Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Honza.- máme stejnej problém.

 

Dneska se mi po najetých 14000km POPRVÉ stalo, že jsem nějak blbě zařadil při rozjezdu jedničku.

 

V autě Fabia 2 1.2HTP 51kW r.v. 2013

 

Nevim jak to máte ve svojech autech ale v mojem je to řazení udělaný že to při odporu řadičky jednou lupne a pak ještě jednou lupne a pak je zařazená rychlost.

 

No a já jsem zařadil jen na to první lupnutí a nedomáčk sem řřadičkou až na to druhý lupnutí.

 

A když jsem se rozjížděl (velmi pomalu rozvážně bez nějakýho závodnickýho stylu) tak auto jen malinko popojelo (počítám tak 10cm-spíš jen tak houplo) a řadičku mi to vycvrnklo do polohy neutrál. Neslyšel jsem sice žádný kovový rázy za převodovky.

 

Při dalších rozjezdech jde jednička zas klasicky normálně-někdy docela blbě jako před touto nemilou událostí.

 

Tedy se ptám- jednička nemá asi sinchrony ne? Co se přesně vlastně děje při řazení při tom prvním lupnutí a kam se při něm ty kolečka v převodovce přesunou?

 

Nemoch sem tam nějak něco odrbat?

 

Za dnešní kiks při tom řazení se moc sám před sebou stydim. I před váma.

 

Jináč k tej dvojce-její řazení je fakt tragédie- mám poci, že její zařazení závisí hlaně na tom, jak se zrovna "vyspala". A je jedno jestli při studený nebo zahřátý převodovce.

Upraveno od Mr.Pavka

Synchronizované jsou všechny rychlostní stupně mimo zpátečky. Nepřešouvají se ozubená kola, ale zubové spojky. Napřed se z boku přesune přes synchonizační kroužek, pak už přes kolo rychlostního stupně. Když auto stojí, synchonizace nemůže dost dobře fungovat, takže když se kola zastaví zubem proti zubu, tak nejde zařadit nebo jde řadit špatně. To není kiks řidiče, to se občas stane. Popis je tady dolní třetina stránky.

Upraveno od McMatej

To. Tak když to nebudu dělat každej tejden, tak v klidu.

  • 3 týdny později...

Teď se mi zas pro změnu stalo, že sem nějak blbě vypnul spojkovej pedál a při řazení zpátečky se ni z toho ozvalo takový to nepříjemný "drnčení počítajících se zubů". Onen uchu nepříliž lahodící zvuk trval asi tak maximálně 3 vteřiny.

 

Vim, asi to převodovka nemá moc ráda. Ale spíše by mě zajímalo jestli je na tyhle nepříjemnosti nějak konstrukčně připravená. Mám tím na mysli nějakou prohlubeň v převodovce kam by se stahovaly ty "nachroupaný" ocelový šponky z koleček. A nebo je tam nějakej magnet? Třeba na zátce?

Jj v převodovce je magnet ale ne na zátce. Je vloženej do vybrání v obalu převodovky a jde vyndat a vyčistit pouze po rozpůlení převodovky.

Děláš ze všeho zbytečně velkou vědu.....  Jako terapii bych ti doporučil pár dní jezdit s někým kdo má auto služební a je ve spěchu.... :)

Pochopíš potom kolik toho ty auta vydrží..... :)

  • 3 týdny později...

Já u MR2015 skoro při každém řazení zpátečky musím řadit 2x. Napoprvé tam skoro nikdy nejde dát

Mne tiež trvalo kým som si na tu spiatočku zvykol ale už to zvládam v pohode

[trollon]Nechápem tie vaše problémy s radením spiatočky, mne tam naskočí vždy na prvý pokus.[trolloff] :D

Šťastný to člověk!

Já už jsem si po 45 000 km zvykl. Zpátečka nejde napoprvé tak každý pátý pokus. Jednička jde téměř pokaždé jakoby lehce přes tu dříve popisovanou mezipolohu. Někdy však jde zařadit úplně lehce a to i když auto stojí. Asi jak zůstanou proti sobě ozubená kola. 3,4 a 5 už celkem bez problémů. Ještě bych znovu zvážil výměnu převodového oleje. Určitě to neuškodí.

  • 3 měsíce později...

Mám dva Roomstery, služebně jezdim s VW Caddy a zpatecka tam u všech někdy hupne a někdy až na druhy pokus. Je to tak normální. Je to jediný kvalt kde se opravdu zasouvá ozubení jednoho kola do druhého a někdy to stojí zubama zrovna přesně proti sobě.

U mě se to tedy zhoršuje. Zezačátku to šlo na druhý pokus, teď tak na čtvrtý. Nejhorší to je, když člověk potřebuje rychle couvat a ne a ne ji tam nacpat. Příští týden jdu na druhou reklamaci, kde na podvozku něco hodně mlátí, tak se zeptám na tu zpátečku

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.