Přejít na obsah

Jaký motor zvolit do Fabie I


DEZENT

Doporučené příspěvky

Díky ;)

Tak jsem to o vikendu protahl po dalnici: spotřeba 6.8l, cesta cca. 110Km z toho asi 70-80Km dálnice, ve dvou lidech.

Hodně záleží jak se s tim jede. Při konstantní rychlosti 130 kolísala okamžitá spotřeba kolem 7l, při konstantní rychlosti 100Km kolísala kolem 5l - měřeno na prakticky vodorovné hradecké dálnici. Takže si človek muže vybrat, jetli je pro něj důležitější čas nebo spotřeba.

Jinak ranní cesty do práce kolem 7.7l/100 (dneska 7.3), cesta 28km z toho asi půlka přez Prahu. Cesta domu 6.6l, cesta 26km - Prahou jen asi 4km - jezdím jinudy.

S hlučností to bude z velké části jen muj subjektivní pocit. Manželce to auto hlučné nepřipadá, a mě říká že se na ten hluk tak moc soustředím, že už pak nejsem schopnej vnímat nic jinýho - asi na tom něco bude. :D

V pátek mi neco odpadlo od motoru a zacinkalo pod podlahou, ale v motoru ani pod podlahou moje nezkušené oko nic chybějícího neobjevilo. A auto jede dál... :huh::unsure: ...tak to zatím řešit nebudu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

někde jsem četl, už ale nevím kde, že verze 59kW je hlučnější než 55kW, jelikož nemá ten plastový kryt motoru. co je na tom pravdy, nevím

to Boban: tak hlavně ať slouží, určitě budeš spokojený :palec2:

Jaký kryt? Dá se tam dodělat? Možná by to stálo za pokus...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

verze 55kW má celý motor shora zakrytý plastem, ve kterým je umístěn vzduchový filtr. Ty už máš motor bez plastu, dodělat to zřejmě nepůjde, nevím

Aha, tak to nic. Nahoře nejaký plast je, ale takovej mrňavej. Nechám to být. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby se mě chtělo dávat u nováčka 30klacků za motor, tak jsem do 1,4 šel taky, takhle mám tříválec 1,2 47kw a stačí to taky, za rok najezdíme cca 12000 km, což není moc. Před tím jsem měl Feldu 1,3 MPI 50kw a stačila taky.... Na 1,2 se mě zamlouvá rozvod řetězem, díky čemuž bude motor hlučnější než motor s rozvod.řemenem, zato odpadá starost a finance na výměnu řemene....tím se aspoň utěšuju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

my sme kupili 1,2 (40kW,2002) a to sme mali tak trochu stastie, pretoze ked sa otec rozhodoval nad motorom tak povodne myslel na 1,0 lebo na 1,4 neboli financie(tiez otec poistku zvazoval) a potrebovali sme rychlo auto. Vtedy predavajuci povedal ze maju 1,2(vraj prva tu na SR) a otec sa potesil a zobrali sme ju. O 3roky na to sme ju dali cipnut, cize vraj by to malo mat cca 44kW ako ta 1,4 na ktoru sme vtedy nemali, tak otec si pochvaluje (nabehame veelmi malo km-5rokov-55000km, iba na nakupy do mesta a obcas dlhsia trasa ale to fakt malo cca raz za rok).Ako sa tu pisalo treba zvazovat vyuzitie auta, inac kedze otec je velmi poctivy co sa rychlosti tyka, tak spotreba je tiez super(len pri mne sa to zdviha trochu :rolleyes: )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

my sme kupili 1,2 (40kW,2002) a to sme mali tak trochu stastie, pretoze ked sa otec rozhodoval nad motorom tak povodne myslel na 1,0 lebo na 1,4 neboli financie(tiez otec poistku zvazoval) a potrebovali sme rychlo auto. Vtedy predavajuci povedal ze maju 1,2(vraj prva tu na SR) a otec sa potesil a zobrali sme ju. O 3roky na to sme ju dali cipnut, cize vraj by to malo mat cca 44kW ako ta 1,4 na ktoru sme vtedy nemali, tak otec si pochvaluje (nabehame veelmi malo km-5rokov-55000km, iba na nakupy do mesta a obcas dlhsia trasa ale to fakt malo cca raz za rok).Ako sa tu pisalo treba zvazovat vyuzitie auta, inac kedze otec je velmi poctivy co sa rychlosti tyka, tak spotreba je tiez super(len pri mne sa to zdviha trochu :rolleyes: )

mám takové tušení, že cena 1.2 40kW byla stejná jako u 1.4 44kW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby se mě chtělo dávat u nováčka 30klacků za motor, tak jsem do 1,4 šel taky, takhle mám tříválec 1,2 47kw a stačí to taky, za rok najezdíme cca 12000 km, což není moc. Před tím jsem měl Feldu 1,3 MPI 50kw a stačila taky.... Na 1,2 se mě zamlouvá rozvod řetězem, díky čemuž bude motor hlučnější než motor s rozvod.řemenem, zato odpadá starost a finance na výměnu řemene....tím se aspoň utěšuju :)

zapomněl jsem ještě dodat nižší sazbu povinného ručení.... :rolleyes:

pokud mě paměť neklame, tak při střídání motorizací tak tomu bylo, ale je zajímavé porovnání cen mezi jednotlivými roky výroby ( je to takové odbočení od tématu )

, tak jsem zapátral ve svém archivu a našel jsem ceník z roku 2003 a 2006, porovnání cen je zajímavé....uvedené ceny se budou týkat Fabie Combi Ambiente/Comfort, protože Ambiente vlastní m:)

rok 2003 - 1.4 MPI - 341900Kč, 1,4 16V 55 kw - 373900 Kč, rok 2006 1,2 47kw - 317900 Kč, 1,4 16V 59 kw - 347900 Kč....a to má MR 06 oproti MR 03 v základu ABS,mlhovky a pátou opěrku...,kdepak asi ušetřili.....u 1,2 je to jasný, chybí jeden válec kol117

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zapomněl jsem ještě dodat nižší sazbu povinného ručení.... :rolleyes:

pokud mě paměť neklame, tak při střídání motorizací tak tomu bylo, ale je zajímavé porovnání cen mezi jednotlivými roky výroby ( je to takové odbočení od tématu )

, tak jsem zapátral ve svém archivu a našel jsem ceník z roku 2003 a 2006, porovnání cen je zajímavé....uvedené ceny se budou týkat Fabie Combi Ambiente/Comfort, protože Ambiente vlastní m:)

rok 2003 - 1.4 MPI - 341900Kč, 1,4 16V 55 kw - 373900 Kč, rok 2006 1,2 47kw - 317900 Kč, 1,4 16V 59 kw - 347900 Kč....a to má MR 06 oproti MR 03 v základu ABS,mlhovky a pátou opěrku...,kdepak asi ušetřili.....u 1,2 je to jasný, chybí jeden válec kol117

např. na brzdách FS III vs. FS II

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zapomněl jsem ještě dodat nižší sazbu povinného ručení.... :rolleyes:

pokud mě paměť neklame, tak při střídání motorizací tak tomu bylo, ale je zajímavé porovnání cen mezi jednotlivými roky výroby ( je to takové odbočení od tématu )

, tak jsem zapátral ve svém archivu a našel jsem ceník z roku 2003 a 2006, porovnání cen je zajímavé....uvedené ceny se budou týkat Fabie Combi Ambiente/Comfort, protože Ambiente vlastní m:)

rok 2003 - 1.4 MPI - 341900Kč, 1,4 16V 55 kw - 373900 Kč, rok 2006 1,2 47kw - 317900 Kč, 1,4 16V 59 kw - 347900 Kč....a to má MR 06 oproti MR 03 v základu ABS,mlhovky a pátou opěrku...,kdepak asi ušetřili.....u 1,2 je to jasný, chybí jeden válec kol117

s faceliftem přidali výbavu a snížili cenu. Nevím kde šetřili, jestli spíš dřív hodně nevydělávali lol

Editováno: , autor: pitrs78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s faceliftem přidali výbavu a snížili cenu. Nevím kde šetřili, jestli spíš dřív hodně nevydělávali lol

no neviem ale najlepsie roky na vybavu boli 2001,2002 skus si pozret co maju s tychto rokov comfort to dnes nemaju ani elegance (musis doplacat) alebo to ma az elegance a nie ambiente :)

p.s.: som pozeral co mam za vybavu comfort tak dnes je to krizenec elegance a ambiente :p

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no neviem ale najlepsie roky na vybavu boli 2001,2002 skus si pozret co maju s tychto rokov comfort to dnes nemaju ani elegance (musis doplacat) alebo to ma az elegance a nie ambiente :)

p.s.: som pozeral co mam za vybavu comfort tak dnes je to krizenec elegance a ambiente :p

tak to s tebou nesouhlasím, ambiente dostala oproti comfortu ABS, přední mlhovky (v comfortu byly do roku asi 2002) a el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka. To dřív nebylo. Sice už asi nemá světýlka ve výplních dveří, nastavitelné opěrky hlavy a dvoutónový klaskon, ale to by mě nebolelo

a nemáš náhodou k tomu comfortu ještě nějakou příplatkovou výbavu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to s tebou nesouhlasím, ambiente dostala oproti comfortu ABS, přední mlhovky (v comfortu byly do roku asi 2002) a el. ovládaná a vyhřívaná zrcátka. To dřív nebylo. Sice už asi nemá světýlka ve výplních dveří, nastavitelné opěrky hlavy a dvoutónový klaskon, ale to by mě nebolelo

a nemáš náhodou k tomu comfortu ještě nějakou příplatkovou výbavu?

hmlovky, vyskovo nadstavitelne sedadlo vodica, schranka pod sedackou spolujazdca, vzadu citacie lampicky a madla, sklopne opierky, vystrazne svetla v prednych dverach, osvetlena schranka pred spolujazdcom, chromove madla dveri, dvojtonovy klakson, el. ovladane a vyhrievane zrkadla, el. predne okna, pc, 2 bagy, priplatkova klima, to je pravda jedine co chyba tomu autu je ABS. ;)

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no neviem ale najlepsie roky na vybavu boli 2001,2002 skus si pozret co maju s tychto rokov comfort to dnes nemaju ani elegance (musis doplacat) alebo to ma az elegance a nie ambiente :)

Obávam sa, že zavádzaš... Comfort nikdy nemal vo výbave niečo, čo by nemala ľubovoľná Elegance.

V MR03 prišiel Comfort o predné hmlovky. Po facelifte sa zmenil názov výbavy Comfort na Ambiente, vrátili sa hmlovky (dokonca aj pre Classic sériovo), pribudlo ABS a el. zrkadlá. Neskôr u Ambiente odpadli sklápacie hlavové opierky, dvojtónový klaksón a namiesto svetielok v predných dverách zostali odrazky.

U Elegance sa robili menšie pokusy s výbavami - v MR02 odpadli lakované strešné lišty a vyhrievanie predných sedadiel, po facelifte pribudol tempomat, bočné airbagy a kožený paket.

FSII sa dávali k 1.2 40kw a neskôr aj k 1.2 47kw bez ABS. Od sériového nástupu ABS pre výbavy Ambiente a vyššie po facelifte sa k 1.2 47kw začali dávať výhradne len FSIII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Obávam sa, že zavádzaš... Comfort nikdy nemal vo výbave niečo, čo by nemala ľubovoľná Elegance.

V MR03 prišiel Comfort o predné hmlovky. Po facelifte sa zmenil názov výbavy Comfort na Ambiente, vrátili sa hmlovky (dokonca aj pre Classic sériovo), pribudlo ABS a el. zrkadlá. Neskôr u Ambiente odpadli sklápacie hlavové opierky, dvojtónový klaksón a namiesto svetielok v predných dverách zostali odrazky.

U Elegance sa robili menšie pokusy s výbavami - v MR02 odpadli lakované strešné lišty a vyhrievanie predných sedadiel, po facelifte pribudol tempomat, bočné airbagy a kožený paket.

FSII sa dávali k 1.2 40kw a neskôr aj k 1.2 47kw bez ABS. Od sériového nástupu ABS pre výbavy Ambiente a vyššie po facelifte sa k 1.2 47kw začali dávať výhradne len FSIII.

Urcite by som nekupoval 1,2 HTP kamarat to kupoval nove neustale problemy.Nekuri to kluku na tom neopravis nerozoberatelna len kupit cely polomotor 45 000 sk,su tam problemy s hlavou motora.Vrci to ako prikaslany diesel.Racsej kup 4- valec.3-valec ide proti zdravemu rozumu samozrejme len moj nazor zalezi na tebe co chces kupovat treba sa v tom previest 3 aj 4- valec vyskusat a uz potom uvidis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite by som nekupoval 1,2 HTP kamarat to kupoval nove neustale problemy.Nekuri to kluku na tom neopravis nerozoberatelna len kupit cely polomotor 45 000 sk,su tam problemy s hlavou motora.Vrci to ako prikaslany diesel.Racsej kup 4- valec.3-valec ide proti zdravemu rozumu samozrejme len moj nazor zalezi na tebe co chces kupovat treba sa v tom previest 3 aj 4- valec vyskusat a uz potom uvidis.

kazdy ma pravo na svoj nazor. nechcem hanit ziadny motor, ci uz htp alebo mpi, kazdy ma svoje + a - . a aky motor mas ty?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...