Jump to content

Milanino

Uživatel
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About Milanino

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

605 profile views
  1. Ako dizajnovo to problém nie je, ale skúsenosti v práci máme také, že je to citlivé na poškodenie, posunutie naraznika. Prípadne niekto pri parkovaní zájde nosom auta viac do uhrnutého snehu a potom sme museli dať senzor nakalibrovať. A to sme neriešili iba jeden prípad. Ale chápem, riešenie v maske môže byť drahšie, ale proti poškodeniu lepšie chránené. Preto po facelifte asi Rapid zostal pri pôvodnom riešení.
  2. Zaujímavé, že front assist zostal dole v nárazníku, keď teraz už je umiestnený v maske pod logom (Octavia, Superb). Aspoň na tom Spacebacku to je vidieť. Myslel som, že ho dajú po facelifte hore.
  3. Tak 70-100 km odvtedy, ako sa rozsvieti kontrolky rezervy. Ja väčšinou, keď už ukáže dojazd 0 km, tak najazdím 90-100 km a potom ešte určite 20 km, ale to nerobím moc rád. V tých trubkách ešte čo to zostane,aj keď pc ukazuje dojazd 0 km.
  4. Nevie niekto, aké prevodové pomery sú dané pri tejto novej prevodovke? Keďže zrýchlenie 0-100 je uvádzané rovnaké, tak neviem, že či náhodou prvé 3 prevodové stupne nezostali rovnaké a nezmenili sa 4. a 5.stupeň. Nemôže tu niekto, kto má Fabiu s týmto typom prevodovky udať kokrétne prevodové pomery a stály prevod. Je to napr. uvádzané aj v certifikáte konformity, ktorý je dodaný k novému autu. Potom by bolo jasné, že aká zmena nastala konkrétne. A možno niekto, kto má Fabiu s pôvodnými prevodovými pomerami a jazdí skôr dlhšie trasy a nie moc zaťažený, tak by mohol vymeniť za novší typ, možno by to pomohlo spotrebe, hlavne po diaľnici. Z nejakej búračky by sa dala takáto prevodovka zohnať a vymeniť.
  5. Takže po najazdení 70000 km klesla celková spotreba na 5,87 L ale preto, pretože posledných 10000 km bola spotreba 5,54 L. Som spokojný.
  6. Čaute, Takže pridám zopár mojich meraní spotreby na mojej Fabii Combi 1,2 HTP 47 kw, r.v.2006, najazdené cca 61000 km. Z dlhodobého hľadiska mám po najazdení tejto vzdialenosti spotrebu 5,92 L. Je to na základe spočítania všetkých bločkov za toto obdobie. Vždy keď natankujem, tak si spočítam, že koľko to vychádza na spotrebu. Tieto hodnoty medzi tankovaniami sa mi pohybujú medzi min.5,06 - max.7,32. Presne pozorujem napr. jav, keď mi v zimnom období stúpa spotreba oproti obdobiu od jari do jesene, hlavne kvôli krátkym jazdám v meste a dlhšiemu zohriatiu motora na pracovnú teplotu. Takže k samotným hodnotám spotreby Prvých 10000 km vychádzala spotreba 6,21 L/100 km 10000 - 20000 km 5,93 L/100 km 20000 - 30000 km 5,89 L/100 km 30000 - 40000 km 6,01 L/100 km 40000 - 50000 km 5,67 L/100 km 50000 - 60000 km 5,85 L/100 km Jazdím skôr na spotrebu (myslím tým, že sa snažím dodržovať rýchlostné limity-udávam rýchlosti tacho- mesto 50-55/ mimo 90-100/ diaľnica 110-130 podľa situácie a dopravy), ale 45% - 50% z môjho jazdenia je v meste, ďalších 35% - 40 % sú jazdy mimo mesta a asi menej ako 10 % sú jazdy po diaľnici. Väčšiu polovicu času jazdím sám, alebo dvaja, raz za čas štyria. Keďže som zadal moju spotrebu za takú dlhú dobu, tak si myslím, že to má už nejakú vypovedaciu hodnotu o spotrebe, hlavne z dlhodobého hľadiska. Keďže tak dosť času jazdím v meste a mimo mesta, tak sa mi táto motorizácia javí z môjho hľadiska ako najviac vhodná pre moje potreby. A aj z hľadiska nákladov. Niekedy v budúcnosti sa pokúsim zasa po najazdení nejakých ďalších km tu pripísať ďalšie hodnoty.
  7. Včerajšia jazda z TN, Tr.Turná do Dolného Kubína cez Terchovú, 3 osoby v aute, vzdialenosť 153 km, čas cca 1 hod 50 min, celkový priemer okolo 84km/hod, (diaľnica medzi 125-140 tacho) spotreba 6,3 podľa PP, opačne to bola pohodová jazda čas tesne pod 2 hod (diaľnica 110-125) priemerná rýchlosť okolo 77 km/hod a spotreba 5,0 podľa PP. Ale keďže je to aj výškový rozdiel medzi TN a DK, tak aj to spraví aj rozdiel v spotrebe v jazde jedným, alebo druhým smerom. Aj nedeľná kľudná doprava a asi len zastavenie na 2 semaforoch po celej ceste pomohlo k dobrej spotrebe. HTP Combi 47 KW ročník 2006
  8. Milanino

    Spotřeba oleje

    Motor 1,2 HTP, ak je v poriadku tak nepotrebuje dolievať olej medzi výmenami, ak tak možno iba 4. ale nie ako u teba litre, ale deci. Podľa mňa to je na reklamačku.
  9. Takže ako som nedávno spomínal, tak pošlem postrehy z jazdy pri plnom obsadení cestou na dovolenku. Cesta TN-Michalovce, auto obsadené 4 dospelí+ 1 dieťa v detskej autosedačke, najazdené 400 km, čas jazdy 5 hod 35 min, priemerná rýchlosť 72 km/h a priemerná spotreba 5,8 L. A samozrejme plný kufor batožiny, ako sa na dovolenku patrí. Išlo sa v sobotu poobede. Naspäť sme šli iba 2 ľudia a tiež takmer všetká batožina. Trasa naspäť 370 km, čas jazdy 4 hod 45 min, priemerná rýchlosť 79 km/hod. A spotreba 5,5 takže pohoda. Všetky údaje sú z PP. Táto jazda bola v piatok večer až do noci, takže pre plynulejšiu dopravu to bolo rýchlejšie a úspornejšie. Moja jazda prebiehala asi tak, že po diaľnici 110-120 km/hod, mimo mesta cca okolo 90-110 podľa okolností a dopravy a mestá a obce okolo 55/hod . Všetky rýchlosti uvádzam tacho. Takže pri jazde do určitých rýchlostí a akceptovaného druhu motorizácie sa dá spraviť aj slušná spotreba aj keď je auto obsadené. Ešte jedno doplnenie na záver, cestou tam bola pustená klíma asi tak polovicu cesty a cestou naspäť bola jazda bez klímy.
  10. Ja som bol minulý víkend v BA, boli sme 3 v aute, keďže som sa neponáhľal, tak pianko okolo 110-115 tachometrových, v úseku prerábky diaľnice do 100 km tacho a po Blave tak normálne podľa dopravného značenia. A relatívne mi doprava priala, lebo som stál len na 2 semaforoch po celej ceste. Smerom TN-BA zapnutá klima, rýchlostný priemer 93 km/h km, spotreba podľa PP 5,2 L, naspäť priemer tiež 93 km/h klíma vypnutá, priemer tiež 5,2 L. Aspoň pri mojej Fabke mám zistené, rozdiel medzi real a PP je 0,1L, tak môžem údaje z PP brať za pravdivé. Takže so spotrebou som spokojný, pri normálnom jazdení sa dá okolo 5,5, keď sa človek moc snaží, tak aj okolo 4,5 a to sa dá aj pri jazde predpisovými rýchlosťami, okrem diaľnice. Ešte si pamätám že v minulosti som bol parkrát v BA na diaľnici cca 125 tacho, 4 v aute, priemer 103 km/h a spotreba 6,0 L. A raz som sa ponáhľal s kamošom na letisko, 3 v aute, diaľnica cca 135-145 km/h tacho, priemer cca 115 km/h a spotreba 7,1 L. Takže sa dá jazdiť úsporne s 1,2 tak do 125 tacho, potom už spotreba začína narastať veľmi rýchlo. Kto si toto uvedomí, tak podľa mňa dokáže jazdiť na 1,2 úsporne. Aspoň podĺa mňa je PP veľmi dobrá vec, dá sa s ňou naučiť jazdiť úsporenejšie pri zachovaní rovnakej rýchlosti jazdy. Dlhodobý priemer mám teraz okolo 5,9 L na 40 000, ale asi 50 % jázd mám cez TN. Za mesiac ma čaká cesta na východ do Michaloviec na dovču, 4 ľudia v aute, batožina, tak uvidím, aká bude spotreba, keď bude auto naložené do plna. Ešte pre info mám čip od Cimbu, Fabia Combi, neviem, či má vplyv na spotrebu, alebo nie, ale podľa mňa veľký rozdiel medzi čipom a originálom v spotrebe tam nebude. Väčší rozdiel bude medzi šoférmi na tom istom aute, tam sa dá najviac spraviť dobrá spotreba, kto ako jazdí.
  11. Nemohol by prosím vás niekto z vám, kto má ten časopis, oskenovať celý článok sem. Díky
  12. No tak som to už spojazdnil. V práci som nakrimpoval nový konektor, vymenil novú tesniacu gumičku, skompletoval. Doma som to nahodil,ale pre rýchlosť času som to k pôvodnému káblu iba pripojil čokoládkou a zaizoloval. Ono už večer za šera sa toho ani viac nedalo. Cez víkend to spravím poriadne a malo by to byť OK. Ono ideálne je aj zdemontovať baterku, pre lepší prístup.
  13. No mám v pláne to naletovať. A tá veľká bužírka mi pripadá, že je tam viac na škodu, ako na úžitok.
  14. Takže konektor som rozobral, trocha som sa najprv trápil, ale podarilo sa. Treba vytiahnuť, zadnú tesniacu gumičku, vytiahnuť fialovú poistku, cez tú drážku na boku konektora. Potom prišlo to najhoršie. Ako vytiahnuť ten konektor, ktorý má poistky proti spätnému vytiahnutiu. Už som to skoro vzdal, ale spomenul som si na klasiku, s tou idú zázraky. Kancelárska spinka, prehnul som ju na polovicu, zatlačil som do 2 drážok konektora, potlačil a zároveň som potiahnul konektor. A potom to už šlo. Originál vypichovátko by bodlo, alebo keby neboli poistky obojstranne.Potom to je o to ťažšie Ale som rád, že sa podarilo. Teraz by to už malo ísť.
  15. Dnes ráno som to videl za svetla, včera v noci tam moc toho vidieť nebolo. Áno,presne ako hovoríš, je to ten káblik a má 1,5 mm a je v tej hrubej bužírke.V aute sa mi zdal tenší. Ale je to tam blbo vyriešené. Ten káblik nejde s osou konektora rovno, ale je zalomený zrovna pri výstupe z toho konektora. A tam ho vibráciami postupne lámalo, až ho zlomilo úplne. Údajne sa mení len ten konektor s pár cm kábla to sa nadpojí a je to. Ide mi o to, že by som chcel vypichnúť konektor, nakrimpovať nový káblik, spojiť to a je to hotové. Veľmi by ma zaujímalo, koľko by za to chcel servis. Ale keďže kamoš tvrdil, že je to výrobná vada, mali by to odstrániť zdarma. Ale to by som chcel asi veľa. A ako som tie kabeláže vo fabii pozeral, teda niektoré káble nič moc, čo sa týka riešenia, ako sú ťahané, pripevnené. Ale snáď to vydrží. A čo sa týka toho, že či konektor drží, to držal dobre, chvíľu som premýšlal, ako o vytiahnuť, ale je tam tám malá poistku, tú som zatlačil a šlo to. Takže vypadnutie by hroziť nemalo, ak je poistka zaistená. PS. Foto som robil na mobile, foťák nemám, ale snáď je to dosť dobre vidieť.
×
×
  • Create New...