Přejít na obsah

Motor 1.6 55 kW vs 74 kW


bangladezo

Doporučené příspěvky

zdar borci.mam octu 1,6tku 55kw.Vsude se pise o tom jaka je 55 tka lemra lina a 74 raketa.se 74kou sem jeljen jednou a to trasu zlin-viden a spet ale zas tak velky rozdil sem nepozoroval.dokonce se my zda ze55 tka jede asy do 2500ot.líp.ten motor jede proste us od 900ot.74ka se chyta oneco pozdeji zato ale umi zatahnout i za hranici 4000 a tam us 55tka pomalu konci.dostane se sice i 6000 ale us to trva hodne dlouho .proto je lepsi řadit podstatne driv.kdo ma taky nejakou skusenost s temito dvema motory at napise

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar borci.mam octu 1,6tku 55kw.Vsude se pise o tom jaka je 55 tka lemra lina a 74 raketa.se 74kou sem jeljen jednou a to trasu zlin-viden a spet ale zas tak velky rozdil sem nepozoroval.dokonce se my zda ze55 tka jede asy do 2500ot.líp.ten motor jede proste us od 900ot.74ka se chyta oneco pozdeji zato ale umi zatahnout i za hranici 4000 a tam us 55tka pomalu konci.dostane se sice i 6000 ale us to trva hodne dlouho .proto je lepsi řadit podstatne driv.kdo ma taky nejakou skusenost s temito dvema motory at napise

Je to něco jak píšeš, 55kW jede víc na spodu a při vyšších otáčkách už nestíhá a 74kW je zas opak, ta sice jede od 1800ot ale zatáhne až od 3500, je to daný konstrukcí obou motorů, 55kW je dlouhozdvih a 74kW krátkozdvih...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar borci.mam octu 1,6tku 55kw.Vsude se pise o tom jaka je 55 tka lemra lina a 74 raketa.se 74kou sem jeljen jednou a to trasu zlin-viden a spet ale zas tak velky rozdil sem nepozoroval.dokonce se my zda ze55 tka jede asy do 2500ot.líp.ten motor jede proste us od 900ot.74ka se chyta oneco pozdeji zato ale umi zatahnout i za hranici 4000 a tam us 55tka pomalu konci.dostane se sice i 6000 ale us to trva hodne dlouho .proto je lepsi řadit podstatne driv.kdo ma taky nejakou skusenost s temito dvema motory at napise

Je to něco jak píšeš, 55kW jede víc na spodu a při vyšších otáčkách už nestíhá a 74kW je zas opak, ta sice jede od 1800ot ale zatáhne až od 3500, je to daný konstrukcí obou motorů, 55kW je dlouhozdvih a 74kW krátkozdvih...

tak to vím naprosto přesně: 74 kw je silnější

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdar borci.mam octu 1,6tku 55kw.Vsude se pise o tom jaka je 55 tka lemra lina a 74 raketa.se 74kou sem jeljen jednou a to trasu zlin-viden a spet ale zas tak velky rozdil sem nepozoroval.dokonce se my zda ze55 tka jede asy do 2500ot.líp.ten motor jede proste us od 900ot.74ka se chyta oneco pozdeji zato ale umi zatahnout i za hranici 4000 a tam us 55tka pomalu konci.dostane se sice i 6000 ale us to trva hodne dlouho .proto je lepsi řadit podstatne driv.kdo ma taky nejakou skusenost s temito dvema motory at napise

Je to něco jak píšeš, 55kW jede víc na spodu a při vyšších otáčkách už nestíhá a 74kW je zas opak, ta sice jede od 1800ot ale zatáhne až od 3500, je to daný konstrukcí obou motorů, 55kW je dlouhozdvih a 74kW krátkozdvih...

tak to vím naprosto přesně: 74 kw je silnější

Vtipálku :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ale no tak - ja ridil 55KW a mam i 74Kw - spise reknu asi toto - 55KW - takova rychla reakce na plyn - neco jako felcka ci tak - ale 74KW ma mekci plyn - jine nastaveni reakce plynu vcetne vlastni diagnostiky klapky. No asi to dela i vaha vzduchu a promenl. sani vzduchu. No ten 55KW je splaseny a ta 74KW je ladena vykonove. Jede vse pekne, ale pokud budete kupovat sahnete po ty 74 - budete mit moturek vyvazeny jak na vykon tak na spotrebu tohoto vozu. Da se jezdit podle majitele - bud na spotrebu ci na rychl. presun kol5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 55kW, do 4tis je to dobrý tah, od 4 do 5 je to bída a pak najednou, jako by chytla druhý dech a hrne se kupředu. S pár vyhradami jsem spokojen, člověk si musí dát pozor na plyn, jinak se se spotřebou dostává na astronomická čísla, můj rekord je 16l/100km praha - brno - praha a bylo to s větrem o závod. Jinak když jezdí člověk normálně, tak se dá jezdit s dlouhodobou spotřebou 6,5l. Jinak pokud máš jeden z prvních motorů AEE, tak se dej bacha na lambdu a na svodové potrubí, často praská, chybí tam kus litiny jako výztuha. Jinak po 108 000km má kompresní tlaky jako nový motor, takže docela držák. A takový můj postřeh, když se shání na vrakovišti něco na 55, tak to není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Heh....take 1.6/55kW, AEE....a tocit nad 4500 nema smysl...:)

Je sice fajn, ze umim jet na 4 az 140, ale co z toho, kdyz po prerazeni na 5 se nedeje nic..:)

Tohle neni zavodak:)

Nicmene motor takrka neznicitelnej. Mam na nem 145000 a zadne zavady ( bezna udrzba - ojel, filtry a 1x rozvod ).

PP nemam, takze spotrebu odhaduji....dlouhodobe mezi 6 a 7l.

Lambda i potrubi zatim v poradu....zrejme povedeny kus..:)

Já mám 55kW, do 4tis je to dobrý tah, od 4 do 5 je to bída a pak najednou, jako by chytla druhý dech a hrne se kupředu. S pár vyhradami jsem spokojen, člověk si musí dát pozor na plyn, jinak se se spotřebou dostává na astronomická čísla, můj rekord je 16l/100km praha - brno - praha a bylo to s větrem o závod. Jinak když jezdí člověk normálně, tak se dá jezdit s dlouhodobou spotřebou 6,5l. Jinak pokud máš jeden z prvních motorů AEE, tak se dej bacha na lambdu a na svodové potrubí, často praská, chybí tam kus litiny jako výztuha. Jinak po 108 000km má kompresní tlaky jako nový motor, takže docela držák. A takový můj postřeh, když se shání na vrakovišti něco na 55, tak to není.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky mám 55kW, manželka má 74 kW, takže mužu denodenně srovnávat, ale na svýho stříbrňáka nedám dopustit. nečekám od něho závoďáka, spíš pohodový svezení a se spotřebou jsem někde kolem 6.8 - 7, najeto cca 158000 km, ze závad pouze ve 153000 výměna rozdělovače

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dik za odpovedi.ja mam to octu teprve 4 mesice ale shanel sem ji skoro rok.chtel sem 74 ku, ale mnel sem na ni jen150000kc.a za tu cenu sem proste nic solid. nesehnal.vsechno bud bourane,stoceny tachometr,nebo pochyb puvod.toto bylo jedine auto ktere se my fakt libilo .1majitel /deda63let/nebourane,najeto48/poctive vyplnovana serviska po celou dobu,ale raci sem to jeste proveril/koupeno ve vsetine v lednu 2000 tak ze rv.99 a cena159.tet us ma nejaky ten skrabanec ale uvnitr jeste smrdi novotu.je to ale 55tka tak ze sem od toho necekal nic vic nes svezeni s bodu A do bodu B.ale cim vic s tim jezdim tak poznavam ze tento motor je naprosto dostatecny a bylo zbytecne shanet za kazdou cenu 74ku.kdo ma jeste nejakou skusenost at napise

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdysi (je tomu tak 9 let) koupili do firmy, kde dělá otec novou bílou octavii... Když měla asi 45 tis, tak s ní táta přijel domu, dalo mi to velkou práci, ale nakonec jsem ho přemluvil, abych se mohl svézt... Auto jelo subjektivně jako píchlá svině a táta říkal že je v tom 100 koní... Kdyžpak přišel čas měnit rozvodák, tak táta zjistil, že je to 55kW, no nechtěl jsem tomu věřit, že v tak velkém autě stačí 55 kW na tkový let.... Jinak auto po třech letech leasingu koupil jeden ze zaměstnanců a ted ho má jeho manželka - najeto 218000 a motor furt šlape. Ten zaměstnanec co ji měl pak koupil její nástupkyni 1,9 TDi 66kW a má ji dosud a já pak další nástupkyni 1,6 75kW :-) Ale to už je jiná pohádka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vim naprosto presne, v cem je rozdil - po technicke strance jsou to naprosto rozdilne motory.

Co se chovani tyce, bylo to tu napsano zcela spravne, nicmene kdyz si vyzkousite vyspelejsi motor v dane kategorii, treba 1.6 v Mazda3, zjsitite, ze do 3500 jede jako 55kw a nad 3500 jako 74 kw. Nicmene ta 55kw ma z meho pohledu 3 vyhody

1. tezsi 5ka, takze na dalnici tolik netoci.

2. motor se cpe uz od tisice otacek,takze na 1se to pri rozjezdu nedusi (jak Ibiza/fabie 1.4 16V - mimochodem konstrukcne pribuzny motor) a dal pri rozjezdu nemusim radit stylem 2 - heen na 4tis, 3. heen....

3 relativni jednoduchost - EURO II => jedna lambda, jeden kat, zadny hejblata a klapky v sacim potrubi, no vaha vzduchu, no servoklapka

Nevyhody - ma to rozdelovac a toho, co vymyslel puvodni umisteni lambda sondy bych prosil povesit az umre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak,se taky pridam.....rikal sem si ze 55ka nevydrzi v rodine asi moc dlouho..Uvazovali sme dokonce o 1.8 20V,byla by to uricite bomba,ale postupem casu jsem zjistil,ze na nase cesty tech 75 koniku bohate staci,rozjezdy jsou sice trosec tezsi,samozrejme rozkulat velke auto slabsim motorem da zabrat..pak uz hezky pekne na 2 do 80,5km/h 3 kolem tech 125km/h a pak uz je tu 130 coz staci protoze vic u nas neni povoleno ;) ...takze se to da :)

taky jsem mel moznost rpojet kolegovu oktu 74ku,nechtel jsem tomu verit, ale jak pisete fakt od spoda nic moc,nejak se ji nechtelo....

Vady na motoru u 55ky...po zime byla menena sonda...zimni spotreba 10,5 a to nebylo good :feve: ...lambda byla vymenena a pohoda¨,zatim celkova 8,2 a jde dolu.........Jinak je tento motor celkem spolehlivy..... -_-

post-4984-1178186129_thumb.jpg

Editováno: , autor: Jeronymo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak,se taky pridam.....rikal sem si ze 55ka nevydrzi v rodine asi moc dlouho..Uvazovali sme dokonce o 1.8 20V,byla by to uricite bomba,ale postupem casu jsem zjistil,ze na nase cesty tech 75 koniku bohate staci,rozjezdy jsou sice trosec tezsi,samozrejme rozkulat velke auto slabsim motorem da zabrat..pak uz hezky pekne na 2 do 80,5km/h 3 kolem tech 125km/h a pak uz je tu 130 coz staci protoze vic u nas neni povoleno ;) ...takze se to da :)

taky jsem mel moznost rpojet kolegovu oktu 74ku,nechtel jsem tomu verit, ale jak pisete fakt od spoda nic moc,nejak se ji nechtelo....

Vady na motoru u 55ky...po zime byla menena sonda...zimni spotreba 10,5 a to nebylo good :feve: ...lambda byla vymenena a pohoda¨,zatim celkova 8,2 a jde dolu.........Jinak je tento motor celkem spolehlivy..... -_-

nelze, než souhlasit....55 kW asi nedodá takový kroutící moment, jako výkonnější a hlavně víceobsahové motory..ale na normální ježdění to asi určitě stačit bude..mě stačil i favorit na plyn :D a1,8 20V až zas taková bomba není.....nicméně pro naše silnice..co si budem povídat, stačí u kokty všechno...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já na svou 55kW, na svýho stříbrňáka, nedám dopustit. sice slyším furt že je to na prd, že to nemá výkon, že je to strašně těžký auto, ale kromě výše uvedenéné výměně rozdělovače bez závad ( klepu na dřevo - čelo :-) ), žena už za tu dobu už byla 4x v servise, tak nevím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím říci, že jsem také celkem spokojený s 1.6 74kw. Když jsem auto kupoval od prvního majitele - mělo prasklý vlnovec výfuku - motor měl velkou palivovou brzdu, nechtělo se mu z volnoběhu do otáček. Po výměně OK, ale mrzí mě, že oproti 55kw se mu odspodu moc nechce. Jinak je to nenáročný motor takový dělňas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-3680-1178301957_thumb.jpgAhoj.Mám taky tenhle motor a maximální spokojenost. Taky mi každý říkal kup 74KW a věřím , že ten motor je samozřejmě ve finále silnější, ale to je asi tak jako když řeknu že 1,8 T je silnější než 1.6 74Kw. Já jsem maximálně spokojený i spotřebou.Jezdím spíše na spotřebu než na šílenosti. Maximálně mi vyhovuje a neměnil bych už jen z důvodu si myslím velice jednoduché údržby a celkem nenáročných dílů. Jedna lambda sonda, jedna napínací kladka u rozvoďáku když to řeknu trochu s nadsázkou, nic vic nepotřebuje.Krom benzínu a oleje. Samozřejmě i mezi těmito motory se najdou vadné kusy které víc potrápí než udělají služby, ale to u každého typu motoru. Bez vyjímky. Mám nalítáno už doost přes 100 000 km a oleje to nežere ani kapku. Za rok sice nenajezdím moc.Asi 8000km,ale i tak při výměně je tam přesně tolik kolik jsem tam dal. Ani o trošku míň. Tedy o to co bych spozoroval očima. A vždycky mě rozesměje hláška typu, ře tento motor je želva a Octávka je na něj moc těžká... Ten kdo chce udělá hodně kousků i s tímhle motorem a pro běžného člověka si myslím dostačující. Gumy se na něm dají pílit stejně jako na jiné oktávce a akceleraci to má na ten motor úžasnou zátah jak ví všichni má od spodu perfektní. Nedávno jsem to na dálnici zkoušel ve 160-ti a dál jsem už byl zpomalen naproti jedoucími auty a nemůžu říct,žeby auto ve 130 už nemělo žádný tah ve zrychlení. Je pravda že jsem jel sám, ale v autě stejně jezdíme když tak maximálně dva a někdy v budoucnu třebave čtyřech tedy celá rodinka určitě nepojedu s děckama 150km/h a víc, protože za těch pár minut v cíli dřív to nestojí.takže závěr asi takový. Kdybych měl při koupi možnost šel bych asi do nafty ale jelikož jsem se rozhodoval mezi benziňákem tak jsem si vybral tuhle verzi a musím říct, že za mě nelituji.Vím co od motoru můžu čekat to mi taky když potřebuji dává a víc nepotřebuji. Samozřejmě, to neznamená, že nemám rád rychlá a tuning auta s načipovanými motory, ale to už je jiná písnička pro nadšence..... ;)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

ja preferuji taky cenu vozu - je fakt ze tech 55kw je v bazaci az az a malo jetych - spise rodinne auto

post-3876-1178303116_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník
Hosi koukam ze mate paradne nalestene ty motory.... :palec2: ..hnedka jak bude hezky se do toho asi taky pustim a vymenim prilozene foto at nedelam okte ostudu :);)

Ja tp lestil jen jednou clovece a hned fotil

Jinak ted mi chodeji po aute ruzna zviratka vcetne kocek a kun do motoru :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hosi koukam ze mate paradne nalestene ty motory.... :palec2: ..hnedka jak bude hezky se do toho asi taky pustim a vymenim prilozene foto at nedelam okte ostudu :);)

Neboj, svojí Koktičce ostudu neděláš, kdyby jsi viděl můj motor, tak by jsi byl na ten svůj hrdý. Jinak letost taky vydrbu filcem a silichromem, se to bude lesknout jako psí koule lol

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Návštěvník

Ja to nemel cisty zas az tolik - obcas nekde nejaky ten smitek lol

Ale uz jsem vylecenej - hlavne at vse chodi tak jak ma a budu spokojenej na sto %

post-3876-1178382459_thumb.jpg

post-3876-1178382531_thumb.jpg

Editováno: , autor: Návštěvník
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...