George Couser Vloženo 12. Březen 2007 Vloženo 12. Březen 2007 Wolfsburg 11. marca (TASR) - Volkswagen plánuje v roku 2009 uviesť na trh auto za menej ako 8 000 EUR, v prepočte 271 384 SKK. "Štvorciferná základná cena by tu mohla začínať sedmičkou," uviedol šéf nemeckého koncernu Martin Winterkorn v rozhovore pre motoristický časopis Automobilwoche. Upozornil však na to, že automobilka plánuje skutočný Volkswagen a nie nejaké lacné auto. Tento model by mal byť určený výhradne pre nemecký trh. Cenovo ešte výhodnejšie auto pre rozvíjajúce sa trhy, ako je Rusko a India, by mala postaviť dcérska automobilka Škoda. "Pre tieto rýchlo rastúce regióny potrebujeme auto, ktorého cena sa pohybuje v rozpätí iba 6 000 až 7 000 EUR, a napriek tomu okrem dostatku priestoru ponúka maximálnu mieru modernej techniky," uviedol pre Automobilwoche šéf Škody Detlef Wittig. Winterkorn chce navyše klásť väčší dôraz na profily jednotlivých značiek Volksawgenu, aby vo svojich regiónoch ešte posilnili svoje pozície. "Pozície Škody a Seatu musíme ešte trochu zvýrazniť. Cieľ pre Seat je jasný: Musí sa sať jednotkou v Španielsku," podčiarkol Winterkorn. Predaj Seatu, ktorý je v kríze odmietol. Informovala o tom agentúra DPA. ----------------------------------------------------------------------------------------------------- Volkswagen wants to put on the market in 2009 a car at less than 8.000 euros. The intention is to create a vehicle under the model “Fox”, but it will not act for all that a cheap car to the negative direction term. A vehicle sold at a price even more reduced should be produced by Skoda for the emergent markets like Russia and India where the potentialities for growth are numerous. “But for these markets, we need a vehicle which is located in a price range going from 6.000 to 7.000 euros, and, which offers, in addition to much space, a current and robust technic”, affirmed for its part Detlef Wittig, the director of Skoda. Tak co, co sy myslíte? Bude to prcek, nebo opravdu udělají Loganobijce? Citovat
Igor Vloženo 12. Březen 2007 Vloženo 12. Březen 2007 No som zvedavý, čo tu bude za zázrak... Možno by mohli vytiahnuť z archívu Felíciu a trocha ju vizuálne upraviť Citovat
Jar_da Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 stačí, když budou dělat současnou fábku v číně Citovat
MichalF Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 stačí, když budou dělat současnou fábku v číně Asi tak, a nebo snizej o malicko zisk co na tom maj ted Citovat
George Couser Vloženo 13. Březen 2007 Autor Vloženo 13. Březen 2007 stačí, když budou dělat současnou fábku v číně Právě tím, že ji budou vyrábět v Číně si moc výrobní náklady nesníží... Citovat
Jar_da Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 stačí, když budou dělat současnou fábku v číně Právě tím, že ji budou vyrábět v Číně si moc výrobní náklady nesníží... to si nemyslím Citovat
George Couser Vloženo 13. Březen 2007 Autor Vloženo 13. Březen 2007 Schválně - jestli máte představu, kolik taková výroba Fabie doopravdy stojí... Citovat
JasteR Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 (editace) stačí, když budou dělat současnou fábku v číně Asi tak, a nebo snizej o malicko zisk co na tom maj ted ..no staci ze podrazila FII, zakladni nafticka 1,4 51kwv oholenem classicu stoji 360,- tis. proste vela, za to mam zanovni Oct Tour 1,9TDi PD v Eleg. ...vyrobni naklady na FII jsou o hodne nizssi jak u FI ale stejne nedali rozumnou cenu, doufam ze se bude prodava Ceed co nejvice Editováno: 13. Březen 2007, autor: JasteR Citovat
Vasekk Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Základní model bych tipnul tak na 100tis. Citovat
jirka3 Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Základní model bych tipnul tak na 100tis. Tak to já bych to tipoval tak na polovičku Citovat
Gil Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Záleží jestli se počítají jen materiály a platy nebo i vývoj opotřebení atd.atd.atd Ale co jsem zaslechl tak na Fábii základním modelu zisk skoro nula tudíž 140 tisíc je můj tip Citovat
JasteR Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Záleží jestli se počítají jen materiály a platy nebo i vývoj opotřebení atd.atd.atdAle co jsem zaslechl tak na Fábii základním modelu zisk skoro nula tudíž 140 tisíc je můj tip .. no vona pak staci kdyz se ti neco posere, nebo potrebujes nakej dil, tak maj na vsme 100% prirazku i vic, takze se mooc zahojej... Citovat
George Couser Vloženo 13. Březen 2007 Autor Vloženo 13. Březen 2007 No nevím - jsem zkusil počítat: Škoda auto zisk 11 mld Kč na 530 000 aut, to je v průměru 20754 Kč na auto. Dejme tomu, že na Fabii za 250 000 to je míň, třeba 15000 Kč. Prodejce má zisk 10%. DPH je 19 % 250000/1.19/1.10-15000= 175 985Kč Dále něco musíme odečíst na vývoj. FII údajně stála dle Wittiga jen zlomek obvyklé ceny. (Aby ne, když to je vlastně jen megafacelift.) Ale i přesto - dejme tomu, že vývoj stál 4 miliardy a počítá se s tím, že se vyrobí milion kusů. To máme jen 4 tisíce na vůz. 175 985 - 4000 = 171 985Kč No a od tohodle odečteme náklady na záruční servis. Střelím, že v průměru bude na každé auto stát záruční servis 30000Kč. 171 985 - 30 000 = 141 985 Kč. Dále má škoda 27680 zaměstnanců. Když budem brát průměrný plat včetně vedení cca 25000Kč na hlavu, to máme 8,3 mld Kč na výplatách za rok. Když to rozpočteme na 530 000 vyrobených aut, tak to je 15 668 Kč na jedno vyrobené auto. 141 985 - 15 668 = 126 317Kč jako výrobní náklady. Výpočet je hodně zjednodušený, ale pro představu by mohl stačit... A to jsem ještě nepočítal, že zisk netvoří jen produkce aut, ale i výroba a dodávky náhradních dílů... Citovat
Vasekk Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Takže ve výsledku se na těch 100tis v pohodě dostaneš. Samozřejmě se zvyšující se produkcí a počtem prodaných vozů se výrobní náklady snižují. Co si pamatuju když jsem kupoval supa, tak mi známý říkal, že výrobní náklady toho auta jsou cca 400tis (p.c. 850tis). Taky si myslim, že nejvíc se vyvaří na hodně vybavenejch autech, protože ceny výbavy mi v dost případech přijdou přemrštěné. Citovat
JasteR Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 (editace) Takže ve výsledku se na těch 100tis v pohodě dostaneš. Samozřejmě se zvyšující se produkcí a počtem prodaných vozů se výrobní náklady snižují. Co si pamatuju když jsem kupoval supa, tak mi známý říkal, že výrobní náklady toho auta jsou cca 400tis (p.c. 850tis). Taky si myslim, že nejvíc se vyvaří na hodně vybavenejch autech, protože ceny výbavy mi v dost případech přijdou přemrštěné. Presne, to same rikal mistr na lince ve Vrchlabi kdyz se najizdela OII. Editováno: 13. Březen 2007, autor: JasteR Citovat
OloZX6R Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Dle mě jsou výrobní ceny fábií někde kolem 60000,-, octavií tour 70000,- a O2 tak 90000,-. Vůbec nepočítejte ten zisk 11mld, protože to byl čistej zisk, od kterýho už je odečtenej (=rozuměj zaplacenej) vývoj, platy, mašiny atd.. Už vůbec nebudeme mluvit o mega platech šéfů i menších šéfů, kde se pohybujou dílčí odměny v milionech kč... Jinak se moc těším na to, co vyrobí levnějšího pro zákazníky za udaný peníze, protože nevěřím tomu, že si tolik poníží rabaty na autech, spíš budou nutit dodavatele a prodejce škodovek, aby se spokojili s malejma rabatama... ale to ukáže čas Citovat
JasteR Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 Dle mě jsou výrobní ceny fábií někde kolem 60000,-, octavií tour 70000,- a O2 tak 90000,-. Vůbec nepočítejte ten zisk 11mld, protože to byl čistej zisk, od kterýho už je odečtenej (=rozuměj zaplacenej) vývoj, platy, mašiny atd.. Už vůbec nebudeme mluvit o mega platech šéfů i menších šéfů, kde se pohybujou dílčí odměny v milionech kč... Jinak se moc těším na to, co vyrobí levnějšího pro zákazníky za udaný peníze, protože nevěřím tomu, že si tolik poníží rabaty na autech, spíš budou nutit dodavatele a prodejce škodovek, aby se spokojili s malejma rabatama... ale to ukáže čas Asi tak nejak bych to videl, na celnici me nekdo rikal ze FRS je za 250tis,- ale jestli to byla pravda nevim.. Citovat
George Couser Vloženo 13. Březen 2007 Autor Vloženo 13. Březen 2007 OloZX6R: Tak si ten můj výpočet přečti ještě jednou a pouvažuj, když to je čistý zisk, tak teda ještě někde musíš odečást ty ostatní náklady, takže... Citovat
Igor Vloženo 13. Březen 2007 Vloženo 13. Březen 2007 GeorgeCouser: Zaujímavý výpočet! Ja by som tú cenu odhadoval ešte kúsok nižšie... Citovat
George Couser Vloženo 13. Březen 2007 Autor Vloženo 13. Březen 2007 GeorgeCouser: Zaujímavý výpočet! Ja by som tú cenu odhadoval ešte kúsok nižšie... No je to značně zjednodušené a určitě tam něco ještě chybí, takže pokuď někdo doplní/opraví, budu jedině rád... Citovat
George Couser Vloženo 14. Březen 2007 Autor Vloženo 14. Březen 2007 Třeba to bude vypadat nějak takto. Citovat
krysarr Vloženo 14. Březen 2007 Vloženo 14. Březen 2007 Hehe, to vypada trochu jak Dacia 500 zvana zehlicka, mazec Citovat
zabiak Vloženo 14. Březen 2007 Vloženo 14. Březen 2007 (editace) Třeba to bude vypadat nějak takto. Ale bez litáků bez xenonů a bez mlhovek a plastový nárazníky Editováno: 14. Březen 2007, autor: zabiak Citovat
Lancelot Vloženo 14. Březen 2007 Vloženo 14. Březen 2007 Třeba to bude vypadat nějak takto. To bych i docela bral, jen tak na popojíždění Citovat
Mustafa Vloženo 14. Březen 2007 Vloženo 14. Březen 2007 to je ale topmodel. Má nalakovaný zrcátka a kliky Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.