Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

1,4 59kw by byla fajn, ale je jich strašně málo. Ono obecně i 1,4 moc neni. HTP měl strejda v jedničkové fábii a byl spokojen. Párkrát jsem se s tím i svezl jako spolujezdec a nejelo to špatně. Nedávno si strejda kupoval dvojkovou fábii v kombíku a zase šel do HTP 51kw a jezdí stále spokojen a to jezdí několikrát do roka i dálnice. Nevím no s tím htp bych se musel někde v bazaru ještě projet. Je fakt že HTP člověk sežene za pěkný peníze novější a v pěkným stavu-

Editováno: , autor: martas.ts
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chlapi.

Dlouho jsem se sem nedostal. HTP moc nechci, protože to mám do práce dost do kopců a i felicii musím do kopce rvát na trojku pod plynem, tak si myslím, že by HTP dostávalo kopr a pak i to všeobecné mínění a přezdívky motoru (hlemýžď troubí přidej, honím tři písty, atd.), Ovšem pravdou je, že jedny kolegyně z práce jezdí taky HTPčkem v krátký fábii a rozhejbou to snáž než já svojí felinu v kombíku. :)

co to je dost do kopců? Nejezdím denně do hokny zrovna po rovině (viz můj profil tratě) a je to na pohodu, rozhodně nejsem brzdou a rozhodně to není ani žravý lenochod, jak tu zaznělo, neboť cesta do práce mi dělá 90% mého skoro 21 tisícové kilometrového nájezdu za rok a na tomto nájezdu jsem měl loni spotřebu 6,5l/100km LPG, což přepočítáno na BA je někde kolem 5,5-5,7l/100km.

post-3505-0-04326600-1428316228_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím chlapi.

Dlouho jsem se sem nedostal. HTP moc nechci, protože to mám do práce dost do kopců a i felicii musím do kopce rvát na trojku pod plynem, tak si myslím, že by HTP dostávalo kopr a pak i to všeobecné mínění a přezdívky motoru (hlemýžď troubí přidej, honím tři písty, atd.),

Takže doporučím 1,4 MPi.

Spotřebu benzínu má podle toho jakou máš sílu v pravé noze. Ovšem není to žádný superúsporný zázrak.

Ale má nízkou spotřebu náhradních dílů a nízké ceny náhradních dílů, což u ojetého auta hraje dost významnou roli.

V součtu účtů od pumpy a ze servisu vyjde - podle mého názoru - nejpříznivěji.

Ono dát třeba za vstřik 10 000,- (SDi) nebo 1.800,- (MPi) je dost rozdíl´.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to je dost do kopců? Nejezdím denně do hokny zrovna po rovině (viz můj profil tratě) a je to na pohodu, rozhodně nejsem brzdou a rozhodně to není ani žravý lenochod, jak tu zaznělo, neboť cesta do práce mi dělá 90% mého skoro 21 tisícové kilometrového nájezdu za rok a na tomto nájezdu jsem měl loni spotřebu 6,5l/100km LPG, což přepočítáno na BA je někde kolem 5,5-5,7l/100km.

Dost do kopců znamená, že v podstatě z celý trasy cca 22km jedu zhruba půlku do stoupání. V jednom úseku to vychází tak, že je tam skoro vracečka zatáčka a za ní hned do táhlýho kopce, ale i felicie se tam dokáže při vytočení na 3 a pak přeřazení na 4 rozjet na 70. Vzhledem k tomu, že je tam nepřehlednej horizont, tak se tam stejně víc jak 80 ject nedá. Z HTP mám strach, že by se dost trápilo a promítlo by se to na spotřebě, ač má vyšší krouták než felicie podle papírových hodnot. 1,4 MPI měl brácha ve fábii a za 7 let měnil jen oleje a filtry, ale dynamika mi přišla skoro horší než u felicie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 16V 74kw 103 000 km .Do výměny nedolévám vůbec ,takže to nebude problém u všech.V létě jezdí za 6l v zimě 6,5 stačí srovnat s reálnou spotřebou TSI v testech.Jenom do 2500-3000ot moc nejede to je fakt ale potom jede .Někdo to má rád a někdo prostě ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tá spotreba mi príde až neuveriteľná ... známi má 1.2 htp a spotrebu pod 10 litrov pri výkone 47kw, kdežto pri 1.9tdi so 100kw(chip) mám priemer 5,44L s dvojnásobným výkonom...

clovece to by som chcel vidiet tych 10 l spotreby, najazdil som na htp 140000 km dlhodoby priemer mam 6,3 na lpg, raz som sa musel sakra rychlo otocit do BA a spät co je nejakych 250 km 140- 160km/h v kuse a palubak ukazoval 8,7 tam a 9,1 naspät a podla toho co si zapisujem palubak je dost presny cca 0,1l odpocitava od skutocnej spotreby, a nechodim rozhodne prazdny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z HTP mám strach, že by se dost trápilo a promítlo by se to na spotřebě, ač má vyšší krouták než felicie podle papírových hodnot. 1,4 MPI měl brácha ve fábii a za 7 let měnil jen oleje a filtry, ale dynamika mi přišla skoro horší než u felicie.

Jestli ti dynamika MPi připadá nijak zvláštní, tak s HTP na tom líp nebudeš.

Spolehlivost MPi máš ověřenou u bráchy, tak co ještě chceš?

Ať ti ji brácha prodá a máš hotovo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

MPI je super co se týká spolehlivosti no. Ve felicii jsem za 3 roky co jí mám vyměnil jen olej, filtry a svíčky a zase tak hrozně to nejede. S bráchovo jsem jezdil no. Chtěl jsem jí od něj koupit, protože měla najeto poctivých 106 tis km, jenže pak jí brácha zbořil na celej bok a prodal. Zatím to vypadá že fakt půjdu zase do MPI právě kvůli bezstarostnýmu provozu a rozumný spotřebě. Teď jen něco slušnýho najít.... Zatím díky za postřehy. Jak bude čas tak zas udělám kolečko po bazarech a pak dám vědět, co jsem koupil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bych se teda raději podíval po mladším HTP. Mám jí 10 let a měsíc, najeto 299t km a rozhodně můžu mluvit rovněž o bezstarostném provozu :kol-31: . Kromě EGR ventilu (které ovšem už HTP 2005--> nemají) tak jsem na motoru, nic neměnil. Oleje, filtry, svíce což je normálka, jinak lautr nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No koukám co člověk to jinej názor. HTP bych taky zvažoval jedině 12V. Co jsem koukal po netu tak i lidi tvrdí, že 1,4 50kw a HTP 47kw jedou celkem stejně. HTP je prý do 100 km/h živější. Je fakt že zas na HTP by bylo levnější pojištění a věřím že spotřeba je ještě nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Htp do kilca jede dobre pak je mrva a otacky vysoke. Ja i kdyz daval htpcku naprdel tak jsem se dostal na cca 8litru , po dalnici klidne 9litru , ale plyn casto az napodlaze. Okrsky davala za 5,5l. Ted mam 1,4ku 50kw a nestezuju si , okrsky davam za cca 6,5 dalnice za 7,5 a hlavne furt jezdi , je to nezmar. Krome vymeny tesneni pod hlavou jsem na motor nesahl :-) proto bych sel jedine do 1,4 a to i u F2 , tam 1,4 16V taktez jasna volba.

Editováno: , autor: Hurec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martas, to HTP si určitě aspoň projeď. Ja jsem přešel z Favorita 50 kW na Fabii Combi HTP47kW a podlě mě jede HTP lip, právě v kopcich to bylo znát nejvíc, Favorit měl sice najeto necelých 200tkm ale po dálnici jezdil vpohode i pres 130km/hod. Před koupením auta jsem si během pár dni projel jak HTP, tak 16V 55kw a do cca 100km/h jelo subjektivně líp HTP (kratší převody).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy. To HTP určitě zkusím někde projet. Problém je že když si to půjčím třeba v bazaru v ČB, tak tam v okolí zrovna kopečky moc nenajdu, ale tak i na rovince to bude znát. Ovšem oproti mojí felicii teď pojede všechno líp. Něco tam je špatně a skoro do třičtvrtě plynu je to mrtvý. Couvat do kopečka je téměř nemožný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vejfuk byl měněnej nedávno, ale ještě to zkouknu jak bude čas. A co se týče projížďky. V bazarech maj většinou z těch aut vycucanej benzín, tak člověk ani moc daleko nejezdí, aby to pak nemusel tlačit zpátky :D

 

EDIT: Měl jsem tam tříbodový Brisky a přišlo mi že právě po výměně svíček mi to moc nejede, tak jsem tam dneska zkusil dát starý championky a zdá se že to jede ochotnějc. Ještě to zejtra testnu. Ale to už jsme mimo téma. Fabii mám stejně v plánu kupovat, protože jak známe felicie. Je jaro a už zase kvete :D

Editováno: , autor: martas.ts
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za postřehy. To HTP určitě zkusím někde projet. Problém je že když si to půjčím třeba v bazaru v ČB, tak tam v okolí zrovna kopečky moc nenajdu, ale tak i na rovince to bude znát. Ovšem oproti mojí felicii teď pojede všechno líp. Něco tam je špatně a skoro do třičtvrtě plynu je to mrtvý. Couvat do kopečka je téměř nemožný.

 

Oproti Felicii 50KW jede HTP znatelne lepe leda do kopce pripadne se zapnutou klimou. Na rovine bez klimy je to plus minus to same.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzín 1,4 16V jasná volba. Alternativou může být 12V haťapka. Používám 1,4 44kW a těší mě jenom 2 respektive 3 výhody. Je to nesmrtelný motor, relativně dlouhé zpřevodování(oproti htp), při 110km/h točím 3050ot. při 130km/h točím 3500ot. A poslední je položení maxima točivého momentu na 2600ot. coč je ideální střed při kultivované jízdě mezi 2000 a 3000 ot. Jinak je to neskutečně starý motor s dynamikou vytahané žvýkačky, který v zimě a ve městě se neboji baštit za dva další válce navíc. těch 44kW umí jezdit bez soudnosti i za 9 litrů ve městě. Jinak když je hezky, léto, okrsky, nebo dálniční rychlost kolem 110km/h tak jedu i za 6,5 - 7l/100km. Stejně mi to připadá hodně. Jako terapii volím projížďku na baworovi 800 GS s dvojnásobným výkonem a poloviční spotřebou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím kam to napsat, řek bych, že sem se to hodí. Teď jsem víc střídal 16V 74 a 1,4 tdi s čipem a pár věcí mě překvapilo, protože se člověk spíše dočte přesný opak. Asi nejvíce hlučnost, kdy 16V je tichý ve městě, tdi o sobě dává dost vědět, kor když člověk dá čtyřku a spadne do dunících ot, ale mimo město jak narostou ot se karta obrátí (někde bych i kdyžak našel výstupy z mého měření, kdy 16V je asi o skoro 2 dB hlučnější). Pak naladění plynu, kdy 16V má lehký zpoždění a navíc je nelineární, u tdi je cítit i poslední kousek došlápnutí na podlahu, což mi vyhovuje více (ale moc aut to nemá). Rozjezdy mi přijdou snadnější v 16V, krátká jednička, nízký a měkký volnoběh, takže člověk jede asi 5 km/h při volnoběhu, na to opravdu není potřeba držet spojku dlouho v prokluzu. Jinak jízdně to je rozdíl veliký, v podstatě dva protiklady, jedou cca stejně, akorát je třeba mít u 16V o kvalt méně, přičemž pocitově se ale zdá, že tdi stejně vyrazí na zadupnutí plynu akčněji. Blbý je, že když člověk teda na konci obce dá u 16V dvojku, resp. i všude jinde motor víc točí, podřazuje, tak je posádkou hned označen za závodníka :D Teď si někdo možná říká, že jsem objevil ameriku, ale mě překvapilo, že ten točivej motor dle mě skvěle funguje při šolíchačce a pohodové jízdě a jako bonus tam je i ten výkon pro předjetí. Berte to jako pohled člověka, který 95% km najezdil na turbodieselech, podřazování s meziplyny mi nedělá problém, ale ta nutnost už mi asi vadí, takže i na trochu svižnou jízdu mi přijde lepší tdi i za cenu těžkého čumáku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém 1,4 16V 74 kW je v tom, že skoro až do 4000 otáček ho to moc nebaví.

Předstírá že něco dělá, hučí, ale pořádně za to vezme až výš.

No a když je člověk zvyklý s provozem splývat s tak 3000 - 3500 otáček, tak po prošlápnutí plynu se nic moc neděje.

To jeho 55 kW verze je jízdně mnohem příjemnější, protože jede už dole -  i když na dálnici pak už ten výkon někdy chybí.

1,4 TDI je zase pro mne o ničem.

Kultura chodu, dunění, ale hlavně použitelný rozsah otáček jak u špatného závodního motoru: 2000 (mezi 2 a 4 tisíci otáčkami).

Proto se mi víc líbí benzínové motory, kde je použitelný rozsah otáček víc než dvojnásobný a můžeš si tak jet podle chuti, nálady, toho co ti umožní provoz - jak chceš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Sháním dědovi (78 let) fábku místo favorita. V ceně kolem 60 000 Kč jsou k sehnání buď 40 kW 1,2 HTP nebo MPI v různých variantách. 1,2/47kW prakticky není.

 

40 kW HTP mi nebylo doporučeno, takže zůstává MPI (44, 50, 55 kW). Co jsem přečetl, tak je víceméně jedno, která varianta to bude, on najezdí 3 až 4 tisíce ročně, takže spotřeba nebude na prvním místě. Všechno to je v bazarech 2001 - 2002(3).

 

Proč nedoporučovali ve SM variantu 55kW jsem se tu nedočetl - ví to někdo?

 

-----------------------------------------------------------------------------

Poznámka k HTP: Mám 4 roky 1.2/47kW kombi. Byli jsme s tím i v Chorvatsku ve čtyřech, auto plný po střechu a dojeli jsme. Pokud se s tím nejezdí primárně v pěti lidech a dálková,tak si myslím, že pro normální jízdu (je samozřejmě x druhů normálních jízd) to stačí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...