Přejít na obsah

Nefunguje topeni a teplota vody jde nahoru


Mefisto

Doporučené příspěvky

Auto prestalo topit a po par kilometrech jde teplotřa vody na drive stabilnich 90 stupnu. Pri klidne jizde se to pohybuje mezi 90 - 100, kdyz tomu trochu vytnu tak jde k cervene hranici. Voda nejak zvlast nemizi.

Zamerit se na termostat, nebo hledat zavadu nekde jinde?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlakuje to do vyrovnávací nadobky s kapalinou?Pokud ne je to dobré.Když jo muže to byt těsnění hlavy.

Když to má víc než 90 stpnů jaky je chladič? (hadice k němu) Jestli studený muže to byt termostat.

Když to jde do červený běží ti ventilátor na chladiči?

Proč by to netopilo nechápu :unsure:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejný problém jsem řešil taky, do práce jsem dojel v pohodě a z práce bez topení a s přehřívajícím motorem. Kolik máš najeto na rozvodech, jestli si je už měnil tak měnil si při výměně i vodní pumpu? Já jsem měl lehce přetažený km na rozvodech a uvolnila se vrtulka na vodní pumpě takže voda neměla oběh. Psal jsem o tom v topicu o Rozvodech a je tam i pár fotek.

Ještě mě napadlo, ať hned nerozděláváš rozvody, vyhoď termostat a když to bude dál blbnout je jasno, ale podle toho topení dávám 99% na vodní pumpu.

Editováno: , autor: murder
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stejný problém jsem řešil taky, do práce jsem dojel v pohodě a z práce bez topení a s přehřívajícím motorem. Kolik máš najeto na rozvodech, jestli si je už měnil tak měnil si při výměně i vodní pumpu? Já jsem měl lehce přetažený km na rozvodech a uvolnila se vrtulka na vodní pumpě takže voda neměla oběh. Psal jsem o tom v topicu o Rozvodech a je tam i pár fotek.

Ještě mě napadlo, ať hned nerozděláváš rozvody, vyhoď termostat a když to bude dál blbnout je jasno, ale podle toho topení dávám 99% na vodní pumpu.

Tak tak, asi vodna pumpa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Najeto je neco pres 60.000. A netopi to hned od zacatku. Nevim jak je to tam delano presne s termostatem a topenim, ale co jsem mel auta predtim tak tam to bylo tak ze se po zahrati maleho okruhu otevrel napred termostat do polohy topeni a az se ohral i okruh topeni tak pak to slo naplno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mojí přítulkyni se něco podobnýho stalo když jela s mojí Octou.Auto zašalo vařit,talkovalo to pak do vyrovnávací nádobky takže vylítla voda ven.Cladič studenej a větráky samozřejmě nezaply.První bylo že prej těsnění pod hlavou.Proved sem konzultaci s kámošem ze servisu Škoda:

1.vyndej termostat a zkus to,jestli to nepomůže je to pumpa a byla to ta potvora....

měl sem najeto cca 80 tis. takže se udělali rozvodu a vrtulka z pumpy byla v celej hlavě-pro jistotu to několikrát vyluxoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No me to po nastartovani a ujeti par kilometru i kdyz zapnu topeni tak se to ani neohreje, teplomer postupne vyleze nahoru a pokud jedu mirnym tempem tak muzu jezdit furt a teplomer se pohybuje v rozmezi 90 a neco pres 100stupnu, kdyz bych to honil tak to pujde do cervenyho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano když jsem jel zlehka tak to taky nezačalo vařit až když jsem na to začal šlapat. A i když jsem spěchal tak stačilo zastavit u krajnice zapumpovat hadicema a teplota byla opět OK. Jinak je to podle mě rychlá cesta k poškození motoru. Minimálně vrtulka z vodní pumpy se může rozpadnout a zasrat chladící kanálky, dále přehřátí může načnout těsnění pod palicí a o zadření motoru snad není potřeba psát. Takže vyhoď termostat (práce na 20minut alespoň u 1,6 55kw) pokud to bude dělat dál což podle tvého popisu bude tak bych šel po vodní pumpě. Ještě můžeš zkusit u zahřátého motoru šáhnout na hadice pokud budou jedny teplý a druhý studený tak vodní pumpa pokud vše teplý tak bych šel po těsnění pod palicí atd. atd.....

Se zavřeným termostatem to začne vařit i při stání na místě. Šáhni na ty hadice a napiš jak to vypadá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se přiklonil k pumpě, měl jsem obdobný problém, vrtulka se rozpadla. Kdyby byl špatný termostat vařilo by to hned a navíc by to topilo, takto díky robustnosti chlazení Octavie s tím jezdit jde protože je tam drobná cirkulace tepla i bez pumpy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

presne tento istý problém som riešil na 1,8 T benzíne 4x4, tiež sa tak isto prejavovala závada a spôsoboval to ten istý problém plastova vrtulka vodnej pumpy sa pretáčala ani sa nedivim že dlho nevidržela keď bola z plastu preto som hneď dal s kovovou vrtulkou a malo by byť na dlho pokoj. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávat plastový vrtulky na vodní pumpu to pochytili škodováci od toho německého "dobytka" z VW :disgust: .Jinak si to nedovedu vysvětlit.Proč tam nedávají hned kovové.Jo taková škodovácká 1.3 ve Fáčku, nebo ve Feldě tam je staré, poctivé a nezničitelné vodní čerpadlo :palec2: .

nechci ti nějak kazit radost, ale zrovna tyhle čerpadla se docela sral* lol odcházely tam ložiska

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dávat plastový vrtulky na vodní pumpu to pochytili škodováci od toho německého "dobytka" z VW :disgust: .Jinak si to nedovedu vysvětlit.Proč tam nedávají hned kovové.Jo taková škodovácká 1.3 ve Fáčku, nebo ve Feldě tam je staré, poctivé a nezničitelné vodní čerpadlo :palec2: .

nechci ti nějak kazit radost, ale zrovna tyhle čerpadla se docela sral* lol odcházely tam ložiska

No je pravda že na 105ce už máme ložisko vyměněný(i na altíku), na Feldě zatím no problema a co znám Fáčka tak to taky není na denním pořádku závad. Já myslel spíš, že mají docela masivní kovové vrtulky.Co kovové vrtulky-to je pořádné turbínové kolo. Jsem zvědavej kdy začnou dělat v rámci úspor plastové písty a ojnice, možná časem i hlavu s ventily :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak mi to dělá něco podobného, akorát, že mi to přitom normálně topí. Včera jsem topil asi 80km naplno a díky tomu jsem chladil... Jak se mi to ale začne přehřívat, stačí když zastavím, nechám motor běžet, tak teplota jde hned dolů a ustálí se na té devadesátce. Jak vypnu motor, tak vždycky slyším, že se větrák na chladiči točí. Myslíte, že to bude taky ta vodní pumpa?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
Tak mi to dělá něco podobného, akorát, že mi to přitom normálně topí. Včera jsem topil asi 80km naplno a díky tomu jsem chladil... Jak se mi to ale začne přehřívat, stačí když zastavím, nechám motor běžet, tak teplota jde hned dolů a ustálí se na té devadesátce. Jak vypnu motor, tak vždycky slyším, že se větrák na chladiči točí. Myslíte, že to bude taky ta vodní pumpa?

JJ.....vodní pumpa,to je prevíííít kol119

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Mám dotaz:

motor 1,8T, rychle se zahřeje, potom teplota stoupá na červený pole. Dělá to i když je klima zaplá/vyplá, ať topim nebo ne, můžu jet z kopce....furt stoupá na max. Ventilátory chladí jen z počátku, potom se netočí. Jedna hadice je horká jak prase, druhá míň. Je to termostatem??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Auto se mi chová úplně stejně, jak je popsáno nahoře. Nejdříve se měnil radiátor topení, který měl studenou zpátečku. Potom jsme zkoušeli dát nový termostat, nic. Servisák měl dnes venku vodní pumpu, je prý úplně v pořádku. Do nádoby to netlakuje, tak těsnění to nejspíš nebude. Při klidné jízdě drží devadesát, při rychlejší jízdě nebo do kopce se hřeje. Jo a taky netopí... Fakt nevím co by to mohlo být.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...