Červenec 15, 201510 r Honza.- máme stejnej problém. Dneska se mi po najetých 14000km POPRVÉ stalo, že jsem nějak blbě zařadil při rozjezdu jedničku. V autě Fabia 2 1.2HTP 51kW r.v. 2013 Nevim jak to máte ve svojech autech ale v mojem je to řazení udělaný že to při odporu řadičky jednou lupne a pak ještě jednou lupne a pak je zařazená rychlost. No a já jsem zařadil jen na to první lupnutí a nedomáčk sem řřadičkou až na to druhý lupnutí. A když jsem se rozjížděl (velmi pomalu rozvážně bez nějakýho závodnickýho stylu) tak auto jen malinko popojelo (počítám tak 10cm-spíš jen tak houplo) a řadičku mi to vycvrnklo do polohy neutrál. Neslyšel jsem sice žádný kovový rázy za převodovky. Při dalších rozjezdech jde jednička zas klasicky normálně-někdy docela blbě jako před touto nemilou událostí. Tedy se ptám- jednička nemá asi sinchrony ne? Co se přesně vlastně děje při řazení při tom prvním lupnutí a kam se při něm ty kolečka v převodovce přesunou? Nemoch sem tam nějak něco odrbat? Za dnešní kiks při tom řazení se moc sám před sebou stydim. I před váma. Jináč k tej dvojce-její řazení je fakt tragédie- mám poci, že její zařazení závisí hlaně na tom, jak se zrovna "vyspala". A je jedno jestli při studený nebo zahřátý převodovce. Upraveno Červenec 15, 201510 r od Mr.Pavka
Červenec 15, 201510 r Synchronizované jsou všechny rychlostní stupně mimo zpátečky. Nepřešouvají se ozubená kola, ale zubové spojky. Napřed se z boku přesune přes synchonizační kroužek, pak už přes kolo rychlostního stupně. Když auto stojí, synchonizace nemůže dost dobře fungovat, takže když se kola zastaví zubem proti zubu, tak nejde zařadit nebo jde řadit špatně. To není kiks řidiče, to se občas stane. Popis je tady dolní třetina stránky. Upraveno Červenec 15, 201510 r od McMatej
Srpen 5, 201510 r Teď se mi zas pro změnu stalo, že sem nějak blbě vypnul spojkovej pedál a při řazení zpátečky se ni z toho ozvalo takový to nepříjemný "drnčení počítajících se zubů". Onen uchu nepříliž lahodící zvuk trval asi tak maximálně 3 vteřiny. Vim, asi to převodovka nemá moc ráda. Ale spíše by mě zajímalo jestli je na tyhle nepříjemnosti nějak konstrukčně připravená. Mám tím na mysli nějakou prohlubeň v převodovce kam by se stahovaly ty "nachroupaný" ocelový šponky z koleček. A nebo je tam nějakej magnet? Třeba na zátce?
Srpen 5, 201510 r Jj v převodovce je magnet ale ne na zátce. Je vloženej do vybrání v obalu převodovky a jde vyndat a vyčistit pouze po rozpůlení převodovky. Děláš ze všeho zbytečně velkou vědu..... Jako terapii bych ti doporučil pár dní jezdit s někým kdo má auto služební a je ve spěchu.... Pochopíš potom kolik toho ty auta vydrží.....
Srpen 21, 201510 r Já u MR2015 skoro při každém řazení zpátečky musím řadit 2x. Napoprvé tam skoro nikdy nejde dát
Srpen 22, 201510 r [trollon]Nechápem tie vaše problémy s radením spiatočky, mne tam naskočí vždy na prvý pokus.[trolloff]
Srpen 22, 201510 r Šťastný to člověk! Já už jsem si po 45 000 km zvykl. Zpátečka nejde napoprvé tak každý pátý pokus. Jednička jde téměř pokaždé jakoby lehce přes tu dříve popisovanou mezipolohu. Někdy však jde zařadit úplně lehce a to i když auto stojí. Asi jak zůstanou proti sobě ozubená kola. 3,4 a 5 už celkem bez problémů. Ještě bych znovu zvážil výměnu převodového oleje. Určitě to neuškodí.
Listopad 22, 20159 r Mám dva Roomstery, služebně jezdim s VW Caddy a zpatecka tam u všech někdy hupne a někdy až na druhy pokus. Je to tak normální. Je to jediný kvalt kde se opravdu zasouvá ozubení jednoho kola do druhého a někdy to stojí zubama zrovna přesně proti sobě.
Listopad 23, 20159 r U mě se to tedy zhoršuje. Zezačátku to šlo na druhý pokus, teď tak na čtvrtý. Nejhorší to je, když člověk potřebuje rychle couvat a ne a ne ji tam nacpat. Příští týden jdu na druhou reklamaci, kde na podvozku něco hodně mlátí, tak se zeptám na tu zpátečku
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.