Martinoslav Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 DEZENT - presne tak, ako píše Martinoslav. Ja som 2,0 mal a bol som s ním veľmi spojojný. A pred kúpou ma presviedčal kamoš, nech si kúpim 2,0. Povedal som si "nech si hovorí". Tiež som chcel ten skvelý, ľahký, úsporný, výkonný a moderný motor 1,4 16V 74 kW. A ani sekundu som potom neľutoval, že som kúpil ten slabý, ťažký, zastaralý a olej + benzín žerúci dvojliter. Keď som ho totiž vyskúšal, tak som zistil, že je všetko inak. Bastien - nenúť mu nafťák, keď na začiatku napísal, že chce benzín. Mňa by si na nafťák tiež nepresvedčil. Napríklad ak porovnám 1,9 TDI 81 kW (s ktorým som najazdil cca 60.000 km) s 2,0 MPI 85 kW a ten nafťák nezaberal v otáčkach pod cca 2000. Potom prišlo nakopnutie. Nad cca 3000 otáčok nastúpilo dunenie a s narastaním otáčom motor postupne začal strácať dych. U benzínu je ten záťah taký rozložený pekne rovnomerne v celom spektre už od voľnobehu. Inak spotreba toho 2,0 ozaj nie je tragická. Určite to bude o trochu viac, než u 1,4-ky, ale mne sa podarilo zajazdiť pri dodržiavaní predpisov na okreskách pri priemernej rýchlosti 79 km/h na 400 km dlhej trase so spotrebou 5,4 litra niekoľko krát. Pri jazde na čas na tej istej trase som mal pri temer neuveriteľnom priemere 112 km/h spotrebu 8,3. Myslím, že to je na benzín s takým výkonom dobrý výsledok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 12. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 12. Červenec 2006 Nenutím....., jen jsem si myslel, že by lidi neměli dělat stejné chyby, které už někdo udělal před nimi. Jinak tahle debata o dvoulitrech a užasným 16V 74kW, který papá N98 a i tak nic moc (při N95 má navíc ztrátu výkonu) mi přijde docela zajímavá, jen si říkam, že pár lidí zapomnělo kolik stojí benzin, jaká je spotřeba benzinu a jaká nafty a jaký je plat a co za to všechno mám za muziku a hlavně jakým způsobem člověk využívá výkonu motoru při běžné jízdě (otáčky a užitek z toho). Přiznám se, že jsem kdysi pžed koupí 16V74kW taky uvažoval o 2,0l a jsem rád, že mně to brzy pustilo. Bohužel jsem nedbal na doporučení zkušenějších (kteří mi radili TDI) a vzal si místo nafty ten 16V74kW. Dnes bych už takovou hloupost neudělal. Proto píšu zcela objektivně (dle mého), své zkušenosti s témto motorem, najel jsem jsem s ním přes 90 tis km. Dnes mám najeto s TDI 1,9 74kW 65 tis km a myslím si, že už můžu hodnotit obě zkušenosti. A došel jsem k závěru, že další roky vůni benzinu nemusím......, neb jsem do doby koupě TDI ztrikně odmítal naftu, protože jsem to považoval za něco "neušlechtilého" - jenže musím uznat, že opak je pravdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Me skutecne fascinuji vykriky, ze "55kw tahne daleko drive nez 74kW", "do 74ky musis tankovat 98 jinak to ma mensi vykon" apod. Musim na to reagovat - je snad rozdil 600 otacek u 55kW a 74kW to spominane "daleko drive"?? Nebo - je rozdil 1kW tak markantne znatelny, ze je nutne tvrdit, ze na N95 je auto znacne linejsi??? Mam pocit, ze se tady prasi... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host pet 16 Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 13. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2006 Bastien - ty máš nejaké zaujímavé auto. My ostatní totiž nemáme výdaje len na palivo, ale je toho podstatne viacej. A keď sa zohľadní všetko, tak tá neuveriteľne nízka spotreba u TDI nie je zase až tak vážnym argumentom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hoblik Vloženo 15. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2006 Jo jo spotreba neni vsechno vim o cem mluvim, tdicko papka gumy daleko vice nez jine motorizace, nahradni díly jsou vesmes drazsi nez na benzina, kdyz se neco posere tak se posere vice veci nez by se obycejne posralo treba ve zpominane 2.0 MPI.Takze spotreba je jen takovy opticky klam, kdy se ti behem pul roku nic nevysere na aute a ty nejaky ten tisic usetris na nafte, ale obratem to kopnes do odesle váhy vzduchu .) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
freek Vloženo 16. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2006 musim se přidat k těm co z 1,4 74 kW nejsou moc vydřený . mám to rok a 1/2 roku hledám slušnýho úpravce . bez vytáčení od 4000 do 6000 nic moc , pak to ale jede . mám čip na felici 1,3 mpi od Cimbu a od spoda to táhne lepší neš Fábka . mrzí mně že sem nešel do 2,0 85 kw hlavně kvůli krouťáku . a tankuju natural 98 nebo 100 protože rozdíl s 95 cejtim . a když se chci projet tak s vypnutou klima . když se to točí tak to jede slušně . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 musim se přidat k těm co z 1,4 74 kW nejsou moc vydřený . mám to rok a 1/2 roku hledám slušnýho úpravce . bez vytáčení od 4000 do 6000 nic moc , pak to ale jede . mám čip na felici 1,3 mpi od Cimbu a od spoda to táhne lepší neš Fábka . mrzí mně že sem nešel do 2,0 85 kw hlavně kvůli krouťáku . a tankuju natural 98 nebo 100 protože rozdíl s 95 cejtim . a když se chci projet tak s vypnutou klima . když se to točí tak to jede slušně . Jezis Maria.Milujem takychto demagogov.V tych nizkych otackach to nieje az tak tragicke ,aby sa muselo takto zatracovat.Jazdim s nou prevazne mesto a ked sa chce da sa zajazdit aj slusna spotreba.A co sa tyka tej klimatizacie,povedz mi ze 1,2 so zapnutou klimou taha lepsie ako 1,4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 moja skusenost co su stupania na banovce tak htp 40kw tam islo ledva 70km/h. tak som sa musel za nim vliect nastastie po rovinke ho napadlo uhnut ze su aj rychlejsi ako on Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
freek Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 nesrovnávej 1,2 a 1,4, to je snad píčovina ne ? jenom píšu že ten motor je pro jízdu a ne jenom ve městě nevyváženej . je to moje 6. auto a čekal sem od toho fakt něco jinýho . nekupoval sem 100 koní abych musel do kopce řadit 4 nebo dokonce 3 když to nechci dotahávat na doraz . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 nesrovnávej 1,2 a 1,4, to je snad píčovina ne ? jenom píšu že ten motor je pro jízdu a ne jenom ve městě nevyváženej . je to moje 6. auto a čekal sem od toho fakt něco jinýho . nekupoval sem 100 koní abych musel do kopce řadit 4 nebo dokonce 3 když to nechci dotahávat na doraz . Je to taka ista <> ako zrovnavat 1,4 s 1,9!!Neviem kvoli comu si si kupoval 100 koni ,ale u benzinu je dynamika dosahovana podradovanim popripade vytacanim...Nabuduce si kup auto , ktore nebudes musiet zhadzovat a oplakavat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
freek Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 sis to asi špatně přečet . já si nestěžuju na dynamiku ale na zátah . a nesrovnávám to s 1,9 ( asi si myslel 2,0 benzin ) . řikám že kvůli krouťáku bys to už víc nekoupil . zkus vyjet z města a zjistíš o čem píšu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 sis to asi špatně přečet . já si nestěžuju na dynamiku ale na zátah . a nesrovnávám to s 1,9 ( asi si myslel 2,0 benzin ) . řikám že kvůli krouťáku bys to už víc nekoupil . zkus vyjet z města a zjistíš o čem píšu Nechci ma vazne rozosmiat.Jazdim mimo mesto kazdy week a nemam co vytknut tomu autu.Co sa tyka toho 2.0 litra nemam s nim skusenosti a ani nepotrebujem.Ja som len reagoval na tvoje tvrdenie lenivosti 74kw benzinu.Neviem ako ty ,ale ja ked idem(isiel som) kupovat auto ,precital som si co najviac o nom,jeho charakteristikach a nedostatkoch aby som sa nemusel dozit toho coho sa asi dozivas ty.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
freek Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 jak sem čet tu debatu od začátku tak ne jenom já . stejně by mě zajímalo co si nakonec vybral DEZENT co to před rokem začal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 jak sem čet tu debatu od začátku tak ne jenom já . stejně by mě zajímalo co si nakonec vybral DEZENT co to před rokem začal Akym rokom?Prispevok podaval:-----> 28.6.2006, 19:33 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 Bemo - ja som si tiež pred kúpou prečítal všetky možné testy, recenzie a technické dáta. Ale práve na základe toho som si vybral ako jasnú voľbu 1,4 74 kW. Ale po skúšobnej jazde (ktorá sa mi podarila iba 2 dni pred posledným termínom objednania auta - vtedy práve vybiehala z ponuky červená Rallye) som bol mierne povedané sklamaný. Mal som totiž niečo odjazdené s otcovým Combi 1,4 MPI a trochu ma prekvapilo, že do cca 3500 otáčok to 16V malo dosť nepresvedčivý záťah. Pritom teória hovorila jasne - motor je sprevodovaný do ľahka, tak by mal byť viac než dostatočne dynamický. Ale v praxi to tak nevyzeralo. Tak som neváhal, povedal som si, že verím slovám kamoša, ktorý ma asi 2 mesiace presviedčal práve na 2,0 a bez vyskúšania som ho objednal. A neľutoval som. Keď som sa potom, už ako majiteľ 2,0 zviezol s 1,4 74 kW, tak som zistil, že pocitovo je tá 1,4 oproti 2,0 v nízkych otáčkach skutočne výrazne slabšia. Vo vyšších otáčkach to tiež bol pomerne značný rozdiel. Takže nie vždy musí byť riešením len kúpa nafťáku. Ber teda môj príspevok ako radu ostatným, Fabiu teraz už nemám, nechcem sa teda ani vystatovať, ani nič podobné. Len mám s 2,0 doststočné skúsenosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 17. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2006 Bemo - ja som si tiež pred kúpou prečítal všetky možné testy, recenzie a technické dáta. Ale práve na základe toho som si vybral ako jasnú voľbu 1,4 74 kW. Ale po skúšobnej jazde (ktorá sa mi podarila iba 2 dni pred posledným termínom objednania auta - vtedy práve vybiehala z ponuky červená Rallye) som bol mierne povedané sklamaný. Mal som totiž niečo odjazdené s otcovým Combi 1,4 MPI a trochu ma prekvapilo, že do cca 3500 otáčok to 16V malo dosť nepresvedčivý záťah. Pritom teória hovorila jasne - motor je sprevodovaný do ľahka, tak by mal byť viac než dostatočne dynamický. Ale v praxi to tak nevyzeralo. Tak som neváhal, povedal som si, že verím slovám kamoša, ktorý ma asi 2 mesiace presviedčal práve na 2,0 a bez vyskúšania som ho objednal. A neľutoval som. Keď som sa potom, už ako majiteľ 2,0 zviezol s 1,4 74 kW, tak som zistil, že pocitovo je tá 1,4 oproti 2,0 v nízkych otáčkach skutočne výrazne slabšia. Vo vyšších otáčkach to tiež bol pomerne značný rozdiel. Takže nie vždy musí byť riešením len kúpa nafťáku.Ber teda môj príspevok ako radu ostatným, Fabiu teraz už nemám, nechcem sa teda ani vystatovať, ani nič podobné. Len mám s 2,0 doststočné skúsenosti. Ja netvrdim ,ze sa dokaze 16v rovnat 2litru.Kazdy budeme preferovat svoje auto ;)To beriem.Ja len tvrdim ,ze ten 16v nieje az tak tragicky na tom,aby sa musel chipovat a nedaj boze zatracovat.Kazdy motor ma vlastnu a odlisnu charakteristiku. Pre cloveka ,ktory chce sviznu jazdu od spoda za lacne PHM bude vhodny naftak.Ale Dezent mal jasnu predstavu do coho chce ist....takze je to jeho volba,ja som mu len povedal svoje dojmy a pocity z jazdy na 16v... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 18. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 18. Červenec 2006 Kupte si MPI, nechte si udelat upravu od motor excelu na 74kW a mate idealni motor. V nizkych otackach jede jako pravy 8mi ventil a ve vysokych jede zase jako 16ventil - jizda je s tim krasna. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 19. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2006 Mám obavy, že motoru 1,4 74 by asi ani čipovanie nepomohlo. Predsa len je to 16V motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bemo Vloženo 19. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2006 Mám obavy, že motoru 1,4 74 by asi ani čipovanie nepomohlo. Predsa len je to 16V motor. Asi by zlepsilo tah odspoda,ale moc tomu nedavam Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DEZENT Vloženo 23. Červenec 2006 Autor Sdílet Vloženo 23. Červenec 2006 No tak jsem rozhodnut jeto 1.4 74 kw konečně jsem se s tím svezl a musím říct ,že na 16V to zas tak špatně netahá odspoda, a také se to celkem rychle vytačí jednotlivé rychlosti oproti té moji 1.6 z felicie. Takže se s tím dá podle mě celkem v pohodě cestovat a v případě předjíždění to těch 100 koní je opravdu znát tak mi ta felicie určitě nikdy netáhla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 23. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2006 Jasne, tých cca 20 kW pri predbiehaní musí byť cítiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 23. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2006 Felicia 1.6 byla naladena na pruznost, vytaceni do vyssich sfer nebyla jeji disciplina. Pred x lety (odhadem v r. 2000,2001) byl v AutoTipu srovnavaci test Fabie 1.4 16V 74kW a Felicie 1.6. 0-100km/h vyhrala Fabia o fous, pri mereni pruznosti Felicie Fabii naprosto deklasovala... Dezent: At ti to jezdi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 23. Červenec 2006 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2006 Felicia 1.6 byla naladena na pruznost, vytaceni do vyssich sfer nebyla jeji disciplina. Pred x lety (odhadem v r. 2000,2001) byl v AutoTipu srovnavaci test Fabie 1.4 16V 74kW a Felicie 1.6. 0-100km/h vyhrala Fabia o fous, pri mereni pruznosti Felicie Fabii naprosto deklasovala... Dezent: At ti to jezdi. Jenze v casopisech to merej tak, ze zaradej petku, rozjedou obe auta na stejnou rychlost a pak merej ktery zrychli driv. A to je u techto dvou motoru uplne nemsyslna metodika srovnavani. To bych si ani nedovolil publikovat takovej bazmek. Stacilo by aby 1.4ka podradila a felicie by sla do kytek. Ono neni pruznost jako pruznost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.