Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Zdravím.

Rozhodl jsem se na poslední chvíli koupit starou Fabii v combiku, a furt mi vrtá hlavou jaký motor...

Chtěl bych do toho klimatizaci tak se zatím víc přikláním k 1.4 kvuli výkonu. Už jsem se tu sice dočetl, že klima s 1.2 není zas tak velký problém ale jak je to u kombiku?

Jinak mě na tom zajímá výkon - dostatečný / nedostatečný,

taky hlučnost - 1.2 je prý docela slyšet

a samozřejmě spotřeba

Prosím o radu, názor a vaše zkušenosti s těmito motory.

Díky.

tatko kupil tiez na poslednu chvilu "starou" fabii combi s motorom 1.2 47kW, ale zistil som ze rj ma ako ma nova fabia, cize 51kW, zatial je tam len 700km, tak som ju este poriadne neprevetral ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabiu Combi som mal v HTP ... vyhoda .. velmi svina akceleracia po meste .. do rychlosti 80 kmh v pohode fajn auto ..

mimo mesta .. problem s predbiehanim, potrebne mat dostatocnu rezervu ... hlucnost mi nikdy nejak neprekazala .. ten motor nedunel .. iba vrcal

v roome .. mam 1,4 16V 63 kw ..

motor ma v meste sialenu spotrebu, a je podstatne viac hlucny nez HTP najma pocut dunenie v celom aute ... na mesto je tazko sprevodovany, takze akceleracia nie je taka svizna ako pri htp.

avsak mimo mesto sa s tym jazdi svizne a predbiehanie je lepsie ... nad 80 ked stalcis pedal tak aj citis ze este akceleruje . (to pri HTP nebolo) pri vyssich ruchlostiach je vsak velky hluk od motora ...

motor mi vsak pripada vcelku stara koncepcia ...

ALE keby som mal volit do Fabie Combi znovu .. tak .. zvolim asi 1,4 16V ..

HTP by som voli l do kratkej fabie ktora najazdi 90 percent v meste ... tam neni lepisa volba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vsak ja jsem myslel 1.4 55KW . A mimo misu ???

60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s

Nemyslim :)

Jak rikam je to prast jak uhod ten rozdil je mizernej, ale nebudu Ti brat tve iluze o 1.4 55 KW. Kdyby to napsal nekdo kdo ma 1.9 tak to vemu, ale to je jedno.

tabulka sice dobrá. výsledky jasné HTP je stavěno na rychlost do 100km/h - tím nemyslím že víc nejede ale do 100km/h má fakt slušnej výkon ale pak to jde super rychle dolů. Když přece vybírám motor tak uvažuji kolik denně najedu do práce,budu jezdit sám nebo ve 2,3 atd. Jezdím po dálnici?, atd atd a podle toho vyberu motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vsak ja jsem myslel 1.4 55KW . A mimo misu ???

60-100km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 13,3/17,3 s

60-100km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 13,1/19,1 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro HTP 47kW: 16,0/19,3 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 55kW: 14,0/20,4 s

80-120km/h na 4./5. stupen pro 16V 59kW: 12,9/19,1 s

Nemyslim :)

Jak rikam je to prast jak uhod ten rozdil je mizernej, ale nebudu Ti brat tve iluze o 1.4 55 KW. Kdyby to napsal nekdo kdo ma 1.9 tak to vemu, ale to je jedno.

Tabulka dobrá, leč realita je někde jinde. Jak tady píše majitel Roomstera, uvedené rychlosti jsou do 100km/hod, pak motor velmi rychle vadne 16v naopak ožívá. Nejlépe jede někde kolem rychlosti 130km/hod kolem 3500ot/min, kdy má největší sílu. Rozumím dobře tomu, že jsi koupil 1.2, byť ji v podpise nemáš a neustále budeš obhajovat, jak super ten motor je. V tom se s tebou přít nebudu a je mi to jedno. V příspěvku jsem nereagoval na výkon ale na tu poznámku o zastaralosti motoru. Koncepčně je krom toho, že je to čtyřválec a že na pohon vaček používá řemen namísto řetězu úplně stejný. Rozhodně se nebudu s nikým přít, ani nikomu vyvracet, který motor je lepší a proč. Vím jen jedno, kdyby, podotýkám kdyby cenový rozdíl mezi oběma motory nebyl tak velký, 1.2-ku by si nikdo z vás nekoupil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názory.

No, jezdit se s tim bude párkrát do týdne do práce na kraj prahy denně cca 50km, na návštěvy příbuzenstva to je z 50% dálnice 100-150km tam a to samé zpět - cca 1 za měsíc. No a pak vesnicej provoz - na nákup do města, sem tam něco na stavbu. jednou za rok dovolená někam dál...

Jinak si myslím, že ta 1.2 by výkonově stačila, ale přeci jen bych raději 1.4. Problém je, že 1.4řky už prakticky nikde nemají, a ne všude kde je mají jsou ochotní nechat se projet... (jako třeba včera kol119 ) Jel jsem jen jednou s 1.2 asi 4km a na první dojem to nebylo špatný. Ale zatím nemám porovnání... Musím splašit nějakou 1.4 kde mě nechají projet...

Jinak vybavu zas tak moc neřeším. Jelikož tam ma byt klima, tak je Elegance jasná volba - rozdíl ceny (5000kč ceníkových) plně vynahradí výbava navíc v eleganci. ;)

k té hlučnosti. Jsem alergický na jakýkoliv větší hluk - mám oddělaný uši a léčím se na ušní šelest... :wallbash::D muj služební dýzl mě občas přivádí k šílenství, ale s tím bohužel nic nenadělám. Takže přebít hluk motoru hlukem od rádia mi zas tak moc nepomůže :D ale je fakt, že v dýzlu to tak občas dělám, abych rozbil to monotónní dunění aspoň něčím příjemnějším ;) Ta 1.2 co jsem zkusil mi na hluk nějak moc nevadila, ale na 4km člověk nic moc nepozná...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za názory.

No, jezdit se s tim bude párkrát do týdne do práce na kraj prahy denně cca 50km, na návštěvy příbuzenstva to je z 50% dálnice 100-150km tam a to samé zpět - cca 1 za měsíc. No a pak vesnicej provoz - na nákup do města, sem tam něco na stavbu. jednou za rok dovolená někam dál...

Jinak si myslím, že ta 1.2 by výkonově stačila, ale přeci jen bych raději 1.4. Problém je, že 1.4řky už prakticky nikde nemají, a ne všude kde je mají jsou ochotní nechat se projet... (jako třeba včera kol119 ) Jel jsem jen jednou s 1.2 asi 4km a na první dojem to nebylo špatný. Ale zatím nemám porovnání... Musím splašit nějakou 1.4 kde mě nechají projet...

Jinak vybavu zas tak moc neřeším. Jelikož tam ma byt klima, tak je Elegance jasná volba - rozdíl ceny (5000kč ceníkových) plně vynahradí výbava navíc v eleganci. ;)

k té hlučnosti. Jsem alergický na jakýkoliv větší hluk - mám oddělaný uši a léčím se na ušní šelest... :wallbash::D muj služební dýzl mě občas přivádí k šílenství, ale s tím bohužel nic nenadělám. Takže přebít hluk motoru hlukem od rádia mi zas tak moc nepomůže :D ale je fakt, že v dýzlu to tak občas dělám, abych rozbil to monotónní dunění aspoň něčím příjemnějším ;) Ta 1.2 co jsem zkusil mi na hluk nějak moc nevadila, ale na 4km člověk nic moc nepozná...

No 1,2 ako už niekto spomínal pri akcelerácií vrčí (alebo rapoce) ale ak ju neduríš tak ani ju nepočuješ (iba hluk vetra)

1,4 pri akcelerácií klasicky hučí - čo je podľa mňa subjektívne nepríjemnejšie - ale tiež ak ju neduríš je tichá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bych se priklonil k 1.2. 1.4 nebude o moc lepsi a rozdil v cene je tusim 30 tisic. Co se tyce hlucnosti tak zrovna na dalnici jiz bylo nekolikrat receno v motoristickych casopisech, ze 1.4 oproti 1.2 hodne huci.

Resit 1.2, nebo 1.4 je prast jak uhod. Pokud bych neresil penize tak bych sel do 1.9 tam opravdu rozdil je, ale radeji bych ty prachy v rozdilu 1.2- 1.4 dal za vybavu ve prospech 1.2.

Jeste bych mozna dodal,, ze zrovna akcelerace na petku ze 100 rekneme do 120 byla u 1.2 lepsi nez u 1.4 55KW, takze neni to tak hrozne. Po zvyseni vykonu to bude +-.

No kazdej ma na to jinej nazor.

boze, boze sama perla. ja nehovorim ze 1,4 je zazrak to jasne ze nie je ale povedat ze je to to iste ako 1,2 je fakt lol

a preco ma asi to htp lepsiu akceleraciu na 5-ke ako 16V zeby to robili lahsie prevody, dam za 4 a idem len som zvedavy co ty na to HTP das na dialnici lebo uz v 120 to toci dost a ja si dam za 5 a idem :)))

p.s.: inak pri tacho 140-145 to toci 4000ot. , pri 160tacho 4500 , pri 180 toci 5000 :) nech tu niekto napise kolko toci to HTP pri 130-140tacho len sa obavam ze pri 130 je uz davno cez 4000 :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

boze, boze sama perla. ja nehovorim ze 1,4 je zazrak to jasne ze nie je ale povedat ze je to to iste ako 1,2 je fakt lol

a preco ma asi to htp lepsiu akceleraciu na 5-ke ako 16V zeby to robili lahsie prevody, dam za 4 a idem len som zvedavy co ty na to HTP das na dialnici lebo uz v 120 to toci dost a ja si dam za 5 a idem :)))

p.s.: inak pri tacho 140-145 to toci 4000ot. , pri 160tacho 4500 , pri 180 toci 5000 :) nech tu niekto napise kolko toci to HTP pri 130-140tacho len sa obavam ze pri 130 je uz davno cez 4000 :)

:doh:doh:doh už je tady přesně to, co sem říkal na začátku... každej si brání ten svůj motor... já říkam to a ten zas tohle :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tabulka dobrá, leč realita je někde jinde. Jak tady píše majitel Roomstera, uvedené rychlosti jsou do 100km/hod, pak motor velmi rychle vadne 16v naopak ožívá. Nejlépe jede někde kolem rychlosti 130km/hod kolem 3500ot/min, kdy má největší sílu. Rozumím dobře tomu, že jsi koupil 1.2, byť ji v podpise nemáš a neustále budeš obhajovat, jak super ten motor je. V tom se s tebou přít nebudu a je mi to jedno. V příspěvku jsem nereagoval na výkon ale na tu poznámku o zastaralosti motoru. Koncepčně je krom toho, že je to čtyřválec a že na pohon vaček používá řemen namísto řetězu úplně stejný. Rozhodně se nebudu s nikým přít, ani nikomu vyvracet, který motor je lepší a proč. Vím jen jedno, kdyby, podotýkám kdyby cenový rozdíl mezi oběma motory nebyl tak velký, 1.2-ku by si nikdo z vás nekoupil.

tiez sa pod to podpisujem a suhlasim ze na tu 1,4 16V 55kW je na dialnici 130 uplny ideal co sa tyka motora. keby nebol cenovy rozdiel medzi 1,2 a 1,4 tak po tej 1,2 nestekne ani pes, tym netvrdim ze HTP je zly motor ma svoje urcenie a tam je dobry.

nech tu napise majitel HTP, kto prisiel a nepozrel si cenu ze za to htp da menej tak sa uspokoji ale asi tak 50% ludi takto prislo k tomu autu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Taky přidám názor lol

Doma mám HTP krátkou 40 kW v práci služební 1,4 59kW a když tady někdo tvrdí, že 59 kW je při předjíždění a na dálnice, tzn. delší jízdy lepší, tak si dovolím nesouhlasit. Mám v každém autě nalítáno cca 50 tis. a nevidím v těchto modelech zásadní rozdíl, kromě servisních úkonu...1,4 je možná živější na rozjezd.....

a spotřeba....1,2 HTP 4OkW ..průměrná 5,3 l /100 km (Ostrava a okolí)

1,4 59 kW ...8 l /100 km (Ostrava okolí, ostrava - Praha)

Udělej si názor sám, ale 1,2 HTP co se týče spotřeby a servise je best....pokud chcu živé auto, rychlá akcelerace atd. tak nejdu do fábie :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:doh:doh:doh už je tady přesně to, co sem říkal na začátku... každej si brání ten svůj motor... já říkam to a ten zas tohle :smich:

nehadam len som vysvetlil vec ked niekto napise to co napise to je ako keby som tvrdil ze 1,4 benzin je zivsi z 50-70 na dvojke ako 1,4 TDI na 5-ke :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Taky přidám názor lol

Doma mám HTP krátkou 40 kW v práci služební 1,4 59kW a když tady někdo tvrdí, že 59 kW je při předjíždění a na dálnice, tzn. delší jízdy lepší, tak si dovolím nesouhlasit. Mám v každém autě nalítáno cca 50 tis. a nevidím v těchto modelech zásadní rozdíl, kromě servisních úkonu...1,4 je možná živější na rozjezd.....

a spotřeba....1,2 HTP 4OkW ..průměrná 5,3 l /100 km (Ostrava a okolí)

1,4 59 kW ...8 l /100 km (Ostrava okolí, ostrava - Praha)

Udělej si názor sám, ale 1,2 HTP co se týče spotřeby a servise je best....pokud chcu živé auto, rychlá akcelerace atd. tak nejdu do fábie :p

to hadam nemyslis vazne ze nie je citit rozdiel vo vykone medzi 40kW a 59kW fabiou lol inak tento HTP 40kW v pole sa celkom da do tej 80 ale od tej 90 je to uz slabucke :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Taky přidám názor lol

Doma mám HTP krátkou 40 kW v práci služební 1,4 59kW a když tady někdo tvrdí, že 59 kW je při předjíždění a na dálnice, tzn. delší jízdy lepší, tak si dovolím nesouhlasit. Mám v každém autě nalítáno cca 50 tis. a nevidím v těchto modelech zásadní rozdíl, kromě servisních úkonu...1,4 je možná živější na rozjezd.....

a spotřeba....1,2 HTP 4OkW ..průměrná 5,3 l /100 km (Ostrava a okolí)

1,4 59 kW ...8 l /100 km (Ostrava okolí, ostrava - Praha)

Udělej si názor sám, ale 1,2 HTP co se týče spotřeby a servise je best....pokud chcu živé auto, rychlá akcelerace atd. tak nejdu do fábie :p

to si děláš legraci, že :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se web Škodovky, tam najdeš kde a jaká mají skladová auta i s jakou výbavou a cenou a je tam též uvedeno, jestli je auto předváděcí. Až něco najdeš, tak se tam jeď podívat a tu 1.4 16V si vyzkoušej a sám porovnej rozdíl. Každej si totiž bude chválit to, co mu stojí v garáži, takže se dozvíš skoro prd ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj

Taky přidám názor lol

Doma mám HTP krátkou 40 kW v práci služební 1,4 59kW a když tady někdo tvrdí, že 59 kW je při předjíždění a na dálnice, tzn. delší jízdy lepší, tak si dovolím nesouhlasit. Mám v každém autě nalítáno cca 50 tis. a nevidím v těchto modelech zásadní rozdíl, kromě servisních úkonu...1,4 je možná živější na rozjezd.....

a spotřeba....1,2 HTP 4OkW ..průměrná 5,3 l /100 km (Ostrava a okolí)

1,4 59 kW ...8 l /100 km (Ostrava okolí, ostrava - Praha)

Udělej si názor sám, ale 1,2 HTP co se týče spotřeby a servise je best....pokud chcu živé auto, rychlá akcelerace atd. tak nejdu do fábie :p

Tohle bylo myšleno asi jako vtip, že? Njn ještě že si to umíš zdůvodnit jak dobře si koupil :palec2:

btw chtěl bych vidět tu tvojí hatapku kdyby měla podávat takové výkony jako ta služebka 1.4. Za prvé by jí absolutně nestačila a za druhé by se spotřeba dostala stejně vysoko...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím trasu cca 150 km kterou jsem jel už nejmíň stokrát, přes Jizerské hory do Německa. Octavia 1,6 75 kW 5,5 l/100, Fabia 1,2 47 kW 5,6 l/100 a Roomster 1,4 63 kW (nezajetý - cca 1500 km, po zajetí to min. o 2 deci klesne) 5,7 l/100. To HTP mělo nižší spotřebu tak leda při krátkých jízdách "pro rohlíky" do 2 km. Tak obrovský rozdíl ve spotřebě jak bylo zde uvedeno je podle mne nesmysl. A dynamika je taky úplně jinde, HTP těží akorát z krátkého zpřevodování a to tak do 70 km/hod.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já 1.2 nikdy neřídil, jen se vezl s kolegou. Ta HTP 1.2 47kW je svižnější (pružnější) do 90km/h tak jsem to cítil já (a i kolega to říkal) v porovnání s 1.4 59kW.

Tato 1.4 má zase větší sílu na dálnici, 140km/h si udrží kopec nekopec.

Sám mám 1.4 ale 55kW (verze 59kW má odlišný hluk motoru, takový agresivnější, a je více pružnější z nižších otáček), jezdí to - ale zdá se mi slabá, na předjíždění na okreskách to není, na dálnici to vcelku jakžtakž jde... osobně bych si určitě kombíka slabšího než nějakou 1.6 77kw nekoupil. Záleží jak naložené auto bude jezdit.

Jinak i 50kW Favorit jede 160 a víc;), z kopce se z prakticky každého auta vytáhne 200km/h - jen jde o to, za jak dlouho. Mě mě by spíš zajímalo, jak si které auto vede v tahu po rovine a do kopce...

Není nad Oktu 1.8T 110kW v kombíku co má táta, tam se dá (podle mě) mluvit o tahu a síle, i pokud je sebe víc naložená.

Úkol dne: Změřte po ROVINĚ svoji akceleraci na 5.kvalt z 80-140. Ať můžem porovnávat a diskutovat :plol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uz to tu bolo

http://www.youtube.com/watch?v=g9-3tFXWpJo...feature=related

je to 1,4 16V 74kW

inak je celkom nezmyselne udavat akceleraciu na nejaky stupen rychlostny.

HTP ma lahke a pojde lepsie od zaciatku a neskor umre

16V 55 sa chyti az vo vyssich otackach a ma tazsie prevody

16V 74 ma lahke prevody ale taha vo vyssich ozackach

toto je dobre tak akurat pre porovnanie nafty ktora ide cca naro odspodu.

inak by bolo zaujimavejsie porovnat realny potencial auta jednoducho podradim a coho je schopne pri predbiehani staci zobrat tu 74 das za 3 a ides a HTP ani 55 ju nechytia. jednoducho kazdy motor ma silu inde a preto treba vyuzivat to rozmedzie otacok a potom mozme porovnat.

napr. ta 55 sa na dialnici celkom slusne na svoj vykon chyti v 120-130km lebo zacina sa pohybovat v rozmedzi najvacsej sily motora a HTP uz tam nema taky tah lebo uz toci dost a motor je uz za svojim zenitom vykonu.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se web Škodovky, tam najdeš kde a jaká mají skladová auta i s jakou výbavou a cenou a je tam též uvedeno, jestli je auto předváděcí. Až něco najdeš, tak se tam jeď podívat a tu 1.4 16V si vyzkoušej a sám porovnej rozdíl. Každej si totiž bude chválit to, co mu stojí v garáži, takže se dozvíš skoro prd ;)

O to se snažím už druhý týden :( ale sehnat 1.4 navíc s výbavou kterou bych chtěl je skoro nadlickej ukol. V pondelí jsem jednu nasel - byla zamluvená - svezt me nenechali, vcera dalsi, svezt by me nechali, ale jen po arealu, protoze tam byl chlapik sam - Aspoň jsem se s nim domluvil, že přijedu v sobotu a projedem to. Tak aspoň tak, ale je to město, tak uvidim co pujde zkusit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uz to tu bolo

http://www.youtube.com/watch?v=g9-3tFXWpJo...feature=related

je to 1,4 16V 74kW

inak je celkom nezmyselne udavat akceleraciu na nejaky stupen rychlostny.

HTP ma lahke a pojde lepsie od zaciatku a neskor umre

16V 55 sa chyti az vo vyssich otackach a ma tazsie prevody

16V 74 ma lahke prevody ale taha vo vyssich ozackach

toto je dobre tak akurat pre porovnanie nafty ktora ide cca naro odspodu.

inak by bolo zaujimavejsie porovnat realny potencial auta jednoducho podradim a coho je schopne pri predbiehani staci zobrat tu 74 das za 3 a ides a HTP ani 55 ju nechytia. jednoducho kazdy motor ma silu inde a preto treba vyuzivat to rozmedzie otacok a potom mozme porovnat.

napr. ta 55 sa na dialnici celkom slusne na svoj vykon chyti v 120-130km lebo zacina sa pohybovat v rozmedzi najvacsej sily motora a HTP uz tam nema taky tah lebo uz toci dost a motor je uz za svojim zenitom vykonu.

Přesně tak, v důsledku zpřevodování může v z určitě rychlosti na určitý rychl. stupeň klidně vyhrát 55kW(kratší převody-vyšší otáčky) proti 110kW(dlouhéé převody- bude chudák podtočená).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

p.s.: inak pri tacho 140-145 to toci 4000ot. , pri 160tacho 4500 , pri 180 toci 5000 :) nech tu niekto napise kolko toci to HTP pri 130-140tacho len sa obavam ze pri 130 je uz davno cez 4000 :)

Co tím chtěl básník říci? :wacko: Jak z názvu HTP vyplývá, jedná se o vysokootáčkový motor, kdežto 1,4 je motor klasické koncepce, tak je snad jasné, že při stejné rychlosti bude htp točit víc, tak vo co go??? :rolleyes: A jen o otáčkách to přece není...

Jinak je snad jasné, že HTP je lepší volbou do města a na hopsání někde mezi dědinami, 1,4 je nepochybně lepší na dálnice, tak proč tu do sebe pořád všichni mydlíte hlava nehlava, to mi rozum fakt nebere :huh:

A pokud jde o ty otáčky htp, tak s 1,2 47kW je to asi takhle:

post-1621-1200470583_thumb.jpg

post-1621-1200470597_thumb.jpg

post-1621-1200470608_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...