Přejít na obsah

Dvoutónový klakson


Jered

Doporučené příspěvky

Pro Jay kay:Jo,to je v pohodě,stačí vlastně každý kabel rozdvojit,můžeš tam dát klaksony klidně z O1 nebo O2,prostě z jakýhokoli koncernovýho vozidla,který má dvouton.klakson.Pojistku měnit nemusíš,je to spínaný přes relé,takže to nic nemůže udělat.Ptal jsem se na to kluků ve škodovce-elektrikářů.Akorát si asi budeš muset vyrobit držák na ty klaksony,nejlépe z nerez.plechu,nebo koupit originál. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super! A jeste jeden dotaz musim pouzit klakson OII OI.Nestacil by treba muj puvodni+dalsi? Nebo je rozdil v naladeni toho klaksonu?? Ptal jsem se na vrakaci chtej za nej 2ks 500kc? Zrucnej jsem dost,takze drzacek nebude problem... :palec2:

Editováno: , autor: Jay Kay
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačilo by když se podíváš,jaký klakson máš na autě a koupíš k tomu ten druhý.To znamená:na autech,co mají dvouton.klakson,tak jsou dva typy 1.Vysoký ton 500hz,nebo hluboký ton 400hz.musíš se podívat,jaký máš na autě a koupit k tomu ten opačný.Mělo by to tam být napsaný budˇ400nebo500hz.Já měl tuším původní klakson vysoký a koupil k tomu hluboký.A hlavně si to kup i s konektorem s kabeláží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli chcou za dva klaksony 500kč,tak bych to asi neřešil a koupil dva z jednoho auta,atˇto má pěkný zvuk.Je možný že F,R oproti O1,O2 ty klaksony má jinak naladěný.Za ty peníze bych koupil oba dva a máš klid. :) Nebo bys musel koupit origo na F/R jako já,ale ten klakson stál kolem 1000kč.Plus kabely,konektory......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Podle platného zákona musí klakson vyluzovat stálý harmonický tón nebo akord harmonických tónů - tedy žádné melodie, postupně se měnící tóny nebo střídání síly či výšek tónu. Dvojtónová houkačka znamená, že máš dva klaksony, které jsou sladěné tak, aby jejich zvuk byl ve vzájemném souzvuku = AKORDU. Někde tady na fóru jsou i kmitočty, na které se tyhle klaksony ladí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Zdar chlapi,mám problém s klaksonem. Má dodělaný dvoutonový fanfáry jsou z Octy viz obr.výše (pravděpodobně) a stále mi odchází jedna fanfára... už mám druhou a chvíli šla a ted už zase jede jen jedna. Poprvé mi prdla pojistka (troubil jsem na svatbě :palec2: ) Koupil jsem druhou a zase nejde???? Může někdo poradit? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koupit další, pokud možno NOVOU - a předem ji ochránit proti vodě. Přetřít povrch hlavně kolem spár a i konektory Rezistinem, ústí zvukovodu (té trumpetky) otočit směrem dolů, aby všecka voda měla možnost vytéct a nehromadila se uvnitř. Sice se píše, že mají být odolný proti odstřiku, ale umístění těsně před kolo i když kryté podběhem mi nepřijde nijak excelentní. Moje houkačka zatím sice funguje, ale uvažuju o náhradě - a o přemístění někam dovnitř do motorového prostoru, kde nebude vystavená takovému náporu vody ze silnice. Už jsem i přemýšlel o jejím vysazení před chladič za mřížku - byla by cca o 30cm výš než ve stávajícím místě u levé mlhovky a rozhodně by asi nedostávala takový "příděl" vody jako tam dole... Stačí pár kapek nebo zkondenzovaná vlhkost uvnitř a koroze vykoná svoje - opálí se kontakty přerušovače, rzí se slepí další pohyblivé díly nebo se přeruší vinutí cívek - a je vymalováno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky. taky jsem přemýšlel že bych to dal někam jinam,ale mám strach zase dál nastavovat-prodlužovat káblíky. Myslim že origo F II má ty klaksony zvlášť? Na každé straně jeden.... ? Ale díky moc za radu,budu to muset nějak překopat,nebudu pořád kupovat klaksony jak TRUBKA.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to 500 a 400Hz Co jsem videl na vrakaci tak to vetsinou maji na dvou stranach pod mrizkama jak jsou mlhovky.

Jsou to dva šneky v jednom tělese. Tuším od MR2009 to mají od verze Ambiente/Style všechny FII/R. Do té doby neměly ani nejvyšší výbavy. Obdobně nemá dvoutonovou např. ani Yeti ve verzi Active, Octavia Tour a Octavia Prima apod.

Nezní to tak dobře jako třeba ve starém Touru nebo Superbu, ale není to oproti jednotonové vůbec nic směšnýho. Spíš na tu jednotonovou to chce "toleranci"...

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co třeba tohle: http://www.e-xenony....s-kompresorem-2 , tohle: http://www.e-xenony....irena-s-troubou nebo něco z tohohle: http://www.e-xenony....systemy-sireny/ ????? Už jsem viděl/slyšel i auto se zvoncem z tramvaje - neumíte si představit tu paniku na chodníku, když TO řidič zmáčknul v Pardubicích před nádražím - odkud normálně jezdí jen auto- a trolejbusy... :smich::smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam je jedinej "problémek" - nárok na sekundový průtok a tlak stlačeného vzduchu. Potřebný kompresor s dostatečným výkonem by musel mít pohon přímo od kliky a jímku přes půl kufru, aby to mělo skutečně význam... Taky už jsem se nad tímhle zamýšlel, bohužel takový "basbombardón" si na své frčáčky nenamontujem, to se dá tak na nějaký kamión, který má už tlakovzduch "v základu"... lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani náklaďáky klakson z lokomotivy nedávaj.

Měli zme je doma. Jednu větší a druhou menší. U nás to v devadesátejch letech zkoušeli na Trambusa (LIAZ Š 706) a 2x zatroubils a bylo po tlaku.

Ale dávají,třeba z T679 sergeja asi 80cm na délku-musíš tu membránu přetěsnit,protože to těsnění je vždy rozpadený od tych vybrací.vyleštit membránu a trubku a potom troubením strkat auta do příkop :palec2: Ta dírka v té membráně nemá ani půl mm.To píštala má velkej odběr vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Už jsem viděl/slyšel i auto se zvoncem z tramvaje - neumíte si představit tu paniku na chodníku, když TO řidič zmáčknul v Pardubicích před nádražím - odkud normálně jezdí jen auto- a trolejbusy... :smich::smich::smich::smich:

Já jsem se i zamýšlel nad tím, jestli by se to s tím zvoncem dalo udělat - a nebyl by to zase takový neřešitelný problém, dokonce by to ani nemuselo brát tolik proudu jako elmag. houkačka. Akorát to (kvůli dostatečné hlasitosti) vychází moc veliký... :smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Původní kabeláž by to MĚLA utáhnout - ten kompresorek ale odebírá kolem 20A, při rozběhu ještě víc (protože se rozbíhá pod zatížením - a je to stejnosměrný elektromotorek), takže netuším, jak by se k tomuhle odběru stavěly pojistky. Doporučím koupit za pár pětek obyčejné autorelé (stojí podle provedení asi tak 50-70Kč), k němu pojistkové pouzdro a pojistku na 30A a pár metrů kabelu "automotive" - Cu licna (lanko) průřez 2,5mm čtverečních, izolace PVC. Cívku relátka napojíš na původní vodiče k houkačce, přívod ke kompresorku uděláš přímo od kladného pólu baterie - a vložíš do něj pojistku 30A a spínací kontakt toho relátka. Kompresorek druhým pólem nezapomeň ukostřit. Potom zmáčknutím středu volantu elektronika v autě sepne pouze to přidané relé (bude daleko míň zatížená) a to svými kontakty spojí novou cestu napájející výhradně komresor - houkačka začne řvát... :smich::smich::smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...