Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím..

Mám jeden dotaz, možná bude hloupý, ale nemám s chipováním žádné zkušenosti a z toho co jsem našel tady na foru v tom také nemám úplně jasno, tak mě kdyžtak hned nekamenujte.

Mám 2 měsíce starou Fabii Combi 1.2 HTP. Jsem s ní vcelku spokojen a na moje ježdění plně dostačující. Jenže před několika dny jsem se dozvěděl že budu muset cca 2 roky 1.2 HTP provozovat na německých dálnicích (cca 60 000km). Kdybych to věděl dřív, tak volím úplně jinou motorizaci, ale stalo se. Můj dotaz zní, zda-li je možné nějak docílit snížení spotřeby při rychlostech 130 -150km oproti továrnímu nastavení třeba chipováním??

Díky za rady..

Zdravím..

Mám jeden dotaz, možná bude hloupý, ale nemám s chipováním žádné zkušenosti a z toho co jsem našel tady na foru v tom také nemám úplně jasno, tak mě kdyžtak hned nekamenujte.

Mám 2 měsíce starou Fabii Combi 1.2 HTP. Jsem s ní vcelku spokojen a na moje ježdění plně dostačující. Jenže před několika dny jsem se dozvěděl že budu muset cca 2 roky 1.2 HTP provozovat na německých dálnicích (cca 60 000km). Kdybych to věděl dřív, tak volím úplně jinou motorizaci, ale stalo se. Můj dotaz zní, zda-li je možné nějak docílit snížení spotřeby při rychlostech 130 -150km oproti továrnímu nastavení třeba chipováním??

Díky za rady..

No pane kolego rekl bych ze todle je trosku tezce resitelny problem, pokud mas v planu jezdit nekde na okolo 70 - 90 % vykonnosti motoru, tak asi tezko usetris nejaky ten litrik precipovanim, ktere ti pripada par koniku ( 2 max 3 mozna 4 ), pokud chces jezdit usporneji tak ti lze doporucit asi jen pravidla usporne jizdy, tzn jak nemusis nemej pusteny ventilator ( uplne vypnout) , pri 130 stejne uz je rachot tak vypni radio, mej dobre nahustene kola, zrychluj s rozvahou aby si za 100 m zase nebrzdil, mej dobry olej v motoru, zadne harampadi po auti ktere zvysuje hmotnost a hlavne zadne zahradky na kola nebo tak ...

Celkove si myslim ze i tak kdyz budes drandit 150 km/h tak z toho vyleze takovych 8 - 9 litru na 100 km ...asi bych premyslel pri takovem nabehu nad necim zivejsim prece jenom ten moturek je do mesta .-)a ne na 60 tis km rocne na dalnici .-)

Preji pekny den !

Mam take tuto motorizaci a priznam se, ze na dalnici nemam problem.Nikde neni dano, ze musis na Nemecke dalnici jet 160-170. Pokud tam budes jezdit 130- 140 tak si myslim, ze brzda nebudes a spotreba nebude take nejak zavratna.Hlavne se snaz o plynulost...

Minuly tyden jsem jel do Brna po dalnici tachometrov. 120-130 z toho ta dalnice byla tak 80% cesty vzdalenost 130 km a prumernou spotrebu za cestu jsem mel tam 6.2 nazpet 6.1 pri prumerne rychlosti 108.

Kdyz s tim budes litat 130-140 a nebudou tam vylozene kopce tak bys mohl byt nekde kolem 7-8 litru, ale je to trosku o plynulosti.

Co se tyce hlucnosti jsem naprosto spokojen ve 130-140 co hlavne je slyset tak jsou to gumy motor je to posledni co registruji.

Nemam problem.

Jen na konec pokud chces neco na dalnice tak je dobre nejake TDI. I kdybys mel 1.4 tak ta ti take nebude zrat pri 140 5 litru .....

  • Autor

No možná jsem to napsal špatně. Těch 60 000 km je za ty 2 roky co tam strávím. Jinak nejsem žádný adrenalinový jezdec a řekl bych že se snažím jezdit úsporně. Teď mám spotřebu kolem 6 litrů, na delší vzdálenosti i 5,1 dle PP. Co se týče toho Německa, tak to většinou bude 800km na jeden zátah s plným autem z DE domů a zpět. Manželka, dítě + plný kufr.

Ale proč se ptám na ten chip. Psal jsem do Cimbu a ptal jsem se zda-li to nějak vyřeší chip a přišla mi odpověď, že v těchto rychlostech bude po chipování spotřeba cca o 1 litr menší. Ale že na ten můj ročník se montuje nová generace ECU a až tak za měsíc by to už neměl být problém.

Takže by mě zajímaly i Vaše zkušenosti se spotřebou v rychlostech nad 130km/h po ochipování.

No ja osobne chip nemam.

Snizeni spotreby o 1 litr me prijde nejak moc. Rekl bych, ze je to spis hloupost. Snizeni by mohlo dojit mozna o desetiny,a ale o litr :D Bylo by dobre, kdyby se k tomu vyjadril nekdo, kdo ten chip ma.

Docela by me zajimalo jak jede nova Fabia2, kde je vykon zvysen na 51 KW a udajne je to jen v sw v ridici jednotce.

No možná jsem to napsal špatně. Těch 60 000 km je za ty 2 roky co tam strávím. Jinak nejsem žádný adrenalinový jezdec a řekl bych že se snažím jezdit úsporně. Teď mám spotřebu kolem 6 litrů, na delší vzdálenosti i 5,1 dle PP. Co se týče toho Německa, tak to většinou bude 800km na jeden zátah s plným autem z DE domů a zpět. Manželka, dítě + plný kufr.

Ale proč se ptám na ten chip. Psal jsem do Cimbu a ptal jsem se zda-li to nějak vyřeší chip a přišla mi odpověď, že v těchto rychlostech bude po chipování spotřeba cca o 1 litr menší. Ale že na ten můj ročník se montuje nová generace ECU a až tak za měsíc by to už neměl být problém.

Takže by mě zajímaly i Vaše zkušenosti se spotřebou v rychlostech nad 130km/h po ochipování.

Velmi smele tvrzeni Mr. Cimbu, jako obe auta mam chipnuze sice ne u nej, spotreba sla sice dolu v techdle rychlostech ale ze by tak prudce az o litr...no to nevim jestli neni spise marketingovy tah, na druhou stranu kdyz ses klidny jezdec tak te ten lepsi zatah vybudi obcas delat kravinky a to pak auti zere i o litr vic .-))

Ja bych rekl ze nejak extra se to vyresit neda....kdyz to tak vemes ze budesjezdit 130 a bude to plynule tak 7 litru das, a kdyz jsi klidas tak nepotrebujes silet....jinak TDI 1.9 pri plynulych 130 na tempomat jezdi za nejakych 5 litru takze uspora tam je ...ale zase nekde jinde vydas vice .-)))zalezi jen na tobe ...ja bych osobne zustal u tveho auti jsi na nej zvykly tak o co jde .-))) -_-

  • Autor

No když jsem si nedávno zpětně počítal zdali by se mi vyplatilo předtím koupit 1.9 TDI, tak to pořád lépe vycházelo pro 1.2. Samozřejmě neberu v potas zrychlení atd. Jen náklady. I kdyby si 1.2 HTP vzala o 3 litry na 100km víc něž 1.9TDI, tak to vychází cca o 1 kč/km lépe. A 1.9 TDi bych za těch 60 tisíc kč navíc určitě nepořídil :-(

Thomas_HTP: tak si uvedom ze si si kupil maloobjemak, ktory vylozene nie je urceny na jazdy po dialnici. jasne ze mozes jazdit ale bude to na ukor spotreby. a kecy o chipe no neviem tosu skor len keci. uveril by som tomu keby tak jazdou mimo mesto ale nie na dialnici. ked ma s HTP a budes jazdit po dialnici tak sprav presne to ako ti bolo povedane maj dobre nafukane kola, nevoz zbytocnosti a stresne nosice a plynulost. ono jazdi s tym tak 110-120km/h a bude mat najlepsie spotrebu. ono este pri tych 120-130km/h to tiez nie je az tak hrozne ale akonahle to pojde nad 140km/h a ako si pisal plne auto tak to auto nevie co je pridat plyn lebo ma iba dve polohy pusteny plyn alebo plny kotol aby sa vobec nieco dialo.

p.s.: neboj u nas na svk mnoho fabii jazdi 100km/h po dialnici preco nie ze by to viac neslo ale najlepsia spotreba.

Jet 800 km 8 hodin při 100 km/h nebo za 6 hodin při 140 km/h je docela rozdíl.

Nezapomeň, že v Německu kromě těch 30 tkm ročně budeš ještě courat sem a tam, takže kilometry naskáčou.

47 kW je na jízdu po dálnici minimum - ale nezapoměň, že i plavnou jízdou mezi kamiony se dá jet 130 v pohodě, oni ti tam (na rozdíl od koloritu našich dálnic) to místo vždycky udělají.

Na druhou stranu, spoustě lidí tady ty 1.2 lítají přes 200, takže zase tak hrozný to nebude :)

Ad TDI - myslím, že v Německu je rozdíl v ceně benzín/nafta markantnější !

Jet 800 km 8 hodin při 100 km/h nebo za 6 hodin při 140 km/h je docela rozdíl.

Nezapomeň, že v Německu kromě těch 30 tkm ročně budeš ještě courat sem a tam, takže kilometry naskáčou.

47 kW je na jízdu po dálnici minimum - ale nezapoměň, že i plavnou jízdou mezi kamiony se dá jet 130 v pohodě, oni ti tam (na rozdíl od koloritu našich dálnic) to místo vždycky udělají.

Na druhou stranu, spoustě lidí tady ty 1.2 lítají přes 200, takže zase tak hrozný to nebude :)

Ad TDI - myslím, že v Německu je rozdíl v ceně benzín/nafta markantnější !

1,2-přes 200 možná jo,ale chipnutá :p a to nevím nevím ;)

já chip mám sice nevím jaká byla spotřeba před tím jezdil sem cca 200km se seriovou řj...a maximalně mi to jede 180-190na tachometru,ale to jsem sám a otáčky už byly skoro na omezovači...ale myslím že když by se to rozjelo ve 3lidech s nákladem jak píše tady kolega že těch 150 by asi neměl být problém,ale jak se tu psalo hlavně plynule 1,2 není na brzda-plyn style..

Thomas:

dnes jsem jel dálnici HK - Praha a zpět, tam jsem jel na tempomat 145km/h tacho asi 4.600 ot, průměrná rychlost podle PP 137 km/h a spotřeba 8,7 l, cesta zpět tempík na 138 km/h asi 4.300 ot, PP 130 km/h, spotřeba 6,9 l, PP jsem samozřejmě vždy po rozjezdu na požadovanou rychlost nuloval.

Chip Cimbu

  • Autor

JaKr:

Tak to vypadá celkem dobře. Srovnání jakou jste měl spotřebu před čipem náhodou nemáte?

Thomas:

dnes jsem jel dálnici HK - Praha a zpět, tam jsem jel na tempomat 145km/h tacho asi 4.600 ot, průměrná rychlost podle PP 137 km/h a spotřeba 8,7 l, cesta zpět tempík na 138 km/h asi 4.300 ot, PP 130 km/h, spotřeba 6,9 l, PP jsem samozřejmě vždy po rozjezdu na požadovanou rychlost nuloval.

Chip Cimbu

no dneska jsem se přemohl a znova D11 Pha-HK, tempík na 127 km/h průměrná 120km/h a spotřeba 6,0l

JaKr:

Tak to vypadá celkem dobře. Srovnání jakou jste měl spotřebu před čipem náhodou nemáte?

Hele, Thomas - tykačka jó, :) , no ono se to těžko posuzuje, ale ze začátku jsem měl spotřebu cca o 0,5 l nižší - to když jsem jezdil pořád stejným stylem, což se později už nedaří, protože motor jde líp do otáček a točí ochotnějí výš, takže teď je to tak nastejno, ovšem s lepší dynamikou

No ještě je jedna varianta. Dej do auto LPG - spotřebu to sice nesníží, ale ty náklady jsou parádní ( vychází to 1km 1 kč :rolleyes: )

No ještě je jedna varianta. Dej do auto LPG - spotřebu to sice nesníží, ale ty náklady jsou parádní ( vychází to 1km 1 kč :rolleyes: )

mě osobně LPG do auta nesmí, to radši budu víc vydělávat, osobní názor

Thomas:

dnes jsem jel dálnici HK - Praha a zpět, tam jsem jel na tempomat 145km/h tacho asi 4.600 ot, průměrná rychlost podle PP 137 km/h a spotřeba 8,7 l, cesta zpět tempík na 138 km/h asi 4.300 ot, PP 130 km/h, spotřeba 6,9 l, PP jsem samozřejmě vždy po rozjezdu na požadovanou rychlost nuloval.

Chip Cimbu

no dneska jsem se přemohl a znova D11 Pha-HK, tempík na 127 km/h průměrná 120km/h a spotřeba 6,0l

A na akej vzdialenosti si to meral, na celej dĺžke alebo len na určitom úseku. A aký je medzi HK-Praha výškový rozdiel. Ale z toho čo si napísal, tak po určitú rýchlosť stúpa spotreba plynulo a po prekročení už dosť prudko. Ale tých 6,0 pri 120 sa mi ani nechce veriť, aj keď PP nejaké 2 desatiny kecá k lepšiemu(napr. u mňa, ale asi je to podobné), ale aj tak je to veľmi pekná spotreba. A z tohto je pekne vidieť, že rozdiel v spotrebe medzi meraniami podľa tempomatu 145,127 je v rýchlosti len 15 %, ale v spotrebe až 45 %. Ako som v nejakom inom príspevku napísal tak na diaľnici je pre fabiu 1,2 HTP najlepší kompromis medzi spotrebou, hlučnosťou a celkovým pohodlím na dlhšie jazdy (dlhodobo)okolo 120-130 km/hod tacho. Aspoň pre mňa. A tvoje merania to len potvrdili.

Ako som v nejakom inom príspevku napísal tak na diaľnici je pre fabiu 1,2 HTP najlepší kompromis medzi spotrebou, hlučnosťou a celkovým pohodlím na dlhšie jazdy (dlhodobo)okolo 120-130 km/hod tacho. Aspoň pre mňa. A tvoje merania to len potvrdili.

s tym len suhlasim, HTP hnat viac je o nicom iba spotreba a dynamika o nicom to uz je iba boj s vetrom

Mno já jezdim poměrně často po dvouproudých silnicích, kde jezdím tak cca 100-110km/h, nikam ji nezenu a jsem na 5,8-6,2 litru na 100km, a to upozorňuji mám 17" kola 205/40/17 a je to bomba. Tady všichni strašili, že spotřeba jde nahoru ale je to v řádech setinkách litru.

Ono bude hrozně záležet jestli budeš jezdit sám nebo budeš mít naložené auto. Pokud budeš jezdit sám tak si myslím, že nebude spotřeba tak hrozná, ale pokud budeš někoho vést spotřeba půjde rapidně vzrustat.

Pokud das chip, urcite se o malinko snizi spotreba. Vse ostatni zalezi uz na tobe a na tom jak mas tezkou nohu.

Jinak staci projit temata a mozna narazis jeste na nejaky dobry typ. :)

Thomas:

dnes jsem jel dálnici HK - Praha a zpět, tam jsem jel na tempomat 145km/h tacho asi 4.600 ot, průměrná rychlost podle PP 137 km/h a spotřeba 8,7 l, cesta zpět tempík na 138 km/h asi 4.300 ot, PP 130 km/h, spotřeba 6,9 l, PP jsem samozřejmě vždy po rozjezdu na požadovanou rychlost nuloval.

Chip Cimbu

no dneska jsem se přemohl a znova D11 Pha-HK, tempík na 127 km/h průměrná 120km/h a spotřeba 6,0l

A na akej vzdialenosti si to meral, na celej dĺžke alebo len na určitom úseku. A aký je medzi HK-Praha výškový rozdiel. Ale z toho čo si napísal, tak po určitú rýchlosť stúpa spotreba plynulo a po prekročení už dosť prudko. Ale tých 6,0 pri 120 sa mi ani nechce veriť, aj keď PP nejaké 2 desatiny kecá k lepšiemu(napr. u mňa, ale asi je to podobné), ale aj tak je to veľmi pekná spotreba. A z tohto je pekne vidieť, že rozdiel v spotrebe medzi meraniami podľa tempomatu 145,127 je v rýchlosti len 15 %, ale v spotrebe až 45 %. Ako som v nejakom inom príspevku napísal tak na diaľnici je pre fabiu 1,2 HTP najlepší kompromis medzi spotrebou, hlučnosťou a celkovým pohodlím na dlhšie jazdy (dlhodobo)okolo 120-130 km/hod tacho. Aspoň pre mňa. A tvoje merania to len potvrdili.

tak pro doplnění, sám v autě a měřeno na celé dálnici t.j. 90 km, profil víceméně po rovině, chvíli kopeček chvíli klesání

Thomas:

dnes jsem jel dálnici HK - Praha a zpět, tam jsem jel na tempomat 145km/h tacho asi 4.600 ot, průměrná rychlost podle PP 137 km/h a spotřeba 8,7 l, cesta zpět tempík na 138 km/h asi 4.300 ot, PP 130 km/h, spotřeba 6,9 l, PP jsem samozřejmě vždy po rozjezdu na požadovanou rychlost nuloval.

Chip Cimbu

no dneska jsem se přemohl a znova D11 Pha-HK, tempík na 127 km/h průměrná 120km/h a spotřeba 6,0l

A na akej vzdialenosti si to meral, na celej dĺžke alebo len na určitom úseku. A aký je medzi HK-Praha výškový rozdiel. Ale z toho čo si napísal, tak po určitú rýchlosť stúpa spotreba plynulo a po prekročení už dosť prudko. Ale tých 6,0 pri 120 sa mi ani nechce veriť, aj keď PP nejaké 2 desatiny kecá k lepšiemu(napr. u mňa, ale asi je to podobné), ale aj tak je to veľmi pekná spotreba. A z tohto je pekne vidieť, že rozdiel v spotrebe medzi meraniami podľa tempomatu 145,127 je v rýchlosti len 15 %, ale v spotrebe až 45 %. Ako som v nejakom inom príspevku napísal tak na diaľnici je pre fabiu 1,2 HTP najlepší kompromis medzi spotrebou, hlučnosťou a celkovým pohodlím na dlhšie jazdy (dlhodobo)okolo 120-130 km/hod tacho. Aspoň pre mňa. A tvoje merania to len potvrdili.

tak pro doplnění, sám v autě a měřeno na celé dálnici t.j. 90 km, profil víceméně po rovině, chvíli kopeček chvíli klesání

Myslím, že to je dosť dlhý úsek na to, aby to malo určitú vypovedaciu hodnotu. :palec2:

chlapíci, docela jste mě tímhle tématem inspirovali..............již mám sice 1,4 44kw, ale zajímala by mě zkušenost někoho kdo jel s tím delší trasu a jak se chovala spotřeba při rychlosti mezi 130 - 140....................jsem zvědavej, čeká mě s tím ted dovolená 1600km tam + 1600km zpět tak jestli mě to finančně sežere nebo ne.............Auto nebude nijak zvlášt naložené 2lidi plus dvě malé taškys oblečením

Upraveno od Sinius

Sinius: Ešte na predošlej 1.4 44kw som šiel trasu Bratislava-Oostende vrchom cez Dortmund, nejakých 1350 km, v aute 2 ľudia, auto naložené krabicami až po strop (vyhodené zadné sedačky). Na zimných gumách a pri dodržiavaní rýchlostných predpisov (v Nemecku na suchej diaľnici čo to dalo :wub:) bola spotreba podľa PP 7,1 a výpočtom 7,4. S HTP som túto trasu zatiaľ nešiel, ale pre porovnie, rozdiel v celkovej spotrebe podľa PP a výpočtom je len 0,1 litra. Proste u MPIčka PP bol až moc optimistický, bežne som podľa neho jazdil pod 5 litrov, ale s HTP sa pod 5 litrov dostanem naozaj málokedy. Ak však porovnám vypočítavané hodnoty, tak suverénne HTP na tých istých trasách vedie -_-

Pokud si tady budeme hrát na spotřebu, osvědčila se mě rychlost 125km při 4000 otáčkách. Po 400km jsem měl spotřebu lehce nad 5l (Praha - Frýdek Místek).

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.