Přejít na obsah

OI combi 1,8T 110 kW 4x4


MilB@

Doporučené příspěvky

Měl jsem Š100, Š120L, takže vždy zadní náhon. Pohybuji se v podhůří Jeseníků, v zimě jsem vždy bez problémů a bez řetězů vyjel všude, narozdíl od některých předonáhonových. Jen jsem se jim smál, když je traktor vytahoval do kopců ... Pokud jsem někdy jezdil se služební Feldou, dopadl jsem podobně :angry:, když jsem měl půjčeno něco s 4x4, tak bez problémů. Vloni jsem se rozloučil se svojí zlatou Š120 a nastalo dilema nové koupě - chtěl jsem auto tak do 6 let stáří, konečně combi, neb furt něco převážím (minulá auta mne v tom fest omezovala), 4x4 pro zimu, dovozu moc nevěřím, a už konečně něco pro pořádné svezení. Naskytla se koupě O1 combi Elegance 1,8 T 20V 110 kW 4x4, rok výroby 11/2000 (model 2001), 84000 km najeto, servisní prohlídky pravidelně ročně v místním značkovém servisu, po dvou majitelích. Cena zhruba 247000,- v srpnu 2006, bylo trochu dražší než v ostatních bazarech, co by jsme však chtěli na vyzkouseno.cz, že? Auto jezdilo hlavně domov - práce mezi dvěma 15 km vzdálenými městy, teoreticky žádné prasárny (solidní prachatí lidi měnící auta po leasingu & protiúčet). Já najedu ročně tak 7 - 8 tisíc km, většinou krátké vzdálenosti (tak po 15 km) a po městě. A teď to nejhlavnější. Kdekoliv se někde mihnu a dáme řeč, tak mne všichni oslovují osle, neb prý asi musím mít tiskárnu na prachy, abych to uživil, a že jsem si měl koupit diesel. Samo, že se spotřebou vyšší jsem počítal, mám průměr 9,2 l/100 km, což se v normě, i podle dalších diskuzí tady na fóru. O komfortu ježdění raději nemluvím - paráda, slintám, těžce se krotím (je poznat spotřeba při jizdě s nevrlými spolujezdci a mojím výletem ... - to mi dělá tu uvedenou spotřebu). Tak teď úplně to nejhlavnější - byl jsem fakt osel při koupi, jak všichni povídají (hlavně ti, co mají spotřebu do 5 l /100 km nafty)? Samo že ne, ale to tvrdím já. Zatím jsem spokojený, samozřejmě bych byl rád, kdyby to jezdilo zadarmo ... Jaký je váš názor? Jaké jsou v kostce rozdíly v nákladech na auto benzínové & naftové (kdys byl rozdíl mezi novými auty 40000,-, ale to je nyní asi už také pryč)? A netvrďte mi někteří, že jsem měl zůstat u Š120, pokrok je fakt už znatelně dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je jasný že ta spotřeba bude trochu výš ale s tím se u benzínu musí počítat, jinak se udává že nafta se vyplatí když najedeš 20tis. km ročně a víc, takže já myslím žes vybral moc dobře, mít ty peníze tak do toho jdu taky. S tímhle motorem a ještě 4x4 paráda... :palec2::palec2::palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vykašli se na chytrolíny, kteří jsou schopni doporučovat TDi, i když najedeš 2 kiláky denně. Jo, žere ti to o 1,5-2 litry víc, než kdybys měl výkonově srovnatelný diesel (takový ale u 4x4 u OI není), což je řádově 0,55 Kč na kilák. Pronásob si to svým skutečným nájezdem a vyjde ti pár tisíc rozdílu. A ty jsou v celkových ročních nákladech na provoz auta naprosto zanedbatelné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musím gratulovat, jsi asi první 4x4 kombajn s 1.8T - měl jsem za to že 1.8T byl hatchback only a kombajny TDI only :) Jinak ono s tou spotřebou to u 4x4 TDI taky není moc výhra a 74kw je máááálo na tak těžký auto. TAk ať jezdí pane ! :)

Jollymu : U tdi 4x4 PD (74kW) ESP jde vypnout

Jinak, I stema 74kw to jde na 200, a tahne to od pomalu 1400ot (nerikam ze tak jezdim alče jednou jsem to skusil), je to 6 kvalt - proste uplne v pohode. Pokud je to malo, s cipem neni problem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby to nebyl kombík, jsem proti nim prostě zaujatý :) a měl těch pár peněz navíc při koupi svého tak neváhám ani chvilku. Bydlím relativně kousek a vím, jaké tady máme podmínky. 1.8T nejlepší volba pro toho, kdo nemá levnější naftu a nenajede 3x tolik co benzíňáci. A 4x4? Mám je jako šofér v práci a není nic lepšího. Jasně není to stálý pohon 50:50, ale je to hodně poznat. Chybu jsi neměl v čem udělat. Ať slouží! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musím gratulovat, jsi asi první 4x4 kombajn s 1.8T - měl jsem za to že 1.8T byl hatchback only a kombajny TDI only :) Jinak ono s tou spotřebou to u 4x4 TDI taky není moc výhra a 74kw je máááálo na tak těžký auto. TAk ať jezdí pane ! :)

Jollymu : U tdi 4x4 PD (74kW) ESP jde vypnout

Jinak, I stema 74kw to jde na 200, a tahne to od pomalu 1400ot (nerikam ze tak jezdim alče jednou jsem to skusil), je to 6 kvalt - proste uplne v pohode. Pokud je to malo, s cipem neni problem

Ale jo já si nestěžuju... chip bude, až budou peníze - ale bude to spojené i s výměnou dalších věcí, tak těch peněz bude muset být víc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak hoši, pěkně jste mne i auto pochváleli. Ježdění paráda, spotřeba podle nohy, už jsem na průměru 8,9, ale za to furt můžou ty úlety na krátkých vzdálenostech :p . K rychlosti se vyjadřovat moc nemůžu, neb by mne body tížily, ale 200 to jede (opravdu jsem to jen zkusil z důvodu seznámení s vozem a i se spotřebou - 21,9).

Editováno: , autor: MilB@
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hoši, pěkně jste mne i auto pochváleli. Ježdění paráda, spotřeba podle nohy, už jsem na průměru 8,9, ale za to furt můžou ty úlety na krátkých vzdálenostech :p . K rychlosti se vyjadřovat moc nemůžu, neb by mne body tížili, ale 200 to jede (opravdu jsem to jen zkusil z důvodu seznámení s vozem a i se spotřebou - 21,9).

Normálně ti to autí závidím... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Holt kazda sranda neco stoji, ja bych si vybral 74Kw 4x4 TDi a na cip 130PS, ale kdyz najedis tak malo, tak je benal dobra volba, a 1,8T je nej benzin v Skodovkach vubec, kam se hrabe 2,0FSI v OII....

....k spotrebe dodam, ze ted mam srovnatelnej-lepsi disel jak 1,8T a co jezdim i s benalem, tak pri svizne jizde jedu bezne za 9L a se svym TDi za 6L, kdyz to prozenu tak s benelem 13L a vic a s TDi do 8L....takze pri tom co najezdim se me rozhodne nafta vyplati, ale o 1,8T treba i RS na LPG jsem uz taky premyslel....a zvuk ladaku u benalu je samo jina balada :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak tu už zaznělo, 1,8T je nejlepší benzin co se kdy do škodovek dával. Já ho koupil, protože nic jinýho nebylo, a ted bych už nic jinýho nechtěl. :p To už by člověk musel myslet na jinou třídu aut aby zažil lepší zátah. A těch pár litříků navíc za to svezení stojí. Doby kdy byl propastný rozdíl mezi provozem benzínu a nafty jsou díky téměř shodné ceně za litr definitivně pryč.

Jednoznačně volíš dobře :palec2:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že jsi si vybral dobře už všichni napsali, i já ti tu volbu bezvýhradně schvaluji ;):palec2:

Jen se zeptám, kdo jsou ti, co ti říkají, že jsi osel apod??? Nejsou to náhodou všechno majitelé různých postarších vozítek s r.v. řekněme do 1990, kteří prostě jen závidí??? Já osobně se totiž setkal s něčím podobným, když jsem ze Š105 (1983) přešel na Octu 1,8 20V (1999), spoustu lidí to nějak nemohlo překousnout a byl jsem vůl, že jsem si vybral ten nejžravější motor a že diesel by byl určitě lepší a že určitě s něčím na černo kšeftuju, protože není možné, aby mladý kluk (tehdy 28 let) přešel z auta v hodnotě 5000 hned na auto za 200000 apod. A většina těchto chytrolínů dodnes jezdí max. ve Favoritu. Kašli na chytráky, co umějí jen blbě kecat a užívej si ježdění se svým krasavcem :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že jsi si vybral dobře už všichni napsali, i já ti tu volbu bezvýhradně schvaluji ;):palec2:

Jen se zeptám, kdo jsou ti, co ti říkají, že jsi osel apod??? Nejsou to náhodou všechno majitelé různých postarších vozítek s r.v. řekněme do 1990, kteří prostě jen závidí??? Já osobně se totiž setkal s něčím podobným, když jsem ze Š105 (1983) přešel na Octu 1,8 20V (1999), spoustu lidí to nějak nemohlo překousnout a byl jsem vůl, že jsem si vybral ten nejžravější motor a že diesel by byl určitě lepší a že určitě s něčím na černo kšeftuju, protože není možné, aby mladý kluk (tehdy 28 let) přešel z auta v hodnotě 5000 hned na auto za 200000 apod. A většina těchto chytrolínů dodnes jezdí max. ve Favoritu. Kašli na chytráky, co umějí jen blbě kecat a užívej si ježdění se svým krasavcem :palec2:

Zajímavé je, že mi to říkají tací, kteří jsou narozdíl ode mne více finančně zajištění (mají nemovitosti i náročné manželky), ale hlavně, většina má dovoz a to v dieselu, protože nim řekli, že je to nej. Pravdou je, že nikdo z nich nemá škodovečku (protože je předražená), mají dovozová auta staršího data výroby a jezdí do 6 litrů. Já ale říkám, že jsem zatím spokojenej, do 6 litrů se nevlezu, ale komfortně JEDU!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi před týdnem naskytl pohled na černou magic perl Octavii 4x4 1,8T 110kW v maximální výbavě bez kůže, rok výroby 2005, najeto 27000km, serviska, 1. majitel, dovoz CH od dealera škoda, nechal jsem si jí otevřít a foukla na mě vůně novoty a byla za super cenu 349900,-, což se mi zdá super cena. Jinak to bylo v autobazaru v Uničově a je tam pořád. Úplně jsme slintal a bral bych jí, ale černou nemusim. Tím jsem chtěl říct, že takové auto se mi moc předražené nezdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To, že jsi si vybral dobře už všichni napsali, i já ti tu volbu bezvýhradně schvaluji ;):palec2:

Jen se zeptám, kdo jsou ti, co ti říkají, že jsi osel apod??? Nejsou to náhodou všechno majitelé různých postarších vozítek s r.v. řekněme do 1990, kteří prostě jen závidí??? Já osobně se totiž setkal s něčím podobným, když jsem ze Š105 (1983) přešel na Octu 1,8 20V (1999), spoustu lidí to nějak nemohlo překousnout a byl jsem vůl, že jsem si vybral ten nejžravější motor a že diesel by byl určitě lepší a že určitě s něčím na černo kšeftuju, protože není možné, aby mladý kluk (tehdy 28 let) přešel z auta v hodnotě 5000 hned na auto za 200000 apod. A většina těchto chytrolínů dodnes jezdí max. ve Favoritu. Kašli na chytráky, co umějí jen blbě kecat a užívej si ježdění se svým krasavcem :palec2:

Zajímavé je, že mi to říkají tací, kteří jsou narozdíl ode mne více finančně zajištění (mají nemovitosti i náročné manželky), ale hlavně, většina má dovoz a to v dieselu, protože nim řekli, že je to nej. Pravdou je, že nikdo z nich nemá škodovečku (protože je předražená), mají dovozová auta staršího data výroby a jezdí do 6 litrů. Já ale říkám, že jsem zatím spokojenej, do 6 litrů se nevlezu, ale komfortně JEDU!

Tohle nemá cenu řešit... vždycky se najde nějakej jouda, mistr světa a přilehlého okolí co ví naprosto všechno a všichni okolo jsou jenom hlupáci. S tím autěm jsi chybu určitě neudělal! Náplánujem někdy sraz 4x4 ;)

Mimochodem, pokud někdo opravdu řeší auto podle spotřeby, tak by měl raději chodit pěšky :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toz take jsem poridil neco podobneho a spokojkenost nejvetsi. Pravda po meste je to na dve veci, ale kdyz se rozjede mimo mesto bo dalnici tak je to tank. Spotreba kolem 8-8.5L ale podarilo se jet i za 7.2.

Mel jsem pred tim to feldu 1.6 a ta 1.8T je fakt jak drak, pravda je, ze to moc nevyuziju.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...