Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Tak jsme se tu nakonec objali :specool: Ještě bych dodal, že 74kW šestnáctiventil spojuje některé výhody htp a 55kW verze - díky kratším převodům je příjemná po městě a dostatek výkonu má i za ním, až na tu krátkou pětku, která není na dálnici moc příjemná - i když proti htp to ve vyšších rychlostech při kraválu a vyšší spotřebě alespoň jede :rock: Což je ovšem akademická debata, na trhu jich moc není a tudíž na ní tazatel jen těžko natrefí. Jako velmi příjemný kompromis mi přijde 55/59 kW verze, se kterou jsem pár set km taky najel ve starší verzi. Ve městě jede i přes delší převody v pohodě a pár set RPM na dálnici dolů je velmi příjemných. Kdybych neměl jako hlavní auto Stilo s dálničním rychloběhem 6q, chtěl bych do Fabky právě ten motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenže tady jde o zhodnocení zkušeností s jízdou různých motorů, což tady na fóru může s rukou na srdci sdělit jen opravdu pár jedinců, třeba Igor nebo Meverick, případně Mates, jinak tady každej píše jen a jen o svém autě resp. své motorizaci a zkušenosti s jiným nemají,

jako admin bych vymazal všechna tahle témata, páč jsou k ničemu, právě kvůli chvále každého svého co má doma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Neposlouchej nikoho Škocnu žádnou nekupuj jsou to pojízdné popelnice.Vaše diskuse mi připomíná hádky za ery moskvičů,každý si hájí svůj šunt a nepřipustí to že má něco horšího nežli jiný.Nšmecké benzínové motory jsou jedny z nejhorších v Evropě.Nechci se nikoho dotknout jste dobří kluci, ale co je pro vás jednička pro druhé to je pravý opak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já jel s 1,4 16V 55kw několikrát, takže ho můžu porovant s 1,2 12V 47kw (i když se zvýšeným výkonem). Nevychvaluju tady jen svůj motor, pokud pominu né moc velkej výkonovej rozdíl, tak pro 1,4 hraje do karet to, že po nastartování to zvenku zní víc jako motor, o něco lepší tah v táhlejch kopcích při obsazeným a naloženým autě (v jednom člověku a pár zavazadlech to moc pocítit není) a chod je kultivovanější, což u tříválce dochází při zastavení a vyřazení mírně k vibracím (nebo i po nastartování), i když né pokaždý je cítítím. Být zájemcem a rozhodovat se, tak je to jednoduchý, pokud bych našel pěknej kousek FI 1,4 a nebyla by nějak extra předražená, šel bych do ní, pokud ovšem ne, nebo by se našla 1,2 v mnohem lepší výbavě, stejně zachovalá a navíc ještě i nějakou tisícovku levnější, tak bych se nebál koupit ani jí. Koukal jsem teď tady v bazaru a jsou zde dvě tyto 1,4 a obě vypadají zachovale...

For Houmr: OK, třeba budu mít někdy cestu někam k vám, bych se předem ozval ;)

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinými slovy je úplně jedno jestli to bude 1,4 nebo 1,2, svého času byla nová 1,4 v ceníku plus 30.000kč, což byl i rozdíl mezi classikem a ambiente,

jinak to porovnání jsem mylsel v řádů tisíců najetých kilometrů, jinak se auto moc poznat nedá - viz. zkušební jízdy u prodejců, taky je dobré brát v potaz, že u 1,2 je řetěz, tedy nulové starosti, u 1,4 řemen, takže u koupi jetého - hned výměna a další věci, které přinese provoz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím.

Neposlouchej nikoho Škocnu žádnou nekupuj jsou to pojízdné popelnice.Vaše diskuse mi připomíná hádky za ery moskvičů,každý si hájí svůj šunt a nepřipustí to že má něco horšího nežli jiný.Nšmecké benzínové motory jsou jedny z nejhorších v Evropě.Nechci se nikoho dotknout jste dobří kluci, ale co je pro vás jednička pro druhé to je pravý opak.

a jak si k tomu závěru došel, že německé motory jsou nejhorší v Evropě? To by asi nás všechny zajímalo. Z jakých měřítek vycházíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jinými slovy je úplně jedno jestli to bude 1,4 nebo 1,2, svého času byla nová 1,4 v ceníku plus 30.000kč, což byl i rozdíl mezi classikem a ambiente,

jinak to porovnání jsem mylsel v řádů tisíců najetých kilometrů, jinak se auto moc poznat nedá - viz. zkušební jízdy u prodejců, taky je dobré brát v potaz, že u 1,2 je řetěz, tedy nulové starosti, u 1,4 řemen, takže u koupi jetého - hned výměna a další věci, které přinese provoz

Přesně tak, podle mě to je jedno....a ten řetěz mě ani nenapadl, ale je fakt, že o starost taky míň a ušetříš, což se někdy hodí, když máš určitej obnos peněz a podle toho hledáš auto. Mohl by někdo namítnout, že řetězy přeskakovaly, ale bylo to hned u prvních 1,2 díky krátkem vodícím lištám a mám pocit, že to snad bylo jen u 1,2 40kw, ale nejsem si jistej. Rozhodně u fabky kolem roku 2003 nebo facelit se toho už bát nemusíš, problém byl odsraněn ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor by si měl každý vybírat podle toho, kde bude auto používat. Já jezdím převážně město a okolní okresky. Proto jsem si vybral 1,2 47kw. To bohatě stačí. Na co silný motor do města. A když parkrát za rok jedu někam dál, tak taky dojedu a provoz nebrzdím. Předjíždět se musí hlavou a ne za každou cenu. Myslím že důležitější než motor je článek mezi sedadlem a volantem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam konkretne 1,4MPi 50kW a na jazdenie bohate stačí. Jazdím so synom na kontroly do Bratislavy, mame to tak 500km a tam beriem od znamej Roomstera 1,2 51kW. Pri mojom štýle jazdy to bohate stačí. To hovorím za seba. Kto potrebuje lieta´t, mal by presedlať na inú značku a kubatúru, napr. airbus alebo boeing....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenže tady jde o zhodnocení zkušeností s jízdou různých motorů, což tady na fóru může s rukou na srdci sdělit jen opravdu pár jedinců, třeba Igor nebo Meverick, případně Mates, jinak tady každej píše jen a jen o svém autě resp. své motorizaci a zkušenosti s jiným nemají,

jako admin bych vymazal všechna tahle témata, páč jsou k ničemu, právě kvůli chvále každého svého co má doma

"Objektivně píšou a všechny motorizace vyzkoušeli" náhodou jen ti, kteří mají stejný názor jako ty :D

Editováno: , autor: malcolm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda můžu objektivně posoudit motory 1,4 44Kw a 50Kw,1,2Htp 47Kw a 51Kw a 1,4 16v 59Kw.

Starý 1,4 nejsou nic moc ale stejně bych asi volil spiš je konkrétně verzi 44Kw než Htp pro mě

jsou vlastnosti tohoto motoru tak nějak nemastné neslané :scooter: řekl bych chcíplé aspon pro můj styl jízdy

S německých 1,4 mám konkrétně tuhle verzi 59Kw a byl jsem jí příjemně překvapen.

Ač jsem měl předtím podstatně silnejší motor nijak si nestěžuji na dálnici i s boxem na střeše svých 150 udrží.

Spotřeba ve městě(Praha) se drží do 7,2l - 7,5l a venku s težší nohou jezdím do 6,5l.Dálniční sprinty kdy držím 160

se dají jezdit do 8l.

Jak jsem již jednou psal Htp je do města a okolí i kdyby měla třeba 3čipy :) případně pro hodně pohodovou jízdu bez

předjíždění a závodění.

Podle mě ideal je 1,4 16v 55 a 59Kw.

Editováno: , autor: sparrow1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Objektivně píšou a všechny motorizace vyzkoušeli" náhodou jen ti, kteří mají stejný názor jako ty :D

jak ty víš jakej mám já názor, pokud vím tak jsem psal že je to úplně jedno jestli 1,2 nebo 1,4, a ti pánové, které jsem zmínil mají co do činění s autama už pěknou řádku let a své zkušenosti tady taky stejnou dobu píšou, neví o jiných lidech a pokud vím maverick má zkušeností asi nejvíc a vůbec nevím jak jeho zkušenosti souvisí s mým názorem???

Konkrétně přehled zmíněných pánů je vidět ve všech jejich příspěvcích na různá témata a diskuze, proto jejich hodnocení vyzdvihuju, má totiž váhu a smysl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se nejezdí především po městě, tak bych šel do 1.4 MPI 50kW ;)

Jinak jestli se příliš neřeší spotřeba, tak i do toho města bych daleko radši bral to MPI. U toho motoru se mi prostě líbí, že se nemusí při rozjezdech ani při jízdě příliš točit a je u něj dost znát, že má ve 2500 navíc 20Nm, tedy o 20% víc. Navíc daleko hezčí zvuk, ale to každý vnímá jinak :) A s 16V se chyba taky neudělá, spíše naopak :) , jen jsou o trochu dražší a musely by se hned udělat rozvody...

Edit: srovnavám to MPI s HTP/51, 47 si už nepamatuju, je to dva roky zpět...

Editováno: , autor: one-z
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pytajucemu by som este jednu vec odkazal, pokial by sa mal rozhodovat medzi 1,2 47kW a 1,4 74kW tak tam nema co vahat, obe trochu viac tocia ( kratsie prevody ) ale ta 1,4 74kW aspon slusne ide oproti tej 1,2. tam je jednoznacna volba 1,4.

p.s.: sam som po 74kW verzii poskuloval, nuz ale ked som v roku 2005 videl kolko je celkovo 16V motorizacii ( ako safranu ) tak som sa pomali lucil s tymto motorom v akej kolvek verzii, ale nakoniec sa zadarilo, sice 55-ka ale aj za tu som bol vdacny ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na tom, co od vozu čekáš. Já osobně mam 1.9TDI. Kromě RS nabízí nejlepší pružnost a celkem obstojně se s tím dá předjíždět i ve vyšších rychlostech. Velkou nevýhodou je dost nekultivovaný běch systému čerpadlo-tryska (prostě to řve jako traktor) a vyšší servisní náklady. Mam najeto 155000 a běží perfektně a bez závad. Pokud by však odešlo turbo nebo třeba vstřiky, tak jsou to opravy za těžké deseti-tisíce. Předepsaný olej taky není nejlevnější.

Co bych nekoupil je 1.2HTP - motor je sice na svou velikost pružný, ale při zatížení slabý a bez dechu. Navíc se tyto motory prý snadno potkávají.

Motor 1.4 16V 74kW - není 100koní jako 100koní. Tohle auto se musí vytáčet, a od udávaného výkonu bych čekal víc.

Motor 1.4 16V 55kW - je podle mě nejrozumější volba. Dá se mezi nimi vybírat, má dobrou spotřebu a pokud vystačí výkon, tak je to to pravé pro většinu uživatelů

Škoda jen že ve fabii nebyl 1.6 SR 75kW nebo 1.9TDI 81kW z Octavie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnám 1,4 16V 55kW a 1,2 47kW. Výkonově se tyto motory moc neliší. 1,4 je výkonově o kapek lepší, ale velký rozdíl tam není. 1,2 předjedu, ale šnečím tempem. Dokonce mi připadne, že 1,4 je taková utlumená, mdlá ve srovnání s 1,2. 1,2 se mnohem lépe vytáčí a je taková živejší. Co vybrat? No rozhodoval bych se podle ceny a technického stavu a buď to bude ten nebo ten motor. Mimo to 1,4 16V si rády cucnou olej.

Ideální by by byla tak 1,6, ale to politika vw nepovolila montovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnám 1,4 16V 55kW a 1,2 47kW. Výkonově se tyto motory moc neliší. 1,4 je výkonově o kapek lepší, ale velký rozdíl tam není. 1,2 předjedu, ale šnečím tempem. Dokonce mi připadne, že 1,4 je taková utlumená, mdlá ve srovnání s 1,2. 1,2 se mnohem lépe vytáčí a je taková živejší. Co vybrat? No rozhodoval bych se podle ceny a technického stavu a buď to bude ten nebo ten motor. Mimo to 1,4 16V si rády cucnou olej.

Ideální by by byla tak 1,6, ale to politika vw nepovolila montovat.

1,2 předjedeš šnečím tempem :D to jako že neumíš podřadit nebo jak tomu moc nerozumím.

Moje 1,4 teda rozhodně není mdlá ;)

možná do 50 na křižovatce když 1,4 netočíš tak je to nastejno ale pak začne dost ujíždět.

vyzkoušeno hodně krát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to sparrow1: a máš 55 nebo 74kW? Mě se třeba pocitově zdá při ježdění po městě 1,2 živejší. Lépe jde do otáček. Že bych se při předjíždění kolem 1,2 47kW jenom mihnul to teda říct nemůžu. Teď jsi mě teda nahlodal k tomu, že budu muset vyhlídnout místo kde se dá udělat sprint.

Ještě k tvým křižovatkám, záleží kdo taky seděl v tom druhém autě.

Editováno: , autor: ruger
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám zlatý střed 59Kw což je asi nejchválenější varianta :palec2:

A na křižovatkách závodím s jedinci kteří si o to říkají což se dá poznat to víš že né s důchodcem

co jede na hřbitov :)

Ale nejsem magor co na každé křižovatce týrá motor to jen tak občas většinou ráno cestou do školky

to všichni hrozně pospíchají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...