Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Měl jsem Š100, Š120L, takže vždy zadní náhon. Pohybuji se v podhůří Jeseníků, v zimě jsem vždy bez problémů a bez řetězů vyjel všude, narozdíl od některých předonáhonových. Jen jsem se jim smál, když je traktor vytahoval do kopců ... Pokud jsem někdy jezdil se služební Feldou, dopadl jsem podobně :angry:, když jsem měl půjčeno něco s 4x4, tak bez problémů. Vloni jsem se rozloučil se svojí zlatou Š120 a nastalo dilema nové koupě - chtěl jsem auto tak do 6 let stáří, konečně combi, neb furt něco převážím (minulá auta mne v tom fest omezovala), 4x4 pro zimu, dovozu moc nevěřím, a už konečně něco pro pořádné svezení. Naskytla se koupě O1 combi Elegance 1,8 T 20V 110 kW 4x4, rok výroby 11/2000 (model 2001), 84000 km najeto, servisní prohlídky pravidelně ročně v místním značkovém servisu, po dvou majitelích. Cena zhruba 247000,- v srpnu 2006, bylo trochu dražší než v ostatních bazarech, co by jsme však chtěli na vyzkouseno.cz, že? Auto jezdilo hlavně domov - práce mezi dvěma 15 km vzdálenými městy, teoreticky žádné prasárny (solidní prachatí lidi měnící auta po leasingu & protiúčet). Já najedu ročně tak 7 - 8 tisíc km, většinou krátké vzdálenosti (tak po 15 km) a po městě. A teď to nejhlavnější. Kdekoliv se někde mihnu a dáme řeč, tak mne všichni oslovují osle, neb prý asi musím mít tiskárnu na prachy, abych to uživil, a že jsem si měl koupit diesel. Samo, že se spotřebou vyšší jsem počítal, mám průměr 9,2 l/100 km, což se v normě, i podle dalších diskuzí tady na fóru. O komfortu ježdění raději nemluvím - paráda, slintám, těžce se krotím (je poznat spotřeba při jizdě s nevrlými spolujezdci a mojím výletem ... - to mi dělá tu uvedenou spotřebu). Tak teď úplně to nejhlavnější - byl jsem fakt osel při koupi, jak všichni povídají (hlavně ti, co mají spotřebu do 5 l /100 km nafty)? Samo že ne, ale to tvrdím já. Zatím jsem spokojený, samozřejmě bych byl rád, kdyby to jezdilo zadarmo ... Jaký je váš názor? Jaké jsou v kostce rozdíly v nákladech na auto benzínové & naftové (kdys byl rozdíl mezi novými auty 40000,-, ale to je nyní asi už také pryč)? A netvrďte mi někteří, že jsem měl zůstat u Š120, pokrok je fakt už znatelně dál.

Vloženo

Je jasný že ta spotřeba bude trochu výš ale s tím se u benzínu musí počítat, jinak se udává že nafta se vyplatí když najedeš 20tis. km ročně a víc, takže já myslím žes vybral moc dobře, mít ty peníze tak do toho jdu taky. S tímhle motorem a ještě 4x4 paráda... :palec2::palec2::palec2:

Vloženo

Holt kazda sranda neco stoji, ja bych si vybral 74Kw 4x4 TDi a na cip 130PS, ale kdyz najedis tak malo, tak je benal dobra volba, a 1,8T je nej benzin v Skodovkach vubec, kam se hrabe 2,0FSI v OII....

Vloženo

Vykašli se na chytrolíny, kteří jsou schopni doporučovat TDi, i když najedeš 2 kiláky denně. Jo, žere ti to o 1,5-2 litry víc, než kdybys měl výkonově srovnatelný diesel (takový ale u 4x4 u OI není), což je řádově 0,55 Kč na kilák. Pronásob si to svým skutečným nájezdem a vyjde ti pár tisíc rozdílu. A ty jsou v celkových ročních nákladech na provoz auta naprosto zanedbatelné.

Vloženo

Tak musím gratulovat, jsi asi první 4x4 kombajn s 1.8T - měl jsem za to že 1.8T byl hatchback only a kombajny TDI only :) Jinak ono s tou spotřebou to u 4x4 TDI taky není moc výhra a 74kw je máááálo na tak těžký auto. TAk ať jezdí pane ! :)

Vloženo
Tak musím gratulovat, jsi asi první 4x4 kombajn s 1.8T - měl jsem za to že 1.8T byl hatchback only a kombajny TDI only :) Jinak ono s tou spotřebou to u 4x4 TDI taky není moc výhra a 74kw je máááálo na tak těžký auto. TAk ať jezdí pane ! :)

Jollymu : U tdi 4x4 PD (74kW) ESP jde vypnout

Jinak, I stema 74kw to jde na 200, a tahne to od pomalu 1400ot (nerikam ze tak jezdim alče jednou jsem to skusil), je to 6 kvalt - proste uplne v pohode. Pokud je to malo, s cipem neni problem

Vloženo

Kdyby to nebyl kombík, jsem proti nim prostě zaujatý :) a měl těch pár peněz navíc při koupi svého tak neváhám ani chvilku. Bydlím relativně kousek a vím, jaké tady máme podmínky. 1.8T nejlepší volba pro toho, kdo nemá levnější naftu a nenajede 3x tolik co benzíňáci. A 4x4? Mám je jako šofér v práci a není nic lepšího. Jasně není to stálý pohon 50:50, ale je to hodně poznat. Chybu jsi neměl v čem udělat. Ať slouží! :palec2:

Vloženo
Tak musím gratulovat, jsi asi první 4x4 kombajn s 1.8T - měl jsem za to že 1.8T byl hatchback only a kombajny TDI only :) Jinak ono s tou spotřebou to u 4x4 TDI taky není moc výhra a 74kw je máááálo na tak těžký auto. TAk ať jezdí pane ! :)

Jollymu : U tdi 4x4 PD (74kW) ESP jde vypnout

Jinak, I stema 74kw to jde na 200, a tahne to od pomalu 1400ot (nerikam ze tak jezdim alče jednou jsem to skusil), je to 6 kvalt - proste uplne v pohode. Pokud je to malo, s cipem neni problem

Ale jo já si nestěžuju... chip bude, až budou peníze - ale bude to spojené i s výměnou dalších věcí, tak těch peněz bude muset být víc :)

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Tak hoši, pěkně jste mne i auto pochváleli. Ježdění paráda, spotřeba podle nohy, už jsem na průměru 8,9, ale za to furt můžou ty úlety na krátkých vzdálenostech :p . K rychlosti se vyjadřovat moc nemůžu, neb by mne body tížily, ale 200 to jede (opravdu jsem to jen zkusil z důvodu seznámení s vozem a i se spotřebou - 21,9).

Editováno: , autor: MilB@
Vloženo
Tak hoši, pěkně jste mne i auto pochváleli. Ježdění paráda, spotřeba podle nohy, už jsem na průměru 8,9, ale za to furt můžou ty úlety na krátkých vzdálenostech :p . K rychlosti se vyjadřovat moc nemůžu, neb by mne body tížili, ale 200 to jede (opravdu jsem to jen zkusil z důvodu seznámení s vozem a i se spotřebou - 21,9).

Normálně ti to autí závidím... ;)

Vloženo

Hoši, teď nevím, jestli si ze mne děláte čurinu či co, závidíte mého MilB@čka OI nebo mé první (říkejme tomu startovací) auto zobrazené v avataru?

Vloženo
Hoši, teď nevím, jestli si ze mne děláte čurinu či co, závidíte mého MilB@čka OI nebo mé první (říkejme tomu startovací) auto zobrazené v avataru?

Jasně že Octuli, z tamtoho vozítka už jsme vyrostli a potřebujem trochu jinej zátah... :palec2:

Vloženo
Holt kazda sranda neco stoji, ja bych si vybral 74Kw 4x4 TDi a na cip 130PS, ale kdyz najedis tak malo, tak je benal dobra volba, a 1,8T je nej benzin v Skodovkach vubec, kam se hrabe 2,0FSI v OII....

....k spotrebe dodam, ze ted mam srovnatelnej-lepsi disel jak 1,8T a co jezdim i s benalem, tak pri svizne jizde jedu bezne za 9L a se svym TDi za 6L, kdyz to prozenu tak s benelem 13L a vic a s TDi do 8L....takze pri tom co najezdim se me rozhodne nafta vyplati, ale o 1,8T treba i RS na LPG jsem uz taky premyslel....a zvuk ladaku u benalu je samo jina balada :)

Vloženo

Jak tu už zaznělo, 1,8T je nejlepší benzin co se kdy do škodovek dával. Já ho koupil, protože nic jinýho nebylo, a ted bych už nic jinýho nechtěl. :p To už by člověk musel myslet na jinou třídu aut aby zažil lepší zátah. A těch pár litříků navíc za to svezení stojí. Doby kdy byl propastný rozdíl mezi provozem benzínu a nafty jsou díky téměř shodné ceně za litr definitivně pryč.

Jednoznačně volíš dobře :palec2:
Vloženo

To, že jsi si vybral dobře už všichni napsali, i já ti tu volbu bezvýhradně schvaluji ;):palec2:

Jen se zeptám, kdo jsou ti, co ti říkají, že jsi osel apod??? Nejsou to náhodou všechno majitelé různých postarších vozítek s r.v. řekněme do 1990, kteří prostě jen závidí??? Já osobně se totiž setkal s něčím podobným, když jsem ze Š105 (1983) přešel na Octu 1,8 20V (1999), spoustu lidí to nějak nemohlo překousnout a byl jsem vůl, že jsem si vybral ten nejžravější motor a že diesel by byl určitě lepší a že určitě s něčím na černo kšeftuju, protože není možné, aby mladý kluk (tehdy 28 let) přešel z auta v hodnotě 5000 hned na auto za 200000 apod. A většina těchto chytrolínů dodnes jezdí max. ve Favoritu. Kašli na chytráky, co umějí jen blbě kecat a užívej si ježdění se svým krasavcem :palec2:

Vloženo
To, že jsi si vybral dobře už všichni napsali, i já ti tu volbu bezvýhradně schvaluji ;):palec2:

Jen se zeptám, kdo jsou ti, co ti říkají, že jsi osel apod??? Nejsou to náhodou všechno majitelé různých postarších vozítek s r.v. řekněme do 1990, kteří prostě jen závidí??? Já osobně se totiž setkal s něčím podobným, když jsem ze Š105 (1983) přešel na Octu 1,8 20V (1999), spoustu lidí to nějak nemohlo překousnout a byl jsem vůl, že jsem si vybral ten nejžravější motor a že diesel by byl určitě lepší a že určitě s něčím na černo kšeftuju, protože není možné, aby mladý kluk (tehdy 28 let) přešel z auta v hodnotě 5000 hned na auto za 200000 apod. A většina těchto chytrolínů dodnes jezdí max. ve Favoritu. Kašli na chytráky, co umějí jen blbě kecat a užívej si ježdění se svým krasavcem :palec2:

Zajímavé je, že mi to říkají tací, kteří jsou narozdíl ode mne více finančně zajištění (mají nemovitosti i náročné manželky), ale hlavně, většina má dovoz a to v dieselu, protože nim řekli, že je to nej. Pravdou je, že nikdo z nich nemá škodovečku (protože je předražená), mají dovozová auta staršího data výroby a jezdí do 6 litrů. Já ale říkám, že jsem zatím spokojenej, do 6 litrů se nevlezu, ale komfortně JEDU!

Vloženo

Tak se mi před týdnem naskytl pohled na černou magic perl Octavii 4x4 1,8T 110kW v maximální výbavě bez kůže, rok výroby 2005, najeto 27000km, serviska, 1. majitel, dovoz CH od dealera škoda, nechal jsem si jí otevřít a foukla na mě vůně novoty a byla za super cenu 349900,-, což se mi zdá super cena. Jinak to bylo v autobazaru v Uničově a je tam pořád. Úplně jsme slintal a bral bych jí, ale černou nemusim. Tím jsem chtěl říct, že takové auto se mi moc předražené nezdá.

Vloženo
To, že jsi si vybral dobře už všichni napsali, i já ti tu volbu bezvýhradně schvaluji ;):palec2:

Jen se zeptám, kdo jsou ti, co ti říkají, že jsi osel apod??? Nejsou to náhodou všechno majitelé různých postarších vozítek s r.v. řekněme do 1990, kteří prostě jen závidí??? Já osobně se totiž setkal s něčím podobným, když jsem ze Š105 (1983) přešel na Octu 1,8 20V (1999), spoustu lidí to nějak nemohlo překousnout a byl jsem vůl, že jsem si vybral ten nejžravější motor a že diesel by byl určitě lepší a že určitě s něčím na černo kšeftuju, protože není možné, aby mladý kluk (tehdy 28 let) přešel z auta v hodnotě 5000 hned na auto za 200000 apod. A většina těchto chytrolínů dodnes jezdí max. ve Favoritu. Kašli na chytráky, co umějí jen blbě kecat a užívej si ježdění se svým krasavcem :palec2:

Zajímavé je, že mi to říkají tací, kteří jsou narozdíl ode mne více finančně zajištění (mají nemovitosti i náročné manželky), ale hlavně, většina má dovoz a to v dieselu, protože nim řekli, že je to nej. Pravdou je, že nikdo z nich nemá škodovečku (protože je předražená), mají dovozová auta staršího data výroby a jezdí do 6 litrů. Já ale říkám, že jsem zatím spokojenej, do 6 litrů se nevlezu, ale komfortně JEDU!

Tohle nemá cenu řešit... vždycky se najde nějakej jouda, mistr světa a přilehlého okolí co ví naprosto všechno a všichni okolo jsou jenom hlupáci. S tím autěm jsi chybu určitě neudělal! Náplánujem někdy sraz 4x4 ;)

Mimochodem, pokud někdo opravdu řeší auto podle spotřeby, tak by měl raději chodit pěšky :p

Vloženo

Toz take jsem poridil neco podobneho a spokojkenost nejvetsi. Pravda po meste je to na dve veci, ale kdyz se rozjede mimo mesto bo dalnici tak je to tank. Spotreba kolem 8-8.5L ale podarilo se jet i za 7.2.

Mel jsem pred tim to feldu 1.6 a ta 1.8T je fakt jak drak, pravda je, ze to moc nevyuziju.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...