stihacka Vloženo 2. Duben 2007 Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 Dostal jse mse do diskuze s nějakým týpkem a hádáme se co umí a neumí Haldex. Já tvrdím že s přídavnou jednotkou a vyvedeným přepínačem lze upravovat poměr rozdělení kroutícího momentu v rozmezí plnej předek až plnej zadek. Kdo o tom něco víte? Vím že na zákaznickým v bolce měli kluci už několikátý auto s tímto přepínačem... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 2. Duben 2007 Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 To jsou mi pěkné kokotiny.Prvni si ujasněte co je to haldex a co třeba mezinápravový diferenciál Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 2. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 (editace) To jsou mi pěkné kokotiny.Prvni si ujasněte co je to haldex a co třeba mezinápravový diferenciál No nevím, našel jsem článek v časopise Offroad v kterým je že při opravdu extrémních trakčních podmínkách umí Haldex přenést 100proc. na zadní kola... Editováno: 2. Duben 2007, autor: stihacka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 2. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 Je to tam zaškrtnutý... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 2. Duben 2007 Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 Ano,ale neumí rozdělovat kroutící moment.Haldex je spojka.Kroutící moment umí rozdělovat mezinápravový diferenciál.Princip Haldexu byl někde popsán.Jsou tam pístky,které tlačí olej a čím víc se točí vstupní hřídel,pím víc tlačí olej a tím větší přenos síly(jednoduše popsáno),ale neumí rozdělit,ale pouze přenést.Je to spojka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 2. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 Ano,ale neumí rozdělovat kroutící moment.Haldex je spojka.Kroutící moment umí rozdělovat mezinápravový diferenciál.Princip Haldexu byl někde popsán.Jsou tam pístky,které tlačí olej a čím víc se točí vstupní hřídel,pím víc tlačí olej a tím větší přenos síly(jednoduše popsáno),ale neumí rozdělit,ale pouze přenést.Je to spojka Tak jasně, prostě když vezmu auto s haldexkou a dalšímu co k tomu pohonu patří, tak by to mělo jít regulovat ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 2. Duben 2007 Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 Potom se nedělá Haldex ale torsen,to je zase někde jinde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
krupica Vloženo 2. Duben 2007 Sdílet Vloženo 2. Duben 2007 uf, nemá niekto link na nejakú stránku o tomto? celkom ma to zaujalo. Ď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Octavinek Vloženo 3. Duben 2007 Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 Je tam vyskozní olej který se při prokluzu ohřeje a stuhne, tím pádem se ty lamely zakousnou je pohon i na zadek ale je to jen na chvíli v obtížných podmínkách provozu! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 3. Duben 2007 Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 (editace) Tohle jsem našel: A zanedlouho vznikl systém 4Motion, jehož srdcem je vícelamelová spojka Haldex, skládající se z řady talířových lamel na vstupním (od motoru, resp. předních kol) a výstupním (k zadním kolům) hřídeli, přičemž lamely jsou umístěny ve skříni se zvláštním olejem. Při zvyšování tlaku ve skříni spojky Haldex se lamely vstupního a výstupního hřídele začínají vzájemně „lepit“, a výstupním hřídelem se tak k zadním kolům plynule přenáší stále větší část výkonu motoru. A právě v systému regulace tlaku uplatnili konstruktéři svůj důvtip: proti speciálnímu axiálnímu ložisku, spojenému s výstupním hřídelem, postavili sadu malých axiálních olejových čerpadel spojených pevně s výstupním hřídelem. Pokud jsou otáčky vstupu (potažmo předních kol) a výstupu (zadních kol) shodné (jízda za normálních podmínek), axiální ložisko se vůči druhé části s axiálními čerpadly nepohybuje, ve skříni spojky Haldex není tlak, a lamely tedy nepřenášejí žádný výkon k zadním kolům. Jakmile se ale otáčky vstupu proti výstupu zvýší (přední kola začínají prokluzovat) axiální ložisko rozpohybuje axiální čerpadla, ta zvýší tlak ve skříni spojky Haldex, její lamely se spínají a výkon se začíná přenášet i na zadní kola vozu. To celé trvá do okamžiku, než se otáčky vstupu a výstupu srovnají. Systém 4Motion tedy citlivě reguluje výkon přenášený ke kolům zadní nápravy od nuly až po 50 procent. Velkou výhodou systému 4Motion je jeho reakční rychlost - spojka Haldex se spíná už při vzájemném protočení vstupního a výstupního hřídele o 45 stupňů, což znamená, že do plného sepnutí spojky ujede vůz jen pár desítek centimetrů. Další předností je schopnost přenosu mohutného točivého momentu - pohon všech kol 4Motion se nabízí pro modely Transporter poháněné zážehovým šestiválcem 3.2 V6/173 kW a turbodiesely 2.5 TDI o výkonech 96 kW, resp. 128 kW, přičemž točivý moment posledně jmenovaného agregátu dosahuje hodnoty až 400 Nm! Haldex najdete například v Octavii 2 4x4 Editováno: 3. Duben 2007, autor: zabiak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 3. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 Jestli si koukal na ten článek co jsem sem dal, tak tam je psaný že dokáže i všechno dát na zadek a vím stopro že už několik aut bylo na zákaznickým centru škodovky v bolce s vyvedeným přepínáním poměru, podrobnosti neznám, ale docela mě to zaujalo a hned jak tam zas nějaký bude tak zjistím co a jak to umí... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Aidolon Vloženo 3. Duben 2007 Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 Jestli si koukal na ten článek co jsem sem dal, tak tam je psaný že dokáže i všechno dát na zadek a vím stopro že už několik aut bylo na zákaznickým centru škodovky v bolce s vyvedeným přepínáním poměru, podrobnosti neznám, ale docela mě to zaujalo a hned jak tam zas nějaký bude tak zjistím co a jak to umí... no nevim nevim... podle výše popsaného principu je to nesmysl... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 3. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 Jestli si koukal na ten článek co jsem sem dal, tak tam je psaný že dokáže i všechno dát na zadek a vím stopro že už několik aut bylo na zákaznickým centru škodovky v bolce s vyvedeným přepínáním poměru, podrobnosti neznám, ale docela mě to zaujalo a hned jak tam zas nějaký bude tak zjistím co a jak to umí... no nevim nevim... podle výše popsaného principu je to nesmysl... No když se nad tím zamyslím tak je to divný, hlavně to že to může dát 100procent na zadek, ale až tam nějaký auto bude tak to zjistím... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milda Vloženo 3. Duben 2007 Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 (editace) Jestli si koukal na ten článek co jsem sem dal, tak tam je psaný že dokáže i všechno dát na zadek a vím stopro že už několik aut bylo na zákaznickým centru škodovky v bolce s vyvedeným přepínáním poměru, podrobnosti neznám, ale docela mě to zaujalo a hned jak tam zas nějaký bude tak zjistím co a jak to umí... 100% na zadek myslím že ne, ale 75% na zadek šlo nastavit určitě a to už bylo hodně znát :-) . Každopádně škodovka to nenabízí a ani snad nedělá, ale dá se to zajistit ze Švédska přímo z Haldexu (samozřejmě neoficiálně) . ;-) Regulace je možná, nutná je výměna řj a úprava sw ve voze. Editováno: 3. Duben 2007, autor: Milda Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 3. Duben 2007 Autor Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 100% na zadek myslím že ne, ale 75% na zadek šlo nastavit určitě a to už bylo hodně znát :-) . Každopádně škodovka to nenabízí a ani snad nedělá, ale dá se to zajistit ze Švédska přímo z Haldexu (samozřejmě neoficiálně) . ;-)Regulace je možná, nutná je výměna řj a úprava sw ve voze. No tak jasný že to není z fabriky z výroby, je to takovej tuning pro haldexku... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pike Vloženo 3. Duben 2007 Sdílet Vloženo 3. Duben 2007 Na FTP fóra máte učební pomůcky Škody, je tam Octavia 4x4 (29 OCTAVIA 4x4.pdf) a tam je, myslím, vyčerpávající popis Haldexu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Vloženo 23. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2007 Nějak to tu zamrzlo, nedopátral jste se někdo té možnosti úpravy rozdělení výkonu mezi přední a zadní nápravu? Nebo to tedy opravdu nejde? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
prtko5 Vloženo 23. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 23. Říjen 2007 Tady je to popsáno: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Vloženo 24. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2007 Nevidím tam nic jako odpověď jestli se dá upravit poměr. (možná jsem slepej :-)) Nejde mi o to se dohadovat co co dělá. Jestli poměr musím upravit diferenciálem, tak se ptám na to jak. Ptám se proto, že jsem se dočet, že dvojková octa má nějakou část poslanou do zadu stabilně. (a to by se mi taky líbilo na jedničkoví) Našel jsem na nějakých tuningových stránkách prodávát řídící jednotku haldexu pro sportovní úpravu poměru 50:50 a pracování s ním pro všechny kola... Ale docela za rychtu.. Mě by stačilo jenom trochu dozadu..:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viktor Vloženo 24. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2007 Teď si to čtu ještě jednou a vlastně tam něco je. A to že umí pracovat s elektronickou uzávěrkou dif. EDS. Tzn. že s tím by se dalo něco vymyslet?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stepo Vloženo 28. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2007 Nejsem odbornik, vim o tom hovno, ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude. Proc ? Protoze byste museli odpojit pohon predku, ktery je mechanicky a navic primarnim a trvalym pohonem skodovek. Cili i pokud zadek pojede naplno, bude pomer nejvyse 50 /50. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 28. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2007 Nejsem odbornik, vim o tom hovno, ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude.Proc ? Protoze byste museli odpojit pohon predku, ktery je mechanicky a navic primarnim a trvalym pohonem skodovek. Cili i pokud zadek pojede naplno, bude pomer nejvyse 50 /50. Tak jest, 100% na předku a pokud je rozdíl mezi otáčením předních a zadních kol, tak dojde k připojení zadní nápravy na maximální hodnotu 50:50... štelovat to jde u O2 - tam je novější generace ŘJ, pokud vím, tak na O1 jde "pouze" vyměnit jednotka za sportovní - ale že by to šlo štelovat přepínačem - to netuším. Uznávám do hor by se to permanentní připnutí 4x4 50:50 docela hodilo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 29. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2007 ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude. Toto je myšleno tak, že v situaci kdy se prokluzují kola přední nápravy , zadní náprava pokud má lepší adhezi v daný okamžik sama pohání vůz ale správně říkáš, že to není 100% výkonu motoru-jen konstatování, že v ten kritický moment pouze zadní náprava zajišťuje pohon vozu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rolbař Vloženo 30. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2007 Nejsem odbornik, vim o tom hovno, ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude.Proc ? Protoze byste museli odpojit pohon predku, ktery je mechanicky a navic primarnim a trvalym pohonem skodovek. Cili i pokud zadek pojede naplno, bude pomer nejvyse 50 /50. Tak jest, 100% na předku a pokud je rozdíl mezi otáčením předních a zadních kol, tak dojde k připojení zadní nápravy na maximální hodnotu 50:50... štelovat to jde u O2 - tam je novější generace ŘJ, pokud vím, tak na O1 jde "pouze" vyměnit jednotka za sportovní - ale že by to šlo štelovat přepínačem - to netuším. Uznávám do hor by se to permanentní připnutí 4x4 50:50 docela hodilo Pokud mi výjde ta O2, tak tohle je první věc, kterou si nechám překopat, ale ta cena, 28tis Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukash Vloženo 30. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 30. Říjen 2007 Nejsem odbornik, vim o tom hovno, ale z logiky veci je jasne, ze 100% na zadku nikdy nebude.Proc ? Protoze byste museli odpojit pohon predku, ktery je mechanicky a navic primarnim a trvalym pohonem skodovek. Cili i pokud zadek pojede naplno, bude pomer nejvyse 50 /50. Tak jest, 100% na předku a pokud je rozdíl mezi otáčením předních a zadních kol, tak dojde k připojení zadní nápravy na maximální hodnotu 50:50... štelovat to jde u O2 - tam je novější generace ŘJ, pokud vím, tak na O1 jde "pouze" vyměnit jednotka za sportovní - ale že by to šlo štelovat přepínačem - to netuším. Uznávám do hor by se to permanentní připnutí 4x4 50:50 docela hodilo Pokud mi výjde ta O2, tak tohle je první věc, kterou si nechám překopat, ale ta cena, 28tis No pošli mi třeba přes SZ souřadnice a já se za tebou přijedu podívat v zimě uvidím, jestli tam bělouše vytáhnu Myslím, že ta cena bude přestřelená - musí to jít sehnat levněji. Ale musím uznat že to přepínání ti budu na OII závidět... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.