Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

kluci sorry , přiživim se na tomto tématu protože je dost navštěvovaný . má někdo z vás zkoušenosti s úpravou 1,4 74kW ? např SPORTMOTOR, X TUNING ...? a nebo skušenosti s těmito úpravci obecně ? založil jsem téma CHIP 1,4 74 ale zatim bez odpovědí . díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluci sorry , přiživim se na tomto tématu protože je dost navštěvovaný . má někdo z vás zkoušenosti s úpravou 1,4 74kW ? např SPORTMOTOR, X TUNING ...? a nebo skušenosti s těmito úpravci obecně ? založil jsem téma CHIP 1,4 74 ale zatim bez odpovědí . díky

gratuluji k nápadu, já mám zase nápad úpně jiný viz Pravidla tohoto Boardu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Felicia 1.6 byla naladena na pruznost, vytaceni do vyssich sfer nebyla jeji disciplina.

Pred x lety (odhadem v r. 2000,2001) byl v AutoTipu srovnavaci test Fabie 1.4 16V 74kW a Felicie 1.6.

0-100km/h vyhrala Fabia o fous, pri mereni pruznosti Felicie Fabii naprosto deklasovala...

Dezent: At ti to jezdi.

zrovnavat 16V a 8V techniku je trochu odveci ked sa stanovia rovnake podmienky. ved kazdy motor ma inu charakteristiku a objektivny test je taky ze sa zrychlenie a radenie prisposobi tomu motoru aby mal najlepsi zatah a potom sa moze merat. a neverim tomu ze dynamika felicie je tak vyrovnana. ak sa ten 16V udrzi v spravnych otackach radenim tak tak felde da zbohom. jasne fabia sa nemoze vyhrabavat s 2000 ot. ale musi sa udrzat od 3500ot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

ahoj

Kupuju fabku..chcu něco od roku 03.....je mi jedno co..jestli benzím ropu...hodně tu píšete o problémech motorů...zajímalo by mě jaký je relativně nejméně poruchový motor.....co mi můžete doporučit???

Editováno: , autor: nogi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

Kupuju fabku..chcu něco od roku 03.....je mi jedno co..jestli benzím ropu...hodně tu píšete o problémech motorů...zajímalo by mě jaký je relativně nejméně poruchový motor.....co mi můžete doporučit???

Moje skúsenosti:

určite nie 1,0MPI a radšej ani "staré" 1,4MPI (44-50kW)

1,2-6V je dosť slabý kôli prevodom

1,2-12V , 1,4-16V dobrá vo

ľba

naftu nepoznám

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj

Kupuju fabku..chcu něco od roku 03.....je mi jedno co..jestli benzím ropu...hodně tu píšete o problémech motorů...zajímalo by mě jaký je relativně nejméně poruchový motor.....co mi můžete doporučit???

Moje skúsenosti:

určite nie 1,0MPI a radšej ani "staré" 1,4MPI (44-50kW)

1,2-6V je dosť slabý kôli prevodom

1,2-12V , 1,4-16V dobrá vo

ľba

naftu nepoznám

Tak rozhodně dobré bych viděl naftu 1.9 SDI pomalé ale nesmrtelnej motor s malou spotřebou

benzín asi 1.4 16V 55KW - snad žádněj konstrukční problém

Jinak já mám 1.4 16V 74KW a ve vysokejch otáčkách to je dravec ale tyhle motory trochu papaj olej hlavně do roku 2002

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nogi : na co to chceš ?

- dálnice / dojíždění za prací / jednou za týden na chalupu

- měsíční nájezd

- tvoje počáteční investice

Počítej, že benzíny budou méně průšvihové, u nafty co ušetříš na palivu zase vrazíš do oprav.

Diesel z 03 bude mít nalítáno 150-200 tkm, počítej postupně s výměnou určitých částí motoru a celkově i auta.

Benzín 1.2 HTP z akce " Já na to mám " může mít ale klidně i jen 40 tkm, referentské auto možná i těch 150 tkm.

U takhle starejch aut je to kus od kusu, můžeš narazit na dobré i na špatné - serviska nic neřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych ti doporučil 2.0. Starší konstrukce s vychytanýma problémama. 8 V pěkně táhne v nízkých otáčkách. Má dost výkonu, né jako ty chudobky 1.4. Když jsem přemýšlel, že bych si koupil Fábku tak jsem došel k názoru že jen s tímhle motorem. Nakonec jsem ale koupil s tímhle motorem Oktu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych ti doporučil 2.0. Starší konstrukce s vychytanýma problémama. 8 V pěkně táhne v nízkých otáčkách. Má dost výkonu, né jako ty chudobky 1.4. Když jsem přemýšlel, že bych si koupil Fábku tak jsem došel k názoru že jen s tímhle motorem. Nakonec jsem ale koupil s tímhle motorem Oktu.

To je pravda měl jsem možnost se v 2.0 fabce povozit a je to super ale spatně se sežene cena byla vysoká a je potřeba počítat se spotřebou 8 - 9 litrů pokud to člověk nedusí.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem měl fabii combi 1.2 12V 47kw r.v. 2003 měla najeto cca 110000km a na normální denní ježdění do práce a o víkendu na výlety super volba, nízká pojistka, spotřeba město do 7L,mimo město i 5L a závady 0,,,,doporučuju

pak jsem si koupil zase fabii combi 1.4 16V 74kw r.v. 2002, najeto 103000km, spotřeba město do 9L, mimo město tak 5,2-5,5L, ale potvora žrala olej a nějak mi ten motor neseděl, musel se hodně vytáčet, aby to jelo, do města nic moc, závada se taky nějaká našla (hlavně ten olej a občas svítily kontrolky) tak jsem to radši prodal....nedoporučuju

teď mám fabii combi 1.4 tdi 55kw r.v. 2004, ale zatím je v opravně (kupoval jsem nabouranou), takže nemůžu poreferovat,,,dřív jsem jezdil tdičkama a bylo to vždy ok,,,,zatim nevim

Jinak fábka dobrá volba, za málo peněz hodně muziky B)

moje auta viz foto

post-935-1179421032_thumb.jpg

post-935-1179421045_thumb.jpg

post-935-1179421062_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem měl fabii combi 1.2 12V 47kw r.v. 2003 měla najeto cca 110000km a na normální denní ježdění do práce a o víkendu na výlety super volba, nízká pojistka, spotřeba město do 7L,mimo město i 5L a závady 0,,,,doporučuju

pak jsem si koupil zase fabii combi 1.4 16V 74kw r.v. 2002, najeto 103000km, spotřeba město do 9L, mimo město tak 5,2-5,5L, ale potvora žrala olej a nějak mi ten motor neseděl, musel se hodně vytáčet, aby to jelo, do města nic moc, závada se taky nějaká našla (hlavně ten olej a občas svítily kontrolky) tak jsem to radši prodal....nedoporučuju

teď mám fabii combi 1.4 tdi 55kw r.v. 2004, ale zatím je v opravně (kupoval jsem nabouranou), takže nemůžu poreferovat,,,dřív jsem jezdil tdičkama a bylo to vždy ok,,,,zatim nevim

Jinak fábka dobrá volba, za málo peněz hodně muziky B)

moje auta viz foto

Musím se motoru 1.4 74Kw zastat pokud se tankuje N98 není línej a od 3.5tis ot jede jak z praku průmerná spotřeba kolem 6.5litru ano i ta moje bere olej zatím cca 1litr na 6 - 7 tis km což docela jde.Myslím že při výberu motoru záleží co ti vyhovuje a jak jsi naročnej proto by bylo super napsat třeba co od auta čekáš zda jezdíš svižně nebo na spotřebu atd....jinak se tu budeme jenom dohadovat protože každému sedí něco jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem napsal výše, jezdiljsem tdičkama, který nejsou vysokotočkový a ta 1.2 taky jela pěkně už od 2000ot/min. Už nejsem žádnej závodník, takže auta provozuju tak do 150km/h, většinou dle předpisů a na to ta 1.2 byla lepší než 1.4. Ta totiž začínala mít sílu právě až kolem 4000ot/min a to už jsem chtěl řadit...jinak mě vzala ta 1.4 16V cca 1l oleje na 3000km, takže dle mého názoru hodně nepovedenej motor (vím o tý chybě s kroužkama atd)...B)

Ale jak napsal Tonny, každej chce auto na něco jinýho a podle toho musí vybírat.. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám 1,4 16 V, 55 kw a maximálně mi vyhovuje nízká spotřeba a tichý chod. Pro větší výkon se sice musí vytáčet, ale vzhledem k tomu, že nezávodím, tak zpravidla nepřekročím 3500 otáček. Většinou jezdím 2000 až 3000 ot. v tomto rozmezí motor není prakticky slyšet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem napsal výše, jezdiljsem tdičkama, který nejsou vysokotočkový a ta 1.2 taky jela pěkně už od 2000ot/min. Už nejsem žádnej závodník, takže auta provozuju tak do 150km/h, většinou dle předpisů a na to ta 1.2 byla lepší než 1.4. Ta totiž začínala mít sílu právě až kolem 4000ot/min a to už jsem chtěl řadit...jinak mě vzala ta 1.4 16V cca 1l oleje na 3000km, takže dle mého názoru hodně nepovedenej motor (vím o tý chybě s kroužkama atd)...B)

Ale jak napsal Tonny, každej chce auto na něco jinýho a podle toho musí vybírat.. :palec2:

musim s tebou nesuhlasit ked pisas ze 1,4 16V 74kW je nepovedeny motor to iste mozem povedat o HTP ze dochadzalo k preskoceniu retaze. HTP je dobre akurat do mesta vdaka kratkym prevodom ale inak uz nie. si vezmi situaciu ze chces predbiehat v 80km/h s HTP 47kW a 1,4 16V 74kW a mas aj nejaky naklad. pri tej 74 podradis a slapnes na to a aj to ide ono tych 27kW navyse musis pocitit. na prevadzku auta po dialnici 150km/h HTP no to jedine s plnym kotlom. ked uz chces jazdis po dialnici predpisovo 130km/h tak aj HTP a 1,4 16V 74kW toci cez 4000ot. kdezto 1,4 16V 55kW ma cca 3600-3700ot. cize ta je vhodnejsia na predpisovu jazdu na dialnici a prave otacky okolo 3800 ma najvyssi krutak a aj vykon je uz cca 50kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám 1,4 16 V, 55 kw a maximálně mi vyhovuje nízká spotřeba a tichý chod. Pro větší výkon se sice musí vytáčet, ale vzhledem k tomu, že nezávodím, tak zpravidla nepřekročím 3500 otáček. Většinou jezdím 2000 až 3000 ot. v tomto rozmezí motor není prakticky slyšet.

suhlas v 3000ot. zacne lepsie tahat. ale uz aj v 2500ot. to celkom ide na pohodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se tu nechci dohadovat o motorech, :kuk: ,,měl jsem je oba dost dlouho na to, abych si mohl udělat názor a ten jsem tu napsal,,,B) nic víc, nic míň

ps: taky jsem si myslel, že u 74kw přišlápnu a ono to pojede,,,ale nějak to nejelo... :huh: to ta tvoje 55kw jede líp

Editováno: , autor: OloZX6R
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, vzhledem k tomu, že mi 1.4 100 HP jezdila na trojku a omezovač 140 km/h a skvěle ses ní předjížděly kamiony, tak bych si moc nestěžoval :)

Třeba s tříválcovým TDi se rozumně nedá předjíždět, i když na dálnici upaluje 170 km/h.

Je to o motoru, výkonu a co od auta očekáváš... vždycky se najde někdo, kdo bude vychvalovat určitý motor (klidně i z nezištných důvodů)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olo: kazdy motor ma nejake urcenie jednoducho ked tu 74-ku roztocis tak to ide. jasne nie ako raketa nato su ine motory a nie tieto majoobjemaky. na to sa neda slapat ked to ma 2500ot. tam musi byt aspon 3500ot. a potom stupit a ma to vyhodu ze ide do 6000ot. co je pri predbiehani dobre.

marvin: jj ked bola predvadzacka novej fabie tak s 1,4 TDI 59kW chcel sa predviest ako obehne opel 1,8 ale bohuzial aj ked to tocil 3500ot. stale mu utekal tak sa potom zaradil za neho :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...