 rokov)aj ked znovu zopakujem,tieto naterove hmoty niesu primarne urcene pre tento ucel.

Okrem 6001 mozte pouzit este aj riedidlo 6600 ale bude to dlhsie schnut. Este upozornim ze tieto farby su velmi citlive na podmienky v ktorych sa snimi pracuje a to najma na vzdusnu vlhkost ako pri natierani tak aj pocas doby zasychania. V uplnych extremoch to moze viest k tomu ze nater nezasycha, k uplnej strate lakoveho filmu, pripadne k tvorbe flakov a map. Takze pracovat v suchom a dobre vetranom priestore nie pred a po dazdi .

Farba by sa v cechach mala dat kupit vo vsetkych predajniach s farbami,na slovensku taktiez,vratane Baumaxu a Tesca

alebo pozrite na www.tradixcolor.cz pripadne na www.tradix.sk - tu najdetete aj technicke list od vsetkych farieb

Editováno: , autor: canario447
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...